Android-SBC:er, Hauppauge HVR-1900

Permalänk

Android-SBC:er, Hauppauge HVR-1900

Fortsätter rensa bland dammsamlande elektronik, frågar även denna gång innan det blir återvinning. Finnes:

* Ett antal (fyra) ARM-baserade "TV-grunkor". Inköpta för rätt många år sedan från Aliexpress i syfte att köra Linux på (flerrumsljud, TVheadend m.m.).

Samtliga är Allwinnerbaserade ( https://linux-sunxi.org/Main_Page ), A10 (Cortex-A8) i de minsta och A20 (dual Cortex-A7) i de större svarta. 1Gb RAM, 4Gb NAND vill jag minnas. 10/100-ethernet i tre av dem.

Android 4.0(!) installerat på flash, men har inte testat mer än att de går igång när ström kopplas in. Jag hittar två 5V-adaptrar och skickar med dessa.

För den nyfikne/nyfikna alltså, bra att ha USB-TTL-kabel och SD-kort tillhanda om man skall komma någonvart. Och en massa tid förstås.

* Hauppauge WinTV-HVR-1900. DVB-T samt analog tuner med MPEG-encoder i hårdvara för den analoga delen. Dåligt med analoga TV-sändningar nuförtiden förstås, men man ju alltid digitalisera analog video om man vill. Oanvänd fjärrkontroll finns, tyvärr inte IR-blastern som hör till (hittar den inte). Strömkloss, dock med oklar funktion.

Prylarna finns i Göteborg (Björkekärr), kan fraktas.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Kan ta de mot frakt

Permalänk
Skrivet av YOKYO:

Kan ta de mot frakt

Alltihop?

Permalänk
Medlem
Skrivet av habermas_links:

Alltihop?

Japp. Leker med 3d skrivare så hoppas de klarar klipper annars flashar jag Linus på de

Permalänk
Skrivet av YOKYO:

Japp. Leker med 3d skrivare så hoppas de klarar klipper annars flashar jag Linus på de

Perfekt! Skickar PM.

Permalänk

Annonsen är avslutad