Permalänk
Medlem

Aluminiumskrot

Ett chassi som är gammalt nog att köra A-traktor snart

Plastclips som håller på sidopanelerna har torkat ut och gått sönder över åren, finns bara två-tre stycken kvar av typ 18. Sätt en hårddisk i chassit? Resonerar och amplifierar ljudet tiofaldigt snarare än att dämpa ljudet. Kabeldragning? Ja allt är helt OK utom CPU-power hålen där anslutningen på kablarna är för stora för att dra igenom. Saknas skruvar, gångjärnen till dörren, allmänt dåligt skick. Tappat bort saker för flera lägenheter sedan, finns det inte på bilden finns det inte.

Men mycket aluminium man kan göra andra projekt med! Kanske öva gravyrer för att jaga efter Wolverine.

Bortskänkes som skrot. Innan det var skrot var det ett Lian Li V2120X. Vill ingen ha metallen åker det till återvinningscentralen.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Ett chassi som är gammalt nog att köra A-traktor snart

Plastclips som håller på sidopanelerna har torkat ut och gått sönder över åren, finns bara två-tre stycken kvar av typ 18. Sätt en hårddisk i chassit? Resonerar och amplifierar ljudet tiofaldigt snarare än att dämpa ljudet. Kabeldragning? Ja allt är helt OK utom CPU-power hålen där anslutningen på kablarna är för stora för att dra igenom. Saknas skruvar, gångjärnen till dörren, allmänt dåligt skick. Tappat bort saker för flera lägenheter sedan, finns det inte på bilden finns det inte.

Men mycket aluminium man kan göra andra projekt med! Kanske öva gravyrer för att jaga efter Wolverine.

Bortskänkes som skrot. Innan det var skrot var det ett Lian Li V2120X. Vill ingen ha metallen åker det till återvinningscentralen.

Läs hela annonsen här

Skrivet av Klocker2:

Hej alla, jag har också massor med datorchsssi med fläktar kvar, de flesta i bra skick!

Skänker bort dem ifall man kan hämta i Stockholm.

Sorry TS ifall jag snor din annons gratis 😬❤️

(Detta inlägget bortrensat, kan skapa en egen skänkes-annons. // MOD)

Jag har ett chassi som saknar 2x tumskruvar, är det något någon av er har?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KARNOU:

Jag har ett chassi som saknar 2x tumskruvar, är det något någon av er har?

Har nog tusen stycken

Permalänk
Medlem

Kan hämta sker på mellandagarna efter jobbet

Permalänk
Medlem
Skrivet av YOKYO:

Kan hämta sker på mellandagarna efter jobbet

Absolut! Skickar PM

@KARNOU skickar ej delar om yokuo hämtar, men den andra personen verkar ha en del

lådan med skruvarna som tillhör

Permalänk
Medlem

Varför ser den ut som den gör, har du skickat den med Postnord?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blixa_Bargeld:

Varför ser den ut som den gör, har du skickat den med Postnord?

Postnord har aldrig vidrört chassit, när det köptes hette det Posten fortfarande :D. Har haft allt från en Phenom II X4 till 13700K i den. Väldigt många datorbyggen och väldigt många år har tagit sin toll.

Permalänk
Medlem

YOKYO läste fel län och kan inte hämta pga avstånd

Permalänk
Medlem

kulle du kunna skicka front panel en liten slant + frakt
alt. hela burken

Permalänk
Medlem

Ha coolt har samma chassi, även mitt haft lite tuff kärlek. Men var väldigt Nice när det var nytt. Moderkort plåten i det är superb till egen byggen. Även hdd vaggan med distanserna lever i egenbygge

Visa signatur

RyZen 5700x, MSI B350 Mortar, 16gb corsair LTX, GPU 7800xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av L.T.G:

Ha coolt har samma chassi, även mitt haft lite tuff kärlek. Men var väldigt Nice när det var nytt. Moderkort plåten i det är superb till egen byggen. Även hdd vaggan med distanserna lever i egenbygge

humm vid vidare titt inte likadant jag hade Lian Li PC-B12B bara 10 år sen det köptes, då hade swec
fri frakt på cdon med vissar det sig

Visa signatur

RyZen 5700x, MSI B350 Mortar, 16gb corsair LTX, GPU 7800xt

Permalänk
Medlem

dessa två L-plåtar som håller frontpanelen upptill och nedtill plus frontpanelen mest intresserad av 200 kr + frakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av marekwitkowski:

dessa två L-plåtar som håller frontpanelen upptill och nedtill plus frontpanelen mest intresserad av 200 kr + frakt

Skickar inget, slänger det på återvinningscentralen nästa gång jag åker till jobbet den 2'a Januari

Permalänk
Medlem

om du sänker burken till någon som har lust att plocka isär den och skicka till mig
dessa två L-plåtar som håller frontpanelen upptill och nedtill plus frontpanelen mest intresserad av 300 kr + frakt
rädda burken från smälta .

Permalänk
Medlem

Det är din burk som du bestämmer Men om det funkar för dig så så blir jag jätte tacksamt åkte på en bedrägeri här på marknaden för flera tusen kronor strax innan julen så den håller det skulle hålla mig på bättre humör måste samla på lite skrot och bygga någonting nytt.

Permalänk
Medlem

Hej. Om det funkar för dig så kan jag hämta den efter nyår behöver adressen och tid i PM
Vänliga hälsningar
Marek.W,

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad