Lenovo-VD: "Vi är tredje största mobiltillverkaren om tre år"

Permalänk
Melding Plague

Lenovo-VD: "Vi är tredje största mobiltillverkaren om tre år"

Lenovo-chef tittat in i spåkulan och hävdar att företaget kommer vara den tredje största tillverkaren av mobiler inom loppet av tre år.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det är väl bara lägga sig 3000kr under alla andra tillverkare för en likvärdig mobil.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Moderator
Moderator

Jag tyckte Lenovo "själva" var något bra på spåret med Lenovo P2 på sin tid, men när det inte kom någon fortsättning så försvann de återigen från radarn...

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Alltid bra att drömma stort.

Permalänk
Medlem

Gillar Motorola, kommer med ett i stort sett rent Android, och vad de har lagt till, tex Moto Actions, är väldigt bra att ha. Slippa allt skräp som Samsung stoppar in. Och inga förinstallerade tredjeparts appar.

Permalänk
Medlem

Tror jag inte kommer ske, undrar vilken spåkula dom använde?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Moderator
Testpilot

Låt mig säga så här.

Absolut inget tyder på att detta kommer bli verklighet.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk

Xiaomi är tuff att gå förbi. Men han satsar högt och blir nog nöjd om 4:e plats.

Mobiltelefoner har idag blivit så dyra, jag tycker det borde finnas plats för en som gör lite sämre men mycket billigare mobiler.

Permalänk
Medlem

Allt jag kan säga är väl lycka till. Tror inte att det sker ens på 10 år.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Gillar Motorola, kommer med ett i stort sett rent Android, och vad de har lagt till, tex Moto Actions, är väldigt bra att ha. Slippa allt skräp som Samsung stoppar in. Och inga förinstallerade tredjeparts appar.

Min Moto X4 var nog min favoritmobil av alla jag haft under åren. Den jag ersatte med när säkerhetsuppdateringarna slutade komma var en Edge 20 som jag har i dagsläget. Verkar supportas bättre men jag gillar nästan inget med mobilen, känns som en försämring på övriga punkter. Lite för stor, katastrofbatteri.

Men det du nämner med i princip ren Android är vad jag uppskattat. Ganska oklart vad det blir nästa gång men troligen inte Motorola. Förhoppningsvis fortsätter säkerhetsuppdateringarna komma då det inte riktigt finns något som tilltalar mig i dagsläget.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Kan de komma med banbrytande innovation som att inte ha ett hål i skärmen och utbytbara batterier, så kanske?
Önsketänk

Permalänk
Medlem

Finns nog absolut plats för en ThinkPhone med lite unika funktioner. Utbytbara batterier, dockningsbar, osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Gillar Motorola, kommer med ett i stort sett rent Android, och vad de har lagt till, tex Moto Actions, är väldigt bra att ha. Slippa allt skräp som Samsung stoppar in. Och inga förinstallerade tredjeparts appar.

Hur många bakdörrar kommer Lenovo med på Androidsidan då?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av ririri:

Kan de komma med banbrytande innovation som att inte ha ett hål i skärmen och utbytbara batterier, så kanske?
Önsketänk

Moto Mods.

https://www.androidcentral.com/moto-mods

Permalänk
Sötast

Hade icke en aning att de ens gjorde telefoner....

Permalänk
Medlem

Som med många uttalanden ska man ta dom en en grävskopa salt. Detta är deras vision, en vision måste sedan göras om till verklighet vilket brukar vara rätt svårt i många fall, speciellt med såhär stora mål.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Börjar de med Windows som op kan jag tänka mig detta

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Stor kinesisk aktör med välkänt varumärke när xiaomi och Huawei inte längre är med i leken. Ja, inte omöjligt.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Lätt att ha mål och snacka
En månadslön är väl knappast kännbart med alla aktier och fallskärmar en sån post är utrustad med

Vi får se såklart, men utan att köpa Xiaomi eller liknande så tror jag inte ens de kommer vara nära

Permalänk
Medlem

Lenovo kan ju inte ens göra bra laptops längre så hur skall de kunna göra bra mobiltelefoner.
Deras bästa funktion de har är att de fortfarande behåller IBMs design…

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Hade icke en aning att de ens gjorde telefoner....

Lenovo äger Motorola.

Visa signatur

Motorola 68020 @ 42Mhz, AGA Grafik, 2MB RAM, 8MB Fast RAM, 2GB eMMC

Permalänk
Avstängd

Minns OG RAZR, den var grym. Man var cool om man hade den.

Visa signatur

Ny här

Permalänk
Medlem

En VD är ju i princip anställd för att sälja in mål och visioner för att locka investerare alternativt lugna nuvarande investare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Lenovo kan ju inte ens göra bra laptops längre så hur skall de kunna göra bra mobiltelefoner.
Deras bästa funktion de har är att de fortfarande behåller IBMs design…

Håller nog inte helt med där. Visst har de ganska mycket skit i sortimentet, men min Thinkpad X13 är nog ändå den bästa laptop jag nånsin ägt.

Däremot vet jag inte hur mycket jag skulle lita på dem att göra en bra telefon som kan konkurrera med övriga marknaden.

Permalänk
Medlem

Köper nog ingen mer Motorola-telefon förren de sköter sig med säkerhetsuppdateringar. Två till tre år från lansering är på tok för kort. De måste upp till minst fem till sju år för att vara med i racet.

Permalänk
Medlem

Nej någon mer Motorola/Lenovo telefon blir det definitivt inte, de har väldigt kort tid innan de slutar få uppdateringar.

Hjälper inte så mycket att de är ganska billiga när de bara får en versionsuppdatering och även säkerhetspatchar är de snåla med. Blir en rätt dyr telefon med den korta livslängden på uppdateringar.

Köpte tidigare en Moto G50 med 5G och redan när den var ny så tyvärr hackade bilden så svårt på de flesta streamingapparna så det är helt otittbart.
Är i stort sett bara svt-play appen som fungerar på motorolan, alla andra streamingappar krånglar.(ja apparna är uppdaterade men det hjälper ej)

Detta där även enklaste o billigaste samsung modellerna som kostar mindre än hälften av denna fungerar utan dessa problem.
Och de billiga Samsung telefonerna får numera uppdateringar betydligt längre än förr om än inte lika länge som flaggskeppen.

Chipset från Snapdragon i Motorolan som när det sitter i andra telefoner inte har något problem med hackande video alls och där Lenovo/Motorolas supportforum låtsas ovetande till alla som påtalar problemet att "ojdå det är första gången vi hört detta och vi tittar på det" trots att problemet fått mycket klagomål under väldigt lång tid.

Efterträdarna i serien G6x och G7x verkar dessutom dras med samma problem enligt forum och eftersom det inte blev löst i den enda os-uppdateringen från Android 11 till 12 som G50 fick och inte heller i de fåtaliga patcharna därav den senaste från maj 2023 och fler lär inte komma.

Så högst troligt så struntar dem även i de senare av deras modeller som har samma problem.

Telefonen används nu bara som 5G modem via wifi utdelning till surfplatta o dator på resa, Batteriet är stort och räcker länge till just den användningen, det är enda positiva med den.

Men jag har haft telefoner av nästan alla stora märken och Motorola/Lenovo är helt klart sämst på uppdateringar och kundsupport.

Permalänk
Medlem

Tja, Kina plus Indien är en enormt stor marknad. Räcker att de säljer där för att bli störst globalt sett utan att vi någonsin ser deras alster.
Lägg till att Trump blir president o startar tullkrig som han lovat, då kommer iphone sälja betydligt mindre där.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Bra att sikta högt och satsa.

Visa signatur

Acer Aspire XC-780 (Pentium G4560/8GB ram/Nvidia GTX 1050 2GB/500GB SSD)
Acer spin 513 Chromebook (ARM Qualcomm processor/4GB ram/64 GB lagring)
Raspberry pi 400
(Retrodatorer av div slag, Atari, Amiga, C64, IBM mm…)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tina Gerson:

Finns nog absolut plats för en ThinkPhone med lite unika funktioner. Utbytbara batterier, dockningsbar, osv.

https://gsmarena.com/motorola_thinkphone-12059.php

Permalänk
Testpilot
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Xiaomi är tuff att gå förbi. Men han satsar högt och blir nog nöjd om 4:e plats.

Mobiltelefoner har idag blivit så dyra, jag tycker det borde finnas plats för en som gör lite sämre men mycket billigare mobiler.

Kika på Redmi-serien!

Xiaomi Redmi Note 12 Pro går att köpa just nu för 3 000 kronor; 120 Hz amoled, 6 GB RAM, 128 GB lagring, 67W snabbladdning med ett 5 000 mAh-batteri, 5G..

En sådan telefon lär duga för de allra flesta, och är rimligt prissatt.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >