PRO Z690-A WIFI DDR4 med 13th gen bios Läs hela annonsen

Permalänk
Medlem

PRO Z690-A WIFI DDR4 med 13th gen bios Läs hela annonsen

Hej Clockers!

Säljer PRO Z690-A WIFI DDR4 med 13th gen bios som defekt.

Jag har fått lite coilwhine ifrån moderkortet och skulle skicka in det på garanti till inet
men lyckades då efter att jag tagit ut moderkortet (iallfall så ser det ut som så (bild2) kändes inte som att jag gjorde det) böja pins när jag skulle lägga tillbaka plastskyddet för cpu sockeln.

Tagit en bild av sockeln så den som köper den bör kunna böja ordning på pins.

Ångesten är total då jag kunde ha levt med lite coilwhine i vissa situationer över det som hände.
Inet berättade att om pins är böjda så är garantin förbrukad de skulle kunna åtgärda problem med socketen men då mot en kostnad som jag förstod det på ca 200-900 beroende på hur mycket som behövde göras.

Så innan jag montera ut den ur datorn så fungerade allt klockrent var bara just det där med lite coil whine ibland. Jag har kört en 13600k i den och 2x16GB=32 Kingston fury renegade 3600 mhz cl16, för rätt pris så kan jag sälja dem med.

Tiala

Läs hela annonsen här

Permalänk
Administrativ avgift
Nytt bud: 100 kr + frakt
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Är det inte bättre värde för dig att då betala 200-900kr för att reparera det? Förstår inte riktigt anledningen att sälja det om du fått så billiga reparationsuppskattning.

Permalänk
Nytt bud: 150 kr + frakt
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem
Nytt bud: 200 kr
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Nytt bud: 250 kr + frakt
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem

tack

Skrivet av ZyntaX:

Är det inte bättre värde för dig att då betala 200-900kr för att reparera det? Förstår inte riktigt anledningen att sälja det om du fått så billiga reparationsuppskattning.

Beroende på vart det här landar funderar jag på att gå över till ddr5. Men tack för din omtanke. Dock skriv gärna pm om liknande förslag så inte annonsen blir nerkladdad om vad jag kan och inte kan göra.

Vänliga Hälsningar Tiala

Permalänk
Medlem

300 plus frakt

Visa signatur

amd fx 8350 4.8ghz, crosshair v formula, neutron 120 gtx, amd 6870 x2, corsair 850tx, patriotviper extrem 8 gb, corsair h80i

Permalänk
Medlem

350 kr + frakt

Permalänk
Nytt bud: 400 kr + frakt
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem

Finns det intresse att eventuellt köpa 13600k och kingston fury renegade 3600mhz cl16 2x16=32gb kit med? dessa finns fortfarande garanti på.
Proccesorn ca 2½ år kvar på garantin från inet.
Minnena ska ha livstids garanti står det, de är köpt på amazon.se

Permalänk
Medlem

sätter ett köp nu pris på 500kr+frakt för moderkortet annars avslutar jag budgivningen imorgon på eftermiddagen

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad