Roborock lanserar nya flaggskepp med hjälpande arm och extra allt

Permalänk

Häftig teknik och så. Men sedan är det ju bara en smart dammsugare. Priserna börjar bli löjliga

Visa signatur

Asus B550 F Gaming, AMD Ryzen 7 5800X3D, Radeon RX 7900 XT (Saphire Nitro+)
32 GB Corsair Vengeance RGB RT @3600 Mhz (cl 18), 2 TB Samsung 980 Pro + 2 TB Samsung 860 Evo.
Skärm: Asus ROG XG27WQ (1440p @165hz)
Övrigt: Nintendo Switch och Xbox series S

Permalänk
Medlem

Varit inne på att skaffa en robotdamsugare väldigt länge nu men aldrig tagit mig tiden att forska eller haft pengarna till en sån här dyr bekvämlighet.
Men nu när man har 2 små barn och 3 små hundar så blir det mer lockande att skaffa en och låta den underhålls städa.
Sen om detta är rätt dammsugare för mig? Det vet jag inte, "fräckt" med hund selfies men behöver inte det samt moppningen är nog onödig för oss också. Denna video kändes som TV shop för mig

Permalänk
Medlem

Kör en S6a i vardagsrummet och en QRevo med 2 mekaniska moppar som roterar, med självtvätt och självtork, och självtömning. 8K på black friday. Bästa köpet ever.

Ha så kul med era traditionella dammsugare, oväsen och långa elsaddar med trött "vinda"

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av mihon:

Varit inne på att skaffa en robotdamsugare väldigt länge nu men aldrig tagit mig tiden att forska eller haft pengarna till en sån här dyr bekvämlighet.
Men nu när man har 2 små barn och 3 små hundar så blir det mer lockande att skaffa en och låta den underhålls städa.
Sen om detta är rätt dammsugare för mig? Det vet jag inte, "fräckt" med hund selfies men behöver inte det samt moppningen är nog onödig för oss också. Denna video kändes som TV shop för mig

Tänkte med så, alltså inte moppa...
Men damsugaren har varit grym sedan jag köpte min iaf för typ 2 år sedan..

Men nu vill tom frugan byta mot en som kan moppa också, mest för att underhålla allt.

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk
Medlem

Fungerar den offline out-of-the-box?

Permalänk
Medlem

Min S8 drar på sig ordentligt med smuts med moppfunktionen är en gimmick, Q Revo modellen skulle jag ha kört på då den är komplett känner jag.

Sedan säger inte sugförmågan mycket med en dammsugare när det kommer till vanlig parkettgolv utan där spelar luftflödet roll. Bra är det dock i samband med att den kör på mattor.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Ryssfemma:

Min S8 drar på sig ordentligt med smuts med moppfunktionen är en gimmick, Q Revo modellen skulle jag ha kört på då den är komplett känner jag.

Sedan säger inte sugförmågan mycket med en dammsugare när det kommer till vanlig parkettgolv utan där spelar luftflödet roll. Bra är det dock i samband med att den kör på mattor.

Jag använder S7 och tycker moppen fungerar alldeles utmärkt, åtminstone för mig som bor i lägenhet. Kanske inte räcker för riktigt smutsiga golv men det blir tillräckligt rent vid vanlig underhållsstädning.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av enterthewoid:

Fungerar den offline out-of-the-box?

Borde den göra (det har de äldre iallafall gjort) men du missar mycket av funktionerna med en robotdammsugare i så fall

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

En sak som stör mig dock med alla (i princip) tillverkare och modeller är att ingen anammat D-formen som Neato hade. Den skittillverkaren verkar ju dock ha kastat in handduken, päronen hade 2st och det uppstod alltid konstiga fel efter ett tag av användning.
Den enda tillverkare jag sett som inte kör med rund standard design är Electrolux, deras modeller verkar ju dock inte ha fått så bra omdömen om man kollar på användar rewievs.
Det gör ju att oavsett hur bra den är i övrigt så blir det ju alltid kvar lite i hörnen.
Finns det nån tillverkare där ute som kör med D-shapen?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

En sak som stör mig dock med alla (i princip) tillverkare och modeller är att ingen anammat D-formen som Neato hade. Den skittillverkaren verkar ju dock ha kastat in handduken, päronen hade 2st och det uppstod alltid konstiga fel efter ett tag av användning.
Den enda tillverkare jag sett som inte kör med rund standard design är Electrolux, deras modeller verkar ju dock inte ha fått så bra omdömen om man kollar på användar rewievs.
Det gör ju att oavsett hur bra den är i övrigt så blir det ju alltid kvar lite i hörnen.
Finns det nån tillverkare där ute som kör med D-shapen?

Kan det vara så att Neato hade någon patent på D-shape?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av omdull:

berätta gärna skillnaderna. Har en S5max som jag egentligen inte upplever några större bekymmer med

Sugkraften, får upp betydligt mer skräp/smuts.
Sen hur den upptäcker kablar/kattleksaker/skor etc, det är guldvärt. Min gamla var man tvungen att plocka upp kattleksakerna etc ifrån golvet, annars var det en stor chans att den trasslade in sig i några föremål, och slutade att städa : )

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Kan det vara så att Neato hade någon patent på D-shape?

Möjligt, om dom sen licensierade ut den till då Electrolux? Som är den enda tillverkaren jag sett med samma form.
Neato var grym i hörnen (D6 Connected och D4 tror jag det var dom hade), dock ständiga problem med att den förvirrade sig och inte hittade tillbaka till stationen.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av jnsson:

Kan det vara så att Neato hade någon patent på D-shape?

Jag tror det handlar om att navigeringen underlättas av den runda formen och att det minskar risken för att den fastnar i trånga utrymmen.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av jnsson:

Kan det vara så att Neato hade någon patent på D-shape?

Exempelvis den nu gamla Roomba S9+ hade en liknande form så jag tror inte att det handlade om något patent.
Eufy X9 Pro har väl lite liknande form dock, och det finns fler åtminstone historiska exempel.

Tror som ovan mer att det handlar om att det är svårt att få att fungera riktigt bra i praktiken med manövreringen.
Edit: Kom på vilken det var, nya Ecovacs X2 Omni har också lite dylik form, lite mer kvadratisk kanske.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Exempelvis den nu gamla Roomba S9+ hade en liknande form så jag tror inte att det handlade om något patent.
Eufy X9 Pro har väl lite liknande form dock, och det finns fler åtminstone historiska exempel.

https://i.gzn.jp/img/2023/06/22/anker-eufy-clean-x9-pro-photo/20.jpg

Tror som ovan mer att det handlar om att det är svårt att få att fungera riktigt bra i praktiken med manövreringen.
Tror jag sett någon till mer med lite annorlunda design nyligen, men kommer inte på vad den hette, kanske återkommer.

Bara den där formen är ju bättre än en rund, då dom runda förlitar sig på starka sidoborstar som skickar upp dammet från hörnen.
Skulle vara intressant och se om inte fler tillverkare tar till D-formen.
Kan också vara så som @Dimestam säger att det har å göra med navigeringen

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X