Jabra elite7pro lever sitt egna liv!

Permalänk

Jabra elite7pro lever sitt egna liv!

Tjena kamrater!

Mina Jabra elite 7 pro har nu plötsligt bara spelat ljud från vänstra earbud när man trycker in den djupt in i örat eller hittar en position när sen spelar ljud. Den är alltså beroende av nägon konstig position som är svår att hitta.
Detta gäller alltså bara den vänstra! Den högra funkar klockrent.

Vad jag testat:
Reset av hörlurarna
Rengjort allt
Reklamerade hos Elgiganten (de var inne på reperation och fick nu tillbaka. Samma problem. Ska gå tillbaka med dom, men vill höra här först.)

Någon smarting som har någon lösning på detta?

Permalänk

Den har ju en sensor som känner om den sitter i örat annars pausar den ljuduppspelningen.

Troligen är sensorn skadad så den inte känner att den sitter i örat som den ska eller iaf svårt för att känna det.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

Den har ju en sensor som känner om den sitter i örat annars pausar den ljuduppspelningen.

Troligen är sensorn skadad så den inte känner att den sitter i örat som den ska eller iaf svårt för att känna det.

Precis! Det tänlte jag att Elgigantens service kunde greja.

Permalänk
Skrivet av Adamskii13:

Precis! Det tänlte jag att Elgigantens service kunde greja.

Det är elgiganten vi pratar om...

De borde om de öyckats identifiera problemet bytt ut dem iom att de är ultraljussvetsade eller limmadeså inget som normalt sett äns går att öppna utan att halvt bryta sönder dem.

Så antingen:

1. Inte äns varit hos reparatör.
2. Fel inte identifierat funkade för reparatören.

Bägge är lika troliga när det kommer till elfjanten

Inte ovanligt att de bara låter skiten ligga i en vecka och inte äns skicka de man lämnat in till reparatör.

Själv haft erfarenhet av det då de i te äns kunde hitta felsökningsprotokollet när jag efterfrågade det. Dvs det hade inte äns varit hos en reparatör.

Och de ville att jag skulle betala 500:- i felsökningsavgift.

Men stod på mig att ja tänker i te betala ett öre förrän det kan uppvisa protonollet för felsökningen.

Och när jag väl försökte starta produkten vid support disken så var den lika stendöd som när den lämnades in...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

Det är elgiganten vi pratar om...

De borde om de öyckats identifiera problemet bytt ut dem iom att de är ultraljussvetsade eller limmadeså inget som normalt sett äns går att öppna utan att halvt bryta sönder dem.

Så antingen:

1. Inte äns varit hos reparatör.
2. Fel inte identifierat funkade för reparatören.

Bägge är lika troliga när det kommer till elfjanten

Inte ovanligt att de bara låter skiten ligga i en vecka och inte äns skicka de man lämnat in till reparatör.

Själv haft erfarenhet av det då de i te äns kunde hitta felsökningsprotokollet när jag efterfrågade det. Dvs det hade inte äns varit hos en reparatör.

Och de ville att jag skulle betala 500:- i felsökningsavgift.

Men stod på mig att ja tänker i te betala ett öre förrän det kan uppvisa protonollet för felsökningen.

Och när jag väl försökte starta produkten vid support disken så var den lika stendöd som när den lämnades in...

Haha jaha.. I felsökningsprotokollet stod bara "Smuts inuti, rengjort".

Permalänk

- En sen uppdatering: Lessnade totalt på Elgiganten, ringde till Jabra. Tog 2minuter så skickades ett par helt nya.