Permalänk
Medlem

Mina fyrkant, X och O knappar börjar bli lite sega på min första dual-sense, någon som vet om dessa går att byta, vart man köper delar till det och om det är smidigt? Kanske ändå borde byta batteri samtidigt om jag ändå ska öppna handkontrollen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Jag tänkte att jag skulle passa på att köpa Far Cry 5 + Far Cry New Dawn Ultimate Edition nu när PSstore har 85% rabatt.

<Uppladdad bildlänk>

Av någon anledning får jag inte köpa denna och jag tror den enda anledningen till det är att jag redan laddat ner Far Cry New Dawn via mitt PlayStation Plus extra abonemang. Är egentligen bara Far Cry 5 som jag är intresserad av, men då kostar det 719:- och då köper jag det så klart billigare på skiva.

<Uppladdad bildlänk>

Är det möjligt att komma runt denna begränsning på något sätt? Kan förstå att det inte går att köpa exakt samma spel fler gånger, men så är ju inte fallet och dessutom har jag inte köpt Far Cry New Dawn utan enbart abonnerar på det via Playstation Plus.

Vet ej om du löst detta, men du måste ta "unsubscribe" via PS Plus på titeln innan du kan köpa den, haft samma problem.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Mina fyrkant, X och O knappar börjar bli lite sega på min första dual-sense, någon som vet om dessa går att byta, vart man köper delar till det och om det är smidigt? Kanske ändå borde byta batteri samtidigt om jag ändå ska öppna handkontrollen.

Har det inte gått mer än 3 år än, så testa att gå till återförsäljaren (förutsatt att du köpte den i butik) och få den utbytt gratis via reklamationsrätten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Mina fyrkant, X och O knappar börjar bli lite sega på min första dual-sense, någon som vet om dessa går att byta, vart man köper delar till det och om det är smidigt? Kanske ändå borde byta batteri samtidigt om jag ändå ska öppna handkontrollen.

Jag sprayade elektronik rengöring efter att ha öppnat kontrollen något för att skjuta upp problemet ett tag, still going strong 1 år efter "rengöring" 😂 dotterns kontroll är längre inte seg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Jag sprayade elektronik rengöring efter att ha öppnat kontrollen något för att skjuta upp problemet ett tag, still going strong 1 år efter "rengöring" 😂 dotterns kontroll är längre inte seg.

Låter bra.
Den gnisslar lite och känns något trög, men är funktionell fortfarande. Tänkte att är dags för tune-up om det är möjligt.

Men det borde väl finnas reservdelar?

Permalänk
Skrivet av Fearnox:

Låter bra.
Den gnisslar lite och känns något trög, men är funktionell fortfarande. Tänkte att är dags för tune-up om det är möjligt.

Men det borde väl finnas reservdelar?

är det bara jag eller är det inte helt sjukt att kontrollerna redan börjar fallera? hade mina ps4 kontroller i ca 8 år där jag spelade ofta men aldrig strulade.

riktigt dåligt av Sony faktiskt! har Xbox samma problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Millhouse1:

är det bara jag eller är det inte helt sjukt att kontrollerna redan börjar fallera? hade mina ps4 kontroller i ca 8 år där jag spelade ofta men aldrig strulade.

riktigt dåligt av Sony faktiskt! har Xbox samma problem?

Min PS4 bytte kontrollers minst en gång per år..
Min Xbox 360 hade stick drift på alla kontrollers
Min Xbox One kontroller till pc har drift.

Min summering är; alla kontrollers är skit 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Vet ej om du löst detta, men du måste ta "unsubscribe" via PS Plus på titeln innan du kan köpa den, haft samma problem.

Jo, jag valde att köpa Far Cry 5 på skiva istället. Kan ju dock vara bra att känna till om det inträffar igen. Är dock lite osäker på hur jag går tillväga? Om jag loggar in på PS plus och går till mitt spelbibliotek, så är "Ladda ner" det enda som jag kan välja.
Spelet jag ville köpa har inga alternativ alls som jag kan välja. Där står det enbart "Ej tillgänglig för köp" och klickar man på "mer info" så står bara följande.

Permalänk
Skrivet av MrWhizeguy:

Min PS4 bytte kontrollers minst en gång per år..
Min Xbox 360 hade stick drift på alla kontrollers
Min Xbox One kontroller till pc har drift.

Min summering är; alla kontrollers är skit 😊

haha jag köpte ps5 på BF så får se hur länge min kontroll håller jag kanske hade tur med mina PS4 kontroller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Millhouse1:

haha jag köpte ps5 på BF så får se hur länge min kontroll håller jag kanske hade tur med mina PS4 kontroller

Har strul med alla mina tre kontrollers xD den senaste missade jag istället med någon... Clicky mod från Amazon.. så triggers är av eller på, och resterande knappar klickar likt en mus istället 😂 ska öppna upp den och plocka ut motorer etc när jag orkar för en lättvikts kontroll (Japp... Är en uttråkad person, behöver förmodligen ett hus)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Millhouse1:

är det bara jag eller är det inte helt sjukt att kontrollerna redan börjar fallera? hade mina ps4 kontroller i ca 8 år där jag spelade ofta men aldrig strulade.

riktigt dåligt av Sony faktiskt! har Xbox samma problem?

Ja det låter rätt dåligt. Jag har aldrig behövt byta ut en kontroll i någon generation någonsin (nej, jag ägde inte N64 ).

Men jag har å andra sidan inte behövt byta någon denna generation heller än så länge.

Permalänk
Medlem

Handlar nog mycket om användarna och hur våldsamma de är. Känns ju rätt så naturligt att det kan va mycket slitage om man använder dem mycket och lite hårdhänt i stridens hetta dessutom. Kör man racing så lär de ju hålla längre än om man mörsar stressiga fps eller fighting lir

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

PlayStation Plus Games Februari 2024

-Foamstars
-Rollerdrome
-Steel Rising

https://blog.playstation.com/2024/01/31/playstation-plus-mont...

Finns att claima från 6 februari.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Jo, jag valde att köpa Far Cry 5 på skiva istället. Kan ju dock vara bra att känna till om det inträffar igen. Är dock lite osäker på hur jag går tillväga? Om jag loggar in på PS plus och går till mitt spelbibliotek, så är "Ladda ner" det enda som jag kan välja.
Spelet jag ville köpa har inga alternativ alls som jag kan välja. Där står det enbart "Ej tillgänglig för köp" och klickar man på "mer info" så står bara följande.

https://i.postimg.cc/L6kxk67b/Capture.jpg

du går in via interfacet på PS5an och sen väljer du spelet, där kan du välja "Unsubscribe" hittade det själv inte i appen på telefonen.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Här är videolänk till kvällens State of Play! Drar igång 23:00. Som tidigare nämnts i tråden ska det fokuseras på Rise of the Ronin och Stellar Blade. Rykten pekar dock på att Death Stranding 2, nytt Metro-spel, Judas från Bioshock-pappan Ken Levine, Silent Hill 2 och en hel del andra titlar. Jag är orimligt pepp!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Är detta ett skämt? Jisses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Är detta ett skämt? Jisses.

Ja man undrar ju... Har blivit så mycket sämre sen de höjde priset på Plus IMO. Funderar på att låta mitt plus som går ut i november löpa ut...

Permalänk
Medlem

Lite nyfiken på foamstars, då snacket runt det varit otippat positivt av de som spelat det. Sen grymt med rollerdoom, viljat spela det länge!

Permalänk
Medlem

Såg att det är nedsatt pris på PS+

Som vanligt är det oklart exakt vem som får erbjudandet: Kanske måste vara fullmåne ute när man besöker PSN. Men det verkar främst gälla för folk som inte har tjänsten redan.

Ett år PS+ Extra kostar 756:- för mig just nu och 1085:- för Premium.

Det blir 63:- / månaden för Extra i ett år. Känns ändå helt ok.

Permalänk
Medlem

Alan Wake 2 update 1.15 notes
31st January 2024

PlayStation 5 (1.000.15)
Xbox Series (1.0.0.15)
PC (1.0.15)

The first update of the year for Alan Wake 2 is out now. The update contains the Chapter Select function, allowing you to load up any mission you want. So, you can replay the We Sing mission over and over to potentially annoy your neighbors!

This will also make a life bit easier (and we know we’ve made it a bit complicated with some collectibles having to be picked up in a single run) for Trophy and Achievement hunters to get those missing items or collectibles.

The update also includes the much-requested option to tune down the horror flashes.

Thank you for your patience and the continued support of our game!
https://www.alanwake.com/story/alan-wake-2-update-notes/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Alan Wake 2 update 1.15 notes
31st January 2024

PlayStation 5 (1.000.15)
Xbox Series (1.0.0.15)
PC (1.0.15)

The first update of the year for Alan Wake 2 is out now. The update contains the Chapter Select function, allowing you to load up any mission you want. So, you can replay the We Sing mission over and over to potentially annoy your neighbors!

This will also make a life bit easier (and we know we’ve made it a bit complicated with some collectibles having to be picked up in a single run) for Trophy and Achievement hunters to get those missing items or collectibles.

The update also includes the much-requested option to tune down the horror flashes.

Thank you for your patience and the continued support of our game!
https://www.alanwake.com/story/alan-wake-2-update-notes/

Remedy jobbar på.

Allt annat kan man säga om Ubisoft och deras Avatar. Inte en patch sen dag 1. 1,5 månad sen.

Permalänk

Va inget.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Skrivet av Oneone:

du går in via interfacet på PS5an och sen väljer du spelet, där kan du välja "Unsubscribe" hittade det själv inte i appen på telefonen.

Vart i Interface , vilken inställning osv? Vill också ta bort ett ps plus spel jag hellre vill köpa.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Ja man undrar ju... Har blivit så mycket sämre sen de höjde priset på Plus IMO. Funderar på att låta mitt plus som går ut i november löpa ut...

Förra månadens spel var väl bra, eller? Plague Tale Requiem, Evil West och Nobody Saves The World.
Men ja, kommande spel är inget för mig heller. Foamstars ser riktigt trist ut.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av mgsrex:

Som vanligt är det oklart exakt vem som får erbjudandet: Kanske måste vara fullmåne ute när man besöker PSN. Men det verkar främst gälla för folk som inte har tjänsten redan.

Ett år PS+ Extra kostar 756:- för mig just nu och 1085:- för Premium.

Det blir 63:- / månaden för Extra i ett år. Känns ändå helt ok.

Det är ett ganska okej pris ändå ja. Nu går mitt ps+ ut precis efter den rean slutar så jag kan ändå inte nappa så då slapp jag fundera på det.

Permalänk
Medlem

Jag skaffade ett år för Extra för några veckor sen. Hade ju varit nice med 30% nedsatt. :/
Eller jag kan uppgradera till Premium med rabatt men det är jag inte så pigg på.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av mgsrex:

Som vanligt är det oklart exakt vem som får erbjudandet: Kanske måste vara fullmåne ute när man besöker PSN. Men det verkar främst gälla för folk som inte har tjänsten redan.

Ett år PS+ Extra kostar 756:- för mig just nu och 1085:- för Premium.

Det blir 63:- / månaden för Extra i ett år. Känns ändå helt ok.

Hört något om "grundlägande" ps plus? Sitter skälv på det och det går ut nu i slutet av februari.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Millhouse1:

är det bara jag eller är det inte helt sjukt att kontrollerna redan börjar fallera? hade mina ps4 kontroller i ca 8 år där jag spelade ofta men aldrig strulade.

riktigt dåligt av Sony faktiskt! har Xbox samma problem?

Min main kontroll som jag alltid använder när jag spelar singleplayer så det är nog rätt många hundra timmar på den(över 3 år gamla nu).
Det här är inget nytt problem utan har gällt ända sedan NES tiden för egen del.
Men kanske lite kort tid, inget som dock sticker ut på ett sätt som chockar mig i alla fall. Nu för tiden kan man ofta beställa reservdelar och fixa själv utan några större problem.
Hade gärna sett att det fans lokala butiker som sysslar med detta för en liten slant. Typ en 100-lapp för något som tar en kunnig att lösa på runt 15minuter. Men det finns i alla fall bra videoguider om man orkar lösa det själv.

NES så var det typ alla knappar(antar att bland annat track and field var en bidragande faktor).
SNES främst R och L, spelade rätt mycket fighting spel på den tiden.
N64 behöver man nog inte ens ta upp, men Mario Party gjorde ju knappast saken bättre. Ska man vara lite konspiratorisk så känns det som att spelet var anpassat för att trasha kontroller.
Gamecube, ganska sliten men höll faktiskt rätt bra. Tror inte att jag upplevde drift och kan inte minnas att någon var ospelbar.
Wii har fungerat bra, vet inte om det beror på speltimmar eller på hur man spelar.

Xbox360 Stick drift, lite gnissel och slitna tangenter.

Tror att mina Dual-shock 4 har klarat sig ganksa bra också.

Permalänk
Medlem

Verkligen noll av intresse här. Zero, zipp, nada.

Fjompigt att de verkligen gör PR av att tydligt ta Kojima i hand för att visa att; "nu är vi minsann vänner igen". Patetiskt.

Visa signatur

CPU: 5600X - NH-D15S. GPU: 3070Ti
RAM: 16GB DDR4 3600MHz Cl 14-15-15-35.
Moderkort: MSI X570 Tomahawk.
Nätagg: Corsair RMX 850W