Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

Die Hart (Amazon Prime)
5/10

Kevin Hart spelar en alternativ version av sig själv som tröttnat på att vara "the funny sidekick" och nu vill vara huvudskådisen i en action-film och tas som allvarlig action-hjälte. Detta görs med hjälp av en "action-hero bootcamp" där John Travolta gör en medioker insats som "coach". Över lag ännu en Hart film med lite lägre budget och mediokert "script" där kemin inte hittar rätt, antar att The Rock har blivit för dyr. Inte ens Nathalie Emmanuel lyckas rädda denna från att bli mer än "Meh", hade de haft någon som passat in bättre än Travolta kanske betyget hade höjts en poäng, men som helhet känns detta mer som en "Kevin Hart wish-kopia".

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Rebel Moon - 2023
Den har ju blivit totalsågad så mina förväntningar var väldigt låga, men trots det så var den inte SÅ illa. Alltså den var ju garanterat inte bra, men den höll ju typ samma standard som vilken annan action-film idag. O ska man jämföra med det uppenbara, alltså Star Wars (den skrev som en SW-film från början), så var den ju lätt bättre än både The Last Jedi o Rise of Skywalker tillsammans. Fast det säger ju såklart inte så mycket då.
Men ja vet inte vad jag egentligen ska säga, det är Zack Snyder, alltså massa slowmo o lens flares med nån halvt ointressant story med en del billiga lösning. Kändes väl till större delen som det var massa side quests när hon där där tjejen i huvudrollen skulle leta efter ett halv dussin coola actionhjältar som tillsammans på nåt sätt ska slåss mot nåt skitstort rymdskepp o dom JÄTTEONDA nazisterna som bor däri. Finns nog inte så mycket mer att säga då den var rätt random.
5.5/10

Såg den också häromdagen och känner ungefär likadant. Den var inte bra men inte heller jättedålig. Det märks tydligt att det från början var en SW-historia som man sedan tvingats skriva om. Att man sedan plockat lite både här och där och satt ihop till något halvdant gör bara att det känns som en hög plockepin. Spindelkvinnan t.ex. kändes som en korsning av Honmonstret från Lord of the rings och Borgdrottningen från Star Trek.

I ärlighetens namn tror jag de haft alldeles för bråttom när de skrev om manus och arrangerade storyn, som för övrigt känns en aning tunn för en film på dryga två timmar. De skulle lagt några månader till på att fila på storyn. Sedan måste jag säga att skådespeleriet inte riktigt håller måttet och regin var tveksam.

Jag vill nog inte ge dem mer än en femma i betyg, med ett litet minus bakom.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Såg den också häromdagen och känner ungefär likadant. Den var inte bra men inte heller jättedålig. Det märks tydligt att det från början var en SW-historia som man sedan tvingats skriva om. Att man sedan plockat lite både här och där och satt ihop till något halvdant gör bara att det känns som en hög plockepin. Spindelkvinnan t.ex. kändes som en korsning av Honmonstret från Lord of the rings och Borgdrottningen från Star Trek.

I ärlighetens namn tror jag de haft alldeles för bråttom när de skrev om manus och arrangerade storyn, som för övrigt känns en aning tunn för en film på dryga två timmar. De skulle lagt några månader till på att fila på storyn. Sedan måste jag säga att skådespeleriet inte riktigt håller måttet och regin var tveksam.

Jag vill nog inte ge dem mer än en femma i betyg, med ett litet minus bakom.

Hah ja den där spindelkvinnan var så random. Dom flög till nån planet för att hitta asiatbruden med en väldigt hög hatt som precis då ska gå in i en gränd där det är massvis med kablar som en humanspider bor i som precis ska kanske äta upp ett barn men som asiatbruden ska rädda i slowmotion. Hela scenariot är rätt märkligt o framkrystat. Men det är som med mycket Zack Snyder att det viktigaste är att det ska se ASBALLT ut, inte att det nödvändigtvis ska vara logiskt. Hela filmen är ju baserad på det o det gör att så gott som all spänning försvinner.
Men ja, jag tycker det är standard med det mesta nuförtiden, det behövs några månader till på att fila på storyn.

Permalänk
Medlem

Kände för en "feelgood" film.
Så det fick bli Marvellous igen.

Finns det nåt som Toby Jones inte klarar i skådespelarväg?

Permalänk

Jag såg orginal Robocop igår. Ett mästerverk!

Permalänk
Medlem

Dream Scenario

Kul premiss! Nicolas Cage spelar en man som plötsligt börjar dyka upp i folks drömmar. Det ger honom både möjligheter och problem. Spårar lite mot slutet, men ändå sevärd.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One (2023)
7/10

Trots att jag känner mig "mätt" på den här typen av filmer, och kanske denna serie av filmer, så håller den hög kvalité och landar ändå på en stark 7:a. Välgjord, bra stunts och en story som faktiskt känns ganska aktuell. Gällande denna typ av filmer så tror jag inte man kan få något bättre, Tom Cruise har toppen i ett ganska fast grepp och det är väl bara James Bond som har kunnat utmana till och från. Och trots att den klockar in på en bit över 2.5 timmar kändes den faktiskt aldrig riktigt för lång, om del två blir lika lång är det nästan en mini-serie på 6 avsnitt, kanske därför man faktiskt lyckats storymässigt och få allt sammanhang (?)

Är man ute efter just denna typ av film och inte känner sig "mätt" skulle betyget absolut bli högre, inte en enda gången kände jag behovet av att låta handen söka sig efter telefonen t ex, vilket idag nästan borde ses som ett betyg om filmen är lyckad eller inte.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Sista föreställningen.

Fantastisk, t.o.m. musiken är helt äkta.
Strömmar ut ur prylar/handlingen i filmen.
Ingen pålagd hissmusik för barnen.
Sista äkta generationsskifte/växa upp rullen för vuxna som byggt samhället.
Nästa växa upp/bli vuxen är ju "Sista natten med gänget" men då har barnen fått ta över så där finns noll grund och svärta.

Väntar på "The Last Picture Show" i fransk blå-rulle som ska komma mellan 5-10 jan 2024.

Om väntan blir för svår har jag oxå "Apkalops nu" F.C., orginal och redux i den lite ovanliga utgåvan Apocalypse Now (Collector's Edition) 6 disc (ej svensk text) (4K Ultra HD + Blu-ray).
Mvh.

Permalänk
Medlem

Strays. 8/10

Utmärkt bekräftar alla mina fördomar gällande hundar. Stämmer utmärkt att vi använder hundars avföring för att göra choklad.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Resident Evil hexalogin

Resident Evil 2002 Håller hög klass, bra handling och flamsar inte för mycket.
Resident Evil - Apocalypse 2004 Följer storyn bra och håller också en relativt hög nivå. Finns en del små cringe moments. Överlag dock helt ok.
Resident Evil - Extinction 2007 Här märker man att det börjar spåra lite med vad man egentligen vill få ut av filmerna. Många onödiga och totalt urusla scener. Dock vägs den upp av de få positiva i filmen från usel.
Resident Evil - Afterlife 2010 Denna och nästa del i serien känns mest som total utfyllnad där man satsar allt på säkra kort. Massiv action och basicly nära noll handling, det lilla som finns tillför inte mycket. Dom absolut 2 sämsta filmerna i serien.
Resident Evil - Retribution 2012 Som sagt ⤴️
Resident Evil - The Final Chapter 2016 Sista delen håller faktiskt avsevärt hög klass, bara sett den en gång innan för en del år sen och kom inte ihåg alltför mycket. Men vart positivt överraskad av en stark avslutning.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Dumb Money: 7/10
Filmatisering av The Antisocial Network, vilket skildrar berättelsen om Gamestop-aktien som sköt i höjden under pandemin. Riktigt underhållande berättelse med bra skådisar. Paul Dano var grym som Keith Gill, aka DeepFuckingValue.

Permalänk
Medlem

Dagispolisen
Den med Arnold

Höll sig faktiskt helt okej, men såklart lite överdrivna effekter stundtals

6/10

Permalänk
Medlem

Rebel Moon part 1

Vet inte, kändes som en Netflix version av Star Wars hela konceptet...

4/10

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem

Såg ett sista race. Den var gansla kul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasagno:

Såg ett sista race. Den var gansla kul.

Totalsågad av pressen. Har svårt se hur Hellenius ska kunna skriva något bra men man lär ju inte va överhypad om man skulle få för sig att se den iaf lol

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Sagan om ringen: 9,5/10
Sagan om de två tornen 8,5 (höjs enormt av Helms Deep)
Sagan om konungensåterkomst 9/10

Inte sett på iallafall 10 år och då höll jag 3an högst men nu tycker jag bättre om den första. Blev lite deppig efter sista filmen. Vi kommer aldrig få se ett sånt här epos igen, särskilt inte om man ser vad stora delar av branschen har levererat på sistone.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KurtEgon:

Sagan om ringen: 9,5/10
Sagan om de två tornen 8,5 (höjs enormt av Helms Deep)
Sagan om konungensåterkomst 9/10

Inte sett på iallafall 10 år och då höll jag 3an högst men nu tycker jag bättre om den första. Blev lite deppig efter sista filmen. Vi kommer aldrig få se ett sånt här epos igen, särskilt inte om man ser vad stora delar av branschen har levererat på sistone.

Fan, kanske skulle ta ett maraton i helgen

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av KurtEgon:

Sagan om ringen: 9,5/10
Sagan om de två tornen 8,5 (höjs enormt av Helms Deep)
Sagan om konungensåterkomst 9/10

Inte sett på iallafall 10 år och då höll jag 3an högst men nu tycker jag bättre om den första. Blev lite deppig efter sista filmen. Vi kommer aldrig få se ett sånt här epos igen, särskilt inte om man ser vad stora delar av branschen har levererat på sistone.

Såg alla på bio,det va tider det samt Gladiator .
Öppningsscenen gav gåshud kommer jag ihåg🙂

Permalänk
Medlem

Rebel moon - Ja, det var en film. 5/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

Såg alla på bio,det va tider det samt Gladiator .
Öppningsscenen gav gåshud kommer jag ihåg🙂

Gladiator är verkligen en film jag skulle vilja se på bio, alternativt i en egen hembio

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

The Imitation Game, ett guldkorn.

SVT PLAY

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

Såg alla på bio,det va tider det samt Gladiator .
Öppningsscenen gav gåshud kommer jag ihåg🙂

Fy fan vad avundsjuk jag är. Jag är bara några år för ung för att få ha sett dom på bio. Satt och funderade på att dom borde ha gjort en nyvisning för 20-årsjubileumet förra året men det kanske dom gjorde i större städer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Fan, kanske skulle ta ett maraton i helgen

Eftersom jag var själv med dottern hela helgen såg jag dom som en serie med avsnitt på ca 1h. Första filmen såg nästan hela i en sittning dock.

Skrivet av Hondaxl:

Såg alla på bio,det va tider det samt Gladiator .
Öppningsscenen gav gåshud kommer jag ihåg🙂

Fy fan vad avundsjuk jag är. Jag är bara några år för ung för att få ha sett dom på bio. Satt och funderade på att dom borde ha gjort en nyvisning för 20-årsjubileumet förra året men det kanske dom gjorde i större städer.

Permalänk
Medlem

Våga vägra PAUS-knappen!

Cobain: Montage of Heck

Fängslande story om Kurt Cobain och hans uppväxt, Nirvana och människorna omkring honom. Fotot och stilen är en blandning av hemvideos, konsertfilm, intervjuer och intressanta och coola animationer av olika slag. Ljudet innehåller allt mellan stillhet och såklart den industriella och metalliska punkrock som är Nirvana.

Något som jag tror förhöjde upplevelsen var att jag inte kunde pausa då jag såg den från SVT på min mammas TV. Det var många snabba klipp och jag ville inte missa något! Jag satt som klistrad vid TV:n. Det fick mig att fundera över om inte ett förbud mot paus-knappen vore ett experiment för 2024!

Betyg: 8.5/10

Permalänk
Medlem

Role Play, med Kelly Cuoco lr vad hon heter, från Big bang theory.
Action, komedi, romantik ... det blev lite för mycket blandning och för många klichéer när hon ska spela husfru/hemlig lönnmördare som vill sluta.
4/10

Permalänk
Medlem
Skrivet av KurtEgon:

Sagan om ringen: 9,5/10
Sagan om de två tornen 8,5 (höjs enormt av Helms Deep)
Sagan om konungensåterkomst 9/10

Inte sett på iallafall 10 år och då höll jag 3an högst men nu tycker jag bättre om den första. Blev lite deppig efter sista filmen. Vi kommer aldrig få se ett sånt här epos igen, särskilt inte om man ser vad stora delar av branschen har levererat på sistone.

Såg om dom (på blu-ray) för bara några månader sen, men såg inte alla i ett svep då det blir lite väl långt (nästan 12 timmar för extended versionerna). Som helhet (alla filmerna ihop) är dom riktigt bra tycker jag. Lite synd att Hobbit filmerna inte riktigt når upp till samma nivå, men dom är ju absolut inte dåliga.

Skrivet av RVX:

Fan, kanske skulle ta ett maraton i helgen

Ja, det kan man kalla maraton, speciellt om man ser extended versionerna (bästa versionerna enligt mitt tycke), som blir nästan 12 timmar ihop. Sen är det bara att bränna av Hobbit filmerna (extended) så har man att göra ett tag.

Permalänk

Fick bli början på ett Sagan om ringen/hobbit marathon idag. Första Hobbit filmen idag och försätta med resten av filmerna under helgen.

Visa signatur

Mobo: Asus ROG Strix B350-F Gaming CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D GPU: XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 Kylare: Thermalright Peerless Assassin Ram: Kingston fury renegade 3600 MHZ 32GB Lagring: CORSAIR MP600 CORE 1 TB M2 NVME SSD, Samsung 870 evo 1TB ssd och en 2 TB mekaniskdisk

Permalänk
Medlem

Personal Shopper
https://www.imdb.com/title/tt4714782/

Bland det mest långtråkiga jag någonsin har sett. Helt otroligt långsam film där i princip ingenting händer under hela filmens gång.
Undvik...

Permalänk

The Batman, otroligt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Såg om dom (på blu-ray) för bara några månader sen, men såg inte alla i ett svep då det blir lite väl långt (nästan 12 timmar för extended versionerna). Som helhet (alla filmerna ihop) är dom riktigt bra tycker jag. Lite synd att Hobbit filmerna inte riktigt når upp till samma nivå, men dom är ju absolut inte dåliga.
Ja, det kan man kalla maraton, speciellt om man ser extended versionerna (bästa versionerna enligt mitt tycke), som blir nästan 12 timmar ihop. Sen är det bara att bränna av Hobbit filmerna (extended) så har man att göra ett tag.

Problemet är bara att hobbit inte håller ens i närheten av samma klass som dessa.
Så önskan att se om dom är inte lika stark.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X