Amazon Prime börjar med annonser i januari

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Reacher är nog de ända bra där just nu ändå.

Har du missat "the boys"? Min favvoserie för närvarande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WareZ:

Nice dom verkar gå samma väg som TV, som dog för minst 15 år sedan för mig.

Jepp, betala 300 kr i månaden till en parabolfirma för att få kolla på 3an och 5an och sen reklam var 10e minut

Visa signatur

RIP 780

Permalänk
Avstängd

Dags av damma av sin gamla rock och bege sig ut till havs igen och leva piratlivet

Visa signatur

Ny här

Permalänk
Medlem

Kommer ha kvar Prime trots prishöjningen. Handlar en del på Amazon så där spar man några kronor, man får även lite spel här och där. Har ännu inte hunnit kolla på The Expanse heller. Delar även kontot.
Disney sa jag upp dock iom deras höjning.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Prime video är ju sjukt billigt jämfört alla andra streaming-tjänster. 29 SEK / månad. I jämförelse så är det rimligt att öka priset, speciellt eftersom de nu har många bra egna produktioner och inte bara The grand Tour (som ju i princip inte finns längre då det släpps en special vart annat år eller så). Men ett fördubbla priset... Det känns som de kunde ha trappat upp det över tid.

Sen stör det rejält att de lagt in andra tjänster i biblioteket som man inte har tillgång till. Reklam. Men ändå rätt lätt att ignorera. Likaså nån reklam om andra produktioner innan själva videon spelar. Sånt går att leva med. Men inte avbrott mitt i, sånt skit lämnade vi i reguljär-tvn för 15 år sen.

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Medlem

Jag har nog Prime mest för frakten och av gammal vana, höjer de grundpriset drar jag nog öronen åt mig - att de rör streamingen, tja, jag har strömmat så lite därifrån så...men eftersom jag betalar för det har jag inga moraliska betänkligheter att blocka/ta bort reklam / hitta någonannanstans. Amazon har ju även tidigare lagt flera videotjänster bakom en extra prenumeration, så på sätt och vis inte förvånande eller nytt.

Skrivet av Mono:

Kommer ha kvar Prime trots prishöjningen. Handlar en del på Amazon så där spar man några kronor, man får även lite spel här och där. Har ännu inte hunnit kolla på The Expanse heller. Delar även kontot.
Disney sa jag upp dock iom deras höjning.

Ja, bara The Expanse är ju värt att betala för Amazon Prime i ett helt år. Fantastisk serie, speciellt säsong 1 kanske men den håller ändå rätt bra in i kaklet vilket inte är vanligt.

Sedan ser jag gärna Rings of Power, Wheel of Time-serien, vad den nu heter på svenska, och annat också. Även om man kan ha invändningar hur böcker följs etc.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikwid:

Prime video är ju sjukt billigt jämfört alla andra streaming-tjänster. 29 SEK / månad. I jämförelse så är det rimligt att öka priset, speciellt eftersom de nu har många bra egna produktioner och inte bara The grand Tour (som ju i princip inte finns längre då det släpps en special vart annat år eller så). Men ett fördubbla priset... Det känns som de kunde ha trappat upp det över tid.

Sen stör det rejält att de lagt in andra tjänster i biblioteket som man inte har tillgång till. Reklam. Men ändå rätt lätt att ignorera. Likaså nån reklam om andra produktioner innan själva videon spelar. Sånt går att leva med. Men inte avbrott mitt i, sånt skit lämnade vi i reguljär-tvn för 15 år sen.

29? Jag betalar 59:-.

Permalänk
Medlem

Nej du. Netflix rök för flera år sedan på grund av uruselt utbud. Viaplay och HBO fick gå förra året. Nu går Prime samma väg som sista tjänsten jag använder. Jag återvänder till de sju haven och sjörövaryrket på heltid.

Visa signatur

Spel/multimedia burk: ASUS Prime B660-Plus D4. PNY CS2140 M.2 NVMe Gen 4 500GB. Kingston Fury 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz. Intel Core i3 12100F 3.3 GHz 12MB. DeepCool AG400. PowerColor Radeon RX 6600 8GB Fighter. DeepCool PK650D 650W. Kolink Observatory HF Mesh. Skärm: Samsung 65" Q77C 4K QLED. Ljud: Yamaha 5.1 förstärkare. XTZ 93:22 frontar, Eltax Monitor III bak. Audio Technica ATH-M50x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaw_B:

Har du missat "the boys"? Min favvoserie för närvarande.

Såklart. Men den "tog slut" för längesen S4 är en bit bort.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fläskan:

Nej du. Netflix rök för flera år sedan på grund av uruselt utbud. Viaplay och HBO fick gå förra året. Nu går Prime samma väg som sista tjänsten jag använder. Jag återvänder till de sju haven och sjörövaryrket på heltid.

Netflix plockar mer o mer HBO serier tex. Som det ser ut nu lutar det åt att Netflix tar tillbaka tronen & får mer & mer bra utbud faktiskt.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

29? Jag betalar 59:-.

Jag har endast prime video, inte Amazon prime för handelsplatsen som är en annan tjänst som i sig inkluderar Prime video. Bara prime video är billigare, och de få gånger jag handlar på Amazon så brukar gratis frakt finnas bara man är villig att hämta ut hos ombud. Och om jag nån gång åker på att betala en frakt för typ 59 kr så betalar det sig på ett par månader med lägre prenumeration.

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Såklart. Men den "tog slut" för längesen S4 är en bit bort.

Kolla Gen V innan säsong 4. Den har direkta kopplingar och kan väl nästan ses som en säsong 3.5 eller nåt, många cameos från karaktärer i The boys finns. Serien var över förväntan bra, den tillförde mer bakgrund och hypade ännu mer inför S4.

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Musikälskare

Suck, detta börjar bli ohållbart att ha 3-4st streamingtjänster, måste börja sålla bort

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Torrentday+Plex=Sant

Permalänk
Medlem

Tråkigt nog blir utbudet och priserna på plastbitsfronten också allt sämre, för oss som gillar att ha legala kopior i bra kvalité med garanterad tillgänglighet under överskådlig framtid (till skillnad från streamingtjänsternas nyckfulla tillgänglighet).

Discshop och CDON hade rätt ok utbud tills de slogs ihop så att summan konstigt nog blev sämre än de båda var för sig var tidigare. Ginza finns kvar men är numer inget att hänga i julgran. Amazon .CO.UK och .DE är väl ok, liksom mer krångliga .COM. Finns det några tips på andra e-handlare med rimligt utbud och pris av BR och UHD (framförallt med annat än de senaste mainstream)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikwid:

Prime video är ju sjukt billigt jämfört alla andra streaming-tjänster. 29 SEK / månad. I jämförelse så är det rimligt att öka priset, speciellt eftersom de nu har många bra egna produktioner och inte bara The grand Tour (som ju i princip inte finns längre då det släpps en special vart annat år eller så). Men ett fördubbla priset... Det känns som de kunde ha trappat upp det över tid.

Sen stör det rejält att de lagt in andra tjänster i biblioteket som man inte har tillgång till. Reklam. Men ändå rätt lätt att ignorera. Likaså nån reklam om andra produktioner innan själva videon spelar. Sånt går att leva med. Men inte avbrott mitt i, sånt skit lämnade vi i reguljär-tvn för 15 år sen.

Var hittar du alternativet för att endast köra Prime video för 29 kr? Jag kan välja Prime 59 kr per månad eller 549 kr per år. Då är alla delar av Prime inkluderade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leson11:

Var hittar du alternativet för att endast köra Prime video för 29 kr? Jag kan välja Prime 59 kr per månad eller 549 kr per år. Då är alla delar av Prime inkluderade.

Hmm, jag ser nu att det står de beloppen du nämner på primevideo.com. Jag har dock haft det sen 2016, kanske jag fått behålla ett äldre pris. Kan inte hitta nåt i inkorgen om att de aviserat någon prisökning för mig heller, så jag har inget bra svar. Har dock tänkt många gånger hur orimligt billigt det är jämfört andra tjänster, nu när innehållet är så bra. Så jag blir inte förvånad om de ökar även för mig så småningom. 🤷

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Medlem

Tyckte streaming tjänster var bra i början men nu går de ut för det sluttande planet med reklam! Klåfingrigt och girigt folk som inte lärt sig någonting senaste 20 åren!

Om man tex har Spotify gratis så är det ok med reklamavbrott.

Snart får väl TPB ett nytt uppsving och folk börjar ful ladda istället

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Permalänk
Medlem

Streaming tjänster har blivit skit, Prime Video är ju fullständigt värdelöst, med tanke på att man inte får tillgång till allt, utan att betala extra, och nu ska det bli reklam till råga på allt.

Från och med idag har jag sagt upp 'alla' streamintjänster. Modern underhållning är skit, och mitt stora DVD/Blu-ray bibliotek duger gott och väl att fördriva tiden med, när man inte har något bättre för sig.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 1000D | AMD Ryzen 9 5950x 3.4 GHz(5 GHz boost) med Corsair iCue H170i Elite Capellix | Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero | G.Skill Trident Z neo, 2x16GB 3600MHz C16 | ROG Strix LC GeForce 3090 Ti 24GB | 1x Seagate FireCuda 520 1TB, 1x Samsung 850 EVO 250GB, 1x Samsung 970 EVO 1TB, 2x 1TB HDD, 1x Seagate Ironwolf 16TB HDD | Corsair AX860i | ASUS PG279Q & ASUS XG27AQM|

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikwid:

Hmm, jag ser nu att det står de beloppen du nämner på primevideo.com. Jag har dock haft det sen 2016, kanske jag fått behålla ett äldre pris. Kan inte hitta nåt i inkorgen om att de aviserat någon prisökning för mig heller, så jag har inget bra svar. Har dock tänkt många gånger hur orimligt billigt det är jämfört andra tjänster, nu när innehållet är så bra. Så jag blir inte förvånad om de ökar även för mig så småningom. 🤷

Det där är den där dealen jag nämnde förut, den man kunde få in amazon.se fanns (dvs, innan man kunde utnyttja resten av Prime). Hade ingen aning om att man kunde behålla den…

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Rätt åt alla som sponsrar skitföretaget

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Amazon Prime har tidvis visat reklam för oss, vet inte om det varit glitch eller någon typ av test men det gick iallafall hoppa över med manuellt knapptryck. De har också börjat pusha hyr film ganska hårt vilket gör det svårare att hitta sina egna lister.

Överlag är alla tjänster förvånansvärt dåliga på låta användaren organisera egna lister. Oftas lägger man till titlarna i en lista där det blir en i mängden och där det glöms bort.

Amazon Prime är de vi använder minst och vi beställer inte så värst mycket från Amazon, iallafall inte varje månad så det blir faktiskt den första tjänsten som får gå. Troligen kommer vi även säga upp Disney som nu höjer sitt pris till över 100 lappen.

Istället kommer vi sikta in oss på att prenumerera på tjänster i omgångar och då fokusera på att se allt vi vill se där under den perioden.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk

Jag sa upp alla extrakanaler från comhem för det blev för mycket reklam och inte att se på så jag bytte till gratisutbudet. Jag mätte 19 minuter reklam en gång. Jag glömde bort vad jag tittade på. Streaming skulle vara lösningen, men istället går åt samma håll med samma misstag.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk
Medlem

Jag och sambon tog ett beslut för 1 månad sedan om att vi skulle avsluta alla prenumerationer som t.ex Spotify, Disney och det är bara Spotify man kan sakna ibland men man vänjer väl sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Netflix plockar mer o mer HBO serier tex. Som det ser ut nu lutar det åt att Netflix tar tillbaka tronen & får mer & mer bra utbud faktiskt.

Mjo men dom är tre gånger så dyra ockå.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av mihon:

Jag och sambon tog ett beslut för 1 månad sedan om att vi skulle avsluta alla prenumerationer som t.ex Spotify, Disney och det är bara Spotify man kan sakna ibland men man vänjer väl sig.

Det går att hitta en hel del schysst musik, naturligtvis beroende på tycke och smak, tipsar om radio världen runt 😃
http://radio.garden

Permalänk
Medlem

Prime gick ut for ett tag sedan, förnyade inte denna gången då man inte får tillgång till allt i deras utbud utan att man ska isf "hyra" en del av innehållet. Skulle nog behållt prime ifall jag handlade mycket av amazon kanske. Ska dom nu höja priset el tvinga på en reklam så kommer jag ej skaffa tjänsten igen. La ner Netflix också för par månader sedan, känns inte lönt.

Har endast kvar HBO och spotify, har dock kvar det där 49kr resten av livet hos HBO, får se hur det går me de.

Så många streaming tjänster som inte känns lönt att ha längre, blir mer och mer som TV, blir fan besviken.

Permalänk
Medlem

Det är nog en tidsfråga innan övriga tjänster som ännu inte har reklam för de betalda prenumerationer följer efter, t.ex Youtube.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Inte särskilt konstigt med tanke på att man får så mycket mer än bara en streamingtjänst i priset.

Men hur många använder allt annat man "får"? Jag vill bara streama. Handla ifrån Amazon ser jag som helt uteslutet.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova