Permalänk
Medlem

Ett litet projekt

I jakten på ett allt mindre fotavtryck på skrivbordet har jag sällat mig till gänget som flyttat kylningen utanför chassit. Visst det är fusk, men att höra en jetmotor varje gång man startar och spelar spel är något man snabbt blir trött på.

Idén kläcktes i samband med att jag skulle sätta upp en hylla ovanför mitt skrivbord, då jag såg att bredden och hyllplanet skulle passa fint till EK:s nya 560mm-radiatorer. Det krävdes endast ett lite mindre ingrepp med en japansk möbelsåg och en del sandpapprande för att radiatorn och fläkt skulle passa som hand i handsken. Samtidigt som detta skedde hade jag nyligen köpt ett Ghost MK3 Limestone i samband med Louqe:s utförsäljning; lådan hade stått ett tag, men nu var det dags att byta från ett Ncase M1 till ett svenskt chassi!

Tycker nog att det blev riktigt stiligt faktiskt, och framförallt ett tyst bygge. Jag har beställt vit kabelsleeving för mjuk slang som ska sättas på när jag byter vätska nästa gång och då kommer en del fittings bytas ut, så att allt matchar bättre.

Speccs:

3080ti med full nickel block från EK
12700k med full nickel block från EK
G.Skill Trident Z5 DDR5-6400 BK C32 DC - 32GB
Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 4TB
Corsair SF750
EK-Quantum Surface X560M - White
EKWB EK-Vardar EVO 140ER BB 140mm med grillar
Massa olika fittings, samt två quick disconnects från alphacool som sitter på baksidan av chassit, och mjuk slang från EK
Corsair iCUE Commander Core XT som styr fläktar, pump och tar temp på vätskan. Den sitter monterad på undersidan av skrivbordet

Besök galleriet här

Permalänk

Riktigt snygg setup, helt i min smak. Stilrent och cleant.

Permalänk
Medlem

Snyggt men hur gör du med höj- och sänkbara bordet nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av caliwator:

Riktigt snygg setup, helt i min smak. Stilrent och cleant.

Tack! Kul att den uuppskattas

Skrivet av Zythik:

Snyggt men hur gör du med höj- och sänkbara bordet nu?

Jag har lite "slack" i kablarna, så det går att sänka något, men tyvärr går det inte att höja. Precis som du påpekar är detta en nackdel med att ha vattenkylningen externt. Samtidigt har jag inte höjt eller sänkt skrivbordet sedan jag hittat min favoritinställning. Det går dock att koppla loss slangarna med quick-disconnectsen på baksidan, höja och sedan koppla på igen; nackdelen är då att slangarna kommer att hänga/böjas fult baktill.

Permalänk
Medlem

Vad är det för KVM du använder? nöjd med den?

Visa signatur

If you play a Nickelback song backwards you’ll hear messages from the devil. Even worse, if you play it forwards you’ll hear Nickelback. - Dave Grohl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snotling:

Vad är det för KVM du använder? nöjd med den?

Det är en sådan här: https://www.amazon.com/ATEN-2-Port-DisplayPort-Switch-Pass-th...

Köpte den på Amazon för ett år sedan, men kan inte hitta den längre. Men den verkar säljas på annat håll. Är väldigt nöjd med den. Inget strul och var enkel att installera.