Bästa sätt att fästa/montera slutsteg i bagage

Permalänk

Bästa sätt att fästa/montera slutsteg i bagage

Som rubriken lyder, Vilket är det bästa sättet att fästa slutsteget i bagaget så det inte rör sig något? Går det att köra med dubbel häftande tejp? Vill helst undvika att skruva någonstans.

Mvh

Permalänk
Medlem

Med "bagage" antar jag att du menar bagageutrymme i någon form av fordon? En personbil?
Finns ju flera olika tillverkare och de flesta har flera olika modeller med olika möjligheter.
Har du mer fakta som du kan delge?

Permalänk
Medlem
Skrivet av starboy98:

Som rubriken lyder, Vilket är det bästa sättet att fästa slutsteget i bagaget så det inte rör sig något? Går det att köra med dubbel häftande tejp? Vill helst undvika att skruva någonstans.

Mvh

Du skruvar fast slutsteget på en skiva, ex en plywoodskiva och sen så gör du den i måttet till bagaget så att den inte kan flytta sig

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S GPU: MSI GeForce GTX 980 Gaming 4G MB: Gigabyte GA-Z170X-Gaming 3 CPU: Skylake 6600K @4.5GHz RAM: Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4 Black 2666MHz PSU: Cooler Master V750S 750W Storage: Samsung SSD EVO 850-series 250GB M.2

Permalänk
Medlem

Mitt sitter fast skruvad på baksidan av baslådan.
Sedan sitter baslådan med kardborreband (sådana man tejpar fast, ) fast i bagageutrymmet mattan/tyget.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Jag kör mitt slutsteg i reservhjulsbaljan.
Jag köpte Biltema Kardborreband och det sitter bra tycker jag.
Finns i olika bredd om så önskas.

Edit* Nu var jag lite för snabb i skrivandet och tänkandet. Min reservhjulbalja är ju klädd i material som kardborren fäster, inget som jag själv klätt med utan det är bilens inredning så att säga.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 | Moderkort: ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | CPU: Intel Core i7 8700K | Minne: Corsair Vengeance DDR4 2400MHz 16GB | GPU: Palit GeForce GTX 1080 Ti 11GB Jetstream | OS Disk: Samsung 960 EVO 500GB | PSU: Corsair RM750x 750W | Skärm: BENQ XL2720T@120hz
Kylning: Corsair H150 RGB (Vattenkylning)