Permalänk
Medlem

Windows 11 språk

Tjenare, köpte en begagnad dator och installerade om hela windows 11.

Nu är windows 11 på engelska och jag undrar hur jag ändrar till svenska?

Har lyckats ändra startmenyn och liknande till svenska men när jag går in på tex inställningar så får jag upp allt på engelska, tex language och sånt. och enligt language inställningar så har jag svenska på allt men det ändras liksom inte, även chrome blir på engelska och allt runtomkring men inte själva huvudmenyerna dom är på svenska..

vänligen hjälp mvh

Permalänk
Medlem

Känner igen det där, det blir en hybridvariant trots att man ställer in svenska som region och tangentbord och laddar hem alla svenska paket i windows-inställningarna som finns osv osv.

Problemet är att du har installerat en engelsk variant.
Skapar man ett USB via installationsassistenten så får man kolla extra noga vid det här steget:
https://www.enkelteknik.se/wp-content/uploads/2023/11/installera-windows-11-valj-sprak-utgava.png
Annars är det risk att det blir nån default engelsk/multiedition-iso.

Om du precis installerat är det enklaste att göra om det en gång till med en svensk .iso och väljer svenska överallt där det går under installationen givetvis

https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows11

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk
Medlem

Om du har valt svenska på alla ställen redan så finns även detta lite halvdolt.
Jag har förvisso på engelska, men om du inte orkar installera om Windows så har du i basen en engelsk version av Windows och då funkar följande att söka på och följa. (Heter troligtvis förvisso även region på svenska)

Sök på (Region) i startmenyn.

1. I följande ruta klickar du på (Copy settinngs).
2. Där efter bockar du i kryssrutorna och klickar på OK.

Starta bara om så "bör" det vara på svenska överallt. Det poppar troligtvis upp ett meddelande om att utloggning eller omstart krävs för att slutföra ändringarna.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.