Permalänk

Tja, en fråga angående spel i bibloteket. Jag har ett ps5 och min bror ett ps4. Vi båda har varsinna ps konton. Jag loggade in på hans konto på mitt ps5 och installerade ett spel som han har köpt och har i sitt biblotek. Sen loggade jag ut från hans konto och började spela på mitt. Det fungerade klockrent. Men med tanke på sony och deras regler, är detta okej eller kommer jag bli bannad nu?😂😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Millhouse1:

Tja, en fråga angående spel i bibloteket. Jag har ett ps5 och min bror ett ps4. Vi båda har varsinna ps konton. Jag loggade in på hans konto på mitt ps5 och installerade ett spel som han har köpt och har i sitt biblotek. Sen loggade jag ut från hans konto och började spela på mitt. Det fungerade klockrent. Men med tanke på sony och deras regler, är detta okej eller kommer jag bli bannad nu?😂😂

Tror det är ganska lungt.
Var lite banning i början då man fick med 20 spel och folk sålde dessa i stora volymer(genom att logga in på PS5:an med spelköparena konto, aktivera spelen och sedan tog bort kontot) men förmodligen så är dem inte lika hårda vid enstaka fall.

Finns såklart inga garantier och man förstår år att dem banar när när beteendet sätts i system.

Permalänk
Skrivet av Fearnox:

Tror det är ganska lungt.
Var lite banning i början då man fick med 20 spel och folk sålde dessa i stora volymer(genom att logga in på PS5:an med spelköparena konto, aktivera spelen och sedan tog bort kontot) men förmodligen så är dem inte lika hårda vid enstaka fall.

Finns såklart inga garantier och man förstår år att dem banar när när beteendet sätts i system.

Får hoppas på det bästa! Vad händer när dom bannar? Är det endast online eller dör hela kontot?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Tror det är ganska lungt.
Var lite banning i början då man fick med 20 spel och folk sålde dessa i stora volymer(genom att logga in på PS5:an med spelköparena konto, aktivera spelen och sedan tog bort kontot) men förmodligen så är dem inte lika hårda vid enstaka fall.

Finns såklart inga garantier och man förstår år att dem banar när när beteendet sätts i system.

Det är inga problem, det är en funktion för playstation och jag och min bror har gjort så i flera år då vi delar på kostnaden av spel.

Den som har sitt psn konto aktiverat som primärt konto för konsolen kan dela spelen med alla andra konton på konsolen men inte tvärtom så min ps5 är primär till brorsans konto och mitt konto är primärt på hans konsol på så sätt kan vi dela på alla spelen vi köper.

Nackdelen med detta är att jag inte ja dela mina spel till barnens konto då man bara kan ha ett primärt konto aktiverat per konsol.

Permalänk
Medlem

Fick köpt mig ett Ps5 idag slim edition. Men behöver tips på headset, gärna trådlöst och gärna prisvärt.
Har ett Steelserie Arctis 7 plus headset idag, men det har hänt något med batteritiden på det så skulle behöva ett nytt. Om den trådlösa dongeln är usb-c så behöver den vara "rak" som ett usbminne ungefär om det ska få plats

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av svalle:

Fick köpt mig ett Ps5 idag slim edition. Men behöver tips på headset, gärna trådlöst och gärna prisvärt.
Har ett Steelserie Arctis 7 plus headset idag, men det har hänt något med batteritiden på det så skulle behöva ett nytt. Om den trådlösa dongeln är usb-c så behöver den vara "rak" som ett usbminne ungefär om det ska få plats

Sony släpper sitt nya för Playstation i Februari och den verkar bra, Pulse Elite heter den och har "magnetic drivers". Runt 1700 kommer det förmodligen kosta.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=12745622

Jag lyckades boka hos NetonNet för 1590, men nu har de höjt.

Permalänk
Medlem

Om någon likt mig missat det så kan jag tipsa om att det går att byta in såna Playstation stars mot pengar att handla för i playstation store.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Om någon likt mig missat det så kan jag tipsa om att det går att byta in såna Playstation stars mot pengar att handla för i playstation store.

Verkar sjukt tufft att komma upp i poäng som ens ger 50 kr?

Permalänk
Medlem

Ingen som sett någon rea på ps+?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Verkar sjukt tufft att komma upp i poäng som ens ger 50 kr?

Aldrig ens strävat efter att samla några poäng och lyckades iallafall byta in stjärnor för 150kr.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Verkar sjukt tufft att komma upp i poäng som ens ger 50 kr?

Man får väl en poäng per krona? 1250kr kommer man upp i ganska enkelt. 🙂

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Om någon likt mig missat det så kan jag tipsa om att det går att byta in såna Playstation stars mot pengar att handla för i playstation store.

Tack! Fick ihop tillräckligt för 100 kr till store. De kommer gå till TLOU2 Remastern uppgraderingen om två veckor

Om man har tid finns det "utmaningar" där man får poäng av att starta vissa spel. Ett av dem just nu var GTA V så jag startade kampanjen i appen och sen spelet och fick då 50 poäng. Fick även 50 poäng när jag startade ett av månadens PS Plus spel. Väldigt långsamt sätt att samla poäng men det går ju inte åt mycket tid

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Man får väl en poäng per krona? 1250kr kommer man upp i ganska enkelt. 🙂

Om du köper spel osv digitalt ja?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Om du köper spel osv digitalt ja?

Ja, men om du inte gör det så har du väl ingen användning för poängen oavsett? 😉

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Kan man köpa ps+ plus för dessa poäng?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Kan man köpa ps+ plus för dessa poäng?

Du kan få pengar i plånboken till PS Store, dessa kan användas som betalningsmetod för PS+.

Så svar ja, men det finns ingen särskild köp PS Plus utan måste välja pengar till butikens plånbok först.

OBS. Man kan lösa in det mot vissa spel direkt, men det lönar sig sällan då man oftast får ut mer för poängen genom att först lösa ut mot pengar i plånboken och sedan köpa spel på REA i butiken istället.

Plånboken är PS Stores namn på krediter hos butiken.

Permalänk
Medlem

Är billigaste sättet att skaffa PS+ att bita i det sura äpplet och betala fullt pris via PS store nuförtiden? Hittade inget på benify

Permalänk
Medlem
Skrivet av YaKoStar:

Är billigaste sättet att skaffa PS+ att bita i det sura äpplet och betala fullt pris via PS store nuförtiden? Hittade inget på benify

Ja, i princip. De flesta butiker har slutat att sälja de fysiska rabattkorten (med skrapkoder) och om du hittar det är det samma pris som på PS Store. Länge sedan Benify & Get Gifted hade några rabatter med Sony / Webhallen.

Tyvärr har du lite dålig timing. PS+ brukar vara på rea max 2-3 gånger per år och hade nu senaste 25-30% rabatt under Black Friday och större delen av december. Tror den rean upphörde cirka 19/12 och nästa gång PS+ kommer på rabatt kanske blir först till sommaren.

Permalänk
Medlem

För att få poäng/stars för köp på PSN så måste man vara PS Plus-medlem. Men jag undrar huruvida man förlorar alla sina poäng när PS Plus går ut?
Om man köper PS Plus i en månad och under tiden köper spel för 1000kr, är poängen då borta nästa månad?
Eller behåller man intjänade poäng under 12 mån från intjänandet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peite:

För att få poäng/stars för köp på PSN så måste man vara PS Plus-medlem. Men jag undrar huruvida man förlorar alla sina poäng när PS Plus går ut?
Om man köper PS Plus i en månad och under tiden köper spel för 1000kr, är poängen då borta nästa månad?
Eller behåller man intjänade poäng under 12 mån från intjänandet?

Jag har kvar mina poäng, hade ej plus under december 😊 fyllde på igår

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Jag har kvar mina poäng, hade ej plus under december 😊 fyllde på igår

Tack för svaret! Minns du om poängen var borta när du ej hade plus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peite:

Tack för svaret! Minns du om poängen var borta när du ej hade plus?

Var bara in i appen en vända under den tiden men kan inte minnas att jag höjde ett ögonbryn att något skulle vara annorlunda. Mer konkret än så kan jag dessvärre inte svara tyvärr.

Permalänk
Medlem

Jahopp, då har man fått drifting på min ena svarta DualSense. Vänstra spaken drar åt höger. Inte jättemycket men tillräckligt för att irritera. :/

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Jahopp, då har man fått drifting på min ena svarta DualSense. Vänstra spaken drar åt höger. Inte jättemycket men tillräckligt för att irritera. :/

Går på garantin alternativt reklamationsrätten. Om du köpte den för mindre än 3 år sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Går på garantin alternativt reklamationsrätten. Om du köpte den för mindre än 3 år sedan.

Japp, köpte den 2022-11-19 på Webhallen. Har precis skrivit till dom och förklarat felet.
Får väl svar nu i veckan som kommer.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Armored Core VI Fires Of Rubicon - Collectors Edition
1999 kr
https://www.retrospelbutiken.se/store/produkt.php?produkt=475...

Playstation 4-versionen men ska gå att uppgradera.

Permalänk

Shit alltså, haft PS5 sedan release men har knappt använt det senaste åren. La upp det på blocket och hur många som helst hörde av sig, fick 6500 kr för konsol (Disc edition), 8 äldre spel, extra handkontroll och laddningsställ till kontroller. Nästan inget värdetapp på över 3 år. Fick nästan dåligt samvete nu efteråt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReMemberMe:

Shit alltså, haft PS5 sedan release men har knappt använt det senaste åren. La upp det på blocket och hur många som helst hörde av sig, fick 6500 kr för konsol (Disc edition), 8 äldre spel, extra handkontroll och laddningsställ till kontroller. Nästan inget värdetapp på över 3 år. Fick nästan dåligt samvete nu efteråt.

Frågade de om firmware/skrev du vilken firmware den körde / hur länge du inte använt den?

Permalänk
Skrivet av Zeroastic:

Frågade de om firmware/skrev du vilken firmware den körde / hur länge du inte använt den?

Nej, visste inte att det var en grej? Skrev att den var väldigt lite använd men inga frågor om firmware.