Permalänk

loggas ut jämt och ständigt

hittar ingen lämplig del i forumet att ställa frågan, så det fick bli här.

finns det någon speciell anledning till varför jag loggas ut med jämna mellanrum på detta forumet?
händer detta för någon annan med eller är det bara jag?
det började hända efter det att jag hade uppdaterat webläsaren(chrome) och att jag hade rensat cookies och webinformation.
det är bara på clockers detta händer..

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Rensar du kakor blir du utloggad.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Skrivet av MatteN:

Rensar du kakor blir du utloggad.

jag valde dock bort alternativet att rensa lösenord (där man loggas ut från de flesta sidor), men även om jag hade gjort det, varför loggas man ut om och om igen och varför händer det bara på clockers och ingen annan sida?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Det händer mig med. :/ Jag har inte rensat några kakor...well, som jag sa nyss i en annan tråd, så har jag nyss reinstalled Windows 10 så det hela känns mer fräscht än en älskarinna på Möte med de tre vise männen...

Men det är jättekonstigt att man blir ukastad om man inte går omkring i forumen.

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Permalänk
Skrivet av Radovic:

Det händer mig med. :/ Jag har inte rensat några kakor...well, som jag sa nyss i en annan tråd, så har jag nyss reinstalled Windows 10 så det hela känns mer fräscht än en älskarinna på Möte med de tre vise männen...

Men det är jättekonstigt att man blir ukastad om man inte går omkring i forumen.

så om man inte är aktiv på forumet så blir man utloggad?
jag kanske inte skriver på forumet varje dag, men jag är alltid online här och kikar runt i olika trådar, borde inte det räcka för att räknas som aktiv?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Bussovi_ by XHI

Detta händer mig både på SweC och FZ som drivs av Geeks.
Då är jag inne på dessa varje dag både på telefonen och datorn.

Kan vi skylla på att @jreklund lyssnar på Takida att det blir såhär?

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

så om man inte är aktiv på forumet så blir man utloggad?
jag kanske inte skriver på forumet varje dag, men jag är alltid online här och kikar runt i olika trådar, borde inte det räcka för att räknas som aktiv?

Det är min svenska lol... Jag menar att om jag inte Gör Något så loggas man ut inom fem minuter (Som Swedbank) men om man klickar runt sig på olika trådar och underkategorier så "blir man kvar" men man blir inte kvar sååå mycket längre än de där fem minuterna, kanske man blir inne den dubbla tiden...

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Hej! Vi använder idag två stycken kakor på sajten;
session_id = Är en sessionskaka som automatiskt tas bort när man stänger webbläsaren. Vi tar även bort den efter 18 timmar.
session_remember = Är en "kom ihåg mig"-kaka som sparas i 14 dagar i din webbläsare eller 14 dagar från att den senast sågs av oss.

@mangemani Vänligen kontrollera om dessa kakor sätts på din dator.
F12 -> Application -> Cookies -> https://www.sweclockers.com

Ta INTE en bild eller klistra in texten här! Med hjälp av den informationen kan man logga in på ditt användarkonto!

Jag kan från nattens backup se att du har 7 aktiva sessioner igång (så många gånger du loggat in) och en av dessa sessioner har du använt din session_remember kaka. Du har även nyare sessioner än den när session_remember användes. Den kakan har därmed tagits bort eller inte skickats över till oss på nytt.

  • Hur länge skulle du säga att du använder sajten efter du loggat in? (innan du stänger den och börjar aktivt surfa på andra ställen)

  • Hur snabbt loggas du ut efter du loggat in?

  • Kopplar du upp dig till en VPN efter du har loggat in?

Du kan om du vill skicka över dessa uppgifter i ett PM till mig om du känner dig mer bekväm med det.

Permalänk
Skrivet av jreklund:

Hej! Vi använder idag två stycken kakor på sajten;
session_id = Är en sessionskaka som automatiskt tas bort när man stänger webbläsaren. Vi tar även bort den efter 18 timmar.
session_remember = Är en "kom ihåg mig"-kaka som sparas i 14 dagar i din webbläsare eller 14 dagar från att den senast sågs av oss.

@mangemani Vänligen kontrollera om dessa kakor sätts på din dator.
F12 -> Application -> Cookies -> https://www.sweclockers.com

Ta INTE en bild eller klistra in texten här! Med hjälp av den informationen kan man logga in på ditt användarkonto!

Jag kan från nattens backup se att du har 7 aktiva sessioner igång (så många gånger du loggat in) och en av dessa sessioner har du använt din session_remember kaka. Du har även nyare sessioner än den när session_remember användes. Den kakan har därmed tagits bort eller inte skickats över till oss på nytt.

  • Hur länge skulle du säga att du använder sajten efter du loggat in? (innan du stänger den och börjar aktivt surfa på andra ställen)

  • Hur snabbt loggas du ut efter du loggat in?

  • Kopplar du upp dig till en VPN efter du har loggat in?

Du kan om du vill skicka över dessa uppgifter i ett PM till mig om du känner dig mer bekväm med det.

tack för ett proffsigt svar.

1.det kan handla om allt mellan några sekunder och minuter, beroende på om det är nått intressant i ert flöde eller nån intressant tråd som skapats, men låt säga typ 1-2 min aktivt användande.

2. det kan gå typ 1 dag

3. jag har ingen VPN

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Hej @mangemani,

Har tyvärr inget riktigt bra svar på vart problemet kan ligga i sådant fall. När jag tittade sist fanns det ingen indikation om att du använde sajten efter att du loggat in. Varje 60 sekund sätts din aktiva tid och vid endast 1 av 7 sessioner hade den tiden uppdaterats. Idag har 4 av 7 sessioner fått sin "aktiva tid" uppdaterad, så din webbläsare ser ut att kunna skicka sessions-kakan till oss (ibland...).

Vid alla sessioner har du "Kom ihåg mig"-ifylld, så jag kan se att du önskar att få en session_remember.

  • Stänger du webbläsaren och öppnar den på nytt när du besöker SweClockers nästa gång? Ifall det är remember-kakan som är trasig.

  • Kan du kontrollera om du får både en session_id och session_remember kaka?

Du behöver inte ta en skärmdump på denna vy, utan kontrollera bara att de faktiskt finns.

F12 -> Application -> Cookies -> https://www.sweclockers.com