YouTube tar bort Premium Lite?

Permalänk
Medlem

Fick nyss detta..

Your Premium Lite membership has been canceled, and we're sorry to see you go! Just so you know, you'll lose your Premium Lite membership benefits on Nov 13, 2023.

Thanks,
The YouTube team

VPN nästa.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Fick nyss detta..

Your Premium Lite membership has been canceled, and we're sorry to see you go! Just so you know, you'll lose your Premium Lite membership benefits on Nov 13, 2023.

Thanks,
The YouTube team

VPN nästa.

samma här. trist utveckling när man bara är intresserad av just reklamfritt youtube. Man kan ju alltid ändra sin browser agent till windowsphone för tillfället så blir allt reklamfritt med. fast det är säkerligen något google täpper till när fler o fler börjar nyttja det hålet.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

samma här. trist utveckling när man bara är intresserad av just reklamfritt youtube. Man kan ju alltid ändra sin browser agent till windowsphone för tillfället så blir allt reklamfritt med. fast det är säkerligen något google täpper till när fler o fler börjar nyttja det hålet.

Visst.
Men jag använder plattan på TV, olika mobiler, surfplattan.
Grabben samma sak.

Så det kommer får bli ett familje konto Premium via VPN.
Orkar inte krångla med massa adblocks och annat skit.

Såg att mitt Norton har VPN tjänst, så kommer iallafall inte behöva skaffa något extra för det

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk

Ska se om jag inte kan få min kära fru att sponsra ett familjeabonnemang. Ett kompatibelt VPN tror jag inte att jag hittar till min firestick som inte kostar multum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakank222:

Ska se om jag inte kan få min kära fru att sponsra ett familjeabonnemang. Ett kompatibelt VPN tror jag inte att jag hittar till min firestick som inte kostar multum.

Räcker det inte att bara använda VPN just när man aktiverar abbonemanget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Räcker det inte att bara använda VPN just när man aktiverar abbonemanget?

Stämmer.
Vad jag har förstått räcker det att betala tjänsten via VPN tex i youtube Ukraina. Sen dras varje månad det beloppet.
Troligen kommer det ändras i framtiden, men så långa det går att utnyttja så tänker jag göra det.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk

Så det borde alltså räcka med tex en testmånad för VPN, öppna abonnemang och sedan logga på som vanligt på YT?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakank222:

Så det borde alltså räcka med tex en testmånad för VPN, öppna abonnemang och sedan logga på som vanligt på YT?

Ja precis. Enligt alla andra.
Skälv så kommer märka det den 13 Nov

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Skrivet av AxxT:

Ja precis. Enligt alla andra.
Skälv så kommer märka det den 13 Nov

Undrar om de inte blir lite misstänksamma när jag helt plötsligt betalar ifrån tex Ukraina i stället för Sverige. men kan ju vara värt en chansning. Får se om drygt en månad. Har ju en frimånad att ta ut först.

Permalänk
Medlem

Reklamfritt.
https://adnauseam.io/ tillägg för div webbläsare.
https://freetubeapp.io/ app för nästan alla operativsystem med lokala konton för prenumerationer, mm.
https://smarttubeapp.github.io/ för android tv.
https://github.com/revanced för androidmobiler, behöver ej root.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteN:

Reklamfritt.
https://adnauseam.io/ tillägg för div webbläsare.
https://freetubeapp.io/ app för nästan alla operativsystem med lokala konton för prenumerationer, mm.
https://smarttubeapp.github.io/ för android tv.
https://github.com/revanced för androidmobiler, behöver ej root.

Är ju inte bara reklam som är felet..
Utan premium så är ju kvaliteten/bitrate sämre.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Ublock origin

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Är ju inte bara reklam som är felet..
Utan premium så är ju kvaliteten/bitrate sämre.

För musik är jag tillfreds med 128kbps CBR AAC (med större lurar vid datorn).

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Mitt Premium Lite löpte ut idag.

Men nu när jag kikar på uppgraderingssidan så verkar de ha sänkt priset på YouTube Premium, ser bara ett abonnemang och det kostar 119 kr/mån. Vilket väl är betydligt billigare än vad Premium kostade när de först annonserade ut att Lite skulle försvinna? (tror det var runt 170 kr/mån då)

Såklart drygt att gå upp från 69 kr/mån, men 119 kr/mån tycker jag fortfarande känns värt det bara för att skippa reklam vilket var det ända jag ville ha. Bonus att ladda ned till diverse tågresor och sånt. Så för 119 kr/mån signar jag nog upp.

Permalänk
Medlem

Nej, "fulla" premium har varit 119 kr tidigare också. Familjeversionen, där man kan ha till totalt fem konton kopplade, kostar 170-nåt.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Nej, "fulla" premium har varit 119 kr tidigare också. Familjeversionen, där man kan ha till totalt fem konton kopplade, kostar 170-nåt.

Okej, ser nu att de trycker något "rekommenderade uppgraderingar" så måste ha varit det jag såg. Då är det bara en dryg jäkla höjning helt enkelt, men jag biter i det sura äpplet. Startade en provperiod nu men kommer nog fortsätta med den. Fick reklam idag och kände bara nej.

Orkar inte heller ordna med någon VPN eller dylikt. Hade vart toppen med någon man litade på som kunde logga in och prenumerera från något lämpligt land

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Fick nyss detta..

Your Premium Lite membership has been canceled, and we're sorry to see you go! Just so you know, you'll lose your Premium Lite membership benefits on Nov 13, 2023.

Thanks,
The YouTube team

VPN nästa.

And we are sorry to see you go!
Det är ju för fan dom som kickar ut oss.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Asus Prime X570-P| RTX 3070 TUF OC 8GB | Corsair Vengeance LPX 32 GB DDR4 3200 MHz | Corsair RM850W | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit | Fläktar 6 st be quiet! | LG 27" UltraGear 27GP83B | LG 55" TV OLED55B9PLA via AOC-HDMI 10m

Permalänk
Medlem

För min del känns det mera värt att betala för YT Premium än valfri streaming tjänst, då det ändå är något jag använder mer eller mindre dagligen.

Har helt övergett Spotify för YT Music också så där sparar jag samma peng som Premium kostar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Information om medlemskap

YouTube Premium
Medlemskap 119,00 kr

Kreditering
Kreditering på köpet från återstående tid av tidigare medlemskap −52,98 kr

Månadsdebitering
Faktureringen börjar: 29 nov. 2023 119,00 kr

Summa idag
Betalat med Mastercard 66,02 kr
(inkluderar Moms 13,20 kr)
jag tycker det är värd detta och jag slipper Google Musik
Som medlem kan jag när som helst utforska, hantera och säga upp ditt medlemskap i kontoinställningarna för YouTube.

Permalänk
Medlem

Kollade Premium priser på min iPhone här verkar det bli 149 kr/månaden på iTunes
inklusive Music🍏
håller med om att det är klumsigt av Google att hantera sina light kunder med så otydlig information utan uppdaterings möjlighet, men på andra sidan är Youtube en trevlig kanal med ett astronomiskt kunskapsförråd 🤔

stavfel
Permalänk
Medlem

Nu är reklamen tillbaka..

Permalänk
Medlem

Hatar att ge dom rätt, och ja - det var andra tongångar från mig förut, men jag tror inte jag kommer stå ut med att gå tillbaka till reklamen -_-

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragin Pig:

Hatar att ge dom rätt, och ja - det var andra tongångar från mig förut, men jag tror inte jag kommer stå ut med att gå tillbaka till reklamen -_-

Min Lite tog slut idag. Trodde jag skulle få en stroke av all reklam. Man glömmer fort hur mycket reklam det är när man inte haft det på länge.

Jag vek mig direkt…

Visa signatur

- Intel i7 8700K | Z370 AORUS Gaming 5 | MSI 1080TI | 16GB DDR4 |
- Asus ROG G20AJ | Intel i7 4790K | GTX 970 | 16GB DDR3

Permalänk
Medlem

Oj idag försvann min prenumeration också, likt föregående talare tusan va reklamen blir påträngande. Skulle ljuga om jag sa att det inte kliar i köp fingret, framför allt då jag ofta kollar på tvn.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Skrivet av bärplockaren:

Oj idag försvann min prenumeration också, likt föregående talare tusan va reklamen blir påträngande. Skulle ljuga om jag sa att det inte kliar i köp fingret, framför allt då jag ofta kollar på tvn.

Har du inte provmånaden för premium som jag och jag tror de flesta fick i och med de lade ner "lite"? Om du kollar mailet där de säger upp avtalet så finns en knapp att trycka på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakank222:

Har du inte provmånaden för premium som jag och jag tror de flesta fick i och med de lade ner "lite"? Om du kollar mailet där de säger upp avtalet så finns en knapp att trycka på.

Och idag försvann min lite version. Verkar dock som min "provmånad" som jag hade fått inte längre är valid när jag gick via länken

får testa signa via vpn...

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem

Klarade inte av reklam längre så jag prova signa upp via ukrina, får se hur länge det håller.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Tänkte precis sätta igång min gratismånad på vanliga Premium nu, men kan inte hitta den. Är jag blind eller var det bara en kortare tid vi gamla lite-användare fick en prövomånad?

Permalänk
Skrivet av Squallie:

Tänkte precis sätta igång min gratismånad på vanliga Premium nu, men kan inte hitta den. Är jag blind eller var det bara en kortare tid vi gamla lite-användare fick en prövomånad?

Ska finnas en länk i mailet du fick från YT som meddelade att tjänsten läggs ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakank222:

Ska finnas en länk i mailet du fick från YT som meddelade att tjänsten läggs ner.

Det fungerade, tack!