Snabbkoll: Betalar du för att bli av med reklam?

Permalänk
Medlem

Betalar för Youtube premium men blir ändå tvingad att se på reklam i videon. 🤨

Permalänk
Medlem

Spotify för tillfället. Youtube kör jag genom newpipe eller grayjay. Newpipe erbjuder överlägsen användarupplevelse över youtube appen.

Permalänk
Medlem

YouTube Prenium även om uBlock tycks funka ännu, tycker det är mer än värt att betala för i förhållande vad man får.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Officiell jultomte

Plex + Adguard = Livskvalité.

Det enda jag betalar för är Spotify premium.

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A, Windows 11
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F, Windows 10
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | Stryktipset

Permalänk
Medlem
Skrivet av ackwell:

Enbart Spotify. YouTubes aggressiva skitannonser kan man kringgå ändå.

Går att kringgå Spotifys reklamer också.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Tänk ändå om de hade tagit betalt för det jag får. Liksom jag betalar för att bli av med reklam, Inte i helskotta tjänar de mer än några kronor på mig per månad. Så vad sägs som 50 spänn för att bli av med den? Fair...?
Nä 119kr för att bli av med reklam är lite väl (har höjt mer i många regioner redan, vi är säkert snart på tur, 11.99 till 16.99 australian dollars hände nyligen) ).
Spotify har jag redan och många andra. Spelar man youtube i safari kan man spola reklamen direkt och slänga den i bakgrunden redan idag utan att gå förbi den.
Så enda jag betalar för är att bli av med reklamen. Vill de inte ha mig som kund så får de väl stoppa reklamfritt och bara köra kostande för att se, då kanske priset matchar också

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Just Youtube premium är nog den jag tycker är mest värd att betala för även när dom tog bort lite-varianten. Även om det är trist att behöva betala för Youtube Music som jag är helt ointresserad av så är det fantastiskt smidigt att slippa reklamen på datorn, på TVn, i mobilerna, surfplatta och nu även i bilen utan att behöva fippla med adblockers och liknande.

Med studentpris är det dessutom bara 65kr/månad, så om man kan köra det så är det ännu trevligare.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk

Spotify, hade youtube lite tills de la ner det. Har således slutat titta på youtube.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag betalar för Youtube Premium. Skaparna får mer betalt när jag kollar via Premium, och jag slipper annonser, annat än de sponsorskap många Youtube-skapare väljer att ingå, som är lätta att skippa om de inte är intressanta. Det är inte perfekt på något sätt, men det är tillräckligt bra för att det är värt att betala för.

Permalänk
Medlem

Youtube, Spotify och NextDNS för att slippa reklam på alla browser på alla enheter i nätverket.

Visa signatur

Torsdag hela veckan =D

Permalänk
Medlem

Youtube revanced på android så slipper ni betala för en bullshit tjänst på youtube.

Adblock på webbläsaren så är man reklamfri.

Permalänk
Medlem

Alla med inkomst i Sverige betalar för att slippa reklam. Lite drygt 100kr är avgiften till SVT.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

YouTubes aggressiva skitannonser har gått för långt så kör uBlock där, för allt annat så är har jag en Pi-hole på nätverket som plockar i princip allt från webbsidor och mobilappar.

Enda jag betalar för att slippa reklam är Spotify.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Alla med inkomst i Sverige betalar för att slippa reklam. Lite drygt 100kr är avgiften till SVT.

Förr betalade man för kabel-tv och då fick man väl ändå reklam? Och inte lite reklam heller!

Visa signatur

Why would a dragon hoard gold? Because the dragon represents everything that you’re afraid of. What’s embedded in everything you’re afraid of? Absolutely everything that you need to find. Run from what you’re afraid of, run from exactly what you need to find. Dragons hoard gold because the thing you most need is always to be found where you least want to look. What happens if you go after the dragon? - Jordan Peterson

Permalänk
Medlem

Nej, finns nyttigare saker att spendera pengarna på, t ex kläder eller mat.

Permalänk
Medlem

Betalar en mindre avgift för att slippa reklam på ett enda ställe. Jag har så lite för mig på nätet att annonser inte är ett sådär jättestort problem, bara störande.
Jag använder t.ex svtplay för nyheter och där är ju reklamfritt, andra kanaler har jag inte.
Enda radiokanal jag lyssnar på är P4 i bilen, även det reklamfritt, och som backup när det är sport eller annat sånt trams har jag en usb-pinne med sisådär 700-800 mp3or på. Övriga radiokanaler lyssnar jag aldrig på.
Lyssnar inte på musik online, testade spotify för ett antal år sedan men det vara bara dynga.
Har en enda tidningsprenumeration och där funkar annonsblockerare, för jag anser inte att de både ska ta betalt OCH visa annonser, klagar de säger jag upp prenumerationen.
Resten av nätet täcks av reklamfilter där jag i några fall använder hosts-filen och pekar på icke-existerande ip 127.0.0.2 som komplement för att filtrera bort sopor, för då upptäcker inte de där siterna att nån blockerare körs och visar ingen fånig ruta om att stänga av det.

Permalänk
Medlem

Spotify och Youtube Premium + en drös med Android/iOS appar som erbjuder "one time no ads payments".

Man hade ju kunnat skippat spotify om det bara handlade om pris, men det handlar om hur mycket bättre Spotify fungerar för mig för att hitta musik, integrera med bilen, högtalarsystem etc än Youtube Music. Lite synd man betalar för delar man inte brukar på Youtube Premium men det är fortfarande helt klart den tjänsten jag brukar mest och som jag inte ser något alternativ till.

För appar som erbjuder engångsavgifter för att ta bort reklamen och det är appar jag avänder, tycker jag det är bra att sponsra de som fortfarande erbjuder engångsbetalning.

Permalänk
Medlem

Spotify och Youtube, precis som många andra här. Tyvärr får man ju dras men viss reklam ändå, men de blir ju åtminstone brukbara.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

Tidigare spotify men nu har jag ersatt det med youtube premium (dvs både för youtube music och video). Tycker det är en fantastisk tjänst. Använder tjänsten mycket och det finns väldigt många små, bra, och nischade kreatörer som jag avnjuter innehåll från.

Även netflix kan man väl säga att jag gör det. Där finns det väl billigare, reklamfinansierat, abbonemang numera.

Men både för youtube och netflix är reklamfritt bara en av anledningarna till att jag prenumererar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xSean145:

Betalar för Youtube premium men blir ändå tvingad att se på reklam i videon. 🤨

"Tvingad" är väl ändå att ta i lite? Du kan skippa dem genom att spola förbi. Eller använda Sponsorblock (som visserligen varit nere många timmar de sista två dagarna och knappt fungerat alls för mig).

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Medlem

Youtube, Spotify, Letterboxd, last.fm, vissa tidningar, m.fl. m.fl. m.fl.

Jag hatar verkligen annonsbaserad ekonomi, det är helt enkelt det absolut sämsta då all reklam ändå betalas av oss konsumenter ändå. Det är ju vi som betalar för varorna som sedan betalar för reklamen. Varför inte hoppa över det steget och slippa reklamen? Varför betala extra för att få reklam? Vilket i praktiken är det vi gör med reklam, det hade varit mycket billigare utan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av s3ns3n:

Förr betalade man för kabel-tv och då fick man väl ändå reklam? Och inte lite reklam heller!

Om man nu valde att ha kabel-TV. Det gick trots allt att välja bort.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Japp, Spotify och Youtube (ca 30kr/mån med ukrainskt konto).

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

I dagsläget enbart Spotify.

Kommer dock troligen börja med youtube premium när jag kommer igång med videoskapandet. Skulle kännas lite fel att köra med adblock samtidigt som jag hoppas kunna tjäna pengar själv på plattformen.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Spotify och premium på streaming film. Youtube kör jag "adblocker for youtube" fungerar utan problem.

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Nej, Adblock täcker det mesta. Använder annars väldigt få streamingtjänster och ingen med reklamalternativ.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

YouTube premium, Spotify, Soundcloud, Storytel Family & Amazon Prime är väl de stående...
sen blir det en månad Netflix, Gamepass Ultimate, Hbo MAX o.s.v då och då

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Medlem

Använder Brave browser för att slippa reklam på Youtube
Länk: https://brave.com

Visa signatur

🖥️ ᴀᴍᴅ ʀʏᴢᴇɴ 3600 | ᴍꜱɪ ʙ350ɪ | ɴᴠɪᴅɪᴀ ʀᴛx 3080 | ᴋɪɴɢꜱᴛᴏɴ 16ɢʙ | ᴄᴏʀꜱɪᴀʀ ᴍ2 512ɢʙ | ᴡᴅ2ᴛʙ | ᴡɪɴᴅᴏᴡꜱ 11 ᴘʀᴏ |
🖥️ ᴀᴏᴄ 32 2ᴋ 75ʜᴢ | ⌨️ | 🖱️ | 🎧 |
📱 ɢᴏᴏɢʟᴇ ᴘɪxᴇʟ | 🎮 ᴘᴄ-xʙᴏx 360 | 🕹️ ᴛʜʀᴜꜱᴛᴍᴀꜱᴛᴇʀ |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

Youtube och Spotify.

Youtube premium är nog den bästa prenumerationen i världen sett till vad man får. Så mycket kreativa små själar där ute som gör bättre material än de stora pampbolagen.

ifall youtube hade gett mig videoreklamfri (bryr mig inte om reklam på hemskärmen eller sidorna) för typ 5 eller max 10kr i månaden så hade jag övervägt det istället för gratis adblocker