SweClockers hårdvarukalender 2023 – tävlingar och erbjudanden fram till jul

Permalänk
Medlem

Perfekt spelhelg och Baldurs Gate 3 går inte ihop för mig

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem

Jag kan varken se gårdagens eller dagens lucka

Visa signatur

7800x3d, 4090 strix, aw3423dw.

Permalänk
Geeks
Säljchef

https://www.sweclockers.com/artikel/37871-lucka-24-fira-julaf...

Kan du inte se den när du klickar på länken?

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av exag:

Jag kan varken se gårdagens eller dagens lucka

Var tittar du när du inte ser den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil:

Stort tack!

Skrivet av medbor:

Var tittar du när du inte ser den?

Här:
https://www.sweclockers.com/artikel/37719-sweclockers-hardvar...
Är det fel ställe? Har funkat fram till igår för mig.

Visa signatur

7800x3d, 4090 strix, aw3423dw.

Permalänk
Medlem
Skrivet av exag:

Stort tack!
Här:
https://www.sweclockers.com/artikel/37719-sweclockers-hardvar...
Är det fel ställe? Har funkat fram till igår för mig.

De måste uppdatera den sidan manuellt så gissar att de missat de nu när det är jul. Men går att nå på framsidan av swec.

Permalänk
Medlem
Skrivet av exag:

Stort tack!
Här:
https://www.sweclockers.com/artikel/37719-sweclockers-hardvar...
Är det fel ställe? Har funkat fram till igår för mig.

Den sidan uppdateras manuellt separat från själva luckan, ibland många timmar senare, här i tråden har många andra sätt presenterats

Nu är det ju dock över för i år

Permalänk
Medlem

"Den här tävlingen är avslutad och inväntar juryns beslut.

Tävlingsformulär
I videon ovan visas ett spel. Berätta kortfattat hur den perfekta helgen/ledigheten med denna dator och spelet i fråga ska se ut och få chans att vinna en kraftmaskin för 1440p gaming!
Tävlingen pågår till och med 26 december. "

till och med; ska det inte vara öppet idag också? :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeanC:

"Den här tävlingen är avslutad och inväntar juryns beslut.

Tävlingsformulär
I videon ovan visas ett spel. Berätta kortfattat hur den perfekta helgen/ledigheten med denna dator och spelet i fråga ska se ut och få chans att vinna en kraftmaskin för 1440p gaming!
Tävlingen pågår till och med 26 december. "

till och med; ska det inte vara öppet idag också? :/

Klickade mig in hit i hopp om att hitta denna kommentar 😄 Jag håller med.

Visa signatur

[Acase El Diablo][Intel Core I7 920][Moderkort Asus P6T Deluxe][3GB kit OCZ ddr 1333mhz][Asus HD4870x2][Corsair Powersupply 650W][1xSamsung Spinpoint 640gb][Windows Vista ultimate 64bit]

Permalänk
Medlem

Men alltså... På sista luckan stod klart och tydligt "tävlingen pågår till och med 26 december". Nu när jag skulle lägga mitt bidrag, 08.30 den 26 december, står det att tävlingen är avslutad?! Tackar för den, nu missade jag min chans att deltaga. Till och med betyder att det ska vara öppet även idag, skulle den avslutas tidigare skulle det vara formulerat tydligare!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeanC:

"Den här tävlingen är avslutad och inväntar juryns beslut.

Tävlingsformulär
I videon ovan visas ett spel. Berätta kortfattat hur den perfekta helgen/ledigheten med denna dator och spelet i fråga ska se ut och få chans att vinna en kraftmaskin för 1440p gaming!
Tävlingen pågår till och med 26 december. "

till och med; ska det inte vara öppet idag också? :/

Skrivet av kreekill:

Klickade mig in hit i hopp om att hitta denna kommentar 😄 Jag håller med.

Skrivet av Wulfhund:

Men alltså... På sista luckan stod klart och tydligt "tävlingen pågår till och med 26 december". Nu när jag skulle lägga mitt bidrag, 08.30 den 26 december, står det att tävlingen är avslutad?! Tackar för den, nu missade jag min chans att deltaga. Till och med betyder att det ska vara öppet även idag, skulle den avslutas tidigare skulle det vara formulerat tydligare!

Bara att gratulera de som skickade in sina bidrag tidigt. Tror majoriteten väntade tills idag med att skicka in sina bidrag. Blir alltså mindre konkurrens för den eventuella vinnaren. 😅

Visa signatur

Also sprach Zarathustra

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeanC:

"Den här tävlingen är avslutad och inväntar juryns beslut.

Tävlingsformulär
I videon ovan visas ett spel. Berätta kortfattat hur den perfekta helgen/ledigheten med denna dator och spelet i fråga ska se ut och få chans att vinna en kraftmaskin för 1440p gaming!
Tävlingen pågår till och med 26 december. "

till och med; ska det inte vara öppet idag också? :/

Trodde också det skulle vara möjligt att delta idag. Om man skriver att den pågår till och med 26 december så får man ju även skriva vilken tid den avslutas, annars antar man att man har hela dagen på sig.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Nu går det att skicka in bidrag i lucka 24 igen. Tävlingen stängs vid midnatt.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Nu går det att skicka in bidrag i lucka 24 igen. Tävlingen stängs vid midnatt.

Tråkig stämning när det högst troligtvis var ett ärligt misstag 😅 bra att det är åtgärdat! 👏🏼👏🏼

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Nu går det att skicka in bidrag i lucka 24 igen. Tävlingen stängs vid midnatt.

Hyvens!
Nu är man väl sumpat sin chans ändå genom att vara negativt inställd, men är tacksam för att ni öppnade upp igen iallafall 😅

Permalänk
Medlem

Då hann man skicka in ett bidrag ändå. Riktigt bra att det ordnades.
Det blev ett litet bidrag, skrivet från fantasyhjärtat och nu hoppas jag på det bästa!

Visa signatur

i7 6700K @4,2GHz|Be-Quiet Pure Rock|Palit GTX 1070 |Vengeance 2x8GB @2666MHz|SSD 850 EVO 250GB|WD Red 2TB|Asus Z170 Pro Gaming|Fractal Design R5 (vit)|Fractal Design Intergra@650w| Logitech G15|Logitech Mx518||Logitech G25|

Permalänk

Jag kanske inte hann och skicka in ett bidrag i tid, men man gjorde ett försök i alla fall

Permalänk
Geeks
SweClockers

Nu är det äntligen dags att presentera de återstående vinnarna i årets julkalender! Följande medlemmar kan se fram emot att få hem extra julklappar som belöning för fantastiska bidrag i tävlingarna. Stort grattis önskar SweClockers!

16 december

Tävlingsvinst: AOC 25G3ZM/BK
Vinnare: @Zterner

Skriv ett klassiskt julklappsrim för AOC 25G3ZM/BK!
Kära Sweclockersmedlem, Juletid kräva mer än blott kanel, Här i finns klapp med en väldans panel. Svarstid som få och så lagom med tum, Även så snygg att man nästan blir stum. Joina nu tomten i hans guild och klan, Gläds av din klapp och tag med den på LAN. Gåvan den kommer från bokstäver tre, God Jul till dig önskas från AOC

---

17 december

Tävlingsvinst: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 7200MHz CL38 FURY Renegade RGB Silver
+ Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB
Vinnare: @Freds

Berätta om ditt juligaste spelminne!
Mitt juligaste spelminne är när jag och min bror spelade, vad vi kallade för "Christmas Cup", i International Superstar Soccer till SNES varje julafton. Christmas Cup bestod av EN match som spelades under snöiga väderförhållanden. Vi gjorde alltid egna dräkter vilket gjorde att det ofta blev Tomtarna mot Granarna eller Pepparkakorna mot Fula jultröjorna etc. Att säga att det var årets viktigaste match är ingen underdrift. Två tävlingsinriktade bröder där "winner takes it all" och rätten att skryta om segern ett helt år var ett ovärderligt pris. Trots det var det sällan det uppstod... meningsskiljaktigheter. Matchen spelades trots allt på julafton. Och tack vare den goda stämningen var det en tradition som vi länge höll kvar då Christmas Cup spelades varje år mellan 1995-2017!

---

23 december

Tävlingsvinst: Panasonic MX950 TV
Vinnare: @Nördfrun

Skriv en kort vers till en julig raplåt om TV:n från Panasonic!
Heeeey hoo! *Tungt beat* Igår så spana jag in den fetaste panelen. Så skarp så mina polare trodde att jag var på kanelen. HFR, VRR, 4K och 55 tum, får min gamla smart-tv att verka dum. Heey hoo! Halverad lag när jag triggar min knapp, för gaming skapad, helt otroligt rapp. MX 950 med mini-led och AI av Panasonic, fantastisk, brilliant, ja helt iconic. Heey hoo! Åh, jag tackar Gud, för dess tunga ljud. Snälla tomten, denna vita jul, Släpa hem en tv till mitt skjul. Heey hoo! Snälla tomten, denna vita jul, Släpa hem en tv till mitt skjul. Heey hoo ho ho!

---

24 december

Tävlingsvinst: ASUS/AMD Speldator för 20 000 kronor
Vinnare: @IcenovaSwe

I videon ovan visas ett spel. Berätta kortfattat hur den perfekta helgen/ledigheten med denna dator och spelet i fråga ska se ut och få chans att vinna en kraftmaskin för 1440p gaming!
Om jul är för familj i alla olika konstellationer så skulle jag vilja ha en tre dagars helg där jag faktiskt kan boka in mina polare och inget står i vägen för att vi ska kunna spela genom utan förhinder. Nu pratar jag om: 1. Ingen blir sjuk. 2. Inget jobb ringer in i panik för att servern brinner. 3. Barn och fru är sysselsatta på annan ort, skicka dem på semester jag bryr mig inte denna helg är för gänget. Jag vill helt enkelt ha kvalitetstid med mina gamla polare och inte ens gudomlig kraft skall kunna ställa in det. Hyr in en kock också när vi ändå drömmer. Denna LAN/spelhelgen ska bli legendarisk!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Jag blev rånad!

Dags att lägga ner din mik
Du kan inte gå upp emot Panasonic
Vi har is och must i våra hinkar
Julegranen som bling-blingkar
Äkta Mx nio femti
Vad har du? Ett riktigt skämt i
Din nisseverkstad, input lagg
Vi har ädla grejer du har bara slagg
Två punkt ett, vår hdmi
Åh så lätt, vi glider hem i
Alla spel som du kastar på oss
Skridskor, snöboll, sparka å slåss
Ljud och ljus, processorkraft
Vi är glöggchampagne, du är päronsaft
Allt är maxat, aldrig rädd
Det enda lilla är miniLED

Permalänk
Skrivet av Dimestam:

24 december

Tävlingsvinst: ASUS/AMD Speldator för 20 000 kronor
Vinnare: @IcenovaSwe

I videon ovan visas ett spel. Berätta kortfattat hur den perfekta helgen/ledigheten med denna dator och spelet i fråga ska se ut och få chans att vinna en kraftmaskin för 1440p gaming!
Om jul är för familj i alla olika konstellationer så skulle jag vilja ha en tre dagars helg där jag faktiskt kan boka in mina polare och inget står i vägen för att vi ska kunna spela genom utan förhinder. Nu pratar jag om: 1. Ingen blir sjuk. 2. Inget jobb ringer in i panik för att servern brinner. 3. Barn och fru är sysselsatta på annan ort, skicka dem på semester jag bryr mig inte denna helg är för gänget. Jag vill helt enkelt ha kvalitetstid med mina gamla polare och inte ens gudomlig kraft skall kunna ställa in det. Hyr in en kock också när vi ändå drömmer. Denna LAN/spelhelgen ska bli legendarisk!

Jag tackar så innerligt mycket. Ni förstår inte hur gött detta känns för någon med en i7-6700K från 2015. GPUn är ett begagnat 2060 som knatar på

Tack tack och tusen tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oskar.:

Jag blev rånad!

Dags att lägga ner din mik
Du kan inte gå upp emot Panasonic
Vi har is och must i våra hinkar
Julegranen som bling-blingkar
Äkta Mx nio femti
Vad har du? Ett riktigt skämt i
Din nisseverkstad, input lagg
Vi har ädla grejer du har bara slagg
Två punkt ett, vår hdmi
Åh så lätt, vi glider hem i
Alla spel som du kastar på oss
Skridskor, snöboll, sparka å slåss
Ljud och ljus, processorkraft
Vi är glöggchampagne, du är päronsaft
Allt är maxat, aldrig rädd
Det enda lilla är miniLED

Rån är väl ändå att ta i? 🤷‍♂️

Jag har nöjd med min text också men får gratulera till vinnaren 🥳 hoppas på att julen 2024 kommer med minst lika roliga tävlingar! Tack Sweclockers ❤️

(Om någon vill höra mitt bidrag så klicka in här vettja: https://youtu.be/eiwfM15kJbU?si=AYWww-JkshJPYUJC)

Permalänk
Medlem

Riktigt starka vinnarbidrag! Stort grattis till er alla!

Permalänk
Medlem

Jag har svårt att se kopplingen till Baldurs gate dock. Grattis!

Visa signatur

Who dosen´t love gadgets?

Permalänk

Stort tack till Sweclockers återigen för en riktigt grym julkalender! ☺️

Permalänk
Medlem

Woohoo! Stort tack och grattis till alla vinnarna!

Och tack för att ni fortsätter med er julkalender med erbjudanden och, framför allt, roliga tävlingar.

Permalänk
Medlem

Superkul med julkalender och en ära att få vinna skärmen!! Tack för i år allihop. Roliga bidrag till övriga tävlingar! Heja SweC <3

Permalänk

Grattis till alla vinnare och hoppas ni hade en bra jul!

Här är mitt bidrag till TVn:

Har en sån där tjock-TV, du vet en sån fet jävel,
Från ca 1993, inget fel med de, man kan önska sig mer, (snälla tom.. panasonic)
Inga actionspel men nintendo 8bit,
har de blivit en hel del,
inte precis en panel som är avancerad,
stimulerad, rätt så isolerad när de gäller spel,
Så en panasonic hade varit tha shit,
Grind some GTA6, living in the hood,
Living tha gangsta life as i should,
Crusar i en stulen escalade in the city,
Looking sooo good on the MX950!

https://youtu.be/O-LtKgI1mSQ?si=bW-nRJFSZNxrq_A3

Visa signatur

-"Robots are the future".

Marknadsreferenser:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1079311/sok?searchid=f...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Powerjimmy:

Grattis till alla vinnare och hoppas ni hade en bra jul!

Här är mitt bidrag till TVn:

Har en sån där tjock-TV, du vet en sån fet jävel,
Från ca 1993, inget fel med de, man kan önska sig mer, (snälla tom.. panasonic)
Inga actionspel men nintendo 8bit,
har de blivit en hel del,
inte precis en panel som är avancerad,
stimulerad, rätt så isolerad när de gäller spel,
Så en panasonic hade varit tha shit,
Grind some GTA6, living in the hood,
Living tha gangsta life as i should,
Crusar i en stulen escalade in the city,
Looking sooo good on the MX950!

https://youtu.be/O-LtKgI1mSQ?si=bW-nRJFSZNxrq_A3

Också ett fett bidrag ju 👏🏼👏🏼
Är beatet hittat? Tyckte jag kände igen det 🤔 men licensen står på kinesiska 😅

Permalänk
Skrivet av Swedishliquid:

Också ett fett bidrag ju 👏🏼👏🏼
Är beatet hittat? Tyckte jag kände igen det 🤔 men licensen står på kinesiska 😅

Ett gratis lofi beat från yt

Visa signatur

-"Robots are the future".

Marknadsreferenser:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1079311/sok?searchid=f...