YouTube blir långsammare med annonsblockerare

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Man kan stänga av vissa typer, men inte allt.

Jag hann inte ta bort det tillräckligt snabbt... Jag hade fel på hjärnan och det jag skrev stämde inte ett dugg när jag faktiskt besökte YT och kollade.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Skrivet av nu1mlock:

Vad önskar du lösning på? Problemet ligger ju i Adblock, inte Youtube. Har du inte Adblock, Adblock Plus eller en extension som använder samma motor så har du inte detta problem.

Ok jag ställer om frågan. Finns det någpn adblocker som tar bort reklamen på youtube på safari som kör IOS?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bluetrain:

Ok jag ställer om frågan. Finns det någpn adblocker som tar bort reklamen på youtube på safari som kör IOS?

Jag bara laddar om sidan när reklamen börjar, då spelas videon upp. Och så länge den är i fullskärm så blir det inga midrolls heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Kan inte svara för DtD, men för mig handlar det om att få bort störande grejer som finns pålagt i många videor. Klickbara fält som ligger över och skymmer, framför allt i slutet av många videor. Med reklamblockerare kan jag skapa filter som tar bort såna delar, så jag slipper skiten.

Jag har inte råkat på något av det nämnda. Men varför betala för Premium om du ändå måste göra lite jobb för att bli av med reklam? Är det inte mer värt i det fallet att ge lite mer ansträngning för att bli av med all reklam och få använda Youtube gratis?

Men jag har hört att Youtube inte får visa reklam i Albanien, skulle även gissa på Moldavien samt Transnistrien. Så om man har en VPN, ska man ansluta sig via en server i Albanien för att få bort reklamen. Jag vet dock inte om det fungerar.

Visa signatur

Why would a dragon hoard gold? Because the dragon represents everything that you’re afraid of. What’s embedded in everything you’re afraid of? Absolutely everything that you need to find. Run from what you’re afraid of, run from exactly what you need to find. Dragons hoard gold because the thing you most need is always to be found where you least want to look. What happens if you go after the dragon? - Jordan Peterson

Permalänk
Medlem
Skrivet av s3ns3n:

Jag har inte råkat på något av det nämnda. Men varför betala för Premium om du ändå måste göra lite jobb för att bli av med reklam? Är det inte mer värt i det fallet att ge lite mer ansträngning för att bli av med all reklam och få använda Youtube gratis?

Det är inte reklam, utan funktioner i YT som de låter användare lägga till. Fält i själva videoytan som är klickbara. Helt otroligt irriterande, tycker jag. Det är därför jag använder blockerare. YT är i princip oanvändbart för mig om jag inte kan få bort den där skiten.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av cyklonen:

Det är inte reklam, utan funktioner i YT som de låter användare lägga till. Fält i själva videoytan som är klickbara. Helt otroligt irriterande, tycker jag. Det är därför jag använder blockerare. YT är i princip oanvändbart för mig om jag inte kan få bort den där skiten.

En annan sak jag blockerar på YouTube är live-uppdatering av view counts/likes och sånt. Kollar jag inte i fullskärm så vill jag ändå inte störas av saker som rör sig.

För den som vill blockera så är det bara att blockera denna (som en rad i filterlistan i t ex uBlock Origin):

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

En annan sak jag blockerar på YouTube är live-uppdatering av view counts/likes och sånt. Kollar jag inte i fullskärm så vill jag ändå inte störas av saker som rör sig.

Just det har jag aldrig reagerat på. Men det allra mesta jag kollar på är gammalt eller så småskaligt att det inte är så mycket aktivitet. Sen är det utanför bilden, så det påverkar inte själva videon.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk

Denna webbutvecklare, före detta anställd hos Twitch, hänvisar till utvecklaren bakom uBlock-insticksmodulen som påstår att det är koden i Adblock (Plus) som är orsaken till lagget i YouTube, möjligen på grund av deras övergång till MV3:

Källa: https://www.youtube.com/watch?v=3UX4DrDC5MU&ab_channel=TheoRa...

Vilken tur att man stannar kvar i Firefox och därmed på MV2!

Mvh,
WKL.

Visa signatur

<WKL:"En kodrad i taget!";/>