Helgsnack: Vad har du gett/fått i julklapp?

Permalänk
Medlem

Gett: Inget än, men morsan får två paket på måndag, från skultuna.
Fått: en chokladtomte.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

Har flera syskon barn. En fick en tröja från ett spel hon tycker om. En annan fick samma summa i pengar. Ett yngre syskon barn fick Syndrom från The Incredibles som pratar. Vi hade också två födelsedagar nära julen, en fick prenumeration på en biltidning och den andra fick en väst som värms upp.

Visa signatur

Asgard - Nordens största och Sveriges största Star Citizen Organisation.
Referral kod: STAR-92KM-Q67T

Permalänk
Medlem

Köpte äntligen ett nytt chassi till mig själv, som julklapp, ett Fractal Design Define 7 XL . En fantastisk uppgradering från mitt antika Lian Li V2120X.

Jul har man inte firat på ca 20 år trots att man bara är lite över 30, varken ger eller får klappar. Inte vid jul iaf, sist gav jag bort en helt ny gaming rigg med 13700K, 4090 etc. Men inte vid någon högtid eller födelsedag.

Permalänk

Kattgodis till katter och de svarade så snällt tillbaka.

Permalänk
Medlem

Gett inget, fått inget. Vi har liksom slutat med julklappar i släkten då alla är vuxna i det närmaste. Så besparar vi varandra hetsen och stressen i att byta pengar

Permalänk
Medlem

Förstår verkligen inte vad ålder har med julklappar att göra... Men det är väl antagligen barnsligt att spela också antar jag.

Permalänk
Medlem

Blev en nvme ssd till mig själv. Eltandborstar och lego till grabbarna. En massa choklad till mig och frugan.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Inget åt endera hållet.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Om man nu ska vara, by the stretch of imagination, glad för det lilla så är jag glad att jag fick (I'm stretching it som sagt) ett lätt mobilnummer när jag tecknade ett abonnemang - av typen 070-8808800 - för det är trist att ha ett random nr med en random nummerserie 0739537647 utan logik i det. I dessa exempel är det Påhittade nummer såklart.

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Permalänk
Medlem

Blev en ny haspelrulle och kniv till vårens fiske för mig från frugan.
Till frugan blev det ett nytt chassi till hennes dator, hann precis få hem ett Fractal Design Pop Air RGB i magenta/svart med massa extra rgb och sådant så det passar i hennes färgglada hörna. Och en rejäl stickad tröja.
Var och lämnade av en flaska whisky och ett par fina slipsar till farsgubben och mor hon fick ett rejält presentkort till Gekås - Ullared som hon älskar.
Syskonbarnen fick Lego (och här trodde jag pc som hobby var dyrt...), ett par rc bilar och en sådan där liten drönare för inomhusbruk.
Det var allt. Nu är man hemma igen och blir bara slappa på soffan och äta stora mängder pepparkakor och dricka julmust.

Visa signatur

Spel/multimedia burk: ASUS Prime B660-Plus D4. PNY CS2140 M.2 NVMe Gen 4 500GB. Kingston Fury 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz. Intel Core i3 12100F 3.3 GHz 12MB. DeepCool AG400. PowerColor Radeon RX 6600 8GB Fighter. DeepCool PK650D 650W. Kolink Observatory HF Mesh. Skärm: Samsung 65" Q77C 4K QLED. Ljud: Yamaha 5.1 förstärkare. XTZ 93:22 frontar, Eltax Monitor III bak. Audio Technica ATH-M50x

Permalänk
Medlem

Nzxt h6 Flow till mig och sambon fick lite bak grejer samt cards against humanity!

Sen diverse leksaker samt kringutrustning till datorerna för alla barn!

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Jag fick av mig själv ett msi 4090 suprim x hittade ett för (21460kr) samt en ASUS 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED QHD 240Hz

Permalänk
Medlem

Gav frun ett sidennattlinne som hon tyckte var för dyrt för att köpa själv (hon kan vara lite snålt mot sig själv). Själv fick jag Jonas Crambys senaste kokbok Americana.

Och jag hade ju köpt Legos jordglob till mig själv.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Joe Bob:

Förstår verkligen inte vad ålder har med julklappar att göra... Men det är väl antagligen barnsligt att spela också antar jag.

Håller med. Vad är det för problem med att byta pengar? Jag fick precis BG3 av morsan. Det stod till och med specificerat. Blev glad. Gladare än om jag hade köpt det själv.

Permalänk
Medlem

Fästmön fick en drejkurs och byxor. Jag fick två filmklassiker och Baldur’s Gate 3.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Jag fick ett RTX 4060 TI av dottern.

Visa signatur

Ryzen 5600. Asus B550M TUF gaming plus. RTX 4060 TI.

Permalänk
Medlem

Bluey, the videogame. Grymt uppskattat av en 6-åring

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Köpte Alan Wake 2 till mig själv. Fick tre snygga tröjor av frun, hatar att shoppa kläder nuförtiden. Gav bort servisgrejor, iPhone 13, headset, smink och annat till frun + tonårsbarn. Nu blir det till att titta på Bad santa, classic….

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Köpte lite strö-grejer till barnen i släkten (godis, pussel, lego, presentkort...); åkte över och bjöd min 93-åriga farmor på en julfrukost, samt lite vin och glögg och sånt som hon kan ha resten av julen; till resten av de vuxna har jag köpt symboliska tack-för-att-jag-fick-komma viner samt donerat 2000kr till välgörenhet å allas vägnar.

Keep it simple, keep it personal 😊

EDIT: Har meddelat alla att jag vägrar ta emot gåvor, annat än ätbara. Än så länge har alla efterlevt mina krav

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Har dåligt med pengar men kostade på mig en begagnad Ryzen 3600 iaf.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk

Gett = Inget
Fick av min far = en påse Olw ostbågar och 2 sweet Fruity (Veganskt godis)
Vi skulle inte ge varandra något men fick det ovan iaf.

Permalänk
Medlem

Helnöjd med julen!
Snodde ihop en god äggtoddy.
Gjorde lite hemgjord päronsill och jordgubbssill, senap med rosépeppar, långkål, köttbullar (gjorda med nötfärs, stekt isterband och brynt lök) för att piffa upp julbordet utöver allt det vanliga.

Fick en riktigt god gin och mysiga termosockar, doftljus och doftpinnar och ett fint hemgjort julkort från min systerdotter.

Gav en coldbrew-bägare till syrran, en jet-tändare till hennes gubbe så att han nu kan få ordentlig fyr på cigarren... Farsan fick en ostbricka till alla ostar och så spenderade jag några timmar för några dagar så att syrrans yngsta fick en dator ihopsatt och fungerande (mobilkid).

Bra jul!

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem

-Jag fick.
-Jag gav
Summasummarum roterade pengar inom en sluten krets.
I Ukraina växer skyttegravarna allt längre, för varje dag, ökar antal drönare, för varje drönare ökar risken för att kriget närmar sig vår tröskel.
Jag vill inte vara grinch, men vänligen väx upp, och sitt inte som barn och fyll ett redan fullgott materiellt liv, med att rotera pengar.

Permalänk

Då vi har krig i Europa gick nästan allt till Ukraina och organisationer som hjälper Ukraina att besegra ryssen. Friheten för Ukraina och Europa är värd mer än några julklappar. Endast barnen får klappar i traditionell mening. Slava Ukraini! Må inget land drabbas av Rysslands övergrepp igen. Någonsin.

Permalänk
Avstängd

Gav frugan underkläder och hon köpte en ny SSD disk till mig.

Sen köpte jag lite relaterade grejer till gymmet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StaffSergeant:

Då vi har krig i Europa gick nästan allt till Ukraina och organisationer som hjälper Ukraina att besegra ryssen. Friheten för Ukraina och Europa är värd mer än några julklappar. Endast barnen får klappar i traditionell mening. Slava Ukraini! Må inget land drabbas av Rysslands övergrepp igen. Någonsin.

Згоден з вами. Свобода Україні. 💛🫂💙

Ursäkta grammatiken. Jag håller på att lära mig språket. (Jag är inne på Tragglandet med: Jag är, Du är, han, hon, den, det är, katten lapar i sig mjölk 🥛). Sorry. ☺️

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Permalänk
Medlem
Skrivet av StaffSergeant:

Då vi har krig i Europa gick nästan allt till Ukraina och organisationer som hjälper Ukraina att besegra ryssen. Friheten för Ukraina och Europa är värd mer än några julklappar. Endast barnen får klappar i traditionell mening. Slava Ukraini! Må inget land drabbas av Rysslands övergrepp igen. Någonsin.

Jag donerar precis som du. 💛💙

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Permalänk
Medlem

Dragspel och lite nybörjar-noter! Dags att bli gubbig på riktigt och lära sig spela ett rejält instrument

på lån då, för er som vet vad dragspel kostar...

Visa signatur

Tidigare nickad: "Samwell"

Permalänk
Medlem

Jag firar inte jul, så det är bara för några bekanta som egentligen inte heller gör det men håller kvar vid gåvotraditionen.
Gett en pralinask och en liten flaska tillfälligt körförbud. Fått en ostbricka och bjuden på middag.

Permalänk
Medlem

Jag skiter i julen, men mellandagsrean brukar vara av intresse. På mellandagsrean blev det två Sigma Sport Buster 2000 lumen framlampor (en till vardera fat bike), och två Avid BB7 MTB mekaniska bromsar till den tredje fat biken. Båda artiklarna kan sägas vara "köp 2 till 1 ordinarie pris".

Förtydligade inköp
Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS