[Förkylningsclockers] - Är du förkyld? Beklaga dig med oss <3

Permalänk
Medlem

[Förkylningsclockers] - Är du förkyld? Beklaga dig med oss <3

Näsan rinner och hostan låter värre än en bakfull Bengt Magnusson. Halva släkten ligger däckad efter julen.

Hur mår ni, vänner?

Permalänk
Medlem

Jag var helt frisk i 5 år tills syrran kom ner med sin förpestade bebis som förstörde hela skiten! :'(

Permalänk
Medlem

Var sjuk några dagar innan och över julen, men typ frisk nu så blir jobb imorgon iallafall

Permalänk
Medlem

Frisk och kry, har inte varit sjuk sen 2021, då hade jag Covid. 😊
Blivit bättre på att ta vaccin för att slippa bli sjuk, kan ju vara en orsak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Jag var helt frisk i 5 år tills syrran kom ner med sin förpestade bebis som förstörde hela skiten! :'(

Barn för sällan något gott med sig.

Permalänk
Medlem

inte forkyld men covid, mår helt ok!

Permalänk
Medlem

Inte ett spår av förkylning, men snart tredje dygnet med migrän, så jag mår inte heller nåt vidare. Hade hellre varit förkyld!

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av cyklonen:

Inte ett spår av förkylning, men snart tredje dygnet med migrän, så jag mår inte heller nåt vidare. Hade hellre varit förkyld!

Nyser o har migrän här med 🥲

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Har två vilddjur nu, inte haft en frisk vecka med familjen sen oktober…

Kanske blir jul imorgon, men stora osäkerheter pga de ljud bebisen ger ifrån sig just nu… mysigt med familjen såklart, men knappast det vi hade hoppats på

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Inte ett spår av förkylning, men snart tredje dygnet med migrän, så jag mår inte heller nåt vidare. Hade hellre varit förkyld!

Köpte en migränmössa (märke I-THERA-U) till flickvännen i julklapp, mycket uppskattat och hjälpande enligt hennes julhelgs-migrän.

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Barn för sällan något gott med sig.

Ungen har varit konstant sjuk i typ 3 år.
Hela familjen har någon sorts permanent lunginflammation vid det här laget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Har två vilddjur nu, inte haft en frisk vecka med familjen sen oktober…

Kanske blir jul imorgon, men stora osäkerheter pga de ljud bebisen ger ifrån sig just nu… mysigt med familjen såklart, men knappast det vi hade hoppats på

Känner igen mig. Har en 4- och 1,5-åring, mängden härliga virus och annat trevligt som de tar med sig från förskolan är ofattbar. Vart förkyld mer eller mindre konstant sen i oktober jag med...

Permalänk
Medlem

Har haft en konstig känsla i huvet ett par dagar och idag vakna jag av ganska häftig huvudvärk. Känner mig fortfarande skum i pallet men börjar lätta.

Fick så när jag hade covid förut så är väl kanske det nu med. Det sätter sig i huvet men utvecklar inga andra symtom.
Det är som att hjärnan är sjuk men kroppen är som vanligt. Fungerar sämre kognitivt när det blir såhär.
Positiva är att jag känner pigg i övrigt så behöver inte ligga i sängen iaf

Permalänk
Medlem

Förkyld med feber och frossa en veckan innan jul. På det kom en bihåleinflammation från helvetet. Den angrep sedan höger öra och till sist vänster öra. Gått med öroninflammation i bägge öronen hela julen. Har varit svårt att höra folk, tjutande ljud när det blir tyst. Ibland har folk låtit som robotar. Tar antibiotika nu. God fortsättning…

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antagligen:

Förkyld med feber och frossa en veckan innan jul. På det kom en bihåleinflammation från helvetet. Den angrep sedan höger öra och till sist vänster öra. Gått med öroninflammation i bägge öronen hela julen. Har varit svårt att höra folk, tjutande ljud när det blir tyst. Ibland har folk låtit som robotar. Tar antibiotika nu. God fortsättning…

Krya på dig!

En kollega spenderade dagen innan jul på akuten och hela julafton med att operera bort blindtarmen. Lite snuva och nästäppa känns dumt att beklaga sig för i det perspektivet - men det är fortfarande förbannat störigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deerhall:

Köpte en migränmössa (märke I-THERA-U) till flickvännen i julklapp, mycket uppskattat och hjälpande enligt hennes julhelgs-migrän.

Mm, tyvärr hjälper inte kyla nåt vidare för mig. Smärtstillande hjälper, men jag vill inte ta hur mycket som helst heller...

Nu är det nog ändå i slutet på det för denna gången.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Toppade lite över 40 graders feber på julafton, nu är det bara en dryg hosta som mest kommer fram när jag ska sova och hindrar det.

Sen att jag bara blir sjuk när jag har semester är en annan diskussion man kan ha.

Permalänk
Medlem

Krya på er stackare!

Har själv börjat känna av halsen idag, så kan nog räkna med en förkylning.. Klarat mig hela hösten, för att drabbas lagom när man är ledig <.<

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Resania:

Toppade lite över 40 graders feber på julafton, nu är det bara en dryg hosta som mest kommer fram när jag ska sova och hindrar det.

Sen att jag bara blir sjuk när jag har semester är en annan diskussion man kan ha.

Hoppas du vet om att man kan sjukskriva sig under semestern och därmed spara semesterdagarna till en annan gång

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Krya på dig!

En kollega spenderade dagen innan jul på akuten och hela julafton med att operera bort blindtarmen. Lite snuva och nästäppa känns dumt att beklaga sig för i det perspektivet - men det är fortfarande förbannat störigt.

Tack! Låter trist, men det finns inte en dag på hela året som jag inte hellre hade valt att operera bort blindtarmen än att gå runt med bihåleinflammation + öroninflammation på båda öronen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antagligen:

Tack! Låter trist, men det finns inte en dag på hela året som jag inte hellre hade valt att operera bort blindtarmen än att gå runt med bihåleinflammation + öroninflammation på båda öronen.

For real? Aldrig haft bihåle- eller öroninflammation, men isåfall låter det ju förjävligt.

Permalänk
Medlem

Vaknade med hosta, ont i halsen, hes, kan knappt prata… vafan!?

Permalänk
Medlem

Något oidentifierat som går i släkten nu över jul-helgen och sannolikt nyår. Jävla massa hostande, i princip noll feber, lite huvudvärk (pga hostandet?). Svärfar hostade så han svimmade, jag har hostat så det kändes som lungorna var på väg upp. Nu är det mycket bättre men jäklar vilken omgång.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Något oidentifierat som går i släkten nu över jul-helgen och sannolikt nyår. Jävla massa hostande, i princip noll feber, lite huvudvärk (pga hostandet?). Svärfar hostade så han svimmade, jag har hostat så det kändes som lungorna var på väg upp. Nu är det mycket bättre men jäklar vilken omgång.

Samma här. Måste vara något otroligt smittsamt. ca 70% av deltagarna på julafton blev sjuka 1-2 dagar efter.