Här är streamingtjänsterna i Sverige – och vad de kostar

Permalänk
Melding Plague

Här är streamingtjänsterna i Sverige – och vad de kostar

Här kan du se vad alla de stora streamingtjänsterna erbjuder dig för din peng.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Mer värt att köpa en blu-ray-spelare som klarar 1080p eller konsol och sedan filmerna i fysiskt format, får man både bättre ljud och bild och kan spela upp när man vill. Lägg ihop alla streamingtjänsterna och du kommer lätt över 3000 kr om året, du äger ingenting, bara hyr.

Däremot är det bekvämt att hyra någon film då och då, gärna på appletv eller möjligen sf anytime.

Jag har disneyplus nu som är min favorit av den enkla anledningen att de har gamla disneyserier från 90-talet och riktigt bra ljud- och bildkvalitet för att vara en streamingtjänst, men när tiden gått ut på årsprenumerationen kommer jag nog inte att gå med igen.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av magma86:

Mer värt att köpa en blu-ray-spelare som klarar 1080p eller konsol och sedan filmerna i fysiskt format, får man både bättre ljud och bild och kan spela upp när man vill. Lägg ihop alla streamingtjänsterna och du kommer lätt över 3000 kr om året, du äger ingenting, bara hyr.

Blir fantastiskt att bara slänga på bluray spelaren på telefonen i baksätet i bilen och kolla på någon schysst film. Men först måste jag ju givetvis åka till... Datorn.. för att beställa någon film, alternativt ta och se om sagan om ringen 1 för 21a gången.

Man kommer oftast inte ifrån det, man behöver ha någon streamingtjänst helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Viaplay är ju trasigt.
Full HD 1080p för serier och film, 720p för live-tv och sport för 399:-
720p för live-sport

Permalänk

Betalade För Netflix Premium för att titta på "Ultra HD 4K"
2 av 3 filmer/serier/avsnitt jag kikade på hoppa upplösningen ner till 720P. Har 1000/1000 lina så det är inte internet det är fel på då det funkar utan problem på andra streamingtjänster.
Har ej kvar detta längre då de bara strular. Detta strul pågick i över 2 år fast jag var i kontakt med Netflix utan resultat.
Har nu sagt upp mitt abonnemang sedan 3 månader tillbaka.

Visa signatur

༼ ° ل ° ༽

Permalänk
Medlem

Det är något fel med bilderna i artikeln va? Dom är inte på rätt ställe. Väldigt förvirrande.

Nej, okej, nu förstår jag varför det ser ut som det gör.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Viaplay är ju trasigt.
Full HD 1080p för serier och film, 720p för live-tv och sport för 399:-
720p för live-sport

Inte konstigt att det går dåligt för dem. Hoppas de fixar det innan deras kunder inser det dåliga värdet och de kursar helt.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Kostar verkligen prime video 119? Jag hittar bara 59.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Jag har länge kört metoden att bara ha 1 tjänst igång åt gången och sen byta när jag sett "allt".

Jag stör mig dock något fruktansvärt på principen att man numera aldrig köper media som en produkt, utan istället betalar månadsavgift för att få tillgång......

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Medlem

Förvirrande artikel, går inte att begripa vilken tjänst som hör ihop med vilken tabell.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

<Uppladdad bildlänk>

Kostar verkligen prime video 119? Jag hittar bara 59.

Artikeln är otydlig. Bilden och dess text gäller Amazon Prime, dvs. 59kr per månad. Tabellen nedanför bilden hör till Disney Plus.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Har verkligen Viaplay 1080p på TV serier?
Tycker att varenda serie jag slår på, så känns upplösningen som 720p, iaf på PC.
Jag har Viasat Total.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kasken:

Jag stör mig dock något fruktansvärt på principen att man numera aldrig köper media som en produkt, utan istället betalar månadsavgift för att få tillgång......

59:- för tillgången, dessutom med påtvingad reklam... wth

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

59:- för tillgången, dessutom med påtvingad reklam... wth

Men tänk på alla chefer som skulle få lägre lön om dom inte blåste kunderna så som dom gör?

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

<Uppladdad bildlänk>

Kostar verkligen prime video 119? Jag hittar bara 59.

Skrivet av nu1mlock:

Artikeln är otydlig. Bilden och dess text gäller Amazon Prime, dvs. 59kr per månad. Tabellen nedanför bilden hör till Disney Plus.

De ska precis höja dessutom!

Jag håller med övriga, en tabell för varje, även om de bara har ett pris! Brödtext är svårt att skumma

Hatar verkligen utvecklingen

Permalänk
Medlem

Artikeln borde även ha en tabell med alla tjänster i samlad tabell på slutet. Blir väldigt mycket hoppa fram och tillbaka för att jämföra dem nu.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Någon som faktiskt betalar 179:- för Netflix? Jag hittar enbart pris på 22USD under konto...

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Bra lista lägger till en.

Crunchyroll
Standard
SEK 85.00/mo
Standard +
SEK 99.00/mo

Men alldels för många av dessa tjänster släpper typ fem spännande serier per år. Så känns aldrig värt en månads avgift. År avgifterna borde vara mycket billigare för de som vill se vad de har, men inte orkar stänga av och på abonnemangen då de ligger och sover.
Föreddrar dock de som bara låter en köpa innehållet... Som google play med fler.

Det eller ifall de alla slog ihop sig och gjorde ett gemensamt abonemang som tog från alla tjänster, där de delade på vinsten. Så man ine behöver hoppa runt i massa olika tjänster för att hitta det man vill se. Får gärna kosta 500 i månaden då eller så, bara de gör det mer fuingerande.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av scienta:

Någon som faktiskt betalar 179:- för Netflix? Jag hittar enbart pris på 22USD under konto...

Stäng av din VPN!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Stäng av din VPN!

Än bättre, sätt den på något annat för ännu lägre pris (OBS! Funkar inte längre, Netflix har tagit auktion mot oss).

Edit: Man får använda förbetalda gift cards för att gå runt det nu.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Stäng av din VPN!

Har givetvis ingen VPN igång och har aldrig använt VPN för att komma åt Netflix innehåll.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

59:- för tillgången, dessutom med påtvingad reklam... wth

Och hur mycket kostade ett TV-abonnemang för 5-10 år sedan? Nu har jag inte haft TV-abonnemang på ~5 år (om inte längre) men då betalade man för att se på reklam med, med en betydligt högre månadsavgift.

Ser 59kr som en bra kompromiss. Har själv inget reklamabonnemang dock!

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av scienta:

Har givetvis ingen VPN igång.

Inga USD-pris i Sverige på Netflix så något skoj har du gjort!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Artikeln borde även ha en tabell med alla tjänster i samlad tabell på slutet. Blir väldigt mycket hoppa fram och tillbaka för att jämföra dem nu.

Håller med, jag vill lätt jämföra tjänsterna.

Permalänk
Medlem

SVT är väl inte gratis? Det är ju en påtvingad avgift…

Permalänk

Vi gamla gubbar och gummor som vill ha linjärtv. Så ingår det ett antal tvkanaler i Viaplay och Discovery. (t.ex. TV3, TV4a kanalerna, TV6, femman) Olika kanaler för de båda tjänsterna.

Amazon Prime + MGM och man får väldigt många gamla filmer och serier. Såsom Stargate SG1, men även Smallville etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eclipse:

SVT är väl inte gratis? Det är ju en påtvingad avgift…

Tänkte precis samma.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av scienta:

Någon som faktiskt betalar 179:- för Netflix? Jag hittar enbart pris på 22USD under konto...

Hemsidan säger 99-179SEK sen har vi inte amerikansk dollar i Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av magma86:

Mer värt att köpa en blu-ray-spelare som klarar 1080p eller konsol och sedan filmerna i fysiskt format, får man både bättre ljud och bild och kan spela upp när man vill. Lägg ihop alla streamingtjänsterna och du kommer lätt över 3000 kr om året, du äger ingenting, bara hyr.

Däremot är det bekvämt att hyra någon film då och då, gärna på appletv eller möjligen sf anytime.

Jag har disneyplus nu som är min favorit av den enkla anledningen att de har gamla disneyserier från 90-talet och riktigt bra ljud- och bildkvalitet för att vara en streamingtjänst, men när tiden gått ut på årsprenumerationen kommer jag nog inte att gå med igen.

I min mening är ägande av vikt när det har ett faktiskt värde mot en marknad. Exempelvis mark, det är en sak som det finns en poäng i att bry sig om huruvida man äger eller ej. Nog för att vissa filmer osv kan bli värda ruskigt mycket dinares, men det är svårt att säkerställa en sådan sak om man inte gör karriär i det eller vad man ska säga. Mark har alltid ett visst värde, det är en konstant, med viss mindre variation givetvis.

Oavsett om du köper en tjänst eller ett ägandeskap när det rör sig om media så hamnar pengarna ändå i samma påse. Den som kallas för överkonsumption. Men den åsikten är jag nog minoritetsägare över misstänker jag.

Sen kan jag köpa att man vill äga vissa verk av sentimentala skäl. Men att försöka yrka på ägandeskap av media är viktigt håller inte riktigt med om.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem