X har tappat tre fjärdedelar av sitt värde

Permalänk
Melding Plague

X har tappat tre fjärdedelar av sitt värde

Tjänsten som tidigare var känd som Twitter har minskat rejält i värde. Delägaren Fidelity har räknat på värdet på sitt innehav ett drygt år efter Elon Musks övertagande.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det är faktiskt väldigt imponerande hur mycket Elon har lyckats förstöra Twitter.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Vilket enormt jobb för 448 personer!

Visa signatur

🖥️ - R7 3800X ◾ 5700XT ◾ B450M ◾ 32GB 3800MHz 16-19-12-36 @1,4V
🖥️ - Synology DiskStation DS1817+ 28TB
⌨️ - Corsair Gaming K95 Cherry MX Red / 🖱️ - Logitech G903 Lightspeed

Permalänk

Hoppsan, så kan det gå. Nog för att han har sagt varför han köpte upp twitter, målet uppnått, inte tror jag han gråter sig till sömns över detta.

https://www.cnbc.com/2023/11/02/elon-musk-told-joe-rogan-he-b...

Permalänk
Musikälskare

Helt underbart, hoppas på att fler inser att det bara är en plattform fylld av hat nu mera som Musk förespråkar

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

När man inte kan använda en platform för att massvis manipulera/järntvätta människor med bot-armeer, visst tappar den sitt värde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Helt underbart, hoppas på att fler inser att det bara är en plattform fylld av hat nu mera som Musk förespråkar

Länka gärna exempel på hat. Jag har då inte sett något.
Du kanske följer fel personer?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Oj jag har helt missat att Threads har släppts i EU, något att ha iom man inte hört något om det ?

Permalänk
Medlem

Det va skillnad när Lunarstorm fanns.

Permalänk
Medlem

Såvida inte planen var att sälja Twitter vidare så tror jag inte att bryr sig nämnvärt, Twitter är så mycket större än det monetära värdet. Äger man twitter så finns där en helt otrolig förmåga att forma politiken och samhällsdebatten, för en miljardär så kan det mycket väl väga högre.

Permalänk
Medlem

Värdet på ett bolag är i allt väsentligt ointressant, speciellt om det inte handlas på börsen.

Som har sagt här tidigare av mig och andra kan det här mycket väl skattemässigt vara en av Elons bästa affärer.

Och att hela tiden prata om ett sjunkande värde på ett icke-noterat bolag har vad jag kan se ingen annan bakomliggande orsak än just skatteplanering.

Permalänk

Och jag som tog smslån för att köpa aktier i X, vad dum jag kommer tjäna mig i Tv3 Lyxfällan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av friArsenik:

När man inte kan använda en platform för att massvis manipulera/järntvätta människor med bot-armeer, visst tappar den sitt värde.

Hur järntvättar man någon? Är det typ ett stålbad?

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem

För mig fungerar Twitter-appen på samma sätt som den alltid gjort. Den har med andra ord samma värde för mig idag som den haft tidigare.

Jag får genom den information om nya releaser och uppdateringar från de företag jag prenumererar på. Annars är det tyst från appen. Ser inget hat som en del pratar om eller oförskämda människor som utrycker sig. Bara sakliga diskussioner om dessa nyheter.

Visa signatur

Primär Torrent Compact, Prime 650 Platinum, Prime Z790 mATX, i5-13600K, U12A, 32GB 3200, 1080Ti, 2xNVMe + SSD, Predator X38: Time Spy 11430, GPU 10939, CPU 15340
Sekundär i5-8400, Asus B360 mATX, 16GB, Asus 1070, 970 + 860 Evo, 750W PSU

http://rec.elmor.se/review.php?user=570

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3str0yer:

Såvida inte planen var att sälja Twitter vidare så tror jag inte att bryr sig nämnvärt, Twitter är så mycket större än det monetära värdet. Äger man twitter så finns där en helt otrolig förmåga att forma politiken och samhällsdebatten, för en miljardär så kan det mycket väl väga högre.

Stämde nog när han köpte Twitter men eftersom folk flyr plattformen så har den ju tappat stor del av sin kraft.

Plattformen kommer ju bli en ännu större ekokammare för några få speciella personer och porr. Average Joe har redan börjat lämna och den trenden lär inte vända.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av Lodisen:

Länka gärna exempel på hat. Jag har då inte sett något.
Du kanske följer fel personer?

Du kanske inte har sett något för att du inte har tittat utanför din bubbla?

Permalänk
Medlem
Skrivet av myhorsehaspants:

Du kanske inte har sett något för att du inte har tittat utanför din bubbla?

Länka är du snäll.
Eller printa screena?

Jag har inget x konto.
Är väldigt nyfiken

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem

X har blivit så jäkla bra, tar i princip alla min nyheter där ifrån numera.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Sagt det förr och säger det igen - kunskaperna och förmågan att driva en raket- och bilfabrik korrelerar inte nödvändigtvis med att framgångsrikt driva en social media-site.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Nu är jag ingen som surfar X eller då det hette Twitter på allt som skrivs men jag tänker man hittar och läser väll det man vill läsa om?
Har då inget problem hur det var eller hur det är nu.
Stolpskott finns det överallt åt alla hållen som inte kan acceptera att nån annan tycker annorlunda.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Verkar inte som att han blir ruinerad trots det O_o Hur rik kan man va!?

Permalänk
Medlem

Jag använder inte X, behöver det inte heller. Kanske därför jag inte vet vad "woke" betyder.
Vad betyder det?

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem

Namnbytet till intetsägande X istället för det världskända fenomenet Twitter var strategiskt osmart, oavsett allt det andra politiska. Fanns ju det användbara verbet "twittra" som inte fick någon motsvarighet efteråt, "exa" funkar ju liksom inte.

Så media skriver inte alls lika många korta notiser om kända personer som "twittrat" något, när de behövde lägga halva notisen på "gjort ett inlägg på det sociala nätverket X, tidigare Twitter". Och därmed uteblir mycket gratisreklam för X den vägen.

Ingen större förlust för mig personligen visserligen, men tänker medialt genomslag, marknadsvärde osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maweric:

Jag använder inte X, behöver det inte heller. Kanske därför jag inte vet vad "woke" betyder.
Vad betyder det?

Det går att googla men vad jag förstått var det ett slagord som blev ett skällsord.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Rätt intressant att så fort det blir en nyhet om Elon eller X så blir kommentstorsfältet ett skyttegravskrig mellan vänstern och högern

Permalänk
Medlem

Här är en intressant tråd som kritiserar Musks beteende på X. Det som är mest intressant är att X kontinuerligt tar bort likes från just detta inlägg. Jag har själv gillat inlägget säkert 10 gånger, men dagen efter så är gillningen borta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tauri85:

Rätt intressant att så fort det blir en nyhet om Elon eller X så blir kommentstorsfältet ett skyttegravskrig mellan vänstern och högern

Vad blir det om man är varken eller?

Högvän? Vänhög?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Det har definitivt blivit bättre, åsiktskorridoren är bredare än innan. Att alla annonsörer drar pga påtryckningar från olika organisationer är en annan sak.

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Vad blir det om man är varken eller?

Högvän? Vänhög?

Svensk?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gummybearkiller:

Ja men så klart, Lite lagom helt enkelt

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2