Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Permalänk
Medlem

En till pale ale.

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Livsnjutare 😎

Väldigt trevlig bild måste jag säga !

Jag får bjuda på en lite sämre 😅
På flygplatsen, på väg mot Polen 🇵🇱 ! 🍻

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Smuttar en liten slurk Port Charlotte whisky!
https://www.systembolaget.se/produkt/sprit/port-charlotte-806...

Rejält med rök och drag i den! Inte prisvärd per definition med det priset, men har massor med smak så man får nått för pengarna iallafall
Lite som mix mellan Ardbeg och Laphroaig i brist på bättre jämförelser. Mycket rök och styrka, men också lite ljusare toner och en hel del sälta - kanske med lite salmiaktoner?

Har varit nyfiken på den länge och plötsligt dyker den upp som tillfälligt bestånd i mitt lilla lokala Systembolag - det kunde jag inte stå emot

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Jag dricker inte. Mina händer dricker alkohol. Jag är inte heller religiös.

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Permalänk
Hedersmedlem

Bananprovning i lördags.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Bananprovning i lördags.
<Uppladdad bildlänk>

Betyg?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Trent023:

Mycket bra. Den smakade för lite banan bara. Tokmycket choklad. Bra bourbon-toner. Tydligen ska det vara en del varians mellan flaskorna, vissa har mer banan än andra. Sen har den väl 2-3 år på nacken också, inte alltid en fördel när det är så mycket grejor i.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Hedersmedlem

Kul öl men.. tycker inte den borde va en Speedway.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Hedersmedlem

Tog en Mariatorget. Gott.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Detta fick bli kvällens.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Cerb:

Detta fick bli kvällens.

<Uppladdad bildlänk>

Bra dagens släpp. Beställde den.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Kan man skriva här om man inte dricker alkohol? Det finns några goda alkoholfria öl och just nu dricker jag denna.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om det är ett gott eller osunt tecken när jag får lite myspinne av den bilden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Kan man skriva här om man inte dricker alkohol? Det finns några goda alkoholfria öl och just nu dricker jag denna.<Uppladdad bildlänk>

Trådens namn ger väl svaret? 😉
Du kanske skulle starta en egen tråd för alkoholfria drycker?

Edit: För egen del blev det igår en sample av en Trinidad Caroni från 1998.

Helt jävla galet god 🥰

Permalänk
Medlem

Lite hemmagjord rose'

Permalänk
Livsnjutare 😎

I väntan på Take-away maten…

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

En lite väl nedvattnad Appleton på mjuka och runda 40%.

Sitter i min ensamhet och känner mig vilsen i södra delarna av landet. En konstig dialekt och ingen trafik att tala om 😅

Permalänk
Medlem

Bishops Arms i Malmö hade ju ett riktigt trevligt rom-utbud. Kommer fasen inte ihåg vad den tyska lagern hette, men riktigt trevlig iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Bishops Arms i Malmö hade ju ett riktigt trevligt rom-utbud. Kommer fasen inte ihåg vad den tyska lagern hette, men riktigt trevlig iaf.

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Ojoj! En Caroni från '97? Det var inte illa det Eller? Hur lyder omdömet?

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Ojoj! En Caroni från '97? Det var inte illa det Eller? Hur lyder omdömet?

Blev väldigt förvånad över att se 4 olika Caroni på hyllan 😲
Och en hel del annat trevligt.
Hade det inte varit för att jag håller utbildning hela veckan så hade det blivit en lång och dyr kväll 😅

Men till Caroni❣️
Hittills har jag inte blivit besviken av en Caroni, de är så sjukt goda.
Och denna gjorde inte heller ont.
Lite annorlunda mot de jag testat tidigare med otroligt mycket eksmak, en hel del vanilj och något kryddig.
Doften låg tyvärr inte kvar i glaset så länge efter den var slut, men den hade nog relativt hög esterhalt då den gjorde sig påmind i gommen på morgonen.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

<Uppladdad bildlänk>

Haha sitter med samma i glaset

Permalänk
Medlem

Blev rekommenderad denna av en tidigare kollega. Vi har tillsammans jobbat med något som heter just CBS, vilket var extra roligt.

Jag är verkligen inte en gubbe som vanligen stannar till vid det tillfälliga sortimentet på väg till de klassiska svenska smakerna som återfinns hos Sofiero & co. Men jag är heller inte någon som dömer på förhand, även om 80:80 känns rätt dyrt för 355ml.

Denna är mycket mörk, nästan så Guinness framstår som blek, men där färgen är en sak är smaken en annan. Guinness känns som utspätt vatten i jämförelse. Sjutton vad mustig. Mycket söt, står på flaskan den är bryggd med kaffe och choklad och lönnsirap, verkar stämma! Verkligen ingenting man sveper, jag och sambon delade flaskan och det kändes mer än tillräckligt.

Kul att prova, trevlig helg Sweclockers!

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem

Chang.

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk

Rom ur plunta.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadMantiz:

Blev rekommenderad denna av en tidigare kollega. Vi har tillsammans jobbat med något som heter just CBS, vilket var extra roligt.
...
Kul att prova, trevlig helg Sweclockers!

Välkommen in i världen av lite biffigare stoutar (japp, guiness är blaskig)
Om du vill prova något åt det hållet men som brukar ingå i ordinarie sortiment (och som ligger mer runt 50-lappen än 80 spänn), testa tex Omnipollo Noa som är en pecannötschokladgodisbomb, eller tex Stigberget Trouble sleep som är en dovare romrussinchokladkaffemacka.
...
Här dricks det en To Öl - DIPA
Helt OK DIPA med lite speciell "grumlig" smak som kanske inte passar alla, men jag gillar den

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

Rom ur plunta.

Classy
...
Sidospår men är ursprunget till ditt namn/nick möjligen den här amigalåten? (länk till en remaster av skaparen)
*edit* om jag frågat förut ber jag om ursäkt och ursäktar mig med hänvisning till inlägget ovan

Sidospår på sidospåret: Jag läste just i kommentarerna att den killen spelar keyboard i Poets of the fall nuförtiden! *Mind blown*

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Välkommen in i världen av lite biffigare stoutar (japp, guiness är blaskig)
Om du vill prova något åt det hållet men som brukar ingå i ordinarie sortiment (och som ligger mer runt 50-lappen än 80 spänn), testa tex Omnipollo Noa som är en pecannötschokladgodisbomb, eller tex Stigberget Trouble sleep som är en dovare romrussinchokladkaffemacka.
...
Här dricks det en To Öl - DIPA
Helt OK DIPA med lite speciell "grumlig" smak som kanske inte passar alla, men jag gillar den

Tack för trevliga tips!

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Classy
...
Sidospår men är ursprunget till ditt namn/nick möjligen den här amigalåten? (länk till en remaster av skaparen)
*edit* om jag frågat förut ber jag om ursäkt och ursäktar mig med hänvisning till inlägget ovan
https://www.youtube.com/watch?v=tAZseYdRYLA

Sidospår på sidospåret: Jag läste just i kommentarerna att den killen spelar keyboard i Poets of the fall nuförtiden! *Mind blown*

Jo, man försöker hålla nivån...

Nej, det var inte därifrån men mina Amiga 500-minnen kom rusande bums! Så tack!

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem
Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3