Ny AI-skärm kan hitta fiender i League of Legends

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Vanguard startas ju vid boot i kernel innan drivers. Blir svårt att spoofa hårdvara för de flesta. Klart det går men majoriteten kommer inte kunna göra det.
Virtuella maskiner är ju också kört iom vanguard.

Det räcker ju att skärmen utger sig för att vara en annan modell för att komma runt det.

Permalänk
Medlem

Som åldrande boomer skulle jag väldigt gärna vilja ha en skärm som kan visa en röd outline kring fiender i FPS spel.
I BF2 t.ex. kunde jag knappt spela utan Thermal optics.

Fusk? Ja.

Permalänk
Livsnjutare 😎

… fusk ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Det går säkert att gå längre och aktivt försöka lura anticheat-system i spel. Frågan är väl hur långt väletablerade hårdvaruföretag som riktar produktsegment mot spelbranchen samtidigt vill ta en fight för mer fuskande i spel.
Utöver sämre rykte så riskerar de ju faktiskt att skada den branch de tjänar pengar på om de lyckas.

Att någon tar den fighten - sure. Men är det MSI som tar den? Jag är tveksam och tror nog hellre de lägger ner en skämfunktion än att göra spelbranchen till fienden.

Håller med, man får ju hoppas/anta MSI är seriösa. Men företag har ju gjort dummare saker, för att inte tala om moddare som ger sig på displaymjukvaran. Jag skulle gissa på att säkerheten i den inte är perfekt, för vem skulle "attackera" en skärm?

Gud vad trökigt, och det kommer ju knappast bli bättre inom multiplayerspel framöver heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Min ena skärm, en MSI MAG274R har inbyggt i mjukvaran så det går att få ett "sikte" på skärmen i alla spel.
Bara det bör kunna räknas som fusk. Det är tex en del vapen i Destiny 2 som inte har sikte synligt om en inte ja.. siktar. Ni fattar.
Det ger en klar fördel i pvp om det används.

Man har använt spritpenna att måla crosshair sen urminnes tider

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ang3r:

Jag har använt spritpenna att måla crosshair sen urminnes tider

Jag rättade dig. Varsågod. 😎

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk

Enligt mig är detta klassat som fusk genom att använda funktionen.

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk
Medlem

Jag hoppas på att Steam, Microsoft och andra spelplattformar kommer att känna av denna skärm i input och sedan Banna användarens samtliga konton.

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem

Tycker detta känns helt fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Playboy_1338:

Jag hoppas på att Steam, Microsoft och andra spelplattformar kommer att känna av denna skärm i input och sedan Banna användarens samtliga konton.

Så om du får den här skärmen som present utan att veta om funktionen så skall du kunna bli av med spel som kanske kostat 50000:-?
Även alla singleplayer spel?
Knappast ett alternativ som du kanske kan se.

Det är nog bättre att inse att alla lite större multiplayer spel har en väldans massa fuskare.
Och ju större belöningar eller värre grind dom har ju mer lockande blir det att fuska.
När det finns hundratusentals, kanske miljoner runt om i världen som försörjer sig på att nöta/botta spel och sälja accs/ingame prylar etc. så ser man ju snabbt att det är en kamp som spelstudios inte kan eller vill vinna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwertylol1:

En skärm med inbyggt fusk? Hoppas de inte gör skärmar till CS2, för det behövs inte fler fuskare där.

hjälpmedel* Ai:n ser bara vad en spelare skulle kunna se. Dvs inget "se igen väggar" utan bara bättre spelare. Spelar ingen större roll för dig om du spelar emot det eller en som är bättre på spelet själv

Skrivet av Hasseman84:

Enligt mig är detta klassat som fusk genom att använda funktionen.

Vore det också fusk att ha en person intill sig medans man spelar som ger callouts?

Skrivet av Svensktiger:

Så om du får den här skärmen som present utan att veta om funktionen så skall du kunna bli av med spel som kanske kostat 50000:-?
Även alla singleplayer spel?
Knappast ett alternativ som du kanske kan se.

Det är nog bättre att inse att alla lite större multiplayer spel har en väldans massa fuskare.
Och ju större belöningar eller värre grind dom har ju mer lockande blir det att fuska.
När det finns hundratusentals, kanske miljoner runt om i världen som försörjer sig på att nöta/botta spel och sälja accs/ingame prylar etc. så ser man ju snabbt att det är en kamp som spelstudios inte kan eller vill vinna.

nja de menade nog bli bannad från att spela online. och man äger inte spelen
Skulle klart kunna vara alternativ att ha anti-cheat som inte låter en spela multiplayer med det. Du vet lika väl hur ologisk ditt exempel är och det har många lösningar.

Jag är mer förvånad över att vi inte sett AI med deeplearning spela counter-strike helt själv utan "fusk".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Så om du får den här skärmen som present utan att veta om funktionen så skall du kunna bli av med spel som kanske kostat 50000:-?
Även alla singleplayer spel?
Knappast ett alternativ som du kanske kan se.

Det är nog bättre att inse att alla lite större multiplayer spel har en väldans massa fuskare.
Och ju större belöningar eller värre grind dom har ju mer lockande blir det att fuska.
När det finns hundratusentals, kanske miljoner runt om i världen som försörjer sig på att nöta/botta spel och sälja accs/ingame prylar etc. så ser man ju snabbt att det är en kamp som spelstudios inte kan eller vill vinna.

Funktionen i skärmen kommer ju inte bara vipps sådär, utan det är ju en ai mjukvara som du måste installera och aktivera. Detta händer ju inte bara utan en användares vetskap?
Vill folk inte grinda, så kan de oftast köpa sina genvägar. Men att fuska i spel och förstöra för alla andra är alltid oacceptabelt.

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem

Nice, vem orkar ha koll på 25 samtidiga saker i ett rörigt Ul liksom. Makromjukvara härnäst!

Visa signatur

i7-3930K @stock | Fortfarande tillräcklig, slänger ut Windows nästa år

Permalänk
Medlem

Tror båda mina Asus-skärmar har inbyggda hårkors Har faktiskt kommit till nytta, när ARMA3's GUI ballat ur har jag kunnat fortsätta spela dugligt utan att hoppa ur spelet Rent tekniskt tror jag det kan underlätta vid noscope'ande med Spelar dock sällan sånna spel. Och orka gå in i GUI'n för det...

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Hedersmedlem

Enda rätta är att Riot Games vägrar starta League of Legends on man har en sån här skärm ansluten. Fusk i multiplayerspel går fetbort.