Här är streamingtjänsterna i Sverige – och vad de kostar

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudde:

Det förvånade mig också att Crunchyroll missats/glömts på denna lista på just sweclockers. Hade andra ställen missat det vore det mindre förvånande.

Synd bara att de har ännu värre regionala upphovsrättsproblem än de flesta andra tjänsterna med väldigt mycket innehåll vi inte får hit (utan VPN).

Ja, måste vart en sån där snabb miss.

Yeah, till och med då man betalar behöver man VPN...
Regionala upphovsrätt får de ta och lägga ner så kanske serier och filmer kan släppas utan massa krångel
Är ändå värdelöst nu förtiden då det är så lätt att komma runt.

Permalänk
Medlem

Betalar för närvarande för HBO och Apple. Apples serier tycker jag är förvånansvärt bra (Ted Lasso, Lessons in Chemistry, For All Mankind, Severance och nu senast Masters of the Air bl.a). Är lite överraskad över att inte fler har sett dessa, eller ens känner till vilken serie jag pratar om när man berättar om den. Apples stora nackdel är väl att utbudet inte är särskilt stort i dagsläget, men det som finns är oftast mycket välgjort.

Drog dessutom en sökning på "Apple" i denna tråd och det förstärker bara detta ytterligare. Enbart fyra inlägg som ens nämner plattformen!

Visa signatur

Define C | ASUS PRIME B660-D4 PLUS | i5 12400F | Hyper 212 | RTX 3080 10 GB TUF OC | 980 Pro 1TB | Corsair Vengeance 32 GB 3600 MHz | Corsair RM750 | ASUS TUF VG27AQ | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Tänker på denna när jag ser dessa hutlösa priser för streaming tjänster.

Sen självklart

(plex ftw)

Visa signatur

[ Fractal Design Define S Svart ] [ ASUS ProArt X670E-Creator WIFI ] [ Amd Ryzen 9 7950x3D ]
[ G.Skill Trident 64GB DDR5 6000MHz ] [ Noctua NH-D15 Chromax Black ]
[ Western Digital Black SN850X 1TB Gen4 ] [ Samsung 870 QVO 2TB MZ-77Q2T0BW ]
[ ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC ]
[ Corsair AX860 80 Plus Platinum ] [ Gigabyte 32" M32U IPS 4K 144 Hz HDMI 2.1 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Inte äga men i alla fall kontrollera livscykeln

Haha exakt

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Zidichy:

Tänker på denna när jag ser dessa hutlösa priser för streaming tjänster.

(plex ftw)

OG's tog aldrig av sig piratmössan
Agreed Plex FTW

Permalänk
Viking
Skrivet av Matsamoto:

Sen har vi skiten Skyshowtime, som jag vill varna för.

Gick på deras erbjudande som gick ut på att ”få 12 månader och betala för 8”.
Sen insåg jag att varken Xbox, Playstation, eller min tv LG stödjer appen.
Har en Xbox One X kopplad till min LG Oled och 5.1 ljud via en Denon förstärkare och kör HBO, Prime och Disney, men Skyshowtime finns inte.
Helt ***** otroligt!

Du kan se det via Apple TV-appen.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Här kan du se vad alla de stora streamingtjänsterna erbjuder dig för din peng.

Läs hela artikeln här

Viaplay sport kostar 549 kr, hittar inget som heter medium.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvh72:

Viaplay sport kostar 549 kr, hittar inget som heter medium.

Viaplay har tre paket i Sverige.

Total 699:-/mån (599:-/mån med 6 månaders bindningstid)
Medium 399:-/mån (299:-/mån med 12 månaders bindningstid)
Film & Serier 169:-/mån

Permalänk
Medlem

Lägg till även att i det dyraste Viaplay-abonnemanget är reklam i sportsändningarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liquidedust:

Viaplay har tre paket i Sverige.

Total 699:-/mån (599:-/mån med 6 månaders bindningstid)
Medium 399:-/mån (299:-/mån med 12 månaders bindningstid)
Film & Serier 169:-/mån

Det jag betalar är 549 kr/mån för serier och sport

Permalänk
Medlem

Hade Netflix och HBO men sa upp båda när kvaliteten och politiceringen av nyproducerat material blev för stort. Idag kör jag Prime Video (I huvudsak för fri frakt och spelen) och Plex för allt jag vill se. LinjörTV har jag inte tittat på sen förra årtusendet och reklam undviker jag som pesten.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem
Skrivet av magma86:

I princip hade jag kunnat köpa de flesta filmer som är av intresse digitalt (förutom några enstaka utländska filmer inte går att få tag på i Sverige). Jag känner inte till någon sida där man får behålla filmen för eget privat bruk (utifall de skulle stänga servrarna någon gång). Precis som du skriver, verkar det ha blivit mer populärt att samla på filmer i fysiskt format, särskilt mer unika filmer, en del har exempelvis enbart producerats i begränsat antal (ungefär som https://limitedrungames.com/).

Jag förstår att många prioriterar bekvämligheten och kanske inte har någon plats eller vill förvara filmer hemma.

Brukar köpa 2 - 3 Blu ray filmer (4K/vanliga) i månaden, men det börjar ta slut av intressanta 4K filmer på CDON. Har även 4K Netflix å
4K Disney + på Apple TV/Chromecast Google TV (för att plocka bort skit filmer/serier (vilket det finns gott om) från "Fortsätt titta" på Netflix). Disney + borde ha samma funktion. Det skiljer en hel del mellan apparna (IOS/Android), alltså funktioner, där Apple Netflix appen har sämst funktioner. Disney + Apple/Android apparna är ännu sämre. Finns ingen funktion att ta bort från "titta listan" (vad jag vet).

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Ni som skriver Plex ftw etc, vad menas? Är det ett legit alternativ, eller olagliga nedladdningar som avses?

Permalänk
Medlem

Plex har egen strömingstjänst och ska utöka denna. Du kan läsa mer här:
https://www.sweclockers.com/nyhet/38047-plex-pa-vag-lansera-b...

Samtidigt så finns det Plexanvändare som mer eller mindre kör egna IP-TV-tjänster där du sannolikt får betala för access. Detta strider mot Plex användaravtal och t ex har Plex blockat möjligheten att köra instanser hos en del molnleverantörer (åtminstone Hetzner: https://forums.plex.tv/t/not-allowed-to-use-hetzner/853570 ).

Sen så kan du ju använda Plex för att spela upp material som du tillskanskat dig legal eller illegal väg.

Permalänk
Medlem

Tack för info. Plex är ju knappast ett alternativ till streamingtjänsterna i så fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axxident:

Betalar för närvarande för HBO och Apple. Apples serier tycker jag är förvånansvärt bra (Ted Lasso, Lessons in Chemistry, For All Mankind, Severance och nu senast Masters of the Air bl.a). Är lite överraskad över att inte fler har sett dessa, eller ens känner till vilken serie jag pratar om när man berättar om den. Apples stora nackdel är väl att utbudet inte är särskilt stort i dagsläget, men det som finns är oftast mycket välgjort.

Drog dessutom en sökning på "Apple" i denna tråd och det förstärker bara detta ytterligare. Enbart fyra inlägg som ens nämner plattformen!

Finns ingen app till android. Skitstjänst med andra ord.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowgubbeN:

Finns det någon streamingtjänst som erbjuder enbart Sport utan alla 'basic' kanaler och annan skräp?

Hade gärna börjat se lite NHL igen, men för 400-600:-/mån, så känns det lite väl dyrt...

Hade du bott i Nordamerika hade du kunnat få det för runt 1500 kr istället för 10 000 kr och dessutom med en sämre teknisk tjänst här. De här meningslösa uppdelade marknaderna måste bort nu när allt ändå är digitalt.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av alteam:

Finns ingen app till android. Skitstjänst med andra ord.

Funkar inte den officiella appen?

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.apple.atve....

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av alteam:

Finns ingen app till android. Skitstjänst med andra ord.

Har iallafall en Apple TV + app (förinstallerad vid köpet) på min 4K Chromecast Google TV (är det tvOS eller Android ?) , om det är det som är "Skittjänsten". Har även kört "Skittjänsten HBO Max" på CCGTV:n. Dock fanns där ingen app till min Panasonic TV då, vet inte hur det är nu.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:
Skrivet av seville57:

Har iallafall en Apple TV + app (förinstallerad vid köpet) på min 4K Chromecast Google TV (är det tvOS eller Android ?) , om det är det som är "Skittjänsten". Har även kört "Skittjänsten HBO Max" på CCGTV:n. Dock fanns där ingen app till min Panasonic TV då, vet inte hur det är nu.

Jag pratar om Android, inte Android TV. Kan man inte kolla på sin tjänst när man är på språng är det en skitsjänst.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alteam:

Jag pratar om Android, inte Android TV. Kan man inte kolla på sin tjänst när man är på språng är det en skitsjänst.

Jaså? Ja, då håller jag verkligen med om att det är dåligt! Det går inte att sideloada appen?

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Jaså? Ja, då håller jag verkligen med om att det är dåligt! Det går inte att sideloada appen?

Det går att se via valfri webbrowser på android också.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

Man kanske ska nämna att prime trycker reklam ner i truten på en.

Och hälften av deras content är uthyrning/köp.

Så deras billiga pris är bara total BS.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem

Tills man kan köpa film när och hur man vill utan abonnemang och titta på offline.
Eller direktsänd exempelvis sport reklamfritt och med valfritt kommentator-spår och kamerafokus på det man hejar på.

Exempel:
Jag vill se alla Norges matcher i fotbolls-VM 2029 Direktsänt utan kommentator-spår.

Tills dess får dom inte ett öre eller någon personuppgift av mig.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rymdkryddan:

Betalade För Netflix Premium för att titta på "Ultra HD 4K"
2 av 3 filmer/serier/avsnitt jag kikade på hoppa upplösningen ner till 720P. Har 1000/1000 lina så det är inte internet det är fel på då det funkar utan problem på andra streamingtjänster.
Har ej kvar detta längre då de bara strular. Detta strul pågick i över 2 år fast jag var i kontakt med Netflix utan resultat.
Har nu sagt upp mitt abonnemang sedan 3 månader tillbaka.

Louise Rossman tog upp det där.
Ifall du kollar på datorn i din browser får du bara 720p pga DRM. Du måste köra med Netflix egna app på datorn eller TVn för att få 4K.
Helt jävla efterblivet sämst. O Netflix skiter totalt i klagomålen om det.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rymdkryddan:

Betalade För Netflix Premium för att titta på "Ultra HD 4K"
2 av 3 filmer/serier/avsnitt jag kikade på hoppa upplösningen ner till 720P. Har 1000/1000 lina så det är inte internet det är fel på då det funkar utan problem på andra streamingtjänster.
Har ej kvar detta längre då de bara strular. Detta strul pågick i över 2 år fast jag var i kontakt med Netflix utan resultat.
Har nu sagt upp mitt abonnemang sedan 3 månader tillbaka.

Skrivet av Mullvaden83:

Louise Rossman tog upp det där.
Ifall du kollar på datorn i din browser får du bara 720p pga DRM. Du måste köra med Netflix egna app på datorn eller TVn för att få 4K.
Helt jävla efterblivet sämst. O Netflix skiter totalt i klagomålen om det.

Ni har båda gjort fel vid tittande av netflix på datorn.

Använd appen ELLER Edge för att få 4k. Dessutom *MÅSTE* du ha en 4k skärm på tv eller datorn för att den ska köra igång 4k, den känner av detta.

Så har ni ingen 4k skärm, eller använder rätt medel att streama på datorn så blir det fel. Gör om gör rätt.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av omxz24:

Blir fantastiskt att bara slänga på bluray spelaren på telefonen i baksätet i bilen och kolla på någon schysst film. Men först måste jag ju givetvis åka till... Datorn.. för att beställa någon film, alternativt ta och se om sagan om ringen 1 för 21a gången.

Man kommer oftast inte ifrån det, man behöver ha någon streamingtjänst helt enkelt.

Du vet att rippa filmer är en grej?

Köp bluray, rippa, kasta in i Plex / Motsv och du har din egna streamingtjänst.
Lika enkelt som att säga Privatkoperingsavgift

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Hej, jag kan rekommendera alla som vill använda sig av streamingtjänster att vara hård vid förhandlingen och pruta hårt, detta gäller speciellt vi förlängning av produkten då de gärna vill att du fortsätter. När jag sade upp mitt Viaplay så betalade jag 325 kronor för allt (även 4k sport) utom filmer.
Mvh Paul

Visa signatur

Fractal Design Define R6 Svart, Corsair HX 850, Gigabyte X570 Aorus Elite, Ryzen 9 5950x, Fractal Design Celsius S36, NVIDIA GeForce GTX 1080Ti, G.Skill 32 GB DDR4 3600MHz CL19 Sniper X Urban Camo, Seagate Archive 8TB, Toshiba 12 TB N300, SSD Samsung 500 GB, SSD 1TB WD Black, Asus BluRay extern, Edifier högtalare, Samsung 27¨1440p skärm, Fnatic Gear Read silent, Logitech pro x mus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goedendag:

En del svenska bibliotek erbjuder strömning av film.

Att strömma film och tv via bibliotek, och även att låna böcker digitalt, kostar biblioteket ordentligt, det är inte som låna fysiska filmer och böcker.
Finns skäl till att fler och fler bibliotek slutar att erbjuda det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Ni har båda gjort fel vid tittande av netflix på datorn.

Använd appen ELLER Edge för att få 4k. Dessutom *MÅSTE* du ha en 4k skärm på tv eller datorn för att den ska köra igång 4k, den känner av detta.

Så har ni ingen 4k skärm, eller använder rätt medel att streama på datorn så blir det fel. Gör om gör rätt.

Netflix kan göra om göra rätt. Jag använder inte Edge. Eller appen på datorn. Jag vill streama netflix i den upplösningen jag betalar för i Chrome. För det är chrome jag använder. SÅ netflix kan göra om göra rätt.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros