Dungeons & Dragons ska bli VR-upplevelse

Permalänk
Melding Plague

Dungeons & Dragons ska bli VR-upplevelse

Wizards of the Coast och Resolution Games har inlett ett samarbete för att skapa en VR-version av världens populäraste rollspel.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Då får min vive dammas av

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk

Nice! Kanske borde skaffa ett VR då!

Permalänk
Medlem

Resolution Games är en svensk studio för övrigt.

Permalänk
Medlem

Detta kan bli hur grymt som helst! Fan alltså, ännu en grej som kommer äta upp all min tid haha!

Permalänk
Medlem

Första gången jag ser anledning att skaffa VR! Fan vad coolt!

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Medlem

Riktigt roligt! Demeo är toppen och det här får man ju hålla utkik efter!

Permalänk
Medlem

...
om all utveckling ska ske hos Resolution eller om det är ett självständigt spel eller mer av en VR-förlängning av vanliga Dungeons & Dragons.
...

De har inte bestämt själva ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Resolution Games är en svensk studio för övrigt.

Så de borde köra på Drakar och Demoner då istället

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Ifall de skulle göra detta på rätt sätt så skulle det kunna bli riktigt stort.
Skulle gärna se servrar så man kan spara hur långt man kommit på ett genomtänkt sätt.
Det tillsammans med möjlighet att kunna streama så att det fungerar på vilken enhet som helst utan begränsningar på prestanda skulle passa riktigt bra.
Man behöver ju ändå uppkoppling för att kunna spela med sina vänner och den här typen av spel är ju inte så känsligt för fördröjning.
Hade också gärna sett möjlighet till lokalt spelande där man har sämre uppkoppling, så enheterna direktansluter till varandra och att sparfil uppladdas när man väl får anslutning istället.

Det fungerar också ypperligt att ha stöd för VR så man får bästa upplevelsen(mest immersion?).
Eller rättare sagt både AR och VR, tror inte att det är några problem att kombinera båda i det här fallet.

Skulle gärna sett en plattform för detta som innehöll brädspel eller spel som har liknande grund.
Stöd för lokalt(inklusive direktanslutning) spelande på kraftigare enheter, men möjlighet att streama överallt med speltyper som inte är känsliga för lagg.

Permalänk
Medlem

Tror det är bökigt att få till. Man vill ju antagligen inte ha en ren tabetopsimulator, men vilka delar ska man förstärka, hur sköter man input som att skriva saker, vill man ha stora drakar och annat animerat?

Jag ser det nog som AR främst, men man kan ha en helt annan vision

Permalänk
Medlem

Låter lovande. Demeo är sjukt bra på Quest 2/3 Topp 3 av alla VR-spel enligt mig. Resolution Games är en svensk spelutvecklare btw.

Permalänk
Medlem

Såg några videos på Resolutions hemsida. Ser kul ut, men nog inget jag plockar fram Vive'en för.
Måste nog köpa något trådlöst headset snart.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyK:

Såg några videos på Resolutions hemsida. Ser kul ut, men nog inget jag plockar fram Vive'en för.
Måste nog köpa något trådlöst headset snart.

Ja kasta ut reliken och köp en Quest 3.
Sätt på skallen och kör typ

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Rulla tärning i VR kanske kunde vara en mod till Baldurs Gate 3?
Tyvärr gör amerikanerna det helt bakvänt när högt tärningsslag är "lyckat".

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk

Demeo från samma spelutvecklare är riktigt bra så jag ser fram emot detta.