Permalänk
Hedersmedlem

Ersättare för Logitech G403?

Min gamla trotjänare Logitech G403 börjar få riktigt risig batterikapacitet och när jag har börjat titta efter en ersättare så är jag lite besviken att se att nästan alla gamingmöss numera är ambidextriösa vilket sällan ligger bra i min hand. Vad har ni för tips på möss som liknar G403 som jag bör spana in?

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Keeper of the Bamse

Ptja, G703?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Är väl G703 eller G502 som är ersättarna om man vill gå logitech

Visa signatur

Cpu: AMD Ryzen 5 2600 Mk: ASUS PRIME B450M-A Gpu: MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G Ram: G.Skill Trident Z RGB Series 16GB 3200MHzChassi: NZXT H7 Elite Nätagg: FD Power Supply Integra M 650WHd: Kingston SSDNOW A1000 240GB M.2, Samsung 850 EVO SSD 250GB, Samsung SSD 860 PRO SSD 512GB x 2 Skärm: Acer KG241

Permalänk

Jag kör G502 Hero. Visserligen trådbunden, men funkar utmärkt för mitt ändamål och väldigt nöjd.

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk

Xtrfy M4 Wireless är ett alternativ, Glorious har ju också ett gäng med alternativ.

Permalänk
Medlem

Jag gick från en G403 till MX Master 3S och kommer aldrig se tillbaka igen. Har fortfarande kvar min G403 som resemus till min laptop, och den känns billig och obekväm varje gång jag behöver använda den. Man inser också hur otroligt tyst MX master 3S är när man använder en annan mus, t.ex G403.

Visa signatur

THINKPAD X280 ARCH
DEFINE S | I5 8600K | AP-Z370P | 32GB | GTX 1080
DEFINE 7 XL | I5 7600K | GA-Z270N | 64GB | 4x18TB
MX3S | KEYCHRON Q1V2 | P3421W + XF270H + XF270H
OLED65C1 + OLED55B7 | STRDH790 | KLIPSCH 5.1.4 | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av vargeEEEEn:

Min gamla trotjänare Logitech G403 börjar få riktigt risig batterikapacitet och när jag har börjat titta efter en ersättare så är jag lite besviken att se att nästan alla gamingmöss numera är ambidextriösa vilket sällan ligger bra i min hand. Vad har ni för tips på möss som liknar G403 som jag bör spana in?

Gå till eloshapes https://www.eloshapes.com/ där kan du jämföra former. Just G403 är ganska annorlunda jämfört med det mesta som produceras idag pga den större "humpen" baktill. Tror Steelseries Rival 300/310 har ungefär samma hump baktill men är lite längre samt något lägre framtill. Bytte själv från en G403 för ett litet tag sedan, blev en Glorious Model D. Model D borde man kunna hitta för bra pengar nu, köpte en vit för runt 400kr, min gissning är att vit är billigare för färre vill ha just vit Model D har mindre hump än G403 vilket gick snabbt att vänja sig vid, däremot kunde den gärna fått luta lite på sidan (och då luta uppifrån och in mot sensorn på vägen ner om du förstår vad jag menar ) där man har ring/lillfinger för bättre grepp, går nog att fixa med grepptejp men nu har jag vant mig. Skulle inte gå tillbaka till G403 nu när jag vant mig, Model D är mycket lättare vilket är skönt, dessutom är skatezen större och ger lägre friktion vilket jag också uppskattar, skatezen är delade så man kan ta av en del om man önskar mer friktion/kontroll.

Glhf!!!

Permalänk
Medlem

Finns ju kablad G403.
Men annars G703 el 502.

Som icke-spelmus funkar även MX Master el MX Anywhere. Båda har annorlunda form än G403, där MX Master är större och högre, MX Anywhere mindre men inte alls så liten som man kan tro och kändes rätt bra när jag provade den i några dagar.