Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Innan folk går och klagar. Så är det NY LAG som tvingar rea varor måste visas senaste 30 dagar billigaste pris.
Netonet bara följer den nya lagen. Strucken är senaste 30 dagars billigaste pris (black friday) röd är rea priset nu.

Men, den "LAG" ändå tillåter att benämna saker utan prisreducering för "REA"? 🤔

Visa signatur

AMD Ryzen 5800x3D | MSI X570 Tomahawk | Crucial Ballistix DDR4 2x16GB@3600MHz CL16 | MSI 6800XT Reference| Sabrent Rocket PCIe4 2TB | BeQuiet Dark Rock 4 Pro | Corsair RM850x v2 | BeQuiet Pure Base 500 | Asus ROG Swift PG279Q 27" | Cherry | Logitech G305 | HyperX Cloud II Wireless

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av DEADushka:

Men, den "LAG" ändå tillåter att benämna saker utan prisreducering för "REA"? 🤔

Det är en prisreducering från ordinarie pris, inte lägre än Black Friday/Cyber Monday-priserna som var inom 30 dagar bara.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

<Uppladdad bildlänk>
Exempel.

Är det nyligen tillagt eller har man missat det? Är ju andra sidan från prisets placering

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Är det nyligen tillagt eller har man missat det? Är ju andra sidan från prisets placering

Du har nog bara missat det. Varit så i ett bra tag nu. Placeringen går att få bättre dock.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av gurkburk92:

Är det nyligen tillagt eller har man missat det? Är ju andra sidan från prisets placering

Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Du har nog bara missat det. Varit så i ett bra tag nu. Placeringen går att få bättre dock.

Det står även om du klickar på "Prisinformation", som ligger precis ovanför det överstrukna priset.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wranzzon:

Jag beställde på julafton, så det har bara varit röda dagar, så inget har skickats. Men jag har fått en orderbekräftelse. Kan uppdatera när nåt sker

Har fått ett mail av dom. Sammanfattningsvis kan man säga att dom skriver att dom har ett högt tryck på lagret just nu, men att dom arbetar för att få iväg ordrar i slutet av vecka 52 och början på vecka 1.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker mellandagsrean är betydligt sämre än rean på ”black week? Saknar inget specifikt men känns som den är sämre överlag, särskilt när man tittar på hela listan här på sweclockers 🤷‍♂️

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aarox:

Är det bara jag som tycker mellandagsrean är betydligt sämre än rean på ”black week? Saknar inget specifikt men känns som den är sämre överlag, särskilt när man tittar på hela listan här på sweclockers 🤷‍♂️

Jo håller med. Väldigt mycket mellanmjölk denna rea.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Det finns denna extra -5% hos Samsung
Exklusiva erbjudanden i vår Shop App

Citat:

Skaffa appen Samsung Shop och använd koden SHOPAPP5* för att få 5 procents extra rabatt på din första beställning.

så TVs, som har BF-priset igen, kan få -5 % extra.
till exempel
77 S90/92C 25990->24690
65 S90/92C 19990->18990
55 S90/92C 14990->14240

Permalänk

Äger 30 fps möss, alla racer och g-rpo superlight osv.

Men den här är skönast, bättre vikt än deras nyaste model o 2 pro.

Sjukt bra pris för en trådlös

https://www.maxgaming.se/sv/tradlosa-moss/model-o-pro-wireles...

och https://www.maxgaming.se/sv/tradlosa-moss/model-o-pro-wireles...

Påminner väl lite om racer viper

Länkar städade. // MOD
Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

Är det värt att betala 3309kr mer för SAMSUNG HW-Q995C över SAMSUNG HW-Q935C?

Tyvärr verkar den ha gått upp till 7990:-, men för 6690:- som den kostade häromdan var det nog ett väldigt bra pris.
Har en Q995B i vardagsrummet idag, men hade gärna köpt Q935C till sovrummet. Skillnaden mellan Q995B och den Yamaha music cast 400 som jag har i sovrummet idag är enorm. Kommer den ner till 6690:- igen kommer jag nog slå till direkt.

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Henrico:

Alla som ens funderar på denna ska verkligen läsa recensioner innan.. Slö cpu, för lite minne och kolaseg emmc-lagring, och de flesta recensioner tycker även det gäller den snabbare i3-varianten med ssd..

Det är verkligen inte ett bra val om man inte har extremt låga krav eller en speciell applikation för den som gör att en tablet med Windows och 4g är en usp....

Självklart är det ingen raket eller monster-tablet, därför jag var noga med att skriva spec.
Dock så är den fullt duglig för tex surf, YouTube, osv, det som folk oftast använder en padda till.

Att som du påstå att den är "kolaseg" eller för personer med extremt låga krav är bara patetiskt.
Kollar man på en padda i den här prisklassen så vet man att det inte är något med 13900K prestanda.

Det är dock bra att du påpekar prestandan, men om du nu har läst tester, länka till dom så man ser svart på vitt.

Ha en trevlig kväll.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Ett tips för er som gillar vattenkylning;

Jag köpte precis väldigt mycket grejer från aquatuning.se (tyskland). Det finns utvalda delar som är 70% där.

Köpte bland annat distroplate för 300kr, dubbla tjocka 360 rad för 110 euro plus skatt. Och massa annat. Tips, lägg inte i några hard-tubes - frakten blev 1000kr per meter...

Sista dagen för 70% rean är ikväll. Jag har letat lite bland deras begagnade delar innan men utan att ha insett rean som var på nya grejer.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeluxXxe:

Ett tips för er som gillar vattenkylning;

Jag köpte precis väldigt mycket grejer från aquatuning.se (tyskland). Det finns utvalda delar som är 70% där.

Köpte bland annat distroplate för 300kr, dubbla tjocka 360 rad för 110 euro plus skatt. Och massa annat. Tips, lägg inte i några hard-tubes - frakten blev 1000kr per meter...

Sista dagen för 70% rean är ikväll. Jag har letat lite bland deras begagnade delar innan men utan att ha insett rean som var på nya grejer.

Finns det något vattenblock för AM5? Kan inte så mycket om vattenkylning, körde ett phobya kit förut som jag funderat på att återuppliva men behöver nytt block vet jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Tyvärr verkar den ha gått upp till 7990:-, men för 6690:- som den kostade häromdan var det nog ett väldigt bra pris.
Har en Q995B i vardagsrummet idag, men hade gärna köpt Q935C till sovrummet. Skillnaden mellan Q995B och den Yamaha music cast 400 som jag har i sovrummet idag är enorm. Kommer den ner till 6690:- igen kommer jag nog slå till direkt.

Märkte det.. Skulle beställa idag när jag kom hem efter jobbet. Blev ingen beställning pga det höjda priset.
Var helt säker på att det stod att priset skulle vara tills imorgon den 28e. Så fult gjort av dom.
Verkar som dom ändrade till Samsung.se pris, Samsung sänkte idag till samma pris som NoN hade och Hifiklubben följde efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Självklart är det ingen raket eller monster-tablet, därför jag var noga med att skriva spec.
Dock så är den fullt duglig för tex surf, YouTube, osv, det som folk oftast använder en padda till.

Att som du påstå att den är "kolaseg" eller för personer med extremt låga krav är bara patetiskt.
Kollar man på en padda i den här prisklassen så vet man att det inte är något med 13900K prestanda.

Det är dock bra att du påpekar prestandan, men om du nu har läst tester, länka till dom så man ser svart på vitt.

Ha en trevlig kväll.

Det är faktiskt svårt att hitta tester med Pentium-CPUn då Microsoft verkar ha vägrat ge ut review-exemplar av den. Här är en: https://www.expertreviews.co.uk/microsoft/1415124/microsoft-s... -- Jag skulle säga att 4 GB och eMMC gör att man bör välja en Ipad istället om du inte behöver Windows.

Här har du en review på I3:an, som är snabbare och har SSD och 8 GB minne och även där blir den sågad.. https://www.techradar.com/reviews/microsoft-surface-go-3

Hur tycker du jag borde översätta? Kolaseg och extremt låga krav kändes "snällt" i sammanhanget?
- Sadly, the Pentium-based Surface Go 3 is horribly slow and underpowered.
- Appalling performance

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem

Varför står det ibland att "Länken har städats //mod"

Varför städas länken (vad det nu innebär) och är det något vi som klickar på länkarna bör känna till?!
Vad kan man dölja i en länk? Virus, ransomware eller annan information?!

Förklara gärna för en enkel spelman som mig..
Tack på förhand.

Visa signatur

Hey boiy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Tyvärr verkar den ha gått upp till 7990:-, men för 6690:- som den kostade häromdan var det nog ett väldigt bra pris.
Har en Q995B i vardagsrummet idag, men hade gärna köpt Q935C till sovrummet. Skillnaden mellan Q995B och den Yamaha music cast 400 som jag har i sovrummet idag är enorm. Kommer den ner till 6690:- igen kommer jag nog slå till direkt.

Om bor nära de 2 butiker som har det i lager. Vet inte hur det är om man lägger en beställning hos Power när dom inte har den i lager vid online beställning.
6690:-
https://www.power.se/tv-och-ljud/soundbars/samsung-hw-q935c-s...

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Ynnoj:

Varför står det ibland att "Länken har städats //mod"

Varför städas länken (vad det nu innebär) och är det något vi som klickar på länkarna bör känna till?!
Vad kan man dölja i en länk? Virus, ransomware eller annan information?!

Förklara gärna för en enkel spelman som mig..
Tack på förhand.

Oftast en lång url med en rejäl drös GET-taggar som inte har någon relevans för fyndet, och potentiellt kan innehålla ref-länkar vilket inte är tillåtet (se §9).

Ett exempel som postades nyligen:
https://www.amazon.se/-/en/Seagate-BarraCuda-Internal-Desktop...

Städade relevanta biten:
https://www.amazon.se/dp/B08LB5LQ65

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Finns det något vattenblock för AM5? Kan inte så mycket om vattenkylning, körde ett phobya kit förut som jag funderat på att återuppliva men behöver nytt block vet jag.

Såg faktiskt ingen när jag letade . Hittade en uppgradering till mitt block men för 500kr efter rabatt så valde jag att avstå, men självklart har de block för am5 som ligger utanför rean tänker jag.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Äsch, swrclockers gjorde att det såg ut som att Samsung G9 dealen var OLED för 11 000kr men det var QLED.

Är QLED värd 11 000kr eller bör man köpa OLED för 15 000kr? 95% av användningen blir kontorsarbete.

För 95% kontorsarbete ska du ha VA:n och inte OLEDen. Äger OLEDen, jobbar hemifrån ibland och då tänker man ständigt på inbränningsrisken och textskärpan är inte heller den bästa i Windows (klockren i Linux och MacOS däremot).

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Om bor nära de 2 butiker som har det i lager. Vet inte hur det är om man lägger en beställning hos Power när dom inte har den i lager vid online beställning.
6690:-
https://www.power.se/tv-och-ljud/soundbars/samsung-hw-q935c-s...

Tack för tipset. Bor hyffsat nära Kungens kurva, så blir kanske en tur dit i morgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NsGR:

Det finns denna extra -5% hos Samsung
Exklusiva erbjudanden i vår Shop App
så TVs, som har BF-priset igen, kan få -5 % extra.
till exempel
77 S90/92C 25990->24690
65 S90/92C 19990->18990
55 S90/92C 14990->14240

Denna deal var lite bättre än väntat, gratis frakt + inbärning, blev en 77 92C

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Henrico:

Det är faktiskt svårt att hitta tester med Pentium-CPUn då Microsoft verkar ha vägrat ge ut review-exemplar av den. Här är en: https://www.expertreviews.co.uk/microsoft/1415124/microsoft-s... -- Jag skulle säga att 4 GB och eMMC gör att man bör välja en Ipad istället om du inte behöver Windows.

Här har du en review på I3:an, som är snabbare och har SSD och 8 GB minne och även där blir den sågad.. https://www.techradar.com/reviews/microsoft-surface-go-3

Hur tycker du jag borde översätta? Kolaseg och extremt låga krav kändes "snällt" i sammanhanget?
- Sadly, the Pentium-based Surface Go 3 is horribly slow and underpowered.
- Appalling performance

Jag menar absolut inte att du inte har rätt.
Det är en lågpris-platta, därav jag la ut specs.

Jag menar bara att kommer man med "den är kolaseg" så bör man backa upp det.
Inte för att jag inte tror dig, men för att vara mer trovärdig.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

För 95% kontorsarbete ska du ha VA:n och inte OLEDen. Äger OLEDen, jobbar hemifrån ibland och då tänker man ständigt på inbränningsrisken och textskärpan är inte heller den bästa i Windows (klockren i Linux och MacOS däremot).

Tack, ja det är nog vettigare med annat än OLED då. 🤘

Lite tveksam till den kraftiga 1000r böjen nu bara. 😄

Permalänk
Medlem
Skrivet av General Nord:

Produkt: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL - 12GB
Länk: https://www.proshop.se/Grafikkort/ASUS-GeForce-RTX-4070-DUAL-...
Kategori: Grafikkort
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=10230646
Pris: 6990kr

Lägsta priset någonsin för detta kort!

@General Nord
Jag köpte mitt 4070 dual för 6490kr 2023-06-16 så det har varit billigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

@General Nord
Jag köpte mitt 4070 dual för 6490kr 2023-06-16 så det har varit billigare.

Fyndvara då eller? Det har aldrig varit lägre än 6990:-

Det mest intressanta med 6990:- på Asus Dual är att det ger en fingervisning om att Superkorten kommer förmodligen vara hyfsat aggressivt prissatta och det kommer bli riktigt bra pris på de "gamla" 4070, 4070 TI och 4080 inom kort. Kan bli kul det här

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpaceAce:

Fyndvara då eller? Det har aldrig varit lägre än 6990:-

Det mest intressanta med 6990:- på Asus Dual är att det ger en fingervisning om att Superkorten kommer förmodligen vara hyfsat aggressivt prissatta och det kommer bli riktigt bra pris på de "gamla" 4070, 4070 TI och 4080 inom kort. Kan bli kul det här

<Uppladdad bildlänk>

@paceAce

Ingen fyndvara, man får tänka på att flera affärer som Elgiganten mm inte brukar lista varor här och flera som inte listar brukar ligga bra mycket under 6990kr.

Blir nog inga sänkningar på gamla serien då folk köper ändå och även om super blir dyrare kommmer folk köpa som galningar 🙂

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

@paceAce

Ingen fyndvara, man får tänka på att flera affärer som Elgiganten mm inte brukar lista varor här och flera som inte listar brukar ligga bra mycket under 6990kr.

Blir nog inga sänkningar på gamla serien då folk köper ändå och även om super blir dyrare kommmer folk köpa som galningar 🙂

Mvh

Vart köpte du det för 6490:- ? Elgiganten och de andra stora elektronikkedjorna har aldrig haft Asus 4070 Dual i lager. Jag har själv haft ett öga på kortet under nästan hela året och "flera som inte listar här brukar ligga bra mycket under 6990:-" stämmer ju inte alls. Kan du ge ett enda exempel?

Sänkningen på gamla serien har redan börjat, det är svårt att säga emot. Super kommer nog bli dyrare än dessa sänkta priser, men högst troligt verkar de tar över de gamla kortens MSRP. Fortfarande svindyrt med grafikkort, men ett väldigt stort steg i rätt riktning.

Permalänk
Medlem

Någon som har klarhet i varför LG C3an poppar i och ur lager enligt de som hittat den igen i fyndtråden? Jag har sett två poster senaste 24h om att den är åter i lager (65") men jag har inte fått något mail trots att jag har lagerbevakning inställt.