Vilken serie såg du senast?

Permalänk
Medlem

Fargo S5. Fantastisk.
Beef var också bra.

True detective s4 är so so hittills.
Curse klarade jag heller inte av.

Permalänk

True Detective säsong 4. Helt okej, men hittills lång ifrån säsong 1.

Permalänk

Ser ett gäng samtidigt, kan inte sträcktitta på en serie. Men senaste jag såg färdigt var Griselda
Så nu pendlar jag mellan Fargo, True Detective S4, Lucifer S5, Yellowstone S3, Masters of the Air och Monarch

Visa signatur

Räcker det inte med att man ser att en trädgård är vacker?
Måste man tro att det bor älvor längst bak i den också?

Permalänk
Medlem

Gangs of London S02. Riktigt bra action rakt igenom.
https://www.imdb.com/title/tt7661390/?ref_=fn_al_tt_1

Permalänk
Medlem

True Detective säsong 4..

woke,tråkig, sämst....

Permalänk

tredje gången jag ser på serien "the last kingdom" nu och trotts att jag redan vet vad som händer och hur det slutar, så tycker jag serien blir bättre för varje gång jag ser den

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

tredje gången jag ser på serien "the last kingdom" nu och trotts att jag redan vet vad som händer och hur det slutar, så tycker jag serien blir bättre för varje gång jag ser den

Böckerna är så sjukt mycket bättre bara.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Sanningen imdb.
Serien är en riktig Bron-kopia som också utspelar sig i Skåne & Danmark med Sofia Helin som en besvärad och tyngd utredande polis (klyschigt).
Serien hade bra skådespel och var väldigt väl (för att inte säga perfekt) roll-satt. Handling höll mig intresserad och tempot var bra.
Slutet kändes förhastat och snöpligt. Flera intressanta karaktärer fick inget riktigt avsked

5/10

Permalänk
Medlem

True detective s3

Hade tydligen missat denna och tycker den va helt ok.
Gillar han den svarta skådespelaren och tycker han är en bra skådespelare,samt dynamiken mellan han och sin partner är riktigt bra.
Det negativa skulle väl vara hur det hela utvecklar sig på slutet som kanske inte va det bästa.

Stark 3/5 för s3

Permalänk

Tittar återigen igenom Stargate SG1, men denna gång tillsammans med flickvännen som aldrig sett serien tidigare. 3 säsonger in än så länge och den står sig otroligt väl för slötittande.

Visa signatur

Fractal Design Torrent Compact / Samsung 990 EVO 4TB / WD Black SN850 1TB / Ryzen 9 5900X / Noctua NH-D15 Chromax / Gainward 4090 / Corsair SF750 / Asus Dark Hero / HyperX Fury 4x32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av snöflinga:

Ser ett gäng samtidigt, kan inte sträcktitta på en serie. Men senaste jag såg färdigt var Griselda
Så nu pendlar jag mellan Fargo, True Detective S4, Lucifer S5, Yellowstone S3, Masters of the Air och Monarch

Yellowstone är så fruktansvärt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

True detective s3

Hade tydligen missat denna och tycker den va helt ok.
Gillar han den svarta skådespelaren och tycker han är en bra skådespelare,samt dynamiken mellan han och sin partner är riktigt bra.
Det negativa skulle väl vara hur det hela utvecklar sig på slutet som kanske inte va det bästa.

Stark 3/5 för s3

Personen har även ett namn, Mahershala Ali

Men ja, han är svinbra och kan varmt rekommendera "Green Book" samt "Moonlight" om du inte sett dessa filmer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Personen har även ett namn, Mahershala Ali

Men ja, han är svinbra och kan varmt rekommendera "Green Book" samt "Moonlight" om du inte sett dessa filmer!

Ja så heter han ja 😅 jobbigt namn.
Jo jag har sett båda,green book har jag sett 3 gånger tror jag😁

Permalänk
Medlem

Mr & Mrs Smith (Prime)

Helt okey att slötitta på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Mr & Mrs Smith (Prime)

Helt okey att slötitta på.

Tidstypisk remake av filmen från 2005 med Angelina Jolie & Brad Pitt, och serien från 1996 med Scott Bakula & Maria Bello.
Tidstypisk = woke.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

The Expanse

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

The Expanse

ok

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

På prime och serien är mycket bra, synd att jag bara har några avsnitt kvar plus en säsong.

Permalänk
Medlem

[The Expanse]

Skrivet av landahl:

På prime och serien är mycket bra, synd att jag bara har några avsnitt kvar plus en säsong.

Ja, fantastiskt bra. Speciellt säsong 1, men hela serien håller bra, även om vissa säsonger inte är lika värda att se mer än 1 gång.
Bokserien kan tydligen rekommenderas, jag är på bok 1 och har väl inte riktigt fastnat än, men man vill ju veta vad som händer efter TV-serien.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

Bingeat Reacher säsong 1-2, gillade den skarpt, Alan var fan perfekt som Reacher, gillade det grova våldet.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av NatureBoyyy:

Bingeat Reacher säsong 1-2, gillade den skarpt, Alan var fan perfekt som Reacher, gillade det grova våldet.

Säsong 1 var helt ok, säsong 2 gav jag upp efter 4 avsnitt. Hade nog alldeles för stora förhoppningar inför s2 som tyvärr blev en stor besvikelse.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Säsong 1 var helt ok, säsong 2 gav jag upp efter 4 avsnitt. Hade nog alldeles för stora förhoppningar inför s2 som tyvärr blev en stor besvikelse.

Jag tyckte säsong 1 var bättre medan andra säsongen funkade som enkel underhållning. Långt ifrån ett mästerverk, men det funkade. Ungefär som böckerna, faktiskt. Läste några av dem men sen räckte det.

Själv har jag sett några avsnitt Ted. Älskar filmerna och lite av humorn finns kvar, men det är ändå rätt meh. Går att se ett avsnitt när man sitter och käkar men bättre än så är det inte.

Permalänk

S2 av The Tower på HBO. På Imdb har den bara 6.9 i betyg och det tycker jag är oförtjänt lågt. Åtminstone för S2 kan jag sträcka mig till en 8/10.

Permalänk

började för nån vecka sedan att se på sons of anarchy, en serie jag har ignorerat under så många år nu då den inte faller under den kategori utav serier jag gillar, men serien stod på tur på listan utav serier som jag ska se på, så nu är den äntligen avklarad.

skapligt bra serie, förvånad att jag gillade den så mycket som jag nu gjorde.
8/10 får den, utan att tveka.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Skrivet av Ecthelion:

Yellowstone är så fruktansvärt bra.

Avlsutade precis S3 och det var ju en cliffhanger kan man lugnt säga

Skrivet av landahl:

The Expanse

Så fruktansvärt bra. Funderar på att se om hela.

Skrivet av mangemani:

började för nån vecka sedan att se på sons of anarchy, en serie jag har ignorerat under så många år nu då den inte faller under den kategori utav serier jag gillar, men serien stod på tur på listan utav serier som jag ska se på, så nu är den äntligen avklarad.

skapligt bra serie, förvånad att jag gillade den så mycket som jag nu gjorde.
8/10 får den, utan att tveka.

Kom ihåg att fortsätta med Mayans efter SoA
Den gillade jag mer

stavfel
Visa signatur

Räcker det inte med att man ser att en trädgård är vacker?
Måste man tro att det bor älvor längst bak i den också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av snöflinga:

Så fruktansvärt bra. Funderar på att se om hela.

Böckerna sträcker sig betydligt längre än serien, så kan vara ett tips.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem

Space: Above and Beyond, en av mina absoluta favvo-serier som jag brukar se om med några års mellanrum Näst på tur; Dark Angel med Jessica Alba.

Visa signatur

🏬: MSI PRO Z690-A WIFI DDR4 🔲: i7 12700K @ 5,2 Ghz ❄️: NH-U12A Chromax Black 🏴: RTX 3080 Ti OC 🎞️: Kingston Fury 64GB 3600 MHz 🗄️: P400A D-RGB Vit 🔌: Corsair RM850 W 💾: Samsung 990 PRO 2TB + RAID0 2x WD Blue SN550 1TB (NVMe) 🖥️: LG C3 42" OLED & AOC 27G2U & ASUS VG248QE 144 Hz ⌨️: G915 TKL 🖱️: G203 🎧: Audio Technica M50x + Scarlett Solo. [VR]: Quest 2.

Permalänk

Såg mr and mrs smith . Med danny glover osv.
Helt okej första avsnitten men kände meeh mot slutet av serien.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimMy2003:

Såg mr and mrs smith . Med danny glover osv.
Helt okej första avsnitten men kände meeh mot slutet av serien.

Donald Glover.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Masters of the Air

Fy faan så skön serie !!
Från skaparna av Band of Brothers och The Pacific.
Den håller väl kanske inte riktigt samma starka känsla. Men definitivt sevärd om man gillar den genren.

8/10

Visa signatur