Skapa VPN eller liknande för att kringgå Netflix kontofiffel?

Permalänk
Medlem

Skapa VPN eller liknande för att kringgå Netflix kontofiffel?

Jag har tänkt använda mina föräldrars Netflix och jag har kollat lite på vad vi vet om Netflix vapen i den här striden. Ett är att kolla så att man ansluter till "hemnätverket" med "jämna mellanrum" och det tänker jag att man kan lösa med en vpn eller liknande. Jag har för mig att det finns en färdig vpn-inställning i den router som Telia använder (vi har samma router och 500/500mbit hastighet så det finns ingen flaskhals att tala om) vi har under 5ms mellan oss och ingen av oss spelar längre onlinespel som är beroende av låg ping. Jag skulle i teorin bara kunna ansluta min Nvidia shield till denna vpn och hålla resten av mitt nätverk utanför denna.

Är det en tänkbar lösning?

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk
Medlem

@mezzo_:
Lättast är att casta från mobilen till en vanlig ChromeCast utan TV-funktion. Funkar felfritt för oss!

Permalänk
Skrivet av mezzo_:

Jag har tänkt använda mina föräldrars Netflix och jag har kollat lite på vad vi vet om Netflix vapen i den här striden. Ett är att kolla så att man ansluter till "hemnätverket" med "jämna mellanrum" och det tänker jag att man kan lösa med en vpn eller liknande. Jag har för mig att det finns en färdig vpn-inställning i den router som Telia använder (vi har samma router och 500/500mbit hastighet så det finns ingen flaskhals att tala om) vi har under 5ms mellan oss och ingen av oss spelar längre onlinespel som är beroende av låg ping. Jag skulle i teorin bara kunna ansluta min Nvidia shield till denna vpn och hålla resten av mitt nätverk utanför denna.

Är det en tänkbar lösning?

Det borde funka bra. Här är liknande lösning:
https://www.youtube.com/watch?v=9CunwUs08og&t=616s&pp=ygUPbmV...

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Det blir inga kontoproblem. VPN är normalt att använda både privat och i arbete. Däremot kan Netflix spärra vissa VPN så att du inte kan kolla ändå, men sätter du upp en egen så blir inte det heller några problem.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

@mezzo_:
Lättast är att casta från mobilen till en vanlig ChromeCast utan TV-funktion. Funkar felfritt för oss!

Jag har inte riktigt den möjligheten, jag vill kunna använda min nvidia shield så jag kan få ut alla codecs (4K, Dolby Vision, HDR10 etc etc). Att chromecasta från surfplatta ger inte nå vidare kvalitet i sammanhanget.

Så frågan är om det är möjligt att spoofa att man är ansluten till mina föräldrars wifi (jag behöver inte vara ansluten 24/7, bara checka in då och då så att Netflix tror att jag är hemma någon gång I månaden och hälsar på.

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Det blir inga kontoproblem. VPN är normalt att använda både privat och i arbete. Däremot kan Netflix spärra vissa VPN så att du inte kan kolla ändå, men sätter du upp en egen så blir inte det heller några problem.

Vår router som följer med Telia har någon slags VPN som man kan sätta upp och som borde vara kompatibel med en vpn-klient som körs på samma slags router.

Jag är alltså inte ute efter en VPN som man ser på dem just nu. Utan ett virtuellt privat nätverk där jag ansluter till mina föräldrars hemnätverk bara för att skapa illusionen att jag är ansluten till samma nätverk som dem.

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk
Medlem

Finns en VPN tab på min Telia F@st router men det går inte att visa den.
Så fort man klickar på den så hoppar den tillbaka till Basic tabben.

Visa signatur

Klient: AMD 7 5800X | ASUS X570-F | 32GB 3200MHz | Corsair RM850 | Gigabyte 3070 | Phanteks P500A | Samsung 980 PRO
HTPC: Intel I7 4770T | 16 GB 1600 | FC8 EVO | Gigabyte GA-H87N-WIFI | Samsung 840 250GB
Server: Intel XEON E5620 x 2| ASUS Z8PE-D18 | 96GB 1333MHz | Corsair AX 1200W | HAF 932 | WD Black 2TB
Nätverk: Telia F@st| Unifi AC Lite/Pro/LR/Nano/Mesh/U6-LR/U6+/U6-Lite | Nighthawk M1 | pfSense | TP-Link TL-WPA8630KIT | Ubiquiti NanoStation M5 | UniFi Switch 8-150W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mezzo_:

Jag har tänkt använda mina föräldrars Netflix och jag har kollat lite på vad vi vet om Netflix vapen i den här striden. Ett är att kolla så att man ansluter till "hemnätverket" med "jämna mellanrum" och det tänker jag att man kan lösa med en vpn eller liknande. Jag har för mig att det finns en färdig vpn-inställning i den router som Telia använder (vi har samma router och 500/500mbit hastighet så det finns ingen flaskhals att tala om) vi har under 5ms mellan oss och ingen av oss spelar längre onlinespel som är beroende av låg ping. Jag skulle i teorin bara kunna ansluta min Nvidia shield till denna vpn och hålla resten av mitt nätverk utanför denna.

Är det en tänkbar lösning?

Jag känner inte till om vpn skulle funka på era telia routers men om ni köper nått nytt som kan vpn så ser jag inger problem med detta. Eller köra nått annat som kan vpn, typ en pi.

Om du har en shield så kan du nog köra vpn klient direkt på den tom

Permalänk
Medlem

Skaffa routers så du kan sätta upp en VPN till dina föräldrar, och tvinga Shielden att "gå ut" den vägen.