GTA ger skjuts åt Netflix spelsatsning

Permalänk
Melding Plague

GTA ger skjuts åt Netflix spelsatsning

I mitten av december lade Netflix till Grand Theft Auto 3, Vice City och San Andreas i sitt spelbibliotek, och det fick omedelbar effekt på antalet nedladdningar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Föga förvånande, GTA är en av världens bästa spelserier.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Medlem

Tror folk inte vet att de får de nygjorda dåliga varianterna

Eller så bryr sig inte folk helt enkelt, men det har jag svårare att tro. Eller har de hunnit förbättra dem nu när det gått en stund?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RekiN:

Föga förvånande, GTA är en av världens bästa spelserier.

Och definitive edition är en av världens sämsta "remasters"

Verkar vara regionslås på GTA-spelen, testade att ladda ner bloons via Netflix och det gick men GTA står som "objekt ej tillgängligt".

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Tror folk inte vet att de får de nygjorda dåliga varianterna

Eller så bryr sig inte folk helt enkelt, men det har jag svårare att tro. Eller har de hunnit förbättra dem nu när det gått en stund?

Jag tycker att de är bättre. Man slipper åka hem för att att spara.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Ingår spelen om man har en aktiv Netflix prenumeration då eller hur funkar de här ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Nog för att de remastrade versionerna är ganska dåliga men ändå kul att de utökar spelutbudet. Finns ju sen innan höjdarspel som b.la Dead Cells och Oxenfree 1+2.

Väntar forfarande på att man ska kunna komma åt spelen i Netflixappen på Nvidia Shield så man kan spela på tvn med handkontroll.

Visa signatur

Intel i7 10700KF | RTX 3070 OC | ASUS ROG Strix Z490-F GAMING | Corsair Vengeance LPX 4x8 3200 mhz | Phanteks Eclipse P600S | ADATA XPG SX8200 Pro 2tb | Corsair RM850 | Acer Predator X34P

Permalänk
Medlem

Hade ingen aning om att Netflix erbjöd spel. Vart hittar man dessa?

Visa signatur

NZXT H6 · NZXT C850 · STRIX B650E-F · 7800X3D · ASRock 7900XT · G.Skill 32GB DDR5-6000 · WD Black 2TB

Permalänk
Medlem

Laddade ner och provade för ett tag sen...men att spela gta på en touch-skärm... Det var kul att prova, men kändes som en "novelty" grej. Inget jag vill spela igenom.

Kanske om man skaffa en extern kontroll. Men jag vet inte varför jag någonsin skulle vilja spela det på mobil istället för switch, xbox eller pc, som jag också har tillgång till.

För mig är mobilspels styrka att kunna plocka upp och spela 10-15 minuter på bussen, i väntrummet etc. Gta passar inte för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Ingår spelen om man har en aktiv Netflix prenumeration då eller hur funkar de här ?

Skrivet av Julkatten:

Hade ingen aning om att Netflix erbjöd spel. Vart hittar man dessa?

Ja. Man öppnar netflix appen på en android/ios enhetet bara, så finns det spel där.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Coolt!
Nästan så man skall köpa 1mån och testa... bara för att se vad / hur de är

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warcry:

.... Dead Cells ....

Väntar forfarande på att man ska kunna komma åt spelen i Netflixappen på Nvidia Shield så man kan spela på tvn med handkontroll.

Hade aldrig spelat det utan handkontroll. Fiii faaaaan ...

Visa signatur

Hur många datorer är för många?