Permalänk

Köpråd 27" 1440p gamingskärm

Hej!

Jag har tänkt köpa en ny gamingskärm men kan väldigt lite och skulle gärna vilja ha lite hjälp.
Som jag skrev i rubriken så är jag ute efter en 27" 1440p-skärm och i nuläget står det mellan LG 27GP850P och MSI G272QPF

Enligt rtings så verkar skärmarna vara rätt så likvärdiga så det spelar kanske inte någon större roll vilken man köper?

Permalänk
Medlem

jag använder en LG skärmar och många andra här på Swec har köpt Lg skärmar som jag har rekommnederat. Alla har blivit mycket nöjda med sina skärmar.

Permalänk

LG som du länkar är en varm rekommendation av många. Jag hade rekommendera och kolla igenom "Monitors Unboxed" på Youtube, de gör väldigt bra och givande videos gällande alla skärmar samt att de har en slags "Best of" för varje kategori, var inte längesen de gjorde en sådan som är rätt aktuell.

Visa signatur

Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit | Moderkort: ASUS ROG Strix B450-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360 AIO | GPU: Palit Gaming RTX 3090 | RAM: G.Skill Trident Z RGB 3600Mhz 2x8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av MackeNils:

Hej!

Jag har tänkt köpa en ny gamingskärm men kan väldigt lite och skulle gärna vilja ha lite hjälp.
Som jag skrev i rubriken så är jag ute efter en 27" 1440p-skärm och i nuläget står det mellan LG 27GP850P och MSI G272QPF

Enligt rtings så verkar skärmarna vara rätt så likvärdiga så det spelar kanske inte någon större roll vilken man köper?

https://www.youtube.com/watch?v=PNjNEFMjTHA

Skulle tagit en titt på denna videon eller deras recensioner. Jag har MSI MAG 274QRF-QD och är mycket nöjd. Hade turen att få den för ett fördelaktigt pris föra året på mellandagsrean och slog då till. Letat länge. LG 27GP850 är också en bra skärm i samma prisklass men såg på din länk att priset gått ner. Har dock inte testat den men läst en massa.

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk

Tack för tipsen!
Det känns som att jag kommer köpa LGn. Jag tittade på videon som NightFred länkade och hittade sedan Monitors Unboxed video riktad mot den europeiska marknaden och där rekommenderade de framförallt just de skärmarna som jag velar mellan, haha. De rekommenderade att köpa LGn om skärmarna kostar lika mycket, så det blir nog som sagt den jag köper.
Återigen, stort tack!