Äntligen! Nu kan du sortera Youtube-videor med färger

Permalänk
Melding Plague

Äntligen! Nu kan du sortera Youtube-videor med färger

Känner du dig röd, blå eller grön? Oavsett färghumör kan du hitta den perfekta videon med nya filtreringsmöjligheter på Youtube.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte... man ska alltså "sortera" helt random videoinnehåll för man tycker om en specifik färg, och det spelar ingen roll vad videon handlar om, så länge ens favoritfärg är med? Syftet med detta är alltså vad? ^^

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem

Förstår att varför de försöker tvinga alla till att se på en massa reklam och de lägger resuser på att utveckla sånt här.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

Trodde först att nyheten handlade om att de hade lagt tillbaka möjligheten att sortera en kanals innehåll från äldst till nyast men tydligen inte.

Visa signatur

“The dollar is our currency, but it's your problem.” -John Connally, President Nixon's Treasury Secretary to a group of European finance minsters
"Keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down" -NATO Secretary General, Lord Ismay

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goedendag:

Trodde först att nyheten handlade om att de hade lagt tillbaka möjligheten att sortera en kanals innehåll från äldst till nyast men tydligen inte.

Du kan sortera från äldst till nyast på YouTube. Har funnits ett ag, antingen hela förra året, men stora delar av förra året

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Vad är "färghumör"?

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Du kan sortera från äldst till nyast på YouTube. Har funnits ett tag, antingen hela förra året, men stora delar av förra året

Vad kul att dom lade tillbaka den funktionen. Det hade jag missat.

Visa signatur

“The dollar is our currency, but it's your problem.” -John Connally, President Nixon's Treasury Secretary to a group of European finance minsters
"Keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down" -NATO Secretary General, Lord Ismay

Permalänk
Hedersmedlem

Ge oss tillbaka "tummen ner" istället. Den hjälpte mig att snabbt att avgöra om en video faktiskt handlade om det den beskrev och löste det jag efterfrågade.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Va...? Jag förstår inte varför de ens lägger energi på att lägga till sådana funktioner.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Du kan sortera från äldst till nyast på YouTube. Har funnits ett ag, antingen hela förra året, men stora delar av förra året

Går väl inte att göra via spellistor som de har skapat.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Najk:

Ge oss tillbaka "tummen ner" istället. Den hjälpte mig att snabbt att avgöra om en video faktiskt handlade om det den beskrev och löste det jag efterfrågade.

https://returnyoutubedislike.com/

Ja, siffrorna är delvis "fake"... men jag har aldrig stött på ett fall där inte siffrorna matchar vad jag skulle uppskatta att videon förtjänar, när jag väl sett den, så jag märker inte ens av att det är "borta".

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Hade de inte ’youtube red’ förut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Hade de inte ’youtube red’ förut?

Tänker du på RedTube?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Kan detta på något sätt vara kopplat till AI och inlärning?

Intressant vinkel ändå, att skapa flöden baserat på färg vilket i sig är knutet till sinnesstämning.

Jag har fått funktionen på mitt konto, ska testa lite

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leiri:

Går väl inte att göra via spellistor som de har skapat.

Nej, men det var inte heller det personen jag svarade pratade om

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Hade de inte ’youtube red’ förut?

Jo, det var deras tjänst för egenproducerade serier bla.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Äntligen har infantiliseringen tagit ytterligare ett steg.
Fy fasen så deprimerande. Mottagaren förväntas inte ens reflektera, utan styrs till direkt känslomässiga reaktioner.

Permalänk
Medlem

Min hy har blivit lite blek nu under vintern, någon tidsplan för när ultraviolett kommer som alternativ?

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Thomas:

https://returnyoutubedislike.com/

Ja, siffrorna är delvis "fake"... men jag har aldrig stött på ett fall där inte siffrorna matchar vad jag skulle uppskatta att videon förtjänar, när jag väl sett den, så jag märker inte ens av att det är "borta".

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Musikälskare

Den menyn är sedan länge dold med StyleBot för mig så jag slipper detta påfund

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Va...? Jag förstår inte varför de ens lägger energi på att lägga till sådana funktioner.

Inte var så ljus-beige nu.

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Vad är "färghumör"?

When you feel blue like the clear cereulian skies... blå är väl glad?
Konstig idé var det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Ge oss tillbaka "tummen ner" istället. Den hjälpte mig att snabbt att avgöra om en video faktiskt handlade om det den beskrev och löste det jag efterfrågade.

Men det går ju inte förstår du väl. Personen som gjort videon kan ju bli kränkt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Frogly:

Men det går ju inte förstår du väl. Personen som gjort videon kan ju bli kränkt.

Knappen finns ju kvar, och videoskaparen är den enda som faktiskt fortfarande kan se resultatet utan extensions.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falistar:

Äntligen har infantiliseringen tagit ytterligare ett steg.
Fy fasen så deprimerande. Mottagaren förväntas inte ens reflektera, utan styrs till direkt känslomässiga reaktioner.

Vänta bara tills du får höra att kidsen kollar på videos med två eller tre videos som spelar sida vid sida för att maxa endorfinet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Knappen finns ju kvar, och videoskaparen är den enda som faktiskt fortfarande kan se resultatet utan extensions.

Ironi kan vara svårt i textform.

Permalänk
Medlem

Vadihelv........

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falistar:

Äntligen har infantiliseringen tagit ytterligare ett steg.
Fy fasen så deprimerande. Mottagaren förväntas inte ens reflektera, utan styrs till direkt känslomässiga reaktioner.

Vad är nästa steg? Ersätta all text med emojis? Ibland blir man mörkrädd över utvecklingen.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Avstängd

Verkligen jättekonstigt.

Visa signatur

Ny här

Permalänk
Medlem

"äntligen"

jag vet inte ens varför jag läser vissa swec artiklar 😅