En ny gaming dator säljes i delar eller som den står nu, endast ihopsatt

Permalänk

En ny gaming dator säljes i delar eller som den står nu, endast ihopsatt

Ryzen 7 5800x Cpu och de andra komponenterna köptes i höstas men blev sugen på en annan dator strax efter så jag har inte kommit längre än att det sitter på plats tillsammans med resten av komponenterna till en helt okej gaming dator, vertikal gpu hållare och 2 nya grafikkort, bägge är asus amd radeon, den ena gpu'n är ett dual RX 6750 xt 12gb gddr6 OC v2 och det andra är ett Rog Strix rx 6650xt 8gb gddr6 OC v2, moderkort Asus rog Strix b550 f-gaming, ddr4 ram Corsair vengeance XMP 2x16gb 3600mhz, tuf gaming 240 argb lc cooler, 850w tuf gaming psu 80+ gold 3.0, 3 st argb 120mm tuf gaming fläktar i toppen och 1 st be quiet 140mm silent fläkt i botten. Chassit är ett svart Hyte Y40, tonat glas en sida och i fronten, resten är luftigt med nät. Topp och sidor är enkla att öppna och stänga utan verktyg, ganska lättåtkomligt inuti chassit oxå. Extra argb kontroll på baksidan. I butiker kostar detta över 20k idag, buda gärna om allt eller nåt verkar intressant.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 10 000 kr Hämtas
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem

6750XT 2500kr + frakt

Permalänk
Medlem

6650XT 1650kr + frakt

Permalänk
Medlem

6650xt 1800kr - hämtar

Permalänk
Medlem

6750XT 2600 kr + frakt

Permalänk
Medlem

6750XT 3000kr
Asus rog Strix b550 f-gaming 1000 kr
850w tuf gaming psu 800kr
+ Frakt

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 13 800 kr
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Skrivet av Alindur:

13 800 kr

Bättre kan du 😂 priserna är alldeles för långt ifrån verkligheten..
Kan tänka mig släppa burken om du lägger till 2k, fast enbart det lilla grafikkortet isf..

Permalänk
Skrivet av WebballenSucks:

Bättre kan du 😂 priserna är alldeles för långt ifrån verkligheten..
Kan tänka mig släppa burken om du lägger till 2k, fast enbart det lilla grafikkortet isf..

Jag menar såklart 6750 gpu'n, fast vilken modell och pengar mängden du vill använda kanske du vill avgöra själv hehe.
Galet nog så ligger en lika ny och exakt samma modell rx 6650xt gpu som jag har på 7.500k i affären..tur att jag inte är lika galen då, men man sysslar ju inte med välgörenhet heller så det blir la mitt emellan kan tankas..

Permalänk
Medlem
Skrivet av WebballenSucks:

Jag menar såklart 6750 gpu'n, fast vilken modell och pengar mängden du vill använda kanske du vill avgöra själv hehe.
Galet nog så ligger en lika ny och exakt samma modell rx 6650xt gpu som jag har på 7.500k i affären..tur att jag inte är lika galen då, men man sysslar ju inte med välgörenhet heller så det blir la mitt emellan kan tankas..

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/amd/m...

Permalänk
Medlem
Skrivet av WebballenSucks:

Jag menar såklart 6750 gpu'n, fast vilken modell och pengar mängden du vill använda kanske du vill avgöra själv hehe.
Galet nog så ligger en lika ny och exakt samma modell rx 6650xt gpu som jag har på 7.500k i affären..tur att jag inte är lika galen då, men man sysslar ju inte med välgörenhet heller så det blir la mitt emellan kan tankas..

Alltså det är nog svårt att hänvisa till ”nypriser” på produkter som inte längre finns till salu i ordinarie butiker. Ett 6650XT kan du hitta idag för 3200kr Prisjakt. Bara för att din specifika modell inte längre säljs i vanliga butiker blir den inte dyrare pga det. I november 2023 kostade även STRIX kortet 3200kr.

Visa signatur

Ghost Louqe S1 -- X570 I AORUS PRO -- AMD Ryzen 7 3700X
NH-L12S Fläktmod -- Corsair Vengeance PRO 32GB 3200 MHz CL16
MSI RTX 2070 Super Ventus -- Corsair SF600
Corsair Force MP510 960GB M.2 -- WD Black SN750 NVMe 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av WebballenSucks:

Bättre kan du 😂 priserna är alldeles för långt ifrån verkligheten..
Kan tänka mig släppa burken om du lägger till 2k, fast enbart det lilla grafikkortet isf..

Det måste löna sig att köpa beg annars får det vara. Kan köpa nytt lika väl annars. Kan öka något. Men inte 2k. men det lilla kortet endast är inte intressant vill ha bägge. 14.5?

Permalänk
Skrivet av Alindur:

Det måste löna sig att köpa beg annars får det vara. Kan köpa nytt lika väl annars. Kan öka något. Men inte 2k. men det lilla kortet endast är inte intressant vill ha bägge. 14.5?

Jag förstår dig såklart, men allt är nytt och "bara" dom två grafikkorten kostar över 10k på prisjakt..17k så får du bägge med..? Mvh Christian

Permalänk
Medlem
Skrivet av WebballenSucks:

Jag förstår dig såklart, men allt är nytt och "bara" dom två grafikkorten kostar över 10k på prisjakt..17k så får du bägge med..? Mvh Christian

Alltså snälla försök med dit svamlande om ditt snordyra grafikkort på blocket eller marketplace. Ingen här kommer känna att ett 6650xt är värt 5500kr idag eller någonsin.

Visa signatur

Ghost Louqe S1 -- X570 I AORUS PRO -- AMD Ryzen 7 3700X
NH-L12S Fläktmod -- Corsair Vengeance PRO 32GB 3200 MHz CL16
MSI RTX 2070 Super Ventus -- Corsair SF600
Corsair Force MP510 960GB M.2 -- WD Black SN750 NVMe 1TB M.2

Permalänk
Skrivet av WebballenSucks:

Jag förstår dig såklart, men allt är nytt och "bara" dom två grafikkorten kostar över 10k på prisjakt..17k så får du bägge med..? Mvh Christian

Efter att ha sovit på saken på kan jag tänka mig att släppa hela kitet för 16.000, finns både win11 pro och win7 ultimate i paketet. Men det är mitt absolut lägsta pris så detta är prutat och klart, vill du ändå inte betala den summan så får du offra någon annan komponent för att komma billigare undan..

Mvh // Christian

Permalänk
Skrivet av LeJoke:

Alltså snälla försök med dit svamlande om ditt snordyra grafikkort på blocket eller marketplace. Ingen här kommer känna att ett 6650xt är värt 5500kr idag eller någonsin.

VARFÖR SÄTTER DOM EN 3000 KR DYRARE PRISLAPP PÅ ETT ENDA KORT AV ALLA 6650 SOM FINNS SAMTIDIGT SOM DU BESKRIVER DET SOM ATT VARENDA AMD RADEON RX 6650 XT GPU PÅ MARKNADEN SKULLE VARA HELT IDENTISK MED RESTEN? Jag är verkligen ingen expert när vi kommer till datorer men att grafikkort byggs med olika inriktningar och gör sig bäst efter ändamålet..

Jag tror iallafall INTE att jag kan köpa vilket 6650 som helst och få ut exakt samma prestanda och även om det känns motsägelsefullt att dom sätter ett pris över MYCKET fetare grafikkort så menar det sunda förnuftet att man inte höjer priset på sånt man vill bli av med..så visst blir det en konstig situation..

Permalänk
Medlem
Skrivet av WebballenSucks:

VARFÖR SÄTTER DOM EN 3000 KR DYRARE PRISLAPP PÅ ETT ENDA KORT AV ALLA 6650 SOM FINNS SAMTIDIGT SOM DU BESKRIVER DET SOM ATT VARENDA AMD RADEON RX 6650 XT GPU PÅ MARKNADEN SKULLE VARA HELT IDENTISK MED RESTEN? Jag är verkligen ingen expert när vi kommer till datorer men att grafikkort byggs med olika inriktningar och gör sig bäst efter ändamålet..

Jag tror iallafall INTE att jag kan köpa vilket 6650 som helst och få ut exakt samma prestanda och även om det känns motsägelsefullt att dom sätter ett pris över MYCKET fetare grafikkort så menar det sunda förnuftet att man inte höjer priset på sånt man vill bli av med..så visst blir det en konstig situation..

Hej, du har kanske rätt ändå.
Jag tar gärna 6650XT, kanske intresserad av ett byte? Jag har detta kort: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5330989
Ett RX570, nypriset är ju tydligt dyrare än ditt så prestandan lär ju vara bättre. Kan du lägga en 500kr emellan så har vi en deal? Mitt är ju trots att 1000kr dyrare på prisjakt.

Jocke

Visa signatur

Ghost Louqe S1 -- X570 I AORUS PRO -- AMD Ryzen 7 3700X
NH-L12S Fläktmod -- Corsair Vengeance PRO 32GB 3200 MHz CL16
MSI RTX 2070 Super Ventus -- Corsair SF600
Corsair Force MP510 960GB M.2 -- WD Black SN750 NVMe 1TB M.2

Permalänk

Tjena och ursäkta sent svar.

Skrivet av Miscym:

6750XT 3000kr
Asus rog Strix b550 f-gaming 1000 kr
850w tuf gaming psu 800kr
+ Frakt

Är det fortfarande aktuellt med sakerna du budade på, vad säger du om 5500 för det hela..?

Mvh Christian

Permalänk
Medlem
Skrivet av WebballenSucks:

Är det fortfarande aktuellt med sakerna du budade på, vad säger du om 5500 för det hela..?

Mvh Christian

Nej tack. Hittade delar på andra håll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WebballenSucks:

Efter att ha sovit på saken på kan jag tänka mig att släppa hela kitet för 16.000, finns både win11 pro och win7 ultimate i paketet. Men det är mitt absolut lägsta pris så detta är prutat och klart, vill du ändå inte betala den summan så får du offra någon annan komponent för att komma billigare undan..

Mvh // Christian

Jag har med sovit på saken och kollat upp och jämfört.

Du får 10k. Å det med frakt?

Permalänk
Skrivet av LeJoke:

Hej, du har kanske rätt ändå.
Jag tar gärna 6650XT, kanske intresserad av ett byte? Jag har detta kort: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5330989
Ett RX570, nypriset är ju tydligt dyrare än ditt så prestandan lär ju vara bättre. Kan du lägga en 500kr emellan så har vi en deal? Mitt är ju trots att 1000kr dyrare på prisjakt.

Jocke

Jag tror nog att jag hellre säljer mitt och köper ett annat jag är sugen på, finns säkert många andra som söker precis det du har..

Vart det 5700 du tänkte då eller?

Mvh Christian

Permalänk
Medlem

moderkort Asus rog Strix b550 f-gaming
ddr4 ram Corsair vengeance XMP 2x16gb 3600mhz, tuf gaming 240 argb lc cooler,
850w tuf gaming psu 80+ gold 3.0
Cpu 5800x

4500kr Hämtar