Vad spelar du för tillfället?

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Till slut blev det dags att spela Baldur's Gate III.
Valde att vänta till jag var klar med andra spel för att kunna ge det fokuset jag ville.
Är typ 26 timmar in och nu har det börjat klicka med det mesta. Jag ska villigt erkänna att det inte var kärlek vid första ögonkastet. Första timmarna var rätt träiga och inte jätteroliga men det var något som fick mig allt vilja fortsätta. Nu är jag helt betuttad i spelmekanik, berättelse och karaktärer. Riktigt kanonspel än så länge.

Permalänk

drog igång en hel del nu som ska täcka vinterns mörka månader:

gas station simulator
pumping simulator 2
no place like home
big ambitions
house flipper 2
foundation
gym simulator(väntar på updates så man kan bygga vidare)
alaskan trucker simulator
infection free zone(krävs uppdateringar för att jag ska kunna fortsätta, efter ett tags spelande så dyker en ruta upp som säger att jag träffade på en bugg och att spelet inte kan fortsätta)
sen har jag installerat assassins creed odyssey som jag brukar spela när det är kallt och vinter, men får se om jag börjar spela det, om tiden räcker till.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Hogwarts
God of War
PUBG

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G

Permalänk
Medlem

Seven Enhanced Edition.

Permalänk
Medlem

Heartstone,pubg för tillfället.

Permalänk
Medlem

Snart två veckor utan spel...

Motivera mig!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

BG3. Började spela om när jag uppgraderade till bättre CPU så ACT3 flyter fint. Var inte roligt innan när det stuttrade.
Fantastiskt spel!

Permalänk
Medlem

Forza Horizon 5, fick nya ratten alldeles nyss. Vilket lyft!

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem

Dragon's Dogma: Dark Arisen.

Permalänk
Medlem

Alan wake har glömt hur bra spelet åldrats ändå efter alla år. Rätt snygga effekter som står sig än idag.

Permalänk
Medlem

Battlefield 2042, Battlefield V och Diablo 4

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem

Deep Rock Galactic
EvE Online
Postal Brain Damaged

Visa signatur

Intel® Core™ i5-12600K | Noctua NH-U14S | Corsair 32GB DDR5 5600MHz CL36 | MSI Z690 Pro | Gigabyte RTX 4070 Super Aorus Master | Adata XPG Gamix S50 Lite | Fractal Design Define R7 White | 5 x Noctua NF-A14 PWM | Corsair RM750x | Dell S3222dgm | Win 11 |

Permalänk
Medlem

Har både Cyberpunk 2077 med expansionen och Baldurs Gate 3 att spela men hinner aldrig riktigt sätta mig ned och fokusera. Så det återkommande spelet som körs mest blir istället Domekeeper och prestige leaderboarden. Ett bra run tar ca en timme. Riktigt najs när man har barn och annat och inte kan spela en hel kväll.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Medlem

Betar för stunden av backloggen och fokuserar på lite kortare spel. Just nu The Final Station. Har även Coffe Talk i viloläge på SD men frågan är om det är ett spel jag kommer spela klart, inte direkt ett roligt spel eller något som tilltalar mig speciellt mycket. Men ganska mysigt och för ovanlighets skull rätt tilltalande pixel art.

Har klarat av ett par spel senaste veckan, dessa räknas förstås inte här, och de spel jag har igång i övrigt har jag nog inte startat på en vecka så räknar inte med dessa. Blandannat Cyberpunk 2077 men kommer inte riktigt till ro när jag sätter mig för att spela.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

COD och lite SWTOR men vill inte månads betala så det blir bara att springa runt lite

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Betar för stunden av backloggen och fokuserar på lite kortare spel. Just nu The Final Station. Har även Coffe Talk i viloläge på SD men frågan är om det är ett spel jag kommer spela klart, inte direkt ett roligt spel eller något som tilltalar mig speciellt mycket. Men ganska mysigt och för ovanlighets skull rätt tilltalande pixel art.

Har klarat av ett par spel senaste veckan, dessa räknas förstås inte här, och de spel jag har igång i övrigt har jag nog inte startat på en vecka så räknar inte med dessa. Blandannat Cyberpunk 2077 men kommer inte riktigt till ro när jag sätter mig för att spela.

Snabba puckar, blev klar med The Final Station igår (kort spel, men rätt bra faktiskt). Höll på att bli spoilad på A Space for the Unbound så började med den ikväll. Har även plockat upp Warhammer 40K: Boltgun igen.

T för taunts. Love it!

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Har börjat med baldurs gate 3 nu och jävlar vilket grymt spel,känner inte ens för att klicka förbi allt pratande 🙂.
Är nog det bästa spel jag spelat någonsin tror jag.
Gillade man Dragon age origins så kommer man älska detta.

Permalänk
Medlem

Dishonored 2

Permalänk
Medlem

Guild wars 2 (har börja lite igen, efter "utbränning")
New World
Hogwarts legacy
star wars Fallen order (tänkte spela detta innan jedi survivor, vet dock inte om man behöver det). Spelet har dock inte riktigt fasnat för mig än.
Diablo 4. (har kommit till en lite vägg gällande spelet, är inte äns max lvl, har inget tydligt mål förutom max lvl, har trönat lite efter jag klarade storyn, hade tänkt och testa lite igen snart)

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650 Gaming X AX | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | GIGABYTE GeForce RTX 4070 WindForce 3 OC | Montech Metal DT24 Premium ARGB | 2 x Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 2048GB | ASUS TUF Gaming 850w Gold | Corsair iCUE 4000D RGB Airflow | 27" LG UltraGear 27GP850P-B |

Permalänk
Medlem

The Callisto Protocol som är gratis via PS Plus.
Har faktiskt väldigt kul med det. Känns däremot som ett Dead Space där man lagt in slagsmålsmekaniken från Punch-Out.
Kul men det som verkligen drar ner spelet för mig är att det inte finns någon karta. Jag vet inte hur många gånger jag har gått vilse i spelet då allt ser likadant ut.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Kör ready or not just nu med några kompisar rätt roligt spel 😊

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ Asus 27GP850P/ Samsung Odyssey G5 27”/ Fractel Design North

Permalänk
Medlem

Har plöjt igenom Avatar: Tales of Pandora (cirka 55h) och nu Titanfall 2 (cirka 6h för kampanjen) sista veckorna.
Ska fortsätta med Cyberpunk 2077 nu tänkte jag.

Permalänk
Medlem

Spelat igenom Prince of Persia: The Lost Crown-demot på PS5 och Steam Deck. Det är riktigt bra! Ser fram emot släppet nästa vecka.

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av CrispVanDahl:

Till slut blev det dags att spela Baldur's Gate III.
Valde att vänta till jag var klar med andra spel för att kunna ge det fokuset jag ville.
Är typ 26 timmar in och nu har det börjat klicka med det mesta. Jag ska villigt erkänna att det inte var kärlek vid första ögonkastet. Första timmarna var rätt träiga och inte jätteroliga men det var något som fick mig allt vilja fortsätta. Nu är jag helt betuttad i spelmekanik, berättelse och karaktärer. Riktigt kanonspel än så länge.

Efter 96 timmar blev jag klar och påbörjade andra genomspelningen med en gång.
Gjorde klart första som en Drow Rogue med en ganska opportunistisk moralisk kompass. Denna gången är jag en Tiefling Sorcerer som är genomgående snäll och är positivt överraskad över hur annorlunda spelet blir med en annan strategi och annan relation till omvärlden.

Permalänk
Medlem

Hade inga filmer till flygresan så jag skaffade mig ett RPG till plattan:
Vampire's Fall: Origins

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem

Håller på med Resident Evil HD Remaster. När jag är klar med det ska jag ge mig på Resident Evil Revelations 2 och RE Zero.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Började om i Fallout 3 och är inne på 103 timmar än så länge. Älskar den råa/skitiga stämningen.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Börjat spela lite WOW igen (enbart arena) och lite The Finals - men annars går all min gaming-tid sedan några år tillbaka till det fantastiska och unika Rocket League <3

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av Varg:

Håller på med Resident Evil HD Remaster. När jag är klar med det ska jag ge mig på Resident Evil Revelations 2 och RE Zero.

Jäklar vad bra HD Remastern är.
På riktigt är det en av mina favoriter på senare år.
Dragit igenom den typ 4 gånger nu och tycker ärligt den blir bättre med varje genomspelning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Jäklar vad bra HD Remastern är.
På riktigt är det en av mina favoriter på senare år.
Dragit igenom den typ 4 gånger nu och tycker ärligt den blir bättre med varje genomspelning.

Ja, den är riktigt bra. Gammal hederlig skräck med pussel är min grej. Brukar spela igenom det minst en gång om året. De nya Resident Evil är också bra, men de har inte riktigt samma känsla.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.