Fler rippar musik från Youtube

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Halvmånen:

Min lösning på det problemet var att skaffa en bluetooth-dongel som kopplas till bilsterons aux-ingång.

Inte alla bilar som har AUX-ingång, men ja, om man har AUX-ingång (som jag t.ex. också har på min bil) är det absolut ett alternativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halvmånen:

Min lösning på det problemet var att skaffa en bluetooth-dongel som kopplas till bilsterons aux-ingång.

Får kolla vad som finns för ingångar på stereon, inte säker på att det finns AUX

Inte på fronten i alla fall

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av medbor:

Får kolla vad som finns för ingångar på stereon, inte säker på att det finns AUX

Inte på fronten i alla fall

I min bil (Volvo S40 2008) sitter AUX-ingången inuti ett förvaringsfack längst bak i mittkonsolen. Tanken var väl att man skulle lägga ner sin MP3-spelare i det facket och koppla in den.

Kan vara värt att kolla manualen för din bil, det är inte alltid ingångarna sitter där man förväntar sig. Men det är också sannolikt att du inte har någon sådan ingång alls, det brukar vara extrautrustning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

I min bil (Volvo S40 2008) sitter AUX-ingången inuti ett förvaringsfack längst bak i mittkonsolen. Tanken var väl att man skulle lägga ner sin MP3-spelare i det facket och koppla in den.

Kan vara värt att kolla manualen för din bil, det är inte alltid ingångarna sitter där man förväntar sig. Men det är också sannolikt att du inte har någon sådan ingång alls, det brukar vara extrautrustning.

Så var det på min Audi också. Fanns det ett 3.5mm hörlursjack på mobiltelefonen behövde man inte ens en bluetooth-dongel, då räcker det med en enkel kabel, men det är ju rätt ovanligt att se en hörlursutgång på telefoner numera.

Permalänk
Medlem

Copyswede

"1. Vad är privatkopiering?
Privatkopiering är till exempel när du gör kopior av musikfiler på din dator eller smartphone, sparar favorit-program i din tv-box, gör offline-listor, sparar ned poddar i mobilen, gör en kopia av en film och sparar i din ipad, mailar en e-bok till en vän eller sparar ned texter till din dator. Det är helt lagligt så länge du bara delar det med din familj eller några vänner. Många tänker nog inte på att de gör kopior, eftersom det är en naturlig del av att använda telefoner, datorer, ipads, hårddiskar och så vidare. Att kopiera en cd och bränna till en ny cd är också privatkopiering, men inte lika vanligt längre. Vi räknar med att vi kan och får spara ned och dela låtar och filmer som är kopior när vi behöver det. Och så ska det vara. Att prylar fungerar så gör dem mer användbara och värdefulla för oss. Privatkopiering blandas ibland ihop med piratkopiering men är två helt olika saker eftersom piratkopieringen är olaglig, medan privatkopiering är helt laglig."

Permalänk
Bahnhof

Hallå där Sweclockers! Är det här en artikel betald av upphovsrättsmaffian eller vad är det frågan om?

Att rippa lagligt publicerat material från Youtube för privat bruk är inte olagligt, utan räknas som privatkopiering. Finns många fina applikationer för det, till exempel Newpipe som är öppen källkod. Juridiskt är det samma sak som att koppla in den gamla videospelaren och banda Let's Dance.

Står alltså redaktionen för innehållet i den här artikeln eller har Rättighetsalliansen kapat ert konto? Just nu känns det sådär att skylta med vår logga i er footer. Bahnhof tar kraftigt avstånd från den här typen av lobbydesinformation och/eller okunskap.

/Bahnhof

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bahnhof AB:

Hallå där Sweclockers! Är det här en artikel betald av upphovsrättsmaffian eller vad är det frågan om?

Att rippa lagligt publicerat material från Youtube för privat bruk är inte olagligt, utan räknas som privatkopiering. Finns många fina applikationer för det, till exempel Newpipe som är öppen källkod. Juridiskt är det samma sak som att koppla in den gamla videospelaren och banda Let's Dance.

Står alltså redaktionen för innehållet i den här artikeln eller har Rättighetsalliansen kapat ert konto? Just nu känns det sådär att skylta med vår logga i er footer. Bahnhof tar kraftigt avstånd från den här typen av lobbydesinformation och/eller okunskap.

/Bahnhof

Nu jävlar! Kul att se er aktiva här!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bahnhof AB:

Hallå där Sweclockers! Är det här en artikel betald av upphovsrättsmaffian eller vad är det frågan om?

Att rippa lagligt publicerat material från Youtube för privat bruk är inte olagligt, utan räknas som privatkopiering. Finns många fina applikationer för det, till exempel Newpipe som är öppen källkod. Juridiskt är det samma sak som att koppla in den gamla videospelaren och banda Let's Dance.

Står alltså redaktionen för innehållet i den här artikeln eller har Rättighetsalliansen kapat ert konto? Just nu känns det sådär att skylta med vår logga i er footer. Bahnhof tar kraftigt avstånd från den här typen av lobbydesinformation och/eller okunskap.

/Bahnhof

Välkomna. Hoppas på en nyanserad, saklig och öppen diskussion som vi medlemmar kan del utav.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Som jag förstår det så kan jag glida in på Youtube och rippa musik därifrån och fylla min Jens of Sweden MP-110 256 MB helt lagligt.
Så att diskutera hur man rippar därifrån borde väl inte bryta mot forum regler?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av xc:

Som jag förstår det så kan jag glida in på Youtube och rippa musik därifrån och fylla min Jens of Sweden MP-110 256 MB helt lagligt.
Så att diskutera hur man rippar därifrån borde väl inte bryta mot forum regler?

Japp det får du.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Bahnhof AB:

Hallå där Sweclockers! Är det här en artikel betald av upphovsrättsmaffian eller vad är det frågan om?

Att rippa lagligt publicerat material från Youtube för privat bruk är inte olagligt, utan räknas som privatkopiering. Finns många fina applikationer för det, till exempel Newpipe som är öppen källkod. Juridiskt är det samma sak som att koppla in den gamla videospelaren och banda Let's Dance.

Står alltså redaktionen för innehållet i den här artikeln eller har Rättighetsalliansen kapat ert konto? Just nu känns det sådär att skylta med vår logga i er footer. Bahnhof tar kraftigt avstånd från den här typen av lobbydesinformation och/eller okunskap.

/Bahnhof

Absolut räknas det som privatkopiering (för eget bruk) men vad blir det när det används i syfte att sprida som nämns i artikeln

Permalänk
Medlem
Skrivet av xc:

Som jag förstår det så kan jag glida in på Youtube och rippa musik därifrån och fylla min Jens of Sweden MP-110 256 MB helt lagligt.
Så att diskutera hur man rippar därifrån borde väl inte bryta mot forum regler?

Du får även, till exempel, använda Audacity för att spela in Spotify medan den spelar musik på datorn, för att sedan spara ner som typ mp3 och föra över till valfri spelare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av erik7191:

Du får även, till exempel, använda Audacity för att spela in Spotify medan den spelar musik på datorn, för att sedan spara ner som typ mp3 och föra över till valfri spelare.

Precis, och på samma sätt är även netflix, D+, HBO, etc okej att banda

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Precis, och på samma sätt är även netflix, D+, HBO, etc okej att banda

Spotify, Netflix och likande tjänster har DRM (kopieringsskydd) och går därför inte under privatkopiering utan piratkopiering.

Privatkopiering: SVT, SR, FM-radio, VHS, Youtube och liknande tjänster utan skydd. Det är inte tillåtet att ta bort koperingsskydd.

Permalänk
Skrivet av Bahnhof AB:

Hallå där Sweclockers! Är det här en artikel betald av upphovsrättsmaffian eller vad är det frågan om?

Att rippa lagligt publicerat material från Youtube för privat bruk är inte olagligt, utan räknas som privatkopiering. Finns många fina applikationer för det, till exempel Newpipe som är öppen källkod. Juridiskt är det samma sak som att koppla in den gamla videospelaren och banda Let's Dance.

Står alltså redaktionen för innehållet i den här artikeln eller har Rättighetsalliansen kapat ert konto? Just nu känns det sådär att skylta med vår logga i er footer. Bahnhof tar kraftigt avstånd från den här typen av lobbydesinformation och/eller okunskap.

/Bahnhof

Tänker att det säkert bara gick lite snabbt med rubriceringen och att det handlar om att "allt fler privatkopierar" vilket inte är samma sak om att segla ut till sjöss under svart flagg.

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amerald:

Spotify, Netflix och likande tjänster har DRM (kopieringsskydd) och går därför inte under privatkopiering utan piratkopiering.

Privatkopiering: SVT, SR, FM-radio, VHS, Youtube och liknande tjänster utan skydd. Det är inte tillåtet att ta bort koperingsskydd.

Om jag köper en cd skiva med kopierings skydd så blir det alltså olagligt att göra en privatkopia av denna för eget bruk men om jag köper en cd skiva utan detta skydd är det helt ok?
Ska då inte skiva nummer ett undantas från kassettskatten?

Permalänk
Skrivet av xc:

Om jag köper en cd skiva med kopierings skydd så blir det alltså olagligt att göra en privatkopia av denna för eget bruk men om jag köper en cd skiva utan detta skydd är det helt ok?
Ska då inte skiva nummer ett undantas från kassettskatten?

Måste väl ändå vara OK? Nu har jag inte läst juridik men tänker att om jag köpt en skiva eller tjänst så har jag köpt dess innahåll. Om jag då vill kopiera över till annat media för eget bruk så är det upp till mig.
Kanske vill köra DOOM på ett graviditetstest vem vet

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Precis, och på samma sätt är även netflix, D+, HBO, etc okej att banda

Exakt, och du får både visa och dela det i privata sammanhang

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amerald:

Spotify, Netflix och likande tjänster har DRM (kopieringsskydd) och går därför inte under privatkopiering utan piratkopiering.

Privatkopiering: SVT, SR, FM-radio, VHS, Youtube och liknande tjänster utan skydd. Det är inte tillåtet att ta bort koperingsskydd.

Patent och registreringsverket:
FAQ: upphovsrätt och streaming
"
Jag kan inte kopiera en dvd till min dator eftersom den skyddas av en teknisk åtgärd. Vad är det och kan jag kringgå den för att kopiera filmen för privat bruk?
Upphovsrättslagen skyddar användningen av tekniska skyddsåtgärder. Det är åtgärder med tekniska spärrar som hindrar åtkomst till det upphovsrättsligt skyddade verket. I Sverige rör skyddet för tekniska skyddsåtgärder exemplarframställning eller tillgängliggörande av verk för allmänheten, alltså den ekonomiska rätten. Däremot skyddas inte andra spärrar som exempelvis regionsskydd för dvd-skivor.

Skyddet för tekniska skyddsåtgärder innebär att det är förbjudet att kringgå kopieringsspärrar för att göra verket tillgängligt för allmänheten. Ett exempel på att göra verket tillgängligt för allmänheten är att lägga ut det på nätet. Det är däremot tillåtet att gå förbi tekniska spärrar om de hindrar dig från att lagligt ta del av produkten. Det innebär att du får bryta kopieringsspärrar som hindrar att du tittar på film i datorn eller med alternativa operativsystem. Det är ju i sådant fall inte fråga om att du framställer ett nytt exemplar eller sprider det till allmänheten."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amerald:

Spotify, Netflix och likande tjänster har DRM (kopieringsskydd) och går därför inte under privatkopiering utan piratkopiering.

Privatkopiering: SVT, SR, FM-radio, VHS, Youtube och liknande tjänster utan skydd. Det är inte tillåtet att ta bort koperingsskydd.

Formuleringen som hanterar "DRM-brytande" program förbjuder distruibution, samt användandet om det är i förvärvssyfte

Citat:

52 e § Det är förbjudet att tillverka, importera, överföra, sprida genom att exempelvis sälja eller hyra ut, eller i förvärvssyfte inneha anordningar, produkter eller komponenter eller att tillhandahålla tjänster som
1. marknadsförs eller utannonseras i syfte att kringgå en teknisk åtgärd,
2. utöver att kringgå en teknisk åtgärd endast har ett begränsat intresse från förvärvssynpunkt eller ett begränsat förvärvsmässigt användningsområde, eller
3. huvudsakligen är utformade, konstruerade, anpassade eller framtagna i syfte att möjliggöra eller underlätta kringgående av en teknisk åtgärd. Lag (2005:359).

Är syftet alltså privatkopiering så är det ok att inneha programvaran/utrustningen

EDIT: Precis som någon rör vid i inlägget tidigare så ger lagen dig (om än i en luddig gråzon) rätt att bryta DRM för att ta del av verket

Citat:

52 d § Det är förbjudet att utan samtycke från upphovsmannen eller dennes rättsinnehavare kringgå en digital eller analog spärr som hindrar eller begränsar framställning av exemplar av ett upphovsrättsligt skyddat verk, kringgå en teknisk skyddsprocess, exempelvis en kryptering, som hindrar eller begränsar tillgängliggörande för allmänheten av ett upphovsrättsligt skyddat verk eller kringgå en annan teknisk åtgärd som hindrar eller begränsar sådant tillgängliggörande.

Första stycket gäller inte när någon som lovligen har tillgång till ett exemplar av ett upphovsrättsligt skyddat verk, kringgår en teknisk åtgärd för att kunna se eller lyssna på verket. Lag (2005:359).

vad "för att kunna se eller lyssna på verket" är den luddiga biten; men exempelvis Rippa en DVD/BR för att kunna spela upp den på mobilen är en inte helt långsökt tolkning.
Nästa steg är privatkopiering från Netflix för att kunna spela på gammal mobil som inte stödjer deras app längre

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Absolut räknas det som privatkopiering (för eget bruk) men vad blir det när det används i syfte att sprida som nämns i artikeln

Läs ingressen:

Citat:

Antalet internetanvändare som hämtar olagligt delad musik ökar, men de flesta går inte via traditionella fildelningstjänster utan tankar från Youtube.

Här är en tydlig uppdelning av vad som sägs:

  • Fler personer hämtar "olagligt delad musik"

  • Till skillnad från förr använder de inte "traditionella" tjänster

  • De använder istället Youtube

Det nämns inte ett ord om att sprida musiken vidare efter att man "olagligt" (dvs inte olagligt) hämtat den från YouTube.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xc:

Som jag förstår det så kan jag glida in på Youtube och rippa musik därifrån och fylla min Jens of Sweden MP-110 256 MB helt lagligt.

Bara om den som laddat upp musiken på Youtube hade tillstånd att göra det, att något är uppladdat på Youtube innebär inte automatiskt att det är lagligt material. Risken att något skulle hända för att man gör det är förstås obefintlig, men pratar man strikt privat vs pirat så är det ju ett krav att förlagan är laglig för att det ska räknas som privatkopiering.

Skrivet av xc:

Så att diskutera hur man rippar därifrån borde väl inte bryta mot forum regler?

Sweclockers får förbjuda vad de vill oavsett om det är lagligt eller ej, och forumreglerna förbjuder specifikt diskussion om hur man privatkopierar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hnarn:

Läs ingressen:
Här är en tydlig uppdelning av vad som sägs:

  • Fler personer hämtar "olagligt delad musik"

  • Till skillnad från förr använder de inte "traditionella" tjänster

  • De använder istället Youtube

Det nämns inte ett ord om att sprida musiken vidare efter att man "olagligt" (dvs inte olagligt) hämtat den från YouTube.

Nja, är musiken inte "officiellt" uppladdad så är det inte privatkopiering enligt lagen, det ändrades (2012 tror jag) till att inte omfatta upphovsrättsskyddat material som laddats upp (på internet) mot innehavarens vilja (eller utan dess tillstånd).
Dock innebär det att TPB fram tills den ändringen faktiskt bara var en Privatdelnings-sida

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av hnarn:

Läs ingressen:
Här är en tydlig uppdelning av vad som sägs:

  • Fler personer hämtar "olagligt delad musik"

  • Till skillnad från förr använder de inte "traditionella" tjänster

  • De använder istället Youtube

Det nämns inte ett ord om att sprida musiken vidare efter att man "olagligt" (dvs inte olagligt) hämtat den från YouTube.

Jag läser denna

Citat:

Det innebär inte att de tidigare så vanliga fildelningsnätverken har vaknat till liv igen. Moderna pirater använder nämligen huvudsakligen Youtube.

Pirater har ju tendenser att sprida materialet därav min fråga.

Sen har vi det faktum att materialet inte nödvändigtvis har innehavarens tillstånd utan kan vara egenrippat material eller piratat som sprids på exempelvis YT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amerald:

Det är inte tillåtet att ta bort koperingsskydd.

Borde inte då materialet vara ospelbart utan DRM?
Typ grönfilter över RGB för DVD-filmer på Playstation 2 eller gamla goda MacroVision när signallänken blev för lång?

Kör jag exempelvis Chrome med hårdvaruacceleration avstängt, så snappar OBS upp allt jag ser på skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Formuleringen som hanterar "DRM-brytande" program förbjuder distruibution, samt användandet om det är i förvärvssyfte
Är syftet alltså privatkopiering så är det ok att inneha programvaran/utrustningen

EDIT: Precis som någon rör vid i inlägget tidigare så ger lagen dig (om än i en luddig gråzon) rätt att bryta DRM för att ta del av verket

vad "för att kunna se eller lyssna på verket" är den luddiga biten; men exempelvis Rippa en DVD/BR för att kunna spela upp den på mobilen är en inte helt långsökt tolkning.
Nästa steg är privatkopiering från Netflix för att kunna spela på gammal mobil som inte stödjer deras app längre

Diskussionen har varit uppe tidigare och tolkning som gjordes då var texten nedan men det kan givetvis ha ändrats. Lagen är en gråzon och en korrekt tolkning görs väl efter att någon rättslig instans (HD?) gör en tolkning av lagtexten.

https://it-ord.idg.se/ord/lovlig-forlaga/

"lovlig förlaga
upphovsrättsligt skyddat material som det är tillåtet att göra kopia av för privat bruk. – Det är däremot förbjudet att kopiera sådant som inte är lovlig förlaga. En köpt CD eller DVD är till exempel lovlig förlaga om ägaren tar kopior av den för eget bruk. Ägaren får också ge bort enstaka kopior till vänner, men då får vännerna inte ta kopior av kopiorna – kopian är visserligen laglig, men den är däremot inte lovlig förlaga. Om man först måste knäcka ett kopieringsskydd för att göra en kopia är disken inte lovlig förlaga: genom att lägga in kopieringsskydd har utgivaren tydligt markerat att innehållet på disken inte får kopieras."

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Borde inte då materialet vara ospelbart utan DRM?
Typ grönfilter över RGB för DVD-filmer på Playstation 2 eller gamla goda MacroVision när signallänken blev för lång?

Kör jag exempelvis Chrome med hårdvaruacceleration avstängt, så snappar OBS upp allt jag ser på skärmen.

Förstår inte frågan riktigt. DVD-filmer är vanligtvis krypterade med Content Scramble System (CSS) vilket gör att du inte kan spela upp den utan korrekt nyckel.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Content_Scrambling_System

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amerald:

Diskussionen har varit uppe tidigare och tolkning som gjordes då var texten nedan men det kan givetvis ha ändrats. Lagen är en gråzon och en korrekt tolkning görs väl efter att någon rättslig instans (HD?) gör en tolkning av lagen.

https://it-ord.idg.se/ord/lovlig-forlaga/

"lovlig förlaga
upphovsrättsligt skyddat material som det är tillåtet att göra kopia av för privat bruk. – Det är däremot förbjudet att kopiera sådant som inte är lovlig förlaga. En köpt CD eller DVD är till exempel lovlig förlaga om ägaren tar kopior av den för eget bruk. Ägaren får också ge bort enstaka kopior till vänner, men då får vännerna inte ta kopior av kopiorna – kopian är visserligen laglig, men den är däremot inte lovlig förlaga. Om man först måste knäcka ett kopieringsskydd för att göra en kopia är disken inte lovlig förlaga: genom att lägga in kopieringsskydd har utgivaren tydligt markerat att innehållet på disken inte får kopieras."

Absolut, en stor anledning till att det ens är en diskussion är att det inte finns några rättsliga fall alls (?) som rör privatkopiering.

Citat:

genom att lägga in kopieringsskydd har utgivaren tydligt markerat att innehållet på disken inte får kopieras

Är iofs ganska lätt att "motargumentera" genom

Citat:

Första stycket gäller inte när någon som lovligen har tillgång till ett exemplar av ett upphovsrättsligt skyddat verk, kringgår en teknisk åtgärd för att kunna se eller lyssna på verket. Lag (2005:359).

Hade det varit så att Krytering/DRM gjorde verket olovligt (ur privatkopieringsvinkel) hade det inte behövts ett stycke som uttryckligen tillåter kringgång på "lovliga" verk då alla skyddade verk hade varit "olovliga", eller hur?

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av hnarn:

Läs ingressen:
Här är en tydlig uppdelning av vad som sägs:

  • Fler personer hämtar "olagligt delad musik"

  • Till skillnad från förr använder de inte "traditionella" tjänster

  • De använder istället Youtube

Det nämns inte ett ord om att sprida musiken vidare efter att man "olagligt" (dvs inte olagligt) hämtat den från YouTube.

Japp, är väl (delvis) här skon klämmer - man får väldigt enkelt intrycket av att det är olagligt att ladda ner musik från Youtube när man läser artikeln.

Hela denna artikeln borde ha plockats bort istället för att bara ha låsts temporärt. Både artikeln i sig och responsen från redaktionen ("tänk på vad ni skriver, annars blir det bann - skriv inte om privatkopiering f.ö, även om det är det som artikeln handlar om") har varit sisådär, inget som direkt framställt Sweclockers i positivt ljus.

Ibland är det bättre att ödmjukt inse sitt misstag och backa undan än att dö på kullen.
Har denna artikeln något nyhetsvärde? Nej inte direkt, och än värre är att den innehåller felaktigheter ("luras") och har bidragit till negativ stämning - såpass att Bahnhof lyfter på ögonbrynen.

Det framkommer mer och mer att detta är en klickbait-artikel med samma låga nivå som den maskerade Klarna-reklamen som publicerades för lite mer än en månad sedan. Trist att Sweclockers börjat med clickbait och betalda artiklar, men det är väl där dom största pengarna finns...

Kvalité får ge vika för kvantitet.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Tycker Sweclockers har en trist attityd mot sina användare i såna här frågan, att alltid ensidigt ställa sig på på företagens sida.

Visa signatur

-dool