Övriga Fynd – Diskussionstråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbe_a:

Nu blev jag lite osäker om jag skulle lägga upp i diskussionstråden eller här, men jag chansar på här (sorry!).

Detta ser ut att vara samma som https://www.bauhaus.se/hylsnyckelsats-dewalt-1-4-3-8-108-dela...

I alla fall enligt bilden, tyvärr ingen info om EAN-nr på Julas-hemsida.

Hur som helst: OM det är samma så kan Bauhaus prismatcha i butik och man får 12% rabatt på Julas pris, i så fall landar priset på ca 703kr.

Edit: Fanns bara i Stockholm Norsborg och Växjö , jag slänger in inlägget i diskussionstråden istället.

Man kan söka med EAN-koden på Julas hemsida (och app antar jag). Så det verkar vara samma, så länge det är rätt EAN på Bauhaus

Permalänk
Medlem
Skrivet av CRHASH:

Ikea 15% rabatt med koden LIVEWK50 fram till midnatt.

"Kom ihåg att använda koden LIVEWK50 när ni checkar ut er varukorg på hemsidan - 15% rabatt på valfri vara för alla som är eller blir IKEA Family medlemmar! Koden gäller fram till kl. 24:00 ikväll"

Attans man missade detta, jag ska köpa en ny säng. 15% på 10k är en hel del.
Någon som vet om detta är något Ikea har då och då? Dessa 15%, ser det tydligen är en live stream som är igår, har de haft 15% förr på dessa live streams tro?

Ser nästa är i Januari. Om de har 15% då igen är de ju värt o vänta tills dess.

De har även gratis frakt på sängar ser jag nu ;/ Hade sparat typ 2500:- på beställa en säng igår, de suger ju en del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Attans man missade detta, jag ska köpa en ny säng. 15% på 10k är en hel del.
Någon som vet om detta är något Ikea har då och då? Dessa 15%, ser det tydligen är en live stream som är igår, har de haft 15% förr på dessa live streams tro?

Ser nästa är i Januari. Om de har 15% då igen är de ju värt o vänta tills dess.

De har även gratis frakt på sängar ser jag nu ;/ Hade sparat typ 2500:- på beställa en säng igår, de suger ju en del.

Håll koll på deras söndagserbjudanden. De hade ju i söndags 40% på alla matplatsstolar. Kan ju komma något till sängarna nu på söndag.

Och ja de har haft dessa 15% tidigare, tror det även varit 20% faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Håll koll på deras söndagserbjudanden. De hade ju i söndags 40% på alla matplatsstolar. Kan ju komma något till sängarna nu på söndag.

Och ja de har haft dessa 15% tidigare, tror det även varit 20% faktiskt.

Tackar för tipset o infon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Attans man missade detta, jag ska köpa en ny säng. 15% på 10k är en hel del.
Någon som vet om detta är något Ikea har då och då? Dessa 15%, ser det tydligen är en live stream som är igår, har de haft 15% förr på dessa live streams tro?

Ser nästa är i Januari. Om de har 15% då igen är de ju värt o vänta tills dess.

De har även gratis frakt på sängar ser jag nu ;/ Hade sparat typ 2500:- på beställa en säng igår, de suger ju en del.

Jag är rätt säker på att ikea de senaste åren haft typ en 20% rea väldigt nära julafton (kommer inte ihåg om det brukat vara precis före/efter eller på julafton rent ut av).
Då har man brukat kunna köpa presentkort som då kan sparas till ett senare tillfälle (max ett presentkort per person).
Dock kan vi inte veta om denna 15% omgången har ersatt den som brukat vara närmre julafton.

Permalänk
Medlem
Skrivet av imo:

Jag är rätt säker på att ikea de senaste åren haft typ en 20% rea väldigt nära julafton (kommer inte ihåg om det brukat vara precis före/efter eller på julafton rent ut av).
Då har man brukat kunna köpa presentkort som då kan sparas till ett senare tillfälle (max ett presentkort per person).
Dock kan vi inte veta om denna 15% omgången har ersatt den som brukat vara närmre julafton.

Ett år när de körde julkalender så hade de att man fick 50% extra på presentkort man köpte. Alltså köpte man för 1000kr så fick man 1500kr i presentkort. Rent krasst 30% rabatt. Det var ett väldigt bra erbjudande på den tiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bad boy rune:

Produkt: Ryobi RB18L20 18V ONE+ litium+ 2,0 Ah
Länk: https://www.amazon.se/dp/B06Y1T1ZCM?th=1
Kategori: Ryobi batteri
Pris: 546,75kr

Bra pris för ett äkta ryobi one+ batteri

Ännu högre rabatt (33%) på 2,5A varianten: https://amzn.eu/d/3JmLXjT

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Ett år när de körde julkalender så hade de att man fick 50% extra på presentkort man köpte. Alltså köpte man för 1000kr så fick man 1500kr i presentkort. Rent krasst 30% rabatt. Det var ett väldigt bra erbjudande på den tiden

Två år sen, då var det via GoGift (man fick 50% extra som du säger). En fördel är att IKEAs presentkort gäller i 10 år. Håller tummarna att det kommer något liknande

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Lägger inlägget här då det är helt off från teknik

Michael Kors har rea på rätt mycket. 50% rabatt på många väskor Så söker ni väska i julklapp till er partner så kolla

Med min "girl math" så sparade jag 8880 kr

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Lägger inlägget här då det är helt off från teknik

Michael Kors har rea på rätt mycket. 50% rabatt på många väskor Så söker ni väska i julklapp till er partner så kolla

Med min "girl math" så sparade jag 8880 kr

Tjänade! Inte sparade

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

<Uppladdad bildlänk>

Köp annat för 500kr
Var medlem
Köp upp till 5 leksaker
Halva priset på alla
En gång per person

Årets bästa leksaksrea?
Lego och allt!

Gäller det i alla butiker? Hur länge?

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Gäller det i alla butiker? Hur länge?

Gäller bara på Stora Coop, ej online. Sista datum är 17/12

Länk

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwxr:

Om man är Telenor-kund kan man få Aftonbladet Plus Premium gratis i 6 månader.

Det står i villkoren att det bara gäller nya kunder men det var inga problem för mig att få igenom det. Glöm inte att säga upp det i tid om ni inte vill fortsätta för 139kr/mån efter 6 månader.

https://www.telenor.se/handla/erbjudanden/aftonbladet/

Det går att avsluta direkt efter att det tecknats och brukar återkommande gå att fylla på på nytt förutsatt att det gamla löpt ut.

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | MSI X570 MPG G EDGE WIFI | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Gäller det i alla butiker? Hur länge?

Sedan kan man ju säga att det är bra att vara uppmärksam på hur stor rea det egentligen är, jämfört med vad saker kostar annanstans. Ja visst, det är 50% även på Lego, men deras Lego kostar 30-40% mer än vad du köper på nätet i andra butiker. Bara så man inte går bananas och tänker halva priset...

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

@medbor

Tack för tipset på coop
Blev lite lego till min brorson

Permalänk
Medlem
Skrivet av haijen:

Sedan kan man ju säga att det är bra att vara uppmärksam på hur stor rea det egentligen är, jämfört med vad saker kostar annanstans. Ja visst, det är 50% även på Lego, men deras Lego kostar 30-40% mer än vad du köper på nätet i andra butiker. Bara så man inte går bananas och tänker halva priset...

Så är det absolut, men de lego-set jag köpte har jag inte hittat billigare på andra ställen. Såklart är det inte halva jämfört med amazon, men ca 50-100kr billigare på alla blev det

Skrivet av Blub:

@medbor

Tack för tipset på coop
Blev lite lego till min brorson

Kul att det blev till hjälp!

De har kört samma drive de senaste 2 åren åtminstone, så det kommer nog igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Så är det absolut, men de lego-set jag köpte har jag inte hittat billigare på andra ställen. Såklart är det inte halva jämfört med amazon, men ca 50-100kr billigare på alla blev det

Det var absolut ett bra tips - jag kanske lät lite för negativ :). Jag bara ville upplysa att det inte var riktigt så bra som det såg ut att vara - att få 50-100 kr rabatt på nätpriset på Lego-set är ju rätt bra ändå! Det är som alltid att man ska kolla en extra gång och kanske göra en sökning på... ja prisjakt classic vill man ju säga (RIP).

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Någon som lyckats köpa presentkort från Mio? Jag fastnar på deras hemsida direkt efter betalningen. Det står: "betalningen slutförd, vi hanterar din förfrågan", men så står det bara och laddar utan att komma vidare. Pengarna reserverades från min bank, men får inget presentkort till min mail.

Edit: efter 10 minuter ändrades meddelandet till "något gick fel".

Jag antar att de kommer släppa reservationen så småningom. Men man blir ju inte så sugen på att försöka igen....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Någon som lyckats köpa presentkort från Mio? Jag fastnar på deras hemsida direkt efter betalningen. Det står: "betalningen slutförd, vi hanterar din förfrågan", men så står det bara och laddar utan att komma vidare. Pengarna reserverades från min bank, men får inget presentkort till min mail.

Edit: efter 10 minuter ändrades meddelandet till "något gick fel".

Jag antar att de kommer släppa reservationen så småningom. Men man blir ju inte så sugen på att försöka igen....

Jag lyckades köpa 2 st presentkort som gick igenom, har ett tredje där jag väntar på att få koden.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Red Onion:

Någon som lyckats köpa presentkort från Mio?

Nej, det verkar ha ballat ur.

Permalänk
Medlem

Undrar om det är begränsat antal. För jag såg bara 500kr och 2000kr presentkort. Sen skulle jag gå in på datorn och har inte lyckats ta mig in igen. Kommer till sidan men syns inga val.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Undrar om det är begränsat antal. För jag såg bara 500kr och 2000kr presentkort. Sen skulle jag gå in på datorn och har inte lyckats ta mig in igen. Kommer till sidan men syns inga val.

Hmm de skrev inget om begränsningar. Satt och fundera lite sen funkade inte sidan. Nu laddar den inte alls :/

Edit: Nu står det tekniskt fel i tomteverkstaden xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Hmm de skrev inget om begränsningar. Satt och fundera lite sen funkade inte sidan. Nu laddar den inte alls :/

Edit: Nu står det tekniskt fel i tomteverkstaden xD

Hahaha ja
"TEKNISKT FEL I TOMTEVERKSTADEN
:-("

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Hahaha ja
"TEKNISKT FEL I TOMTEVERKSTADEN
:-("

Hoppas de löser det snart annars bör de förlänga kampanjen imo.

Permalänk
Medlem

Såhär skrev dom på sin Facebook:
"Hej, Vi har en driftstörning som det arbetar på att lösas! Skulle ni inte lyckas innan det avslutas, hör av er till kundservice@mio.se så fixar vi naturligtvis till det i efterhand! / Tony, Mio"

Permalänk
Medlem

https://www.netonnet.se/art/mellandagar?page=4&pageSize=24&ta...

Massa produkter som det inte är rea på… blir intressant att se vad nu ordinarie pris blir satta på dessa. Känns som bluff å båg

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av mastrovious:

https://www.netonnet.se/art/mellandagar?page=4&pageSize=24&ta...

Massa produkter som det inte är rea på… blir intressant att se vad nu ordinarie pris blir satta på dessa. Känns som bluff å båg

På de produkter jag kollade så verkar priset man ser vara reapriset, men visst ser lite knepigt ut. Och sen står det Black Friday-pris på många produkter... samma grejer som är ute till samma pris som under Black Friday tolkar jag det som.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mastrovious:

https://www.netonnet.se/art/mellandagar?page=4&pageSize=24&ta...

Massa produkter som det inte är rea på… blir intressant att se vad nu ordinarie pris blir satta på dessa. Känns som bluff å båg

Det överstrukna priset är det lägsta produkten haft de senaste 30 dagarna, inte "ordinarie" pris. För 30 dagar sedan var det black week, så det kommer bli lite lustiga jämförpriser i början på mellandagsrean.

Permalänk
Medlem

Mio:
"Vi har tyvärr haft problem med köp av presentkort under kvällen och fått stänga ner vår 25%-kampanj"... Typiskt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ketric:

Mio:
"Vi har tyvärr haft problem med köp av presentkort under kvällen och fått stänga ner vår 25%-kampanj"... Typiskt

De skriver också att de återkommer. Hoppas det går fort och inte blir krångligt…