Permalänk
Medlem

Funkar detta moderkort med denna GPU?

Hej!

Jag har letat på nätet och det verkar som att det funkar men tänkte ställa en kontroll fråga även här för att säkerställa att de inte är några konstigheter.

Min vän har ett moderkort som heter "ASUS ROG STRIX Z490-F GAMING" men han vill uppdatera till en 4070 TI grafikkort. Av det jag ser på nätet så är enda skillnaden att hans moderkort har PCI 3 medan grafikkortet kan köras på PCI 4.

Visst funkar det trots detta? Någon större skillnad på performance?

Tack på förhand

Mvh
Hulamaan

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7700 8-Core Processor, 3801 Mhz, 8 Core(s), 16 Logical Processor(s), Pure Rock 2 Black, ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI, Kingston FURY Beast RGB DDR5 5600MHz 64GB, ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4070 Ti Super, Kingston FURY Renegade PCIe M.2 NVME SSD 1TB, Kingston NV2 NVMe SSD 1TB, Fractal Design ION Gold 850W Fully Modular Power Supply & Phanteks Eclipse G500A DRGB Mid Tower (vit)

Permalänk
Medlem

Det fungerar fint men man förlorar någon procent i maximal prestanda. tveksamt att han skulle märka av det i annat än i benchmarks dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonii:

Det fungerar fint men man förlorar någon procent i maximal prestanda. tveksamt att han skulle märka av det i annat än i benchmarks dock.

Ok! Tack för klargörelsen. 😊

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7700 8-Core Processor, 3801 Mhz, 8 Core(s), 16 Logical Processor(s), Pure Rock 2 Black, ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI, Kingston FURY Beast RGB DDR5 5600MHz 64GB, ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4070 Ti Super, Kingston FURY Renegade PCIe M.2 NVME SSD 1TB, Kingston NV2 NVMe SSD 1TB, Fractal Design ION Gold 850W Fully Modular Power Supply & Phanteks Eclipse G500A DRGB Mid Tower (vit)