Permalänk
Medlem

Shampo och duschtvål

Vad använder alla för schampo och duschtvål? Har ni några rekommendationer på några som inte är allt för dyra och luktar gott?

Permalänk
Medlem

Head n Shoulders storpack med pump. Olika dofter, oftast Äpple dock. Vid behov kör jag specialschampo. Av förklarliga skäl.

Rituals foaming shower gel. Dyrt men ack så go doft och härlig känsla. En av de få lyxprodukterna jag som man har och använder.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

head n shoulders - enda produkten som funkar för mig och förebygger mjäll.
flytande tvcål har jag aldrig fattat. föredrar hårt tvål, tex barnängens.

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem

Neutral schampo och duschtvål. Inga parfymer, färgämnen eller liknande.

För övrigt kör jag neutral i de mesta annat också, tvättmedel, handtvål osv.

Permalänk
Medlem

För hela kroppen utom håret på huvudet, Lactacyd duschcreme oparfymerad:

För håret på huvudet, varierar genom åren för jag väljer schampo efter parfym. Med parfym döljs den där äckliga hårlukten ett dygn. Många goda lukter har försvunnit, så jag behöver hitta nåt nytt med några års mellanrum. Just nu är det nåt schampo från Dove med orange kork. Minns inte namnet.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Head'n'Shoulder äpple för håret. Plus Selsun från apoteket om mjället går bananas.

Duschtvål blir det billigaste som råkar finnas i butiken när jag handlar. För närvarande något från Eldorado.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Neutral schampo och duschtvål. Inga parfymer, färgämnen eller liknande.

För övrigt kör jag neutral i de mesta annat också, tvättmedel, handtvål osv.

This.
Har känslig hud/eksem. Använder aldrig något som är parfymerat, förstår inte vitsen. Luktar man unk trots ren så måste man göra/ha något fel man behöver se över.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Family Fresh som duschkräm och Fructis Strength & Shine 2-in-1 som kombinerat schampo och balsam.

Permalänk
Medlem

Har snaggat hår men använder head and shoulders mot mjäll och torr hårbotten.. Dusch gel är loreal barber club. Så är rätt billig i drift.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Head and shoulders trots att jag är allergisk mot methylisothiazolinone. Den är helt enkelt för bra... Samma situation med Yes diskmedel.

Permalänk
Medlem

Precis som några andra få i tråden: Oparfymerat och neutralt. Din kropp kommer tacka dig

Visa signatur

Black smoke doesnt mean engines broke #diesel

Permalänk

Ica basic diskmedel såklart

Permalänk
Medlem
Skrivet av addictyo:

Vad använder alla för schampo och duschtvål? Har ni några rekommendationer på några som inte är allt för dyra och luktar gott?

Min personlig favorit:

"Shampoo Nettle med Brännässla och Tussilago främjar hårväxten på huvudet.
De milda, rengörande ingredienserna från majs och kokos torkar inte ut hår eller hårbotten. Istället återfår håret sin naturliga lyster, mjukhet och volym. Guarmjölet från Guarplantan gör det lättkammat.
Produkten är naturligt självkonserverande."

En annan som luktar gott:

Innehåller Vaniljextrakt och eteriska oljor av Grapefrukt och Pepparmynta som hjälper att binda fukt och ge håret glans.

Permalänk
Medlem

Kör på American Crew 3-1. Riktigt bra och så slipper man ha en massa olika.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=915027

Dessutom ganska så prisvärd. Brukar komma bra priser på deras större flaskor.

Permalänk
Medlem

Kör med:

Håret: Syoss - Volume, Keratin, Repair, Pure Fresh, SalonPlex, Ceramide, Renew 7

Kropp: Family Fresh - Creamy Berry, Relaxing Lavender, Honey Rich, Spring Rain

Armhålor: DubbelDush - Blue Wave, Fresh Boost

Kör olika varje dag beroende på humör och doft, skitighet mm

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Ni som använder parfymerad duschtvål, använder ni parfym också efter ni tagit på er kläder?

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Finskt tjär-shampoo förstås. Luktar nytjärad eka fast på helt naturlig väg.
Finns vanligtvis att få tag på hos lidl för en tjuga flaskan.

När det kommer till tvål har jag fortfarande inte gjort slut på storpacket dove som jag spontanköpte (man behöver ju tvål) när jag flyttade in för två år sen. Luktar tyvärr apa om det när man öppnar en ny kloss.

Permalänk
Medlem

Aleppotvål, 40% till hela kroppen, ja, även håret. Kört på det i något år nu, tycker det är toppen. Damen är dock inte speciellt förtjust i doften.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)