Permalänk

Mail-hoster inom EU med..

Jag har en 4-5 domäner med tillhörande utspridd epost-konton (snittar 2st per domän).
Är ute efter att flytta från bland annat google workspaces and MS-baserad epostservrar.

Jag vill få upp enkelheten till att samla alla på ett och samma ställe.
Men jag "hittar inget" som passar mig.

Jag villhöver obegränsade alias
Jag har 4-5 domäner (så minst 2 konto/domän behövs)
Ha full IMAP-stöd så jag kan välja epostklient som jag vill (ios, android, windows, linux, ..)
Kunna få push-notiser om nytt mail (och inte behöva vänta ~15 minuter för nästa gång klienten kollar efter nya mail)

Har provat och slösar över 2000kr på PM för att märka att de inte fullt ut stöder imap t.ex. sedan så är protonmail mer eller mindre bannad hos de flesta storföretagen (ms, github, google, osv osv (shadow banning epost))

Vet inte om jag har större energi att hosta mailen själv, pga storföretagens svartlistning av alla mail som inte "är deras" (mer eller mindre).

Just nu ligger min "test"-domän på hostinger, men de ger "bara" 50 alias.. fast det var innan jag "kom ikapp" verkligheten på protoonmail (simple login i det här fallet), är svartlistade mer eller mindre överallt..

Permalänk
Medlem

Om du själv behöver mer än 50 alias låter det inte som du mejlar och tar emot och skickar mejl som en vanlig privatperson eller företag. Då är inte konstigt att du blir svartlistat. Men vill du mejla normalt och inte använda gmail skulle jag rekommendera Svenska webbhotellet https://www.oderland.se

Permalänk
Medlem

Jag har inte prövat med ProtonMail, men är du säker på att problemet ligger där? En sak som har hänt lite sentida är att bl a Google kräver att DKIM och/eller SPF är korrekt publicerat och att mailen kommer från den källa som är specificerad.

Push är väl delvis en fråga om hur klienten beter sig om tjänsten fungerar korrekt. En del klienter verkar inte stödja riktig push, utan blir just bara hämtningsintervall. Men som sagt, just ProtonMail kan jag inte säga någonting om, men det kan ibland även vara klienten som är boven. På mobila operativ tillkommer också systemets vilja att spara batteri, vilket kan spöka i varierande grad.

Permalänk
Skrivet av ztenlund:

Jag har inte prövat med ProtonMail, men är du säker på att problemet ligger där? En sak som har hänt lite sentida är att bl a Google kräver att DKIM och/eller SPF är korrekt publicerat och att mailen kommer från den källa som är specificerad.

Ja, problemet är på PM-sidan, github, google, ms med flera kollar upp MX för din domän, finns protonmail:s IP:n med i dina dns-inställningar, så kastas ditt brev. Inga felmeddelanden, inget i spamlådan osv.

Permalänk
Medlem

https://www.infomaniak.com/en/domains så har du mail där också ?

Edit: Sorry, är i Europa men inte inom EU eftersom det är i .ch

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Jag har en 4-5 domäner med tillhörande utspridd epost-konton (snittar 2st per domän).
Är ute efter att flytta från bland annat google workspaces and MS-baserad epostservrar.

Jag vill få upp enkelheten till att samla alla på ett och samma ställe.
Men jag "hittar inget" som passar mig.

Jag villhöver obegränsade alias
Jag har 4-5 domäner (så minst 2 konto/domän behövs)
Ha full IMAP-stöd så jag kan välja epostklient som jag vill (ios, android, windows, linux, ..)
Kunna få push-notiser om nytt mail (och inte behöva vänta ~15 minuter för nästa gång klienten kollar efter nya mail)

Har provat och slösar över 2000kr på PM för att märka att de inte fullt ut stöder imap t.ex. sedan så är protonmail mer eller mindre bannad hos de flesta storföretagen (ms, github, google, osv osv (shadow banning epost))

Vet inte om jag har större energi att hosta mailen själv, pga storföretagens svartlistning av alla mail som inte "är deras" (mer eller mindre).

Just nu ligger min "test"-domän på hostinger, men de ger "bara" 50 alias.. fast det var innan jag "kom ikapp" verkligheten på protoonmail (simple login i det här fallet), är svartlistade mer eller mindre överallt..

https://Purelymail.com Kostar bara $10, vad jag läst så kan det bli dyrare om det är så att man använder tjänsten extremt mycket.

Citat:

Support for custom domains at no additional charge. You may have as many users on as many custom domains as you like. Custom routing rules are supported, including catchalls to capture any email sent to your domain."

Citat:

"Subaddressing allows you to tag the email addresses you give out. Instead of example@purelymail.com, give out example+tagged@purelymail.com, then later use the tag to filter mail into a folder or just use it keep track of how somebody got your address. This also works with example_tagged@purelymail.com (in fact, everything after the first symbol- anything not a letter- in an address is ignored for routing), and you can add periods for readability, like exam.ple@purelymail.com, without affecting routing.
Note that this applies to both shared and new custom domains by default, but can be disabled for custom domains."

Citat:

"While we eventually plan to add these features, we're not there yet!

Automatic alias support: i.e. generate completely disposable addresses from a plugin. You can currently emulate this by creating disposable users and routing them to your target address."

Citat:

SPF, static IP addresses, DKIM, and DMARC are used to ensure maximum deliverability. We monitor our reputation with all major providers.

Kanske kan vara något? Vet inte om den är hostad inom EU dock, men de kör på AWS.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Skrivet av diizzy:

https://www.infomaniak.com/en/domains så har du mail där också ?

Edit: Sorry, är i Europa men inom EU eftersom det är i .ch

Kollat runt lite, lite si-och-så-där omdömmen jag hittade och läste lite på t.ex. reddit.

Men iom den sökningen hittade jag https://runbox.com som verkar väldigt bra när man läser på deras site.

Någon som har kört runbox förut? Det verkar busenkelt att köpa till ett extra (sub)konto hos dem, och priset är rabatterat jämfört med andra siter där varje extra konto kostar exakt lika mycket till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Kollat runt lite, lite si-och-så-där omdömmen jag hittade och läste lite på t.ex. reddit.

Men iom den sökningen hittade jag https://runbox.com som verkar väldigt bra när man läser på deras site.

Någon som har kört runbox förut? Det verkar busenkelt att köpa till ett extra (sub)konto hos dem, och priset är rabatterat jämfört med andra siter där varje extra konto kostar exakt lika mycket till.

Jag har Runbox sen dryga decenniet tillbaka. Dock har jag inte hållt på med domäner där, men som du säger är det enkelt om man vill det. Det jag kan säga är att under alla år jag haft det har det kanske varit kontaktproblem en handfull gånger max och det har fixats snabbt.,

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem

@VinterSolen
Har inget att anmärka, fungerar som förväntat men det kan ta en liten stund innan supporten svarar på tickets om man nu behöver lägga någon.

Permalänk
Skrivet av Hakinger:

Jag har Runbox sen dryga decenniet tillbaka. Dock har jag inte hållt på med domäner där, men som du säger är det enkelt om man vill det. Det jag kan säga är att under alla år jag haft det har det kanske varit kontaktproblem en handfull gånger max och det har fixats snabbt.,

Skrivet av diizzy:

@VinterSolen
Har inget att anmärka, fungerar som förväntat men det kan ta en liten stund innan supporten svarar på tickets om man nu behöver lägga någon.

Topp. blir nog att flytta dit alla mina mail. Nu får jag se om jag kan få ordning på porkbun.. de lyckades tappa bort mitt konto direkt efter aktiveringen..

Permalänk
Medlem

@VinterSolen
Syftade på Infomaniak om det var oklart, ingen erfarenhet av Runbox

Permalänk

Fick migadu.com som tips, någon som har använt eller rent av använder dem för mail?
Ser ganska bra ut i all text de skriver.. betalar inte "per konto" (dvs inte betalar för <användare1>@domän, <användare2>@domän osv)
Har dessutom stöd för sub-processing (<namn>+<någotannat).
Ser inte så fasligt dyrt ut heller.