Gamestop lägger ned NFT-butik

Permalänk
Melding Plague

Gamestop lägger ned NFT-butik

Efter lansering av sin NFT-butik under hösten 2022 har Gamestop nu beslutat att lägga ned satsningen på grund av bristande intresse från marknaden.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Åh nej, vad synd. Och Gamestop var butiken som folk ville stötta mot hutlös girighet? Well...

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

/r/Superstonk in shambles!
Så mycket pengar bortkastade på absolut ingenting. Nåja, så går det när man jagar trbder i efterhand snarare än har en bra affärsidé!

Permalänk
Hedersmedlem

And nothing of value was lost

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk

Det finns olika trender: Drönare, VR, 3D skrivare och kryptovalutor.
En gång i tiden tänkte typ alla på dessa, jag hör typ inte någon prata om att handla vanliga saker med kryptovalutor längre. Inte heller köpa utrustning för att bryta dem. Detsamma med NFT.

Btw: Det som är allra hetast nu är Stanley Cup termosen i usa.

Permalänk
Medlem

Alla är jättechockade och kommer sakna butiken enormt.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Lades inte Gamestop ned också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Lades inte Gamestop ned också?

Jo, här i Norden stängdes butikerna under 2020.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Musikälskare

Bra.

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Det finns olika trender: Drönare, VR, 3D skrivare och kryptovalutor.
En gång i tiden tänkte typ alla på dessa, jag hör typ inte någon prata om att handla vanliga saker med kryptovalutor längre. Inte heller köpa utrustning för att bryta dem. Detsamma med NFT.

Btw: Det som är allra hetast nu är Stanley Cup termosen i usa.

Drönare, VR, och 3D-skrivare är faktiska fysiska produkter som det fortfarande utvecklas till och säljs av i hälsosamma mängder utan att det nödvändigtvis är något som konstant måste vara överhypat och i ramplyset för att berättiga sin existens.

Modigt att du vågar nämna Stanley-koppen i det här sammanhanget som någon slags parallel.

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiggin:

Åh nej, vad synd. Och Gamestop var butiken som folk ville stötta mot hutlös girighet? Well...

Ja hela Gamestop-sagan var en jävla resa. Tråkigt att det inte ledde till något annat än crypto.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiggin:

Åh nej, vad synd. Och Gamestop var butiken som folk ville stötta mot hutlös girighet? Well...

Var det verkligen det folk ville? Isf borde de väl handlat spel och grejer på Gamestop istället.

Uppfattade det snarare som att Gamestop bara var en bricka i spelet när det plötsligt blev uppslutning kring att försöka sätta några hedgefonder på pottan genom att gå ihop och tillsammans ha råd att göra lite marknadsmanipulation?

Gamestop fick ju dock helt klart lite uppmärksamhet och detta måste väl ha varit ett försök att själva tjäna lite snabba pengar utifrån det... att vända trenden sett till den faktiska verksamheten är nog mer osannolikt, och ingen verkade ju sluta upp i den frågan.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Så går det när man bara kastar sig in på en marknad som ingen annan än spekulanter bryr sig om.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Det finns mycket poänglöst i världen men NFTs måste en av de värsta.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

NFT var ju ett skämt, skrämmande att vissa ändå hoppade på det tåget så rejält.

Skrivet av evil penguin:

Uppfattade det snarare som att Gamestop bara var en bricka i spelet när det plötsligt blev uppslutning kring att försöka sätta några hedgefonder på pottan genom att gå ihop och tillsammans ha råd att göra lite marknadsmanipulation?

Mmm, var näsbränna till myglarna som det var menat som. Men marknadsmanipulation tycker jag inte, iaf inte när det bara kallas så när ena "sidan" gör det.

Sjukt ändå att de fick igenom handelsstopp för privatpersoner så blankarbolagen inte skulle förlora mer.
Sjuk marknad som dömer till de största börsmäklarnas fördel.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem

Mer teknikhat på teknikforum. Hur många av er lipsillar har ens använt nån blockkedja nånsin?

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem

Gamestop, skulle snara säga Cringestop! Eller hur killar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cheewie:

Mer teknikhat på teknikforum. Hur många av er lipsillar har ens använt nån blockkedja nånsin?

Att man kan vara för teknik men emot NFT:er är precis som att man kan vara för kärnkraft men mot kärnvapen.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Skrivet av Cheewie:

Mer teknikhat på teknikforum. Hur många av er lipsillar har ens använt nån blockkedja nånsin?

Hade gärna provat att använda blockchain till något men svårt att hitta något vettigt att ha det till för en vanlig människa om man inte har något intresse för cryptovalutor eller smarta kontrakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cheewie:

Mer teknikhat på teknikforum. Hur många av er lipsillar har ens använt nån blockkedja nånsin?

Blockkedja är ett enormt resurslösande sätt att göra digital validering, trots att vi redan haft enkla sätt att göra det på i decennier. Det är som om jag skulle ta jetflyg för att hälsa på en vän som bor 30 minuters bilresa bort. När man kan göra ett 6-siffrigt antal "vanliga" transaktioner till samma energikostnad som en transaktion med blockkedja så ser man direkt vilken dålig idé det är att använda blockkedja istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Var det verkligen det folk ville? Isf borde de väl handlat spel och grejer på Gamestop istället.

Uppfattade det snarare som att Gamestop bara var en bricka i spelet när det plötsligt blev uppslutning kring att försöka sätta några hedgefonder på pottan genom att gå ihop och tillsammans ha råd att göra lite marknadsmanipulation?

Gamestop fick ju dock helt klart lite uppmärksamhet och detta måste väl ha varit ett försök att själva tjäna lite snabba pengar utifrån det... att vända trenden sett till den faktiska verksamheten är nog mer osannolikt, och ingen verkade ju sluta upp i den frågan.

haha, ja visst är det "marknadsmanipulation" när privatpersoner gör det...folk har verkligen 0 koll på hur korrupt och smutsig marknaden är, speciellt i USA, hur kan man handelsstoppa för köp men fortsätta tillåta sälj? 🤡 med det sagt tror jag fortfarande på Ryan Cohen och behåller mina aktier i GME.

Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kotan:

NFT var ju ett skämt, skrämmande att vissa ändå hoppade på det tåget så rejält.

Mmm, var näsbränna till myglarna som det var menat som. Men marknadsmanipulation tycker jag inte, iaf inte när det bara kallas så när ena "sidan" gör det.

Sjukt ändå att de fick igenom handelsstopp för privatpersoner så blankarbolagen inte skulle förlora mer.
Sjuk marknad som dömer till de största börsmäklarnas fördel.

Skrivet av Gilgamesh:

haha, ja visst är det "marknadsmanipulation" när privatpersoner gör det...folk har verkligen 0 koll på hur korrupt och smutsig marknaden är, speciellt i USA, hur kan man handelsstoppa för köp men fortsätta tillåta sälj? 🤡 med det sagt tror jag fortfarande på Ryan Cohen och behåller mina aktier i GME.

Tycker snarast att det var ett extremt tydligt exempel (direkt och öppet uttalat mål, t.o.m.), och att man ska kalla det för vad det är *oavsett* vem som står bakom.

Notera hur inget av det här är ett försvar av någon annans agerande.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Tycker snarast att det var ett extremt tydligt exempel (direkt och öppet uttalat mål, t.o.m.), och att man ska kalla det för vad det är *oavsett* vem som står bakom.

Notera hur inget av det här är ett försvar av någon annans agerande.

blankarna har själva satt sig i den situationen genom olaglig blankning genom åren (naked shorts) osv, och än idag pågår detta för fullt.

https://twitter.com/cancelcloco/status/1745253518876004748?s=...

Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

blankarna har själva satt sig i den situationen genom olaglig blankning genom åren (naked shorts) osv, och än idag pågår detta för fullt.

https://twitter.com/cancelcloco/status/1745253518876004748?s=...

Det stämmer med vad jag förstått av den sidan av situationen.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atazhaia:

Det är som om jag skulle ta jetflyg för att hälsa på en vän som bor 30 minuters bilresa bort.

Som du dessutom skulle flyga själv utan försäkringar och tvivelaktig utbildning, lycka till!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Gilgamesh:

haha, ja visst är det "marknadsmanipulation" när privatpersoner gör det...folk har verkligen 0 koll på hur korrupt och smutsig marknaden är, speciellt i USA, hur kan man handelsstoppa för köp men fortsätta tillåta sälj? 🤡 med det sagt tror jag fortfarande på Ryan Cohen och behåller mina aktier i GME.

Det här tyckte jag var en intressant uppdatering. Har undrat över din GMEstrategi senaste åren efter all in där ;).

Själv har jag fortfarande svårt att se vad gamestop har i sin produktportfölj som ser så ljust ut framöver.
Tror väl mer att fysisk spelförsäljning rör sig i samma riktning som fysisk försäljning av film och musik.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Det här tyckte jag var en intressant uppdatering. Har undrat över din GMEstrategi senaste åren efter all in där ;).

Själv har jag fortfarande svårt att se vad gamestop har i sin produktportfölj som ser så ljust ut framöver.
Tror väl mer att fysisk spelförsäljning rör sig i samma riktning som fysisk försäljning av film och musik.

YOLO, nä det har ju varit upp o ner, hade ju varit trevligt om man hade sålt av allt på toppen och kunnat njuta nu (lätt vara efterklok) Ryan Cohen har tidigare sagt att de inte kommer gå ut med planer osv så att konkurrenterna inte får reda på det osv, visst hade varit trevligt med något riktigt positivt men vem trodde att Ryan Cohen skulle slå Amazon när det kom till husdjur osv med Chewy innan han sålde det? får ge det ett tag till innan man eventuellt funderar på sälja...:) blankarna sitter fortfarande i skiten.

Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cheewie:

Mer teknikhat på teknikforum. Hur många av er lipsillar har ens använt nån blockkedja nånsin?

Vad skulle man ha använt det till, annat än valutaspekulation?

Skrivet av Gilgamesh:

haha, ja visst är det "marknadsmanipulation" när privatpersoner gör det...folk har verkligen 0 koll på hur korrupt och smutsig marknaden är, speciellt i USA, hur kan man handelsstoppa för köp men fortsätta tillåta sälj? 🤡 med det sagt tror jag fortfarande på Ryan Cohen och behåller mina aktier i GME.

Alltid spännande med folk som verkar tro att transaktioner av aktier inte inkluderar både köpande och säljande samtidigt, som att handlen sker mot typ en NPC i ett spel. Hur kan man handelsstoppa något för köp utan att samtidigt strypa möjligheten att sälja?

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av e1m1:

Vad skulle man ha använt det till, annat än valutaspekulation?

Alltid spännande med folk som verkar tro att transaktioner av aktier inte inkluderar både köpande och säljande samtidigt, som att handlen sker mot typ en NPC i ett spel. Hur kan man handelsstoppa något för köp utan att samtidigt strypa möjligheten att sälja?

Alltid spännande med folk som verkar tro att man endast kan använda blockkedjor till valutaspekulation. Om man endast kan använda det för valutaspekulation, vad är då poängen med SBT:s, cross chain bridges eller för den delen stable coins?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PatrickP:

Alltid spännande med folk som verkar tro att man endast kan använda blockkedjor till valutaspekulation. Om man endast kan använda det för valutaspekulation, vad är då poängen med SBT:s, cross chain bridges eller för den delen stable coins?

Ingen aning, jag har väntat i rätt många år nu på att se diskussioner om folks olika applikationer av blockkedjor, samt möjligheten att faktiskt använda dessa valutor som betalningsmedel. Men bortsett just NFT har det varit rätt tomt på applikationer som fått genomslag. Som valuta (stabil eller ej) verkar det bara vara brottslingar samt något land på randen till konkurs (San Salvador?) som snappat upp det bredvid typ Syd Korea eller vilket land det nu var som var early adopter.

Så jag fortsätter vänta på indikationer på att det finns någoting här som eventuellt har något värde

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz