Permalänk
Medlem

Steam Saved Games

Hej!
Behöver installera om min Debian Linux så jag undrar om mina saved "games" finns i "Steam Cloud" eller om jag behöver manuellt backa upp dem? Jag pratar inte om hela spelet utan bara vart jag är i spelet. Jag har såklart cloud aktiverat i mitt Steam...

Jag ser att vissa av mina spel inte har möjligheten att backa upp till Steams Cloud, men dessa har jag rota fram vart de sparade "saved games" finns. Det jag inte hittar är Half-Life Black mesa, men där sparas det till Cloud.

Så, finns mina "saved games" till Half-Life Black mesa i Steams Cloud?

Edit:
Hittade vart saved games fanns:
/home/eazy/.steam/steam/steamapps/common/Black Mesa/bms/save

Fast kanske jag inte behöver backa upp filerna då det finns i Steams Cloud?

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Finns stöd för Cloud Saves och om det är aktiverat (det är aktiverat som standard i Steam) så görs backup till molnet varje gång du stänger av spelet och då behöver du förstås inte göra någon manuell backup om du inte vill.

Som du själv skriver så har dock inte alla spel stöd för Cloud Saves, men majoriteten har det. Det står på spelets butikssida om funktionen stöds.

Det står även i ditt bibliotek om du klickar på Informations-knappen som är till höger på varje spels sida i ditt bibliotek. Står det "Cloud Saves" där så finns det stöd.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Btw så hade de varit najs om Steam hade en export/import savefile funktion,

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M