Garanti på köp på Amazon

Permalänk
Medlem

Garanti på köp på Amazon

Hej,

Jag höpte i höstas en skruvdragare (Makita) som nu slutat att fungera.
Den driver men så fort man belastar den så slirar den bara.

Men blir inte klok på deras sida, har inte dom samma garantier som alla andra butiker?

Kollar jag på kvittot så är den sålda av Amazon EU S.a.r.L

För när jag går in på min beställning så står det bara att men returtid gick ut 6 iktober förra året. Men det är ju deras 30 dagara fri retur om jag inte fattar fel. Det är ju inte det jag vill göra då kag har en defekt produkt efter användning.

Nån som har varit med om damma problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattemaz:

Hej,

Jag höpte i höstas en skruvdragare (Makita) som nu slutat att fungera.
Den driver men så fort man belastar den så slirar den bara.

Men blir inte klok på deras sida, har inte dom samma garantier som alla andra butiker?

Kollar jag på kvittot så är den sålda av Amazon EU S.a.r.L

För när jag går in på min beställning så står det bara att men returtid gick ut 6 iktober förra året. Men det är ju deras 30 dagara fri retur om jag inte fattar fel. Det är ju inte det jag vill göra då kag har en defekt produkt efter användning.

Nån som har varit med om damma problem?

Jag tror du måste kontakta kundtjänst, förklara saken sen skickar de en sedel

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Du har inte bara råkat komma åt ringen och ställt in att den ska slira vid belastning?

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattemaz:

Hej,

Jag höpte i höstas en skruvdragare (Makita) som nu slutat att fungera.
Den driver men så fort man belastar den så slirar den bara.

Men blir inte klok på deras sida, har inte dom samma garantier som alla andra butiker?

Kollar jag på kvittot så är den sålda av Amazon EU S.a.r.L

För när jag går in på min beställning så står det bara att men returtid gick ut 6 iktober förra året. Men det är ju deras 30 dagara fri retur om jag inte fattar fel. Det är ju inte det jag vill göra då kag har en defekt produkt efter användning.

Nån som har varit med om damma problem?

3 års reklamationsrätt har du rätt till enligt Svensk lag

Enligt Amazon så har man ifall 3 år garanti eller reklamation

Warranty

You can make a complaint about incorrect, damaged or defective items within 3 years of receipt.

https://www.amazon.se/-/en/gp/help/customer/display.html/?nod...

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem

https://www.amazon.se/hz/contact-us/foresight/hubgateway
Det var svårhittad, därför jag har den sparad.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Maskaren:

Du har inte bara råkat komma åt ringen och ställt in att den ska slira vid belastning?

Detta.

Kontrollera motståndet du ställt in för att den ska börja slira. Man kan ställa in lägre motstånd för att inte skada bits/skruv.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Kontakta annars Makita, de har en suverän kundservice och 3 års garanti på alla sina produkter.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Detta.

Kontrollera motståndet du ställt in för att den ska börja slira. Man kan ställa in lägre motstånd för att inte skada bits/skruv.

Jo men detta har jag koll på är inte själva momentställaren som är problemet.
Även om jag ställer den på max alltså själva borrläget så driver den inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sinery:

https://www.amazon.se/hz/contact-us/foresight/hubgateway
Det var svårhittad, därför jag har den sparad.

Den länken tar mig bara till deras allmäna hjälpsida som jag själv velar runt på.

Men lyckades hitta deras chat så ska snacka med dom där när tid finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sinery:

https://www.amazon.se/hz/contact-us/foresight/hubgateway
Det var svårhittad, därför jag har den sparad.

Fullständigt orimligt svårhittad. Inget lätt sätt att skicka mail, heller. Stort tack!

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Aorus X570 Elite | AMD 5900x | MSI Radeon RX 6800