Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infiniti:

En Pixel 8 128GB verkar gå för mellan 6700–7000kr på Tradera. Så du lär inte tjäna mer än 1000–1400kr, eventuellt minus Traderas avgift, om du säljer där. Sen får du räkna med arbetet för att lämna in telefon hos Elgiganten, lägga upp annons på internet, skicka iväg nya telefonen… blir inte så mycket pengar kvar efter det, kanske mer värt att jobba några övertimmar på jobbet skulle jag säga.

Får man verkligen så mycket för Pixel 8 128 gb på Tradera då Pro modellen finns för 7900:- via köp nu och helt ny i förpackningen.

Men om man tänker att man ska behålla telefonen är inte Pixel 7 Pro för 6490:- ny på Elgiganten en bättre telefon en Pixel 8 och dessa finns också begagnat på tradera såldes en nyss helt ny i förpackningen för 4800:- och då behöver man inte någon inbytes telefon.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

iPad på Amazon står det "Usually dispatched within 3 to 7 months" . Är det verkligen så att man kan vänta upp till 7 månader då på leveransen? Låter ju helt befängt. https://www.amazon.se/dp/B0BJNPDDB1/ref=nosim?tag=geeks04-21

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrik831:

Produkt: Nokia 70” 4K QLED
Länk: https://www.power.se/tv-och-ljud/tv/nokia-70-4k-qled-android-...
Kategori: TV
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=6237493
Pris: 7490 kr

En budget-tv givetvis men 70” för 7490kr samt möjligheten att ha Nokia-logga tycker jag är ett bra pris 😊

Häftigt att ha en 70" mobil i vardagsrummet haha.
Ingen kommer tror man äger en 70" Nokia.. eller att man köpte en, haha.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Häftigt att ha en 70" mobil i vardagsrummet haha.
Ingen kommer tror man äger en 70" Nokia.. eller att man köpte en, haha.

Då jag var ute efter en ny tv beställde jag en, faktiskt. Ska bli spännande att få hem den.
Givet priset tyckte jag den var ett fynd. Tyvärr hade de inget demoexemplar i butik så det fick bli att köpa grisen i säcken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrik831:

Då jag var ute efter en ny tv beställde jag en, faktiskt. Ska bli spännande att få hem den.
Givet priset tyckte jag den var ett fynd. Tyvärr hade de inget demoexemplar i butik så det fick bli att köpa grisen i säcken.

Ändå kul för dig!
Hoppas verkligen den är tillräckligt bra för dina behov Är ju det enda som räknas

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrik831:

Då jag var ute efter en ny tv beställde jag en, faktiskt. Ska bli spännande att få hem den.
Givet priset tyckte jag den var ett fynd. Tyvärr hade de inget demoexemplar i butik så det fick bli att köpa grisen i säcken.

Spännande! Gärna en review när den tycker upp!

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Absolut! Review kommer såklart upp. Jag är ingen tv-expert så för mitt otränade öga duger den nog.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddeY2K:

iPad på Amazon står det "Usually dispatched within 3 to 7 months" . Är det verkligen så att man kan vänta upp till 7 månader då på leveransen? Låter ju helt befängt. https://www.amazon.se/dp/B0BJNPDDB1/ref=nosim?tag=geeks04-21

Du behöver inte oroa dig. De kommer leverera snabbare. Ganska vanligt att Amazon gör så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slipbit:

Du behöver inte oroa dig. De kommer leverera snabbare. Ganska vanligt att Amazon gör så.

Misstänkte det, men tack!

Permalänk
Medlem

Får man lägga upp länkar till tävlingar i fyndtråden? Just nu har t.ex. Bandai Namco tävling där man kan vinna arkadsticka med Tekken 8-tema men vågar inte lägga upp det om det bryter emot reglerna då det tekniskt sett inte är ett fynd i sig.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Får man lägga upp länkar till tävlingar i fyndtråden? Just nu har t.ex. Bandai Namco tävling där man kan vinna arkadsticka med Tekken 8-tema men vågar inte lägga upp det om det bryter emot reglerna då det tekniskt sett inte är ett fynd i sig.

Mja, det låter tveksamt. Potentiellt övrigt diskussionstråden men annars känns det som något annat.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Sarato:

Får man lägga upp länkar till tävlingar i fyndtråden? Just nu har t.ex. Bandai Namco tävling där man kan vinna arkadsticka med Tekken 8-tema men vågar inte lägga upp det om det bryter emot reglerna då det tekniskt sett inte är ett fynd i sig.

Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Mja, det låter tveksamt. Potentiellt övrigt diskussionstråden men annars känns det som något annat.

Tävlingar är för bara ett sätt för företag att marknadsföra sig på, det har ingen plats i fyndtråden.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Mja, det låter tveksamt. Potentiellt övrigt diskussionstråden men annars känns det som något annat.

Skrivet av DavidtheDoom:

Tävlingar är för bara ett sätt för företag att marknadsföra sig på, det har ingen plats i fyndtråden.

Klokt tänkt. Då skiter jag i att posta sånt.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk

Högtalarna från Edifier, värt 168 kr? Inkl. frakt då.

Permalänk
Officiell jultomte
Skrivet av fredrik831:

Produkt: Nokia 70” 4K QLED
Länk: https://www.power.se/tv-och-ljud/tv/nokia-70-4k-qled-android-...
Kategori: TV
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=6237493
Pris: 7490 kr

En budget-tv givetvis men 70” för 7490kr samt möjligheten att ha Nokia-logga tycker jag är ett bra pris 😊

Någon som har mer info angående denna panel? Vad kan man jämföra den med? Finns ju väldigt lite information om denna TV vad gäller reviews.

Hur står den sig mot t ex. Samsung TQ65Q60C som nyligen låg på liknande prisnivå?

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A, Windows 11
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F, Windows 10
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | Stryktipset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moseby:

Någon som har mer info angående denna panel? Vad kan man jämföra den med? Finns ju väldigt lite information om denna TV vad gäller reviews.

Hur står den sig mot t ex. Samsung TQ65Q60C som nyligen låg på liknande prisnivå?

Det finns några få reviews. Det verkar som den släpptes 2022 ursprungligen. Ingen ”äkta” QLED utan ett QLED-lager ovanpå LCD om jag tolkade en recension rätt. Ändå hyfsat betyg.

Tillverkaren är österrikiska Streamview som har en Nokia-licens verkar det som: https://streamview.com/sv/Nokia-70-4K-UHD-QLED-Smart-TV-on-An...

Ska ge mer info när jag får den imorgon

Permalänk
Medlem

Väldigt förvirrande prissättning på den produkten. Enligt Pricerunner så har den typ alltid legat på runt 250 spänn på Scandinavian Photo medan alla andra verkar ha tagit mellan 500-1500 för högtalarna.
Antingen är de konstigt prissatta av andra butiker, de är av dålig kvalitet eller så gjorde vi nyss världens fynd.
Jag beställde två par till mina två datorer och återkommer med intryck när jag testat dem.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av augusto:

Produkt: Corsair 4000D Airflow Midi Tower (svart)
Länk: https://www.komplett.se/product/1163841/datorutrustning/dator...
Kategori: Dator-chassi
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5427488
Pris: 849 kr

Haha, jag som fick hem ett 4000D Airflow igår... Aja, så är livet ibland!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrik831:

Det finns några få reviews. Det verkar som den släpptes 2022 ursprungligen. Ingen ”äkta” QLED utan ett QLED-lager ovanpå LCD om jag tolkade en recension rätt. Ändå hyfsat betyg.

Värt att nämna är att alla Samsung och TCL mfl som benämns QLED har också bara ett QLED-lager ovanpå LCD.
De som är riktig (OLED-baserad) QLED har benämningen QD-OLED istället.
(Tipsa gärna om jag missat några undantag )

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Värt att nämna är att alla Samsung och TCL mfl som benämns QLED har också bara ett QLED-lager ovanpå LCD.
De som är riktig (OLED-baserad) QLED har benämningen QD-OLED istället.
(Tipsa gärna om jag missat några undantag )

Tack! Jag har inte så bra koll på QLED så tack för förtydligandet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CreamyBanana:

Produkt: Chromecast with google tv HD
Länk: TELIA Endast i butik
Kategori: Smart TV - Tillbehör
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5962660
Pris: 249kr

Något info om 4K versionen ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av VaVe:

Något info om 4K versionen ?

Ordinarie pris desvärre

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrik831:

Det finns några få reviews. Det verkar som den släpptes 2022 ursprungligen. Ingen ”äkta” QLED utan ett QLED-lager ovanpå LCD om jag tolkade en recension rätt. Ändå hyfsat betyg.

Tillverkaren är österrikiska Streamview som har en Nokia-licens verkar det som: https://streamview.com/sv/Nokia-70-4K-UHD-QLED-Smart-TV-on-An...

Ska ge mer info när jag får den imorgon

Har nu fått teven så här kommer mina initiala intryck.

Teven är alltså Nokia 70” QLED (QN70GV315ISW), ifall någon hittar detta via en googling.

Enkel att få ur förpackningen och rätt enkel att montera. Finns en del som skrivit att det ska ha varit svårt att montera men för mig var det inga problem.

Teven är stor! Jag som inte haft 70” innan är imponerad bara av att det blir så mycket tv att titta på.

Färgerna är starka och imponerade ljusstyrka (antar det är det QLED är bra på). Svärtan är inte så bra dock, och det är ganska tydliga partier med clouding/bleeding så i mörka bilder imponerar den inte. Även betraktningsvinkeln är känslig för om man tittar från sidan blir ljusgenomsläppet värre. Framifrån är det okej dock.
Om det hade varit en tv för 20 000kr så hade jag förmodligen inte accepterat en sån ojämnhet i svärtan och reklamerat på garanti, men då det är en tv för 7500kr hade jag inte förväntat mig något annat. Att bilden imponerar i färger och ljusa partier gör att bildkvalitén faktiskt imponerar jämfört med mina förväntningar. Om man är känslig för ojämnheter i bakgrundsbelysningen och svärtan så är det nog inte teven för dig.

Fjärrkontroll och respons är rapp. Menyerna är enkla och Googles OS känns bra. Apparna man vill ha (Netflix, Disney+, TV4, SVT, mfl) finns som standard installerade.

Då jag använder en soundbar kan jag inte säga så mycket om det inbyggda ljudet i teven. Det lilla jag hörde var väl inte så imponerande, men inte det värsta jag hört.

Teven verkar tyvärr bara ha 2 hdmi-anslutningar så det kan nog ställa till det för en del.
Edit: hittade en till hdmi nu som var lite annorlunda placerad, så totalt tre st varav en dedikerad för Arc.

Initiala intrycket är totalt sett bra! Till och med frugan är imponerad och då hon är allmänt ointresserad av teknik så är det ett bra betyg. För 7500kr känns det ett väldigt bra köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrik831:

Har nu fått teven så här kommer mina initiala intryck.

Teven är alltså Nokia 70” QLED (QN70GV315ISW), ifall någon hittar detta via en googling.

Enkel att få ur förpackningen och rätt enkel att montera. Finns en del som skrivit att det ska ha varit svårt att montera men för mig var det inga problem.

Teven är stor! Jag som inte haft 70” innan är imponerad bara av att det blir så mycket tv att titta på.

Färgerna är starka och imponerade ljusstyrka (antar det är det QLED är bra på). Svärtan är inte så bra dock, och det är ganska tydliga partier med clouding/bleeding så i mörka bilder imponerar den inte. Även betraktningsvinkeln är känslig för om man tittar från sidan blir ljusgenomsläppet värre. Framifrån är det okej dock.
Om det hade varit en tv för 20 000kr så hade jag förmodligen inte accepterat en sån ojämnhet i svärtan och reklamerat på garanti, men då det är en tv för 7500kr hade jag inte förväntat mig något annat. Att bilden imponerar i färger och ljusa partier gör att bildkvalitén faktiskt imponerar jämfört med mina förväntningar. Om man är känslig för ojämnheter i bakgrundsbelysningen och svärtan så är det nog inte teven för dig.

Fjärrkontroll och respons är rapp. Menyerna är enkla och Googles OS känns bra. Apparna man vill ha (Netflix, Disney+, TV4, SVT, mfl) finns som standard installerade.

Då jag använder en soundbar kan jag inte säga så mycket om det inbyggda ljudet i teven. Det lilla jag hörde var väl inte så imponerande, men inte det värsta jag hört.

Teven verkar tyvärr bara ha 2 hdmi-anslutningar så det kan nog ställa till det för en del.

Initiala intrycket är totalt sett bra! Till och med frugan är imponerad och då hon är allmänt ointresserad av teknik så är det ett bra betyg. För 7500kr känns det ett väldigt bra köp.

Tack för recensionen, intressant!

Kan dock tycka att endast 2st HDMI-portar inte är OK ens i budgetskräp-segmentet. Minst 3 portar har varit standard länge nu, även i budgetklassen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Tack för recensionen, intressant!

Kan dock tycka att endast 2st HDMI-portar inte är OK ens i budgetskräp-segmentet. Minst 3 portar har varit standard länge nu, även i budgetklassen.

Jag kan förstå att vissa har behov av flera hdmi-portar på en tv, men de flesta på ett teknik-forum som detta har väl en a/v-receiver med x antal hdmi-portar? Kanske är helt ute o cyklar nu men det är vad jag tror iaf

Jag personligen har inte använt mer än 1 hdmi-port på tv'n de sista 20 åren åtminstone, utan allt går genom receivern.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Jag kan förstå att vissa har behov av flera hdmi-portar på en tv, men de flesta på ett teknik-forum som detta har väl en a/v-receiver med x antal hdmi-portar? Kanske är helt ute o cyklar nu men det är vad jag tror iaf

Jag personligen har inte använt mer än 1 hdmi-port på tv'n de sista 20 åren åtminstone, utan allt går genom receivern.

Intressant, var faktiskt tvungen att googla hur A/Vs skiljer sig ifrån vad jag trodde var det normala, ljudlimpor! Jag använder en ljudlimpa, har aldrig riktigt kollat efter mer så då ljud på TVn aldrig varit något större fokus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icecrystal:

Intressant, var faktiskt tvungen att googla hur A/Vs skiljer sig ifrån vad jag trodde var det normala, ljudlimpor! Jag använder en ljudlimpa, har aldrig riktigt kollat efter mer så då ljud på TVn aldrig varit något större fokus.

Jag tycker nästan ljudet är viktigare än bilden om jag ska vara ärlig. Underbar känsla när hela rummet skakar under vissa filmscener

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Tack för recensionen, intressant!

Kan dock tycka att endast 2st HDMI-portar inte är OK ens i budgetskräp-segmentet. Minst 3 portar har varit standard länge nu, även i budgetklassen.

Hittade en till hdmi ingång nu som var lite annorlunda placerad. Men även manualen sa endast två hdmi. Märkte att teven själv listade tre hdmi-ingångar i menyerna så jag började misstänka att det fanns en till nånstans.

Permalänk
Medlem

Börja bli sjukt sugen att köpa nått grafikkort, men samtidigt är min känsla (vet inte riktigt varför) att priserna bara kommer fortsätta falla fram till sommaren/hösten. Hur tänker ni?

Visa signatur

MAG B550 TOMAHAWK MAX WIFI, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL 17 Beast, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750e, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse78:

Börja bli sjukt sugen att köpa nått grafikkort, men samtidigt är min känsla (vet inte riktigt varför) att priserna bara kommer fortsätta falla fram till sommaren/hösten. Hur tänker ni?

Konstig känsla med tanken på att priserna snarare bara gått upp. Kommer sjunka när 5000 serien kommer men inte så mycket som folk tror och 5 korten lät bli minst lika dyra