Snabbkoll: Betalar du för att bli av med reklam?

Permalänk
Inaktiv

Skippade spotify när de gav två miljarder till Joe Rogan. Nu kör jag youtube premium istället, antagligen inte moraliskt bättre men man får så väldigt mycket mer för ungefär samma pengar.

Permalänk
Medlem

Undviker prenumerationer så långt det går. Engångsavgifter är dock helt OK.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Youtube premium i många år nu. 20kr månaden för allt det, hmm ja.

Permalänk
Medlem

Spotify premium. 16kr/mån genom Egypten. Det känns prisvärt

Visa signatur

Eglobal mini-pc // Intel i7 8750H // 16gb ddr4 @ 2666mhz // eGPU-lösning Sapphire RX Vega 56 nVME --> pcie x4

Permalänk
Skrivet av BeanoBauer:

Spotify premium. 16kr/mån genom Egypten. Det känns prisvärt

Nice, hur får man till det? Lathund eller dyl?

Visa signatur

[ "The things you own end up owning you." -Tyler Durden, Fight Club ]
[ "This job would be great if it wasn't for the fucking customers." -Randal, Clerks. ]

Permalänk
Medlem

Har Youtube premium med youtube music.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Betalar för youtube premium. (Har alltid hatat reklam men numera läser jag den som kommer från mataffärer då det har blivit så otroligt dyrt så bra om man kan spara några kronor)

Permalänk
Medlem

Räknas Spotify? Går väl knappt att använda Spotify Free längre. Freemium där känns som något som fungerade i början, nu kör de väl trials (fria månader) istället.

Har betalat för någon tidning i modern tid (och då slipper man inte reklam), gör inte om det misstaget och går hellre till ett bibliotek om jag behöver komma åt något bakom en betalvägg. Nu var det inte betalvägg som diskuterades, men det är verkligen döden på internet. Att låsa in icke vetenskapliga artiklar fungerar inte, än mindre när det är något telegram som någon annan tidning eller media publicerar fritt – leder bara till minskade annonsvisningar hos mediabolagen och det är deras död. Tidningar kommer aldrig ta betalt för att slippa reklam, deras produkt skulle då bli för dyr samtidigt som de skulle döda sitt värde.

Sweclockers lyckas med reklam, nu kör jag egentligen bara reklam (på andra sidor än Sweclockers) på mobilen och allting som kommer upp på annars seriösa sidor är ren bedrägerireklam eller vilseledande för att få klick blandat med reklam från någon seriös firma då och då.

Permalänk
Medlem

Är det Swec+ på g eller?

Permalänk
Medlem

Spotify, Svenska priset vad det nu är 115?/mån.

Permalänk
Medlem

YouTube Premium, värt varenda krona.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Har betalat för Spotify premium sedan första månaden tjänsten lanserades i Sverige. Använder det nog för lite för att motivera det egentligen, men jag kan leva med det för att slippa reklam i öronen. Dessutom har tjänsten sett likadan ut från början där reklam var en del av tjänsten från allra första början.

Youtube Premium har jag däremot svårt för och det är ingenting jag betalar för. Förstå mig rätt, reklam är hemskt och jag avskyr det, men det tar emot något fruktansvärt att belöna Youtube för att de har gjort det svårare att njuta av reklamfritt. Adblocker på desktop fungerar fortfarande ok, men i youtube-appen på TVn är det hemskt. Youtube är dessutom en tjänst jag har använt sedan... 2005? När det nu lanserades. Och reklamen är ju ett relativt nytt tillskott. Det tar emot extra då

Du kan göra nästan exakt samma spel listor på YouTube som på Spotify + att du får ett "ton" av annat innehåll.

Permalänk
Medlem

Youtube och Spotify, kan man göra det på någon annan tjänst?

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Jag hade övervägt att betala till Youtube om de inte hade bannat och shadow bannat de man vill se.
Samt att de döljer sökresultat från vanliga användare till förmån för gammelmedia på alla känsliga ämnen.

Vill man till exempel se nyheter från Ukraina med Denys Davydov så måste de tala i kodspråk och blurra material. Nu det blev tydligen förbjudet att visa bilder på "ruiner" också.

Inte så sugen på pröjsa.

Visa signatur

1. Asrock B650 PG Lightning | 7600X | 32GB Kingston Fury 6000MHz | GTX 1070 |

Permalänk
Medlem

Jag avslutade min prenumeration på Spotify och skaffade Youtube Premium istället för nåt halvår sen. Saknar inte Spotify alls, allt jag lyssnar på finns på YT Music och som bonus slipper jag även reklamen på Youtube.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem

Bara YouTube Premium för 35kr/m. Det är det värt

Permalänk
Medlem

Youtube Premium. Helt klart det bästa med tanke på hur många timmar jag spenderar där.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

> Lade när min prime video subscription för att det skulle nu vara 2.99 extra för reklam fritt.

Permalänk
Medlem

Betalar absolut inte, de websidor som nekar tillgång om man blockerar annonser besöker jag inte en andra gång.
Man kan säga att jag älskar inte reklam.

Däremot har jag senaste året haft undantag påslaget för SWEC, men blir det ännu mer reklam än nu så ryker det undantaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hembrygd:

Jag hade övervägt att betala till Youtube om de inte hade bannat och shadow bannat de man vill se.
Samt att de döljer sökresultat från vanliga användare till förmån för gammelmedia på alla känsliga ämnen.

Vill man till exempel se nyheter från Ukraina med Denys Davydov så måste de tala i kodspråk och blurra material. Nu det blev tydligen förbjudet att visa bilder på "ruiner" också.

Inte så sugen på pröjsa.

Ofan, går Google Ryssarnas ärenden nu?
Helt sjukt ju att man inte ska kunna få se vad Ryssarna ställer till med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paradiddle:

Nice, hur får man till det? Lathund eller dyl?

Det är ingen raketforskning utan som med de flesta andra tjänster. Köpa presentkort som man aktiverar via VPN

Visa signatur

Eglobal mini-pc // Intel i7 8750H // 16gb ddr4 @ 2666mhz // eGPU-lösning Sapphire RX Vega 56 nVME --> pcie x4

Permalänk

Nej för helvete nej!

Permalänk
Medlem

Nä, adblocker och Youtube ReVanced (android)

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Ofan, går Google Ryssarnas ärenden nu?
Helt sjukt ju att man inte ska kunna få se vad Ryssarna ställer till med.

Nej jag tror det snarare handlar om att Youtube vill ha en viss typ av innehåll. Det ska vara okontroversiellt, snällt och anonnsvänligt.

Sedan vill de att bara godkända medier ska få rapportera nyheter. Inga begränsningar verkar drabba deras kanaler och de får visa Ukraina-klipp och allt möjligt som skulle få en privat användare avstängd.

Visa signatur

1. Asrock B650 PG Lightning | 7600X | 32GB Kingston Fury 6000MHz | GTX 1070 |

Permalänk

Spotify är den enda. Har funderar på twitch. Reklam och reklamföretagen kan dra åt fanders. Avskyr båda lika mycket.

Permalänk
Medlem

Jag har bara Youtube premium.
Det är väldigt många i tråden som kör Youtube + Spotify så jag är väldigt nyfiken vad har Spotify för "extra" som inte finns på Youtube music?

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix B650E-F Gaming | AMD Ryzen 7700X | Kingston Beast 32GB 5600Mhz | Asus AMD Radeon 6900XT ROG Strix LC | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Fractal Design Ion Gold 650W Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk
Medlem

Kör själv en massa blockers, anti spam \ pop-up.

Visa signatur

💻 → Asus ROG Strix G15 Advantage Edition G513QY-HQ008T (Win11, Linux Kali, VM)
🎮 → Fractal Design Define 7 XL Dark TG • Ryzen 9 7900X + Asus ROG Ryujin II • Gigabyte Aorus Radeon RX 7900 XTX Elite • 32GB DDR5 • Gigabyte X670E AORUS Xtreme • Kingston 2TB • Crucial T700 Gen5 M.2 1TB
🖥️ → Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved 240 Hz QLED
🎧 → AKG K701🖱️ → GLORIOUS MODEL O ⌨️ → CoolerMaster CK721 65%
📞 → NothingPhone 1 (P990i,U11,Diamond,Neonode N2, S9+ etc)

Permalänk
Medlem

Youtube Premium. Spenderar så mycket tid på youtube att det lätt är värt det. Sen är Youtube Music i en klass för sig eftersom man får tillgång till så troligt mycket musik man inte kan hitta någon annanstans

Permalänk
Medlem

Lämnade Spotify för Youtube Premium.

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte den här tråden ... alls.

Jag slängde ut TV:n för 20 år sedan för att det var så mycket reklam, och gick över till internet för där finns ingen reklam.

Jag kan inte ens komma ihåg när jag såg/hörde reklam sist.
Och jag ser säkert någon timme film om dagen och lyssnar på musik ett par timmar i veckan.

För det betalar jag ... ett par hundra kronor i månaden till min internetleverantör för att få internet - men det verkar inte som det är vad ni talar om.
När jag läser den här tråden känns det som ni andra lever på en annan planet.