Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Fast det är inte inför kommande säsong utan nästa som de där ryktena handlar om.

"Hamilton ska enligt källorna köra kommande säsong med Mercedes innan han ersätter spanjoren Carlos Sainz i det italienska stallet. Mercedes teamchef Toto Wolff väntas informera om övergången senare under torsdagen."
Källa:Omni

Jo jag är medveten om det, finner det ändå märkligt om man ser det ur "chansen-att-vinna"-perspektivet då Ferrari inte har varit bättre än Mercedes.

Skrivet av DasIch:

Sky Sport rapporterar det som att det redan är klart, samtidigt som Mercedes inte har kommenterat något.

Jag hoppas Kimi kommer tillbaka i 2005 års form.
https://youtu.be/Kw2bWfsiGns?si=RTFi4tFXonzRv4be

Enligt BBC skall Mercedes ha ett möte 15:00 svensk tid och informeras om ändringen

https://www.bbc.com/sport/formula1/68163799

Permalänk
Medlem

Efter att ha bingat DTS alla säsonger fram till nu har jag bestämt mig för att försöka följa F1 under denna år!

Vilka alternativ är bäst för att kolla på Streams om man är händig matros?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Särimner:

Efter att ha bingat DTS alla säsonger fram till nu har jag bestämt mig för att försöka följa F1 under denna år!

Vilka alternativ är bäst för att kolla på Streams om man är händig matros?

Har haft Viaplay tidigare men så mycket vill vi inte betala längre så vi byter till F1TV Pro inför kommande säsong.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Särimner:

Efter att ha bingat DTS alla säsonger fram till nu har jag bestämt mig för att försöka följa F1 under denna år!

Vilka alternativ är bäst för att kolla på Streams om man är händig matros?

Jag har också haft viaplay i många år men nu från och med idag har jag inte längre viaplay pga det hutlösa priset!

Haft F1tv pro i en månad nu och vill banka huvudet i bordet och straffa mig själv för att jag inte skaffat det innan!! Det är miljoner gånger bättre än viaplay! För endast en hundring i månaden (köpte ett helt år på en gång). Viaplay sprarar repriser i 48h, f1tv har fortfarande alla repriser från alla race alltså hela sändningarna sen mer än 30 år tillbaka! Och sååååå mycket mer! Den enda skillnaden är att man inte får svenska kommentatorer men det kan man ju sk*ta i.
Och ännu bättre är att man via ett tredjepartsprogram som heter multiviewer kan man dra upp hur många fönster man vill och titta på samtidigt. Säg att du drar upp 6 fönster och i de olika har man den vanliga livesändningen som visas på tv, en förarekamera från Max bil, en från alonsos, en från depågatan, en med bara sektor- och varvtider etc. Allt synkat och i realtid. Svincoolt om man är nördig som mig

Se bild i länken under för exempel:
https://ibb.co/31B0g6q

Allt detta kan man ha uppe samtidigt med ett och samma konto på F1tv pro.

Visa signatur

[img]http://i.imgur.com/ByAhF.gif[/img]
Cpu: AMD Ryzen 5600X (Noctua NH-D15S) RAM: Corsair Vengeance LPX CL18 3600 MHz (4x8gb)
Mobo: ASUS Strix B550-F Gaming Gpu: ASUS TUF OC RTX 3070
PSU: Corsair RM750X V2 Lagring: WD SN750 1tb, MX500 1tb, WD HDD 2tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Särimner:

Efter att ha bingat DTS alla säsonger fram till nu har jag bestämt mig för att försöka följa F1 under denna år!

Vilka alternativ är bäst för att kolla på Streams om man är händig matros?

F1TV Pro är det som gäller. Som flera andra redan svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Det hängde väl lite i luften, men nu är det klart att det inte blir något Andretti i F1 (tillsvidare iaf)...
https://www.autosport.com/f1/news/f1-rejects-andretti-entry-f...
https://www.autosport.com/f1/news/full-statement-f1s-decision...

Känns väl som en av F1s tråkigare sidor att det är såhär, kan jag tycka.
Tydligen menar de att det Andretti blir intressant bara om de kommer in tillsammans med GM (Cadillac är ju namnet som figurerat i de sammanhangen) som motortillverkare, vilket potentiellt skulle kunna vara en grej 2028 enligt vad de säger.

F1 bryr sig helt enkelt mer om pengar än racing. I deras värld är det väl bara boomers som bryr sig om Andretti. De vill ha unga fans och kändisar som bryr sig mer om att synas på sociala media än racing.

Det är väl därför vi får allt fler skitbanor som Miami och Vegas, Barcelona blir ersatt av Madrid och det går rykten om att dumpa Suzuka för ytterligare en skitbana.

Kommer säkert funka bra i några år, tills den nya publiken tröttnar och de som gillar racing gått vidare till något annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Osmanix:

Jag har också haft viaplay i många år men nu från och med idag har jag inte längre viaplay pga det hutlösa priset!

Haft F1tv pro i en månad nu och vill banka huvudet i bordet och straffa mig själv för att jag inte skaffat det innan!! Det är miljoner gånger bättre än viaplay! För endast en hundring i månaden (köpte ett helt år på en gång). Viaplay sprarar repriser i 48h, f1tv har fortfarande alla repriser från alla race alltså hela sändningarna sen mer än 30 år tillbaka! Och sååååå mycket mer! Den enda skillnaden är att man inte får svenska kommentatorer men det kan man ju sk*ta i.
Och ännu bättre är att man via ett tredjepartsprogram som heter multiviewer kan man dra upp hur många fönster man vill och titta på samtidigt. Säg att du drar upp 6 fönster och i de olika har man den vanliga livesändningen som visas på tv, en förarekamera från Max bil, en från alonsos, en från depågatan, en med bara sektor- och varvtider etc. Allt synkat och i realtid. Svincoolt om man är nördig som mig

Se bild i länken under för exempel:
https://ibb.co/31B0g6q

Allt detta kan man ha uppe samtidigt med ett och samma konto på F1tv pro.

Vi gick också över till F1TV förra året i och med Viaplays höjningar, men jag avskyr kommentatorerna på F1TV. De pratar konstant, men säger egentligen ingenting. Detsamma gäller alla försnack - totalt bortkastad tid, så skippar dessa.

Saknar verkligen Janne och company på Viaplay, men inte tillräckligt för att motivera månadskostnaden.

Visa signatur

MSI PRO Z790-P WIFI | Intel i9 13900K | 128 GB DDR5
NVIDIA GeForce GTX 4070 12 GB
WD Black SN850X 2 TB Gen 4 | 2 x 1 TB Samsung 970 EVO Plus
3 x ASUS 27" | 1 x Philips 49"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superfrog:

Vi gick också över till F1TV förra året i och med Viaplays höjningar, men jag avskyr kommentatorerna på F1TV. De pratar konstant, men säger egentligen ingenting. Detsamma gäller alla försnack - totalt bortkastad tid, så skippar dessa.

Saknar verkligen Janne och company på Viaplay, men inte tillräckligt för att motivera månadskostnaden.

Du kan ju välja mellan F1TVs egna eller kommentatorerna på Sky F1. Jag kör alltid med de senare, jag råkar gilla Martin Brundle.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superfrog:

Vi gick också över till F1TV förra året i och med Viaplays höjningar, men jag avskyr kommentatorerna på F1TV. De pratar konstant, men säger egentligen ingenting. Detsamma gäller alla försnack - totalt bortkastad tid, så skippar dessa.

Saknar verkligen Janne och company på Viaplay, men inte tillräckligt för att motivera månadskostnaden.

Intressant, jag saknar inte Viaplay-gänget för fem öre. Tyckte det var VM i att inte ha ens nästan koll på vad som händer på banan, och konstant upprepande av de basala reglerna. Snällt mot nya tittare, men 15 race in i säsongen? Sky-kommentatorerna all the way!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Choffe:

Intressant, jag saknar inte Viaplay-gänget för fem öre. Tyckte det var VM i att inte ha ens nästan koll på vad som händer på banan, och konstant upprepande av de basala reglerna. Snällt mot nya tittare, men 15 race in i säsongen? Sky-kommentatorerna all the way!

Jag har alltid tittat på f1tv men inför Abu Dhabi så mötte jag och sambon upp med några andra F1 intresserade på olearys för att se sista racet tillsammans. Första gången jag hörde de svenska kommentatorerna men det kändes som att dom somnat redan innan racet börjat. När racet startade så var det som att dom inte märkte det överhuvudtaget och även när det var full kamp mellan två bilar så var kommentatorerna helt tysta.
Nä, blev inte alls sugen på viaplay. Jag gillar F1TVs egna kommentatorer, Sky tycker jag är för britt-kramande men det är ju rimligt när deras publik i första hand är britter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

"Hamilton ska enligt källorna köra kommande säsong med Mercedes innan han ersätter spanjoren Carlos Sainz i det italienska stallet. Mercedes teamchef Toto Wolff väntas informera om övergången senare under torsdagen."

Bisarrt värre men det visade sig tydligen stämma?! Förstår inte riktigt varför Ferrari vill ha Hamilton, de har ju gett Leclerc nytt långt kontrakt alldeles nyss och lär ju leda till konflikter där ingen av dem vill vika sig för den andre…

Lite trist att inte Albon fick chansen i Ferrari som många hoppades på. Sainz till Sauber i väntan på förvandlingen till Audi? Vem tar Mercedes in, någon som redan är i fältet eller hoppas de att Kimi Antonelli är the shit och redo att kliva upp redan?!

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Choffe:

Intressant, jag saknar inte Viaplay-gänget för fem öre. Tyckte det var VM i att inte ha ens nästan koll på vad som händer på banan, och konstant upprepande av de basala reglerna. Snällt mot nya tittare, men 15 race in i säsongen? Sky-kommentatorerna all the way!

Sky är de mest avskyvärda kommentarerna jag vet
Jag tycker de spinner vidare på så mycket tjaffs från internet/twitter och att de håsar upp folk som Russell bara för att de kommer från "rätt" bakgrund. Sedan nämner de vissa förare i princip inte alls och jag har under alla år undrat varför de inte lägger lika mycket energi på Norris som också är britt. Så det är inte ens britter vs resten.

Så fantastiskt roligt att vi kan ha så olika syn på detta!

Kul, men tråkigt att du inte saknar Viaplay.
Jag verkligen kommer sakna Janne B och Rydell nu när jag övergått till F1 TV.
Rydell var en av de stora för mig som ungdom när han körde i BTCC.
Hade till och med plansch på väggen med hans V850 och senare S40.
Men viaplay har skitit i det blå skåpet med sin världsdominans som failade.

Permalänk

Det var väl rykten om det här i Höstas och alla skrattade åt det för att det lät så osannolikt men älskar det här. Kunde inte bry mig om vilket team han gick till men bara det att det finns möjlighet för drama och storyline för kommande året.

Tror han måste ha blivit "tvingad" att skriva under det då Ferrari har haft media och andra flåsande i nacken med frågor om Sainz kontrakt. Ser inte vad han/Ferrari/Mercedes skulle vinna på att nämna det redan nu när det är ett helt år kvar. Men men Ferrari är en dröm för många förare och tror det faktiskt var dags för honom att lämna Mercedes, spenderat 11 säsonger där så...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mayhem SWE:

Bisarrt värre men det visade sig tydligen stämma?! Förstår inte riktigt varför Ferrari vill ha Hamilton, de har ju gett Leclerc nytt långt kontrakt alldeles nyss och lär ju leda till konflikter där ingen av dem vill vika sig för den andre…

Det är ju inte första gången det läggs upp för rivaliteter i teamen. Ferrari lär vilja se Leglerg och Hamilton fightas mot varandra.

Permalänk

Ferrari vill inte att Hamilton ska slå Schumachers rekord. Med tanke på hur illa Ferrari har skött depåstopp och strategier ser de här en chans att sabotera Hamiltons chanser.
Bara en teori, bland alla andra teorier som florerar.

Visa signatur

Cooler Master Silencio S600, MSI x99A SLI Plus, i7-5820, Hyper 212 Evo, Geforce GTX 770, 16 GB Corsair Vengeance, Kingston SNV2S1000G, HDD *6, EVGA G2 750W, Windows 10 Pro 64bit.
Dell Latitude 5490, Win 11 Pro 64bit. Synology DS413j.
*Citera om du vill ha svar*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freezer64Pro:

Ferrari vill inte att Hamilton ska slå Schumachers rekord. Med tanke på hur illa Ferrari har skött depåstopp och strategier ser de här en chans att sabotera Hamiltons chanser.
Bara en teori, bland alla andra teorier som florerar.

En långsökt sådan.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freezer64Pro:

Ferrari vill inte att Hamilton ska slå Schumachers rekord. Med tanke på hur illa Ferrari har skött depåstopp och strategier ser de här en chans att sabotera Hamiltons chanser.
Bara en teori, bland alla andra teorier som florerar.

Det sägs att en ingenjör från mercedes blev rekryterad av Ferrari. Denna ingenjör var omtyckt av Hamilton och dom hade samma uppfattning om hur bilen borde utvecklas men Mercedes valde en annan riktning för bilen.
https://racingnews365.com/key-factor-behind-hamiltons-mercede...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Väldigt oväntat, men spännande.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Freezer64Pro:

Ferrari vill inte att Hamilton ska slå Schumachers rekord. Med tanke på hur illa Ferrari har skött depåstopp och strategier ser de här en chans att sabotera Hamiltons chanser.
Bara en teori, bland alla andra teorier som florerar.

Var inte Ferrari bättre överlag med deras depå stopp föra säsongen en Mercedes dock var ju 2022 brutalt dåligt med det har skett en stor förbättring under 2023.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem

Hamilton har alltid velat köra för Ferrari, det är ingen hemlighet.
Mercedes har tappat väldigt många duktiga ingenjörer till RB och andra stall. Jag vet knappt om det finns någon senior ingenjör kvar som tog fram 2014 bilen, exkl. Allison som nu är tillbaka efter Elliots totala misslyckande.
Nu visar det sig också att en av de mer seniora ingenjörerna som, likt Hamilton, inte gillade zero-pod designen m.m. gick till Ferrari tillsammans med ett antal andra ingenjörer.

Tror att Hamilton insåg att han och Mercedes inte kommer kunna utmana RB och Max tills vi får se regeländringar, vilket gör timingen riktigt bra. Ett år i Ferrari och sedan option på ett till år?

Permalänk
Skrivet av Superfrog:

Vi gick också över till F1TV förra året i och med Viaplays höjningar, men jag avskyr kommentatorerna på F1TV. De pratar konstant, men säger egentligen ingenting.

Det finns två kommentarsteam, F1TV-feeden och "international" som är Sky. Så du kan ju prova den andra. 😉

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freezer64Pro:

Ferrari vill inte att Hamilton ska slå Schumachers rekord. Med tanke på hur illa Ferrari har skött depåstopp och strategier ser de här en chans att sabotera Hamiltons chanser.
Bara en teori, bland alla andra teorier som florerar.

Varför skulle Ferrari ha något emot det? Är ju inte så att han fick alla mästerskap hos dem.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flipper:

Hamilton har alltid velat köra för Ferrari, det är ingen hemlighet.
Mercedes har tappat väldigt många duktiga ingenjörer till RB och andra stall. Jag vet knappt om det finns någon senior ingenjör kvar som tog fram 2014 bilen, exkl. Allison som nu är tillbaka efter Elliots totala misslyckande.
Nu visar det sig också att en av de mer seniora ingenjörerna som, likt Hamilton, inte gillade zero-pod designen m.m. gick till Ferrari tillsammans med ett antal andra ingenjörer.

Tror att Hamilton insåg att han och Mercedes inte kommer kunna utmana RB och Max tills vi får se regeländringar, vilket gör timingen riktigt bra. Ett år i Ferrari och sedan option på ett till år?

Alla förare vill köra för Ferrari

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Tror jag att Merc kommer att ta Alonso? Njae, tveksamt, men jag tror definitivt att tanken slagit Alonso mer än en gång redan.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy Ferret:

<Uppladdad bildlänk>

Tror jag att Merc kommer att ta Alonso? Njae, tveksamt, men jag tror definitivt att tanken slagit Alonso mer än en gång redan.

Det skulle kunna bli trevligt! Tre team med förare och maskiner av rang

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hejss:

Det sägs att en ingenjör från mercedes blev rekryterad av Ferrari. Denna ingenjör var omtyckt av Hamilton och dom hade samma uppfattning om hur bilen borde utvecklas men Mercedes valde en annan riktning för bilen.
https://racingnews365.com/key-factor-behind-hamiltons-mercede...

Låter som en rimlig förklaring till bytet. Hamilton vet vad han vill ha och behöver från bilen, och han har varit uppenbart missnöjd med Mercedes utveckling. Då är det klart han hakar på Serra, som han vet att han lirar bra med.

Med tanke att fler personer går till Ferrari kanske Hamilton ser sin chans att göra en Schumacher, och bygga ett team runt sig. Lär blir tufft för Leglerg i så fall.

Permalänk
Medlem

Jag gillar stora och oväntade förflyttningar, så detta föll mig precis i smaken!

Tror som flera andra att Hamilton vill ha något annorlunda efter alla år i Mercedes, samtidigt som spekulationerna om ingenjörer och sådant säkert också spelar roll. Spännande oavsett vad! Ser nästan mer fram emot säsongen 2025 än 2024 nu...

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

https://twitter.com/Cla_Cottingham/status/1753134065148944583...

Väldigt snyggt av honom om det är sant

Bokade paintball med teamet och berättade innan att han skulle byta så de får chans att ge igen lite