Inet frågar SweClockers – vad är den perfekta julklappen?

Permalänk
Melding Plague

Inet frågar SweClockers – vad är den perfekta julklappen?

Inför mellandagsmyset i kommande Dubbelklick passar Inet på att undersöka vad SweClockers haft för sig under granen. Hårda julklappar, eller någonting helt annat?

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Mjuka julklappar som gäller - hårda köper man själv! Man vill ju inte få ett grått RGB-grafikkort till sitt exklusiva Noctua-bruna bygge, eller hur?

EDIT: Strumpor är den perfekta julklappen!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Strumpor, kallingar och underlakan var vad jag önskade mig och jag fick alla 3 och lite till.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Fred på jorden såklart. 🙂

Permalänk
Medlem

Stort legobygge till flickvännen så man kan spela ifred i mellandagarna?

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Önskar någon utgående OLED-TV modell på 65 tum skulle kunna vara det perfekta presenten till hela familjen.

Permalänk
Medlem

fick lite nya strumpor, önskade mig en Bambu Lab P1S, tomten lämnade nog fel...

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Tråkiga svaret: Basplagg. Strumpor, kalsonger, t-shirts.
Roligare svaret: Enklare (både fysiskt och tekniskt) elektronik som tex smarta lampor, trådlös mus eller nya RAM-minnen.

Visa signatur

i5 10600K @ stock med Noctua NH-U14A | Asus Prime Z490M-Plus | Palit GeForce RTX 3070 GamingPro 8GB | VENGEANCE LPX 2x16GB DDR4 DRAM 3200MHz CL16 | Fractal Design Define Mini C | Samsung 970 EVO NVMe 500GB | Samsung 860 EVO 1000GB | AOC 27G2U | Corsair RM750x V2 80+ Gold | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

En som är given med omtanke från nära och kära.

Permalänk
Medlem

Inget paket är min perfekta.
Då slipper jag släpa hem det.
Slutade helt med paket när jag blev vuxen 🫶💪

Middag och familj/vänner är det enda som gäller för mig.

Barn får såklart presenter.

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kotz:

Middag och familj/vänner är det enda som gäller för mig.

Jag håller med helt och hållet här, även som singelkille.
När man når en viss ålder så inser man att det bara finns en grej som är värdefullt och det är vår mänskliga kontakt och umgänge. Prylar kommer och går, men vänner och familj, även om det kan vara tråkig att argumentera ibland är det enda som ger nåt i längden och känns värd att leva för. Prylar och grejer kan man alltid få med pengar, så är det inte med äkta vänskap.

Permalänk
Medlem

Ser hellre att barnen får julklappar, lägg pengarna på dem!

Så köper jag en Steam Deck till mig själv 😁

Permalänk
Medlem

Vad jag hoppas ska dyka upp på Inets dubbelklick-kväll är en (försenad) julklapp till hela familjen - en robotdammsugare (helst från Roborock)!
Det hade gjort min familjs jul....

Permalänk
Medlem

24 stycken Archer artillerisystem!
Väljer att ge vidare dem till Ukraina pga platsbrist på parkeringsplatsen.

Permalänk
Medlem

Presentkort till Inet eller Elgiganten på ca 1000 kr/kort.

Visa signatur

Dator 1: AMD Ryzen 9 7950X3D, 64 GB Kingston Fury DDR5 5600 MHz CL36 , Asus Radeon 7900XTX TUF OC, Be Quiet Dark Base Pro 900 rev.2 Black Case, Asus ROG Crosshair X670E Hero Mobo , Be Quiet 1500W PSU, Win10 Pro 64-bit, Creative Soundblaster AE7

Dator 2: Intel Core i7 9700k, 32GB DDR4 Corsair 3000 MHz, Asus TUF Z390 Mobo, Asus Radeon 6800 XT TUF, Be Quiet 850 PSU, Win10 Pro 64-bit, Asus TUF GT502 Case

Permalänk
Medlem

Hälsa och välmående får jag nog säga efter detta året.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk

Jag fick ett underställ i ullfrotté.

Visa signatur

9900k @4.7GHz VCore: 1.185v. Rtx 2080 gaming X trio. Corsair vengeance pro white 2x8gb @3200mhz. Gigabyte Aorus z390 Master. Corsair Obsidian 500D. NZXT kraken x72.

Permalänk
Medlem

"Ja, fick vad jag önskade mig", dvs ingenting.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Ember mug 😉😉

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Den perfekta julklappen är allt sådant som man behöver, men som det är tråkigt att spendera pengar på. Typ kläder, spolarvätska och andra tråkprodukter. Roliga saker köper jag hellre själv, så att det blir rätt.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Den perfekta julklappen är den man ger bort som någon blir överlycklig över.

Permalänk
Medlem

Jag har så nyligt skaffat ny dator, så jag behöver inte så mycket mer på den avdelningen nu. Fick en ostbricka av en, och av en annan bjuden på middag. Pga usa firar jul en dag senare kom igår kväll också ett mail med nedladdningslänkar till 6st cd-skivor/wav.

Permalänk
Medlem

Sällan jag önskar mig något. Ger hellre bort något.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Jag fick precis vad jag önskade, världens gladaste son!
Han har i ett par år önskat sig en egen dator men då ekonomin varit knaper har han fått nöja sig med min 10år + gamla rig med en fx-8350 och ett gtx 970...

Lyckades göra en hel del kap under black friday samt en GPU jag köpte här på sweclockers! Långt ifrån ett monsterbygge men det funkar och han är överlycklig.

Permalänk
Medlem

Hårda paket är så mycket bättre än mjuka

Lego ligger alltid högt upp på listan, men det är roligare att ge än att få oftast

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corner:

Fred på jorden såklart. 🙂

Och det är ju det alla barn vill ha. 😉

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem

Vardagslyx. Sådant man kanske egentligen har råd med, men inte vill unna sig eftersom det känns lite onödigt. Nödvändigheter köper jag själv. Men nu har jag haft en glappande mus i ett år eller så, men inte köpt nytt eftersom den ju ändå funkat rimligt och jag ändå inte vill köpa billigaste skräpet. Så när jag fick ett Logitech MK295 Silent Touch Tangentbord + mus i julklapp blev jag glad.

Tyst var en feature som glädjer resten av familjen, ju mer fel folk har på internet desto hårdare hamrar jag tydligen...

Nästa år funderar jag på att ge min son en dator i delar. Typ, köpa en 1000kr-dator begagnad, skruva isär den, kanske lägga till SSD eller GPU om det inte redan finns bra nog, och så sätter vi ihop den tillsammans. Kanske datorn i min sig om jag själv behöver uppgradera pga att MacOS inte längre funkar på den (Sonoma eller efter Sonoma, bör jag veta nästa sommar) fast i ett annat chassi då, så det inte känns som "pappas gamla dator".

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

Perfekta julklappen är något som personen inte alls visste om att denne behövde, därmed inte heller kunde förvänta sig. Men som sen visar sig vara något personen inte kan vara utan och som används frekvent.
Alltså en överraskning och något bra/användbart
Det kan vara lite klurigt att hitta och som inte bara kan forceras plötsligt.
Vi som teknikintresserade kan ha en fördel här för att hitta åt någon med mindre koll, förutsatt såklart att budgeten inte är för snäv/snål.

En del är svårare än andra att hitta saker till, som redan har det mesta och inte behöver så mycket mer.

Inte köpt något direkt åt mig själv.
Skulle hoppas att @Inet kör ett ännu bättre erbjudandeG9 57" så blir det nog en sådan. Gärna ett paket med skärmen och en lämplig skärmarm som klarar av den.

Permalänk
Skrivet av BooliBoo:

Och det är ju det alla barn vill ha. 😉

Min dotter på 8år säger detta väldigt ofta.

Permalänk
Medlem

4090 är nog uppskattat av många.

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 7200 32gb A-die@6200MT/s]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]