Netflix blockade alla familjemedlemmar

Permalänk
Medlem

Jag blev faktiskt utkastad från mitt eget konto häromdagen. Gissar att det har med att göra att vi har 5 datorer, 2 iPads och 2 telefoner.

Dock var det min telefon som tveklöst nyttjar Netflix mest som blev utkastad. Stod något om att den inte tillhörde abonnemanget och att jag kunde göra så att den fungerade i 2 veckor via en kod. Så återstår att se vad som händer om 1,5v.

(Gissar att det är ganska relevant att jag använder VPN, byter IP, och faktiskt befinner mig på olika nätverk ganska ofta)

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk
Medlem

Klart att detta är effekten om användarna missbrukar tjänsten. Man har bara sig själv att skylla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simoneriksson:

Troligtvis bara en gnäll tråd, men nu blev kontot vi kör inom familjen (alla bor i samma stad och nära varandra) blockat för alla förutom den som står på adressen.

Vi delar konto här också och råkade ut för samma sak. Tidigare blockade Netflix inte mobila enheter, men det gjordes denna gången.

Så numera är mina telefoner ute och reser i 14 dagar. Våra SmartTV:s är tillbaka i "hemmanätet" igen. Får se vad som händer när mina föräldrar 50 mil bort vill använda sitt konto igen!

Permalänk
Medlem

Slutade med Netflix för längesen, längtar inte tbx

Visa signatur

Black smoke doesnt mean engines broke #diesel

Permalänk

Är det inte lite förlegat att se på film och serier? Ingen av mina yngre grannar gör detta, 100% youtube, tiktok etc istället.

Det finns många frågeställningar kring huruvida det är rättvisst emot de som följer reglerna att planka på bussar, tåg, Netflex, gym, you name it.

En mer intressant frågeställning är vad tror ni filmtjänsterna kommer att göra? Det finns mycket inlåsningar som beror på att de som producerar/äger filmerna inte väljer att släppa dem överallt. Vissa aktörer som Disney vill köra helt eget.

Permalänk
Medlem

Säga vad man vill om modellen, men jag tycker ändå Netflix är bäst. Bäst app och generellt utbud. Så är det!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simoneriksson:

Känns som om man sätter upp en VPN hos personen som har adressen på sig, så borde det ju fungera.
Men man kanske också bör fråga sig om någon annan streamingtjänst är ett bättre alternativ innan.

Så har jag delat med mina närmaste streaming, iptv och filmer/serier på hårddisk men det är även möjligt att dela foton osv.
Vi är samma virtuella hushåll samt har jag med mig allt när jag reser.

Permalänk
Medlem

Ska kika om detta skedde även för mig, då ryker Netflix direkt.
Tur man har två NAS hemma med 10TB lagring, billigare blir det också. 1337x fungerar bra trots att sökfunktionen är kass

Visa signatur

CPU:AMD 7950X3D UV (Noctua NH-D15) GPU: Powercolor 7900XTX Red Devil UV MINNE:32gb 6000mhz CL 32-36-36-72 MODERKORT:ASUS x670e PRIME NÄTAGG:Gigabyte 1000w SSD: Samung 980 PRO 2TB m.2, SK hynix PC401 512gb m.2, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung SM871b 512GB, Samsung 830 256GB, Samsung 840 PRO 256GB CHASSI: Fractal Design Define R5 Titanium LJUDKORT: Creative Sound Blaster X4 HÖRLURAR: Beyerdynamics MMX300 V2OS: Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simoneriksson:

Lägger redan mer på media än man någonsin gjort (runt 15 000 om året), men ändå sker sånt här tråkigt.

Den där meningen förstår jag inte alls, Netflix kan väl inte förväntas ta hänsyn till din konsumtion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

Avinstallerade netflix när nyheten kom att man inte längre skulle få dela. Har inte saknat det alls.

Jag hade saknat en massa saker

Ontopic!

Betala för dig själv och var stolt!
Bär dig själv med stolthet! Gå rakryggad

Ha en fin kväll.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Dottern kunde inte längre streama, vi skaffade då "addera medlem" för 49kr som Netflix erbjuder. Hon bor ju faktiskt inte i vårt hushåll längre så det är väl inte mer än rätt då jag godtagit villkoren hos Netflix.

Vi har sagt upp Disney, pga prishöjningen. Kommer ha kvar HBO och Netflix.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeonist:

Du hoppas att det kommer en lag som förbjuder företag att upprätthålla dom villkor du som kund godkänt?

Vilka villkor då? Att Netflix har som villkor att kunna ändra sina villkor utan vidare?

https://twitter.com/netflix/status/840276073040371712

Det var inte så länge sedan lösenordsdelning var ett av argumenten till att skaffa Netflix.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Vilka villkor då? Att Netflix har som villkor att kunna ändra sina villkor utan vidare?

https://www.truthorfiction.com/ezoimgfmt/i.imgur.com/dWYzjYB.jpeg?ezimgfmt=rs:919x480/rscb14/ng:webp/ngcb14
https://twitter.com/netflix/status/840276073040371712

Det var inte så länge sedan lösenordsdelning var ett av argumenten till att skaffa Netflix.

Tja, 7år sedan. Tiderna förändras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeonist:

Come again? Som aktieägare borde du naturligtvis välkomna det här.
Problemet med att köpa aktier som en slags ryggdunk till företaget ifråga är att det är ingen som har en aning om vem du är.

Han tror kanske inte det kommer gå bra för Netflix efter ändringen. Vilket ju inte är helt orimligt att tro.

Permalänk
Medlem

Jag längtar lite tills alla som använder mitt konto blir utslängda.
Jag har enbart kvar Netflix för mina föräldrar och för min brors familjs skull. Jag ser inte på Netflix själv längre, så då kan jag säga upp det med gott samvete.

Visa signatur

Phanteks Eclipse G500A Vit | i9 13900K | RTX 4090 FE | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | DeepCool GAMMAXX L360 A-RGB Vit | 5TB M.2 | X34A |

Permalänk
Medlem

Hur är det om man har Netflix på datorn/TVn hemma och på mobilen? Lär garanterat vara olika IP och därmed olika positioner även fast det faktiskt kan vara samma person.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Hur är det om man har Netflix på datorn/TVn hemma och på mobilen? Lär garanterat vara olika IP och därmed olika positioner även fast det faktiskt kan vara samma person.

Det är ju det här som blir tröttsamt. Ska hederliga människor som faktiskt inte delar med sig sitt konto bli drabbade? I slutändan får man ju sätta upp en VPN-tjänst och tunnla all kommunikation genom hemmanätverket. Då finns det inte en chans att Netflix / andra som kan spåra dig. Det enda de ser är att tjänsten utnyttjas från en och samma IP-adress.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Disagio:

Jag längtar lite tills alla som använder mitt konto blir utslängda.
Jag har enbart kvar Netflix för mina föräldrar och för min brors familjs skull. Jag ser inte på Netflix själv längre, så då kan jag säga upp det med gott samvete.

Ser du inte på Netflix själv alls, så ska du säga det till din släkt, och sluta betala. Varför ska dom dom rida på dig? Är dom fattiga (ja då kan jag förstå, om inte, säg upp det)

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Vi har kastat ut Netflix. De snyltade på familjens ekonomi. Vi har även kastat ut Viaplay nyligen

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simoneriksson:

Troligtvis bara en gnäll tråd, men nu blev kontot vi kör inom familjen (alla bor i samma stad och nära varandra) blockat för alla förutom den som står på adressen.

Tråkig utveckling!

Lägger redan mer på media än man någonsin gjort (runt 15 000 om året), men ändå sker sånt här tråkigt.

  • Hänt någon mer?

  • Vad tycker ni om utvecklingen?

  • Kommer alla streamingstjäner följa efter?

Enda bra var att man blev förvarnad av internet i ganska god tid, så man var ju lite beredd på att det skulle kunna ske.
Kan hoppas det kommer någon lag någon gång som förhindrar ett företag från att tracka varje person som nyttjar deras tjänst ända ner till adress nivå när man inte ens har en tjänst som egentligen behöver det.

PS.
Sålde även av alla min Netflix aktier av princip.
Vägrar ordna med DNS server, vill ej stötta denna utveckling när man äntligen blivit en hederlig person i flertalet år.
Först ut var Spotify för oss att börja blocka, då blev det att gå till Youtube music istället.

Jag funderar ju på hur detta skulle funka om man får för sig att vara dryg å starta om sin utrustning varje dag så man får nytt IP, då lär dom lixom inte kunna knyta ihop det. Om det nu är så dom lyckas få ihop det.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Jag har inget att säga om att kontodelning hindras utanför hushållet. De som nyttjat det på andra vis har ju åkt snålskjuts och då faktiskt brutit mot villkoren.

Vad jag oroar mig för är att de nya protokollen ska hindra mig att nyttja mitt eget konto från olika ställen, som från stugan i fjällen, från hotellet på resan osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barsk66:

Jag har inget att säga om att kontodelning hindras utanför hushållet. De som nyttjat det på andra vis har ju åkt snålskjuts och då faktiskt brutit mot villkoren.

Vad jag oroar mig för är att de nya protokollen ska hindra mig att nyttja mitt eget konto från olika ställen, som från stugan i fjällen, från hotellet på resan osv.

De kommer nog behöva justera, men de vet ju inte att din telefon är just du som använder den. Vilket leder till att oskylda kommer drabbas.

Permalänk
Medlem

Brosan blev utslängd igår.

Permalänk
Medlem

Om man nu delat konto och har egen profil, finns det nån guide för hur man gör för att fixa ett eget konto och flytta sina "inställningar" dit?

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk

Jag lånar Netflix av en kompis och kickades ut från LGs TV-app, men i Apple-enheter (iPhone, iPad och Apple TV) har det fortsatt att fungera. Kan det vara så att Apples programvara hindrar Netflix att läsa av position och annan data?

Permalänk

Hur blir detta för alla som jobbar "borta" under veckorna men har familj hemma, surt om liknande skulle hända i ett sånt läge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hybenos:

"Jag körde för fort och fick böter, det är polisens fel!"

oaktat vad du, jag eller andra på olika forum tycker så har du (samt alla andra användare av netflix) godkänt avtalet. Du har brutit mot det och därmed fått en konsekvens. Det är fakta även om din åsikt är annan.

Jag tycker inte dem har gjort något fel.

Jag tycker däremot att det är ett felakigt ledningsbeslut av dem och en tråkig utveckling. Men datan visar att dem ännu mer pengar på detta, så finns inte så mycket och säga. Man ska alltid tjäna mer pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snubb1:

Så har jag delat med mina närmaste streaming, iptv och filmer/serier på hårddisk men det är även möjligt att dela foton osv.
Vi är samma virtuella hushåll samt har jag med mig allt när jag reser.

Det är en bra ide, man kanske får undersöka lite mer på den fronten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

Exakt hur ser blocken ut?
Är nyfiken på hur dom gör det, och om någon av dom blockade åker hem till dig, ansluter till ditt ntäverk. Kommer dom ut då?

Börjar fundera på om vi måste få igång vpn för mobilerna med och inte bara dom fasta enheterna.

Samtliga familjemedlemmar fick upp en varning när dem startade Netflix och kunde inte gå vidare. Man kunde beställa en tillfällig kod som gällde x tid. Sedan hänvisa den till "extra medlemmar" för 49 st / per adress antar jag. Max 2 per största abonnemanget.

Skulle gissa att rätt riktning är att koppla hela nätverken mot en VPN server hos någon och sedan även koppla mobiler dit för att slippa bli utkastad även på mobilerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Om man nu delat konto och har egen profil, finns det nån guide för hur man gör för att fixa ett eget konto och flytta sina "inställningar" dit?

Den som har huvudabonnemanget kan göra det från sitt konto, då skickas ett mejl till dig som innehåller en länk där du skapar en egen inloggning med eget lösenord. Den som har huvudabonnemanget betalar för samtliga profiler och du betalar till den personen. Du kommer då att ha kvar alla dina inställningar. Har gjort det här till min son och brorsan.
Jag har 4K abonnemanget och kan ha tre profiler, mig inräknat, så det blir c:a 93:-/skalle

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"