Övriga Fynd – Diskussionstråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snusious:

Vad är den gemensamma synen på längden om man får fråga?
MrWhizeguy inne på att välja en storlek större även i längd men inget jag sett mer av annars. Däremot sett recensioner som klagat på att vissa av byxorna de beställt W/L, står W/L i byxan men att de mätt W/L-1 (medans övriga i beställningen mätte korrekt).
Så tänkte mer om längden kanske är lite mer slumpmässig 😅.

Jag beställde 33/34 vilket kändes som 1-2 större än vad jag haft förut. Men det var också något år sen och kanske är pga mig 😅

Men ett av paren var som om de var 1 storlek mindre i bredd aå fick faktiskt skicka tillbaka för byte. Inte hunnit prova dom än. Men de andra har varit bra storlek.

Märkte dock igår att de redan blivit noppriga i ljumskarna efter 3-4 gångers användning. Inget som syns och går säkert att noppifiera bort men som sagt, kanske inte världens bästa kvalitet. Men lätt värt 3 par för 499 för att prova.

Permalänk

Det finns väl ingen chans i världen att K-rauta gör nåt annat än annulerar alla ordrar på 0,01 kr?

Det kan ju inte ha med konkursen att göra heller, det är ju beställningsvaror. Är ju ett uppenbart misstag.

EDit:
jag testade lägga en beställning mot faktura och den gick igenom men det är ju helt uppenbart att alla ordrar kommer strykas imorgon när någon kommer till kontoret. Det är ju någon som fakkat upp den här rean rejält.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaffeofikaelika:

Det finns väl ingen chans i världen att K-rauta gör nåt annat än annulerar alla ordrar på 0,01 kr?

Det kan ju inte ha med konkursen att göra heller, det är ju beställningsvaror. Är ju ett uppenbart misstag.

EDit:
jag testade lägga en beställning mot faktura och den gick igenom men det är ju helt uppenbart att alla ordrar kommer strykas imorgon när någon kommer till kontoret. Det är ju någon som fakkat upp den här rean rejält.

Nejdå du kommer få ett helt nytt badrum för 0,05kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snusious:

Vad är den gemensamma synen på längden om man får fråga?
MrWhizeguy inne på att välja en storlek större även i längd men inget jag sett mer av annars. Däremot sett recensioner som klagat på att vissa av byxorna de beställt W/L, står W/L i byxan men att de mätt W/L-1 (medans övriga i beställningen mätte korrekt).
Så tänkte mer om längden kanske är lite mer slumpmässig 😅.

Tycker nog att längden, på de exemplar jag prövat hittils, har varit korrekt. Däremot så är de två exemplaren jag har hemma idag inte 100% lika i storlek. Ena paret upplever jag är något bredare i midjan trots att det är samma storlek. Längmässigt är de lika långa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Oh ja, folk kommer beställa sen kommer det upp massvis med trådar i forumet om folk som undrar vilken rättigheter som finns när ordern blir avbokad.

Tyvärr rätt vanligt

Som vanligt lika underhållande 😂

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaffeofikaelika:

Det kan ju inte ha med konkursen att göra heller, det är ju beställningsvaror. Är ju ett uppenbart misstag.

Konkurs??
Har K-rauta konkat eller vad menar du?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Konkurs??
Har K-rauta konkat eller vad menar du?

Dem lämnar den svenska marknaden, https://www.fastighetsvarlden.se/notiser/k-rauta-upphor/

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Skrivet av pine-orange:

Nejdå du kommer få ett helt nytt badrum för 0,05kr

Det är ju inte förbjudet att sälja saker billigt så om dom vill - jag är på! Vad är sannolikheten att man "vinner"? Större än Eurojackpot gissar jag iaf och det är ju många som spelar det (inte jag).

Skrivet av Roger W:

Konkurs??
Har K-rauta konkat eller vad menar du?

Yes, slut i mars.

Skrivet av FireFox:

^detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaffeofikaelika:

Det är ju inte förbjudet att sälja saker billigt så om dom vill - jag är på! Vad är sannolikheten att man "vinner"? Större än Eurojackpot gissar jag iaf och det är ju många som spelar det (inte jag).

Yes, slut i mars.
^detta

Precis! Inte för att jag tror att ordrarna på K-rauta går igenom, men det har ju faktiskt sålts varor med felaktig prissättning förr. Jag använder fortfarande mina Timberland-kängor som det tipsades om 2019: #18180907

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

https://www.k-rauta.se/produkt/stomme-svedbergs-till-bankskap...

Bänkstomme för 0.01kr/st
Felpris? Kanske
Ordinariepris 3000:-

100% kommer det att makuleras dessa beställningar
Men jag håller på att bygga badrum så varför inte testa...

Inlägg flyttat. // MOD
Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

100% kommer det att makuleras dessa beställningar
Men jag håller på att bygga badrum så varför inte testa...

Det är så jag tycker också att det man kan testa, jag har inte ens beställt något och ibland är det billigare att sälja för 0kr och bli av med det än att tag hand om det själv.

Inlägg flyttat. // MOD
Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Skrivet av p.lindblom:

Precis! Inte för att jag tror att ordrarna på K-rauta går igenom, men det har ju faktiskt sålts varor med felaktig prissättning förr. Jag använder fortfarande mina Timberland-kängor som det tipsades om 2019: #18180907

Absolut finns det massor av exempel på fel pris där kunden faktiskt fått varan. Nu tror jag iofs att det är mer sannolikt att du får ett par kängor för 239 kr än att jag får igenom min beställning på nytt badrum för 0,06 kr.

Men det finns ju några väldigt osannolika förklaringar. Det kan vara ett misstag (överlägset mest sannolikt), det kan vara en PR-kampanj (det är ett "misstag", ett par kunder får beställningen och Aftonbladet skriver om hur "tokigt" det är), det kan vara någon slags strategi från K-rautas sida i kategorin "poison pill". Det kan vara en scam av något slag.

Jag tänker att det är mindre sannolikhet än 1 på 1 miljon att jag får grejerna.

Hur någon kan tro att ett företag är skyldigt att sälja grejer som kostar tiotusentals kronor för 0,01 kr är helt oklart för mig. Det är väl helt uppenbart att om det är ett misstag så har företaget full rätt att bara annulera ordern.

Permalänk
Skrivet av Swedishchef_90:

Det är så jag tycker också att det man kan testa, jag har inte ens beställt något och ibland är det billigare att sälja för 0kr och bli av med det än att tag hand om det själv.

Så var det ju med råolja ett tag under COVID. Men jag har aldrig hört om det med badrumsgrejer

Permalänk
Medlem

Kan dom blivit hackade tro, eller kan det bli så knasigt på annat sätt...

Inlägg flyttat. // MOD
Visa signatur

MSI MAG B550M Mortar, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Corsair LPX 32GB (4x8GB) 3200MHz cl16, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750x v2, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem

Vet inte för denna bild säger annat:

Inlägg flyttat. // MOD
Permalänk

Fick just "leveransbekräftelse"

Edit: nej - jag tror fortfarande inte jag kommer få några varor. Antingen är det här automatiserat eller så är det behandlat manuellt och då är det någon bakfull praktikant som bara sitter och klickar igenom ordrarna med nån serie på andra skärmen.

Permalänk
Medlem

Nu har dom fixat prisfelen.

Permalänk
Skrivet av SUMITOMO:

Nu har dom fixat prisfelen.

Du menar den exklusiva kampanjen som jag tagit del av?

Kommer göra ett jätteargt inlägg på Facebook om dom lurar mig på det här! Lagt kort ligger!!!!

Permalänk
Medlem

Lägger en länk till den där tråden:
#20270563

Håll er där när det börjar strula

Permalänk
Medlem
Skrivet av p.lindblom:

Precis! Inte för att jag tror att ordrarna på K-rauta går igenom, men det har ju faktiskt sålts varor med felaktig prissättning förr. Jag använder fortfarande mina Timberland-kängor som det tipsades om 2019: #18180907

Samma här faktiskt

Skrivet av Bosse78:

Kan dom blivit hackade tro, eller kan det bli så knasigt på annat sätt...

Antagligen en felaktig fil med artikelnummer som automatiskt importerats.

Skrivet av kaffeofikaelika:

Du menar den exklusiva kampanjen som jag tagit del av?

Kommer göra ett jätteargt inlägg på Facebook om dom lurar mig på det här! Lagt kort ligger!!!!

Glöm inte att tipsa Aftonbladet/Expresshen hur kränkt du känner dig.

Permalänk
Skrivet av Aene:

Samma här faktiskt

Antagligen en felaktig fil med artikelnummer som automatiskt importerats.

Glöm inte att tipsa Aftonbladet/Expresshen hur kränkt du känner dig.

100% jag ska gråta ut i kvällspressen när dom rånar mig på min beställning. Ni ska få se min ledsna min vid köksbordet där jag sitter med laptopen uppslagen med beställningsbekräftelsen på skärmen.

Permalänk

Jahapp då blev ordern makulerad.

Jag fick dock en rabattkod på 20% som inte verkar ha några särskilda begränsningar. Det tycker jag var ok utdelning för fem minuters arbete. Det var ganska roligt också.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av kaffeofikaelika:

100% jag ska gråta ut i kvällspressen när dom rånar mig på min beställning. Ni ska få se min ledsna min vid köksbordet där jag sitter med laptopen uppslagen med beställningsbekräftelsen på skärmen.

Skrivet av kaffeofikaelika:

Jahapp då blev ordern makulerad.

Jag fick dock en rabattkod på 20% som inte verkar ha några särskilda begränsningar. Det tycker jag var ok utdelning för fem minuters arbete. Det var ganska roligt också.

+ kommande ersättningen från Aftonbladet, inte illa.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaffeofikaelika:

Jahapp då blev ordern makulerad.

Jag fick dock en rabattkod på 20% som inte verkar ha några särskilda begränsningar. Det tycker jag var ok utdelning för fem minuters arbete. Det var ganska roligt också.

Börjar bli nyfiken på vad som ska hända med min beställning, endast innehållandes en toalettstol.
Fick samma leveransbekräftelse-mail som du visade på nyårsdagen men fick sedan igår ett nytt likadant med bara ett tidigare datum för förväntad tid att lämna lagret.
Kanske går igenom när det bara var en så liten order 😃

Visa signatur

Nr 1: Prime X670-P, 7700X, Peerless Assassin SE, Fury Beast 32GB 6000MHz CL36, 4070 Ti Super, SN850X 1TB + MP600 Pro 2TB, V850 Gold i Multi, North.
Nr 2: B550-A Pro, 5700X, Hyper 212 Evo V2, Vengeance 32GB 3200MHz CL16, 1080 Ti, Firecuda 510 1TB + HDD 3TB, Focus GX 650W, Pure Base 500DX.
Någon laptop eller två.

Permalänk
Skrivet av Snusious:

Börjar bli nyfiken på vad som ska hända med min beställning, endast innehållandes en toalettstol.
Fick samma leveransbekräftelse-mail som du visade på nyårsdagen men fick sedan igår ett nytt likadant med bara ett tidigare datum för förväntad tid att lämna lagret.
Kanske går igenom när det bara var en så liten order 😃

Hade man verkligen försökt lura systemet så hade man kunnat lägga en vanlig order med några till ordinarie pris och sen sneakea in en sån med 99,99% rabatt.

Beror ju lite på hur dom upptäcker det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaffeofikaelika:

Hade man verkligen försökt lura systemet så hade man kunnat lägga en vanlig order med några till ordinarie pris och sen sneakea in en sån med 99,99% rabatt.

Beror ju lite på hur dom upptäcker det.

Borde ju kunna skanna alla ordrar och se om något kostar mindre än en krona bara?

I värsta fall 1000 st att kolla manuellt. Vore urbota dumt att släppa igenom

Permalänk
Skrivet av medbor:

Borde ju kunna skanna alla ordrar och se om något kostar mindre än en krona bara?

I värsta fall 1000 st att kolla manuellt. Vore urbota dumt att släppa igenom

Håller med, men om man vill maxa sannolikheten menar jag. Undrar vad optimala strategin var.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearix:

Yamaha Pacifica 112vm ice blue for 1790 kr hos amazon. Skickas och säljs av amazon.

https://www.amazon.se/Yamaha-nyb%C3%B6rjare-avancerade-online...

Samma gitarr kostar 3766 kr på thomann: https://www.thomann.de/se/yamaha_pacifica_112vm_ib_rl.htm

Finns även i Sonic Pink för 1944 kr:

https://www.amazon.se/Yamaha-nyb%C3%B6rjare-avancerade-online...

Priset på den blåa ändrat till 3 690 nu

Tack för tipset @Fearix!
Beställde faktiskt en lite som en chansning. Har spanat i betydligt högre prisklasser men har ett par bra seymour duncan-mickar liggandes här som skulle kunna passa till en uppgradering av en pacifica. Får se om snålheten bedrar visheten.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

www.bulk.com/se är nog svårslaget med deras 2,5kg eller 5kg-påsar annars har du ju även denna: https://www.onetohundred.se/products/megapack-whey-1-kg-valj-... fyll i någon fakemail på den där snurran på förstasidan så får du en 10% rabattkod som du kan använda på priset nedan.

10kg whey + 250g kreatin för 1431kr? Är väl rätt ok

Kunde inte redigera mitt tidigare inlägg så citerar mig själv istället.

UNDVIK ONETOHUNDRED www.onetohundred.se

Gick på en redig nit här då jag beställde under deras Black Friday-rea.

Why?

Blaskigt proteinpulver.

Fantastisk smak? - snarare extremt kemiska smaker. Beställde alla smaker de hade på hyllan och inte en enda träffar rätt rent smakmässigt samt att det är enbart vanilj och choklad som är drickbara, övriga har en galet kemisk smak där man börjar ifrågasätta om det ens är ok att dricka det?

Deras BCAA är så sanslöst klen i smak och även där så kemisk att man undrar hur de kan sälja produkterna med någon form av heder i kroppen.

Samt till råga på allt så har de nog en av Sveriges sämsta kundservice bland kosttillskottsbolagen.

Nej vill man ha mest bang for the buck och få kvalitetsprotein samt bra service så kan jag varmt rekommendera t ex bulk.com / proteinbolaget / mmsports (som dock fular sig med ständig rea).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Tidningskungen kör rabatt på Tv4 play+ Sport där man kan få antingen 6 månader för 999 kronor eller 12 månader för 1999 kronor motsvarande 166 kronor per månad. Ordinarie pris med 12 månaders bindningstid är 299 per månad eller 3600 per år.

Grymt tips, stort tack! Har inväntat ett bra erbjudande på TV4 play sport.