Permalänk
Medlem
Skrivet av Razken:

<Uppladdad bildlänk>
How about håll käften?

De vill vet hur din kundupplevelse är.

https://sverigesradio.se/avsnitt/spraket-som-far-dig-att-bli-...

Permalänk
Medlem

Friskis & svettis är ett jävla skitgym.

Är I Katrineholm för en utbildning & dom har samarbete med Friskis rakt över gatan, så man får kort i 2v för 175kr.

Men herregud vilket skitgym det är. "Viktdelen" är sjukt liten. Hantlar går bara till 40kg. Skivstänger & atrapper för axelpress med skivtvång eller knäböj osv 4st mitt i rummet så man får fäktas ifall någon kör där bland annat..

Ovanpå det var min första dag här igår som att trampa in på en fritidsgård.. Kids delux..

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem

Hur kan antagning.se ha tekniskt underhåll 17:00 en vardag?

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Borde inte tvkanaler nu för tiden ha lite bättre ljud normalisation för reklam..?
Två reklamer har nu på kort tid haft SÅ HÄR HÖG VOLYM.
Toyota och Mina Försäkringar.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

Borde inte tvkanaler nu för tiden ha lite bättre ljud normalisation för reklam..?
Två reklamer har nu på kort tid haft SÅ HÄR HÖG VOLYM.
Toyota och Mina Försäkringar.

Du ser hur bra den fungerar! Vi får till och med veta vilken reklam du har tittat på.

Permalänk
Medlem

Fyller på men en tredje grej.
Jag förstår inte varför detta behövs.

Citat:

Kursen bedrivs på ett sådant sätt att likvärdiga villkor råder med avseende på kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder.

------------------------

Skrivet av ztenlund:

Du ser hur bra den fungerar! Vi får till och med veta vilken reklam du har tittat på.

Jaja, all pr är bra pr. Jag vet

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

Borde inte tvkanaler nu för tiden ha lite bättre ljud normalisation för reklam..?
Två reklamer har nu på kort tid haft SÅ HÄR HÖG VOLYM.
Toyota och Mina Försäkringar.

Tanken är att du ska höra ifall du går på toa när reklamen börjar.
Själv har man tränat hela familjen så fort reklamen börjar så hoppar alla mot
fjärris för att muta. Den med mest mute under en vecka bjuds på italiensk glass
Härligt att slippa höra skitn och så lite familjeroligt på det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superthug:

Tanken är att du ska höra ifall du går på toa när reklamen börjar.
Själv har man tränat hela familjen så fort reklamen börjar så hoppar alla mot
fjärris för att muta. Den med mest mute under en vecka bjuds på italiensk glass
Härligt att slippa höra skitn och så lite familjeroligt på det

Speciellt när man råkar hitta en video med låg volym och så har man hörlurar... blir ju jätte bra med reklam i superhög volym..
Varför kan dom inte ha någon algorithm som känner av volymen på videon och sedan justera reklamen till samma nivå!?
Är det för mycket begärt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Speciellt när man råkar hitta en video med låg volym och så har man hörlurar... blir ju jätte bra med reklam i superhög volym..
Varför kan dom inte ha någon algorithm som känner av volymen på videon och sedan justera reklamen till samma nivå!?
Är det för mycket begärt?

Normalisering av ljudvolym har funnits länge

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

asså ska laga min tv och det är en keramisk disk kondensator som smällt, pris för själva kondensartor runt 30:- och frakt 200:- är de helt från vettet tror de verkligen jag accepterar sån frakt kostnad för en sak som kostar ett frimärke!

så nu blev kineserna 18:- rikare då 20st kostar 18:- inkl frakt moms och tull!!!!! från KINA detta är helt sjukt och så undrar de varför folk inte köper inom svea!!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av bjonss13:

asså ska laga min tv och det är en keramisk disk kondensator som smällt, pris för själva kondensartor runt 30:- och frakt 200:- är de helt från vettet tror de verkligen jag accepterar sån frakt kostnad för en sak som kostar ett frimärke!

så nu blev kineserna 18:- rikare då 20st kostar 18:- inkl frakt moms och tull!!!!! från KINA detta är helt sjukt och så undrar de varför folk inte köper inom svea!!

Det är varken svenska företags eller svenska transportfirmors fel att Kinesiska företag får extrema internationella subventioner på sina frakkostnader. Postnord får ta smällen för dessa leveranser från Kina som de inte kan ta ut full betalning för, och tvingas kompensera för detta via transporter som sker helt inom landet. Om något kan du skylla på dig själv för fraktpriserna inom Sverige, eftersom att du gör dig själv en del av problemet när du beställer från Kina, de som fortfarande köper från svenska handlare (eller åtminstone från länder som inte har subventionerna) får indirekt betala en betydande del av din fraktkostnad.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Asså nej det är inte därför de tar 40 gånger mer i frakt än i Kina.
De miste en kund på ren girighet för det kostar inte 200kr att skicka det till brevlådan. det är så här de tar mina 200 köper ett frimärke stoppar de andra 195 i fickan för det inte finns nån lönsamhet att skicka en komponent till mig som lagar tvn själv, utan de vill laga den själva och ta ut ännu mer betalt och det i sig har jag inget emot då det tar en liten stund att plocka ner en tv...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av bjonss13:

Asså nej det är inte därför de tar 40 gånger mer i frakt än i Kina.
De miste en kund på ren girighet för det kostar inte 200kr att skicka det till brevlådan. det är så här de tar mina 200 köper ett frimärke stoppar de andra 195 i fickan för det inte finns nån lönsamhet att skicka en komponent till mig som lagar tvn själv, utan de vill laga den själva och ta ut ännu mer betalt och det i sig har jag inget emot då det tar en liten stund att plocka ner en tv...

Du tror inte att det går åt någon arbetstid etc för att skicka din ensamma kondensator? Sedan vet jag inte vad det är för frimärken du köper för 5 kr. Om vi optimistiskt antar att man faktiskt klarar sig på ett så kostar vanliga frimärken 18 kr för inrikes. Huruvida 200 kr är rimligt eller inte kan man förstås diskutera, men det är helt uppenbart att ditt Kina-pris (om det håller) är fullständigt orimligt om någon faktiskt ska få betalt och inte andra än de inblandade ska få stå för ditt kalaset.

Permalänk
Medlem

jo klart det kostar arbetstid men då tar vi en liknelse du behöver en m2 skruv för din försvann i tomma intet så du surfar in på inet o hittar ett kit 99:- och nämen 0kr i frakt hualöst. nu minsann är det en liten asiat som får svälta för jag fick gratis frakt....

jag klagar inte på de svenska butikernas utbud av komponenter de kommer med största sannolikhet från samma sida. men mitt pris på 7kr för 20st är detsamma som deras inköp på 8kr för 200st medans de säljer en för runt 40:- o det köper jag fullt ut!

det tråkiga är att det är till o med billigare att beställa inom europa.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

Borde inte tvkanaler nu för tiden ha lite bättre ljud normalisation för reklam..?
Två reklamer har nu på kort tid haft SÅ HÄR HÖG VOLYM.
Toyota och Mina Försäkringar.

Skrivet av Superthug:

Tanken är att du ska höra ifall du går på toa när reklamen börjar.
Själv har man tränat hela familjen så fort reklamen börjar så hoppar alla mot
fjärris för att muta. Den med mest mute under en vecka bjuds på italiensk glass
Härligt att slippa höra skitn och så lite familjeroligt på det

Skrivet av Alpha77:

Speciellt när man råkar hitta en video med låg volym och så har man hörlurar... blir ju jätte bra med reklam i superhög volym..
Varför kan dom inte ha någon algorithm som känner av volymen på videon och sedan justera reklamen till samma nivå!?
Är det för mycket begärt?

Avskyr reklam, så jag "slängde" ut linjär TV för över 10-år sedan.
Så skönt att slippa skiten och kolla på det man vill via Internet istället.
Nu kan jag inte kolla på TV hos kompisar längre, förstår inte hur man klarar av att se på reklam hela tiden.

Visa signatur

CPU: Ryzen 3600 | RAM: 16GB (2x8GB) Crucial | MB: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | GPU: RX 6700XT MERC 319 | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Gigabyte NVMe 1TB | Monitor: LG 27GN800 | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Garuda Linux

Steam Deck har tagit över datorn :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lembritt:

Avskyr reklam, så jag "slängde" ut linjär TV för över 10-år sedan.
Så skönt att slippa skiten och kolla på det man vill via Internet istället.
Nu kan jag inte kolla på TV hos kompisar längre, förstår inte hur man klarar av att se på reklam hela tiden.

Är inte bara på linjär tv, utan även på ex. TV4 Play.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

Är inte bara på linjär tv, utan även på ex. TV4 Play.

"Slängde" ut den kanalen också, när det inte gick att se utan reklam

Visa signatur

CPU: Ryzen 3600 | RAM: 16GB (2x8GB) Crucial | MB: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | GPU: RX 6700XT MERC 319 | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Gigabyte NVMe 1TB | Monitor: LG 27GN800 | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Garuda Linux

Steam Deck har tagit över datorn :)

Permalänk
Medlem

Gäller även reklam på gratis Spotify.

Reklamen för Ving är dubbelt så hög volym jämfört med all annan reklam.

Edit:
sen vill jag även gnälla på min lokala ICA!
6-pack 2.8 öl kostar 23.90kr.
1 lös 2.8 öl kostar 16.90kr.
Wtf?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trent023:

Gäller även reklam på gratis Spotify.

Reklamen för Ving är dubbelt så hög volym jämfört med all annan reklam.

Edit:
sen vill jag även gnälla på min lokala ICA!
6-pack 2.8 öl kostar 23.90kr.
1 lös 2.8 öl kostar 16.90kr.
Wtf?

Du vill alltså att priset på 6-pack ska höjas?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Du vill alltså att priset på 6-pack ska höjas?

Haha nej, vill att han går tillbaka till typ 6.90kr.
Men ägarens gubbgnäll var nog att folk splittade 6-packen o han tröttnade.

Still sucks när man vill köpa 7 eller 8. Nu känner man sig tvingad att köpa 6 eller 12.

Permalänk
Snusfri

Folk som utelämnar all väsentlig information i sina annonser men tar med det som är oväsentligt, sedan tror att det är guld istället för koskit de säljer..

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Folk som utelämnar all väsentlig information i sina annonser men tar med det som är oväsentligt, sedan tror att det är guld istället för koskit de säljer..

<Uppladdad bildlänk>

Något man märkt är att folk inte ens vet hur man kollar upp namnet på modellen...
När man ber dom vända på datorn och skriva vad det står så är det som att dom inte ens visste att man KUNDE vända på datorn...

"Ojj! Kolla! Här står det massa grejor!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjonss13:

jo klart det kostar arbetstid men då tar vi en liknelse du behöver en m2 skruv för din försvann i tomma intet så du surfar in på inet o hittar ett kit 99:- och nämen 0kr i frakt hualöst. nu minsann är det en liten asiat som får svälta för jag fick gratis frakt....

jag klagar inte på de svenska butikernas utbud av komponenter de kommer med största sannolikhet från samma sida. men mitt pris på 7kr för 20st är detsamma som deras inköp på 8kr för 200st medans de säljer en för runt 40:- o det köper jag fullt ut!

det tråkiga är att det är till o med billigare att beställa inom europa.

EU har ett avtal med Kina att dem ska subventioneras inhemsk frakt eftersom de räknas som "utvecklingsland".

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trent023:

Haha nej, vill att han går tillbaka till typ 6.90kr.
Men ägarens gubbgnäll var nog att folk splittade 6-packen o han tröttnade.

Still sucks när man vill köpa 7 eller 8. Nu känner man sig tvingad att köpa 6 eller 12.

Vad är det för öl som är så billig? Är det 6x33 cl.
Lokalt har jag inte hittat öl under 10 kr/liter, brukar snarare ligga runt 12-13 kr/liter.

7 eller 8? Man köper ju min 12 eller 24. Så dåligt med plats har man inte hemma

Visa signatur

CPU: Ryzen 3600 | RAM: 16GB (2x8GB) Crucial | MB: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | GPU: RX 6700XT MERC 319 | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Gigabyte NVMe 1TB | Monitor: LG 27GN800 | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Garuda Linux

Steam Deck har tagit över datorn :)

Permalänk
Medlem

Tror jag kan ha klagat på detta tidigare. Men då man är 30+ så kan man snart börja räkna sig till skaran av gamla gaggiga gubbar...

Bemanninngsföretagens okunskap i geografi.
De lägger upp jobb för kommunen man söker på, men när man väl läser annonsen så är arbetsplatsen i en helt annan kommun. Är ex. ganska säker på att Göteborg inte ligger i Vetlanda kommun.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk

Angående frakt från Kina. Så ser jag rätt ofta det hänger paket på grannars dörrar, de står ibland paket vid postlådorna och lite övrigt. Grannars säger att det är paket från Kina och de är inte så noggrann med att leverera dem rätt.
Jag fattar inte ett skit. Jag själv vill inte ha några paket levererade så.. Medans grannarna säger de ej bryr sig så noga, det är bara billiga saker.

Skrivet av ELF:

Tror jag kan ha klagat på detta tidigare. Men då man är 30+ så kan man snart börja räkna sig till skaran av gamla gaggiga gubbar...

Bemanninngsföretagens okunskap i geografi.
De lägger upp jobb för kommunen man söker på, men när man väl läser annonsen så är arbetsplatsen i en helt annan kommun. Är ex. ganska säker på att Göteborg inte ligger i Vetlanda kommun.

Ja allt var bättre för. Man saknar lite gamla känslan, gå till jobbet en viss tidpunkt göra exakt samma sak.
Idag är det för de flesta mer strul och krångel, olika personer har olika krångel. Men det där enkla göra samma sak är för de flesta borta. -Visst momentana arbeten resulterar i slitage etc.--

Permalänk
Medlem

Är så trött på Spotify och att det är reklam före, under, och efter podcasts trots att man är en betalande Premium-kund.

Ja, jag vet att podcastlicenserna hanteras direkt av poddskaparna själva eller via andra plattformar som t.ex. Acast, och att Spotify inte betalar licensavgift för varje lyssning, vilket ger dem mindre incitament att ta bort reklam för oss Premium-kunder. Gnäller trots detta.

Dold text
Permalänk
Medlem

Undrar hur många som verkligen är gubbar som gnäller i tråden?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bael:

Undrar hur många som verkligen är gubbar som gnäller i tråden?

Gubbe är inte en ålder, det är ett personlighetsdrag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

Tror jag kan ha klagat på detta tidigare. Men då man är 30+ så kan man snart börja räkna sig till skaran av gamla gaggiga gubbar...

Bemanninngsföretagens okunskap i geografi.
De lägger upp jobb för kommunen man söker på, men när man väl läser annonsen så är arbetsplatsen i en helt annan kommun. Är ex. ganska säker på att Göteborg inte ligger i Vetlanda kommun.

Det här har blivit ett problem iom Arbetsförmedlingens krav på sökta arbeten.

Arbetsgivaren lägger ut ett arbete i helt fel kommun, men den arbetslöse måste då söka det trots att det felaktigt uppfyller förmedlingens krav.

Vem drabbas? Jo den arbetslöse som inte kan ta jobbet.